جستجو در بیتفا
  • معرفی کامل پروژه کوجی 
  • پروژه کوجی چه کار می‌کند؟
  • معرفی پلتفرم Blue در بلاکچین کوجی
  • دو قابلیت مهم دیگر در پلتفرم Blue
  • معرفی پلتفرم Fin
  • معرفی پلتفرم Ghost
  • معرفی پروتکل Orca
  • معرفی کیف پول Sonar برای پروژه کوجی
  • معرفی محیط کاربری POD
  • استیل کوین شبکه کوجی (Kujira)
  • تراکنش‌های شبکه کوجی را کجا می‌توانم ببینم
  • توکنومیکس پروژه کوجی 
  • آیا ارز دیجیتال کوجی را می‌توان استخراج کرد؟
  • آیا ارز دیجیتال کوجی (Kuji) برای سرمایه گذاری مناسب است؟
ارز دیجیتال کوجی (Kuji) چیست؟ معرفی کامل شبکه Kujira

ارز دیجیتال کوجی (Kuji) چیست؟ معرفی کامل شبکه Kujira

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
۷ دقیقه
۰
۱,۰۹۲
توسط :
کامیار جعفریان

با پیشرفت سریع و روز‌افزون دنیای بلاکچین امروزه رقابت شدیدی میان شبکه‌های لایه صفر به وجود آمده است. سه شبکه Polkadot , Cosmos و LayerZero روز به روز درحال ارتقا و گسترش اکوسیستم خود برای درآمدزایی بیشتر هستند. ارز دیجیتال کوجی (Kuji) نیز به عنوان یکی از جدیدترین توکن‌های بر بستر شبکه Cosmos شناخته می‌شود. اما ارز دیجیتال Kuji چیست و دقیقا چگونه فعالیت می‌کند؟ در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به بررسی کامل آن بپردازیم.

 

معرفی کامل پروژه کوجی 

قبل از آنکه شروع به معرفی این ارز دیجیتال این پروژه کنیم باید بگوویم که یک ارز دیجیتال مشابه آن با نام Koji نیز وجود دارد. بهتر است بدانید که این دو ارز هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و تنها تشابه اسمی دارند. Kujira یک بلاکچین لایه یک است بر بستر شبکه کازماس فعالیت می‌کند. شعار اصلی این شبکه این است که بر اساس yield farming فعالیت می‌کند. یعنی اکثر سود و درآمدزایی که داخل شبکه انجام می‌شود به سهام‌گذاران و افرادی که ارز دیجیتال کوجی (Kuji) را استیک کرده‌اند پاداش داده خواهد شد.

این روزها ارز دیجیتال این شبکه رشد قیمتی بسیار خوبی را تجربه کرده است. در عین حال، تحلیلگران فاندامنتال بسیار زیادی به این ارز دیجیتال و اهداف آن علاقه‌مند شده اند. به نقل از وبسایت Medium ارز دیجیتال Kuji برای افرادی طراحی شده که به تازگی وارد دنیای رمزارزها شده اند و فرصت‌های قبلی را از دست داده اند. این وبسایت در ادامه به این نکته اشاره دارد که ارز دیجیتال این شبکه می‌تواند باعث به وجود آمدن نهنگ‌های جدید در بازار کریپتو شود!!! 

 

پروژه کوجی چه کار می‌کند؟

پروژه کوجی خدماتی را به کمک ارز دیجیتال کوجی (Kuji) و اکوسیستم شبکه خود ارائه می‌دهد که معتقد است می‌تواند برای همه درآمدزا باشد. ناگفته نماند که این خدمات در حوزه DeFi (خدمات مالی غیر متمرکز) هستند. ما در ادامه مقاله به چند نمونه از مهم‌ترین خدمات این بلاکچین پرداخته‌ایم.

 

معرفی پلتفرم Blue در بلاکچین کوجی

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره شد Kujira هدف ارائه خدمات مالی غیر متمرکز را دارد و بر بستر شبکه لایه صفر کازماس فعالیت. به همین منظور با استفاده از پلتفرم Blue در این شبکه می‌توانید کارهایی از قبیل Stake کردن ارز دیجیتال Kuji و دریافت سود ماهیانه و سالیانه، نگاه به نمودارها و وضعیت فعلی پروژه کوجی، استفاده از Bridgeها برای تبدیل بستر دارایی‌ها به یکدیگر، Mint کردن استیبل کوین USK و دریافت پاداش را انجام دهد.

 

 در اکوسیستم بلاکچین کوجی Blue معرفی پلتفرم

 

دو قابلیت مهم دیگر در پلتفرم Blue

اگر به اندازه مورد نظر توکن‌های شبکه کوجی را Stake کرده باشید می‌توانید در بخش Governance و به عنوان یک عضو از سازمان خودگردان غیرمتمرکز شبکه در کلیه فعایت‌های آینده شبکه رای دهید. شرکت در کلیه رای‌گیری‌ها و پروپوزال‌ها می‌تواند یک امتیاز مثبت در آینده برای شما باشد. اگر با زبان‌های برنامه نویسی بلاکچین آشنایی داشته باشید و به این حوزه علاقه مند باشد می‌توانید با استفاده از گزینه Developer که در تصویر زیر موجود است برنامه‌نویسی کنید و در نهایت پاداش دریافت کنید.

 

معرفی پلتفرم Fin

اگر تمایل به ترید کردن و انجام معملات خرید و فروش بر روی توکن‌های داخل اکوسیستم بلاکچین کوجی (Kujia) داشته باشید، پلتفرم معاملاتی Fin این امکان را در اختیار شما می‌گذارد. در این پلتفرم می‌توانید هم ارز دیجیتال کوجی (Kuji) را خرید و فروش کنید و هم سایر توکن‌های داخل اکوسیسم شبکه را خرید و فروش کنید. این پلتفرم هم برای نسخه موبایل و هم کامپیوتر قابل اجرا است. از آن جا که این پلتفرم به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کند ابتدا باید یک کیف پول تحت وب داخل سیستم عامل خود نصب کنید تا هنگام ورود به سایت بتوانید آن را به این پلتفرم متصل کنید.

برای آشنایی بیشتر با کیف پول ارز دیجیتال تحت وب پیشنهاد میکنیم مقاله انواع کیف پول ارز دیجیتال را مطالعه کنید.زمانی که کیف پول مورد نظر را نصب کردید و وارد سایت این پلتفرم شدید، در همان ابتدا برروی گزینه Connect Wallet کلیک کنید تا کیف پول شما به این پلتفرم متصل شود. پیشنهاد میکنیم قبل از انجام هرگونه فعالیت در سایت ابتدا به نرخ کمیسیسون شبکه (gas fee) توجه داشته باشید تا کمیسیون کمتری بابت هر تراکنش پرداخت کنید.

 

 در اکوسیستم شبکه کوجی Fin معرفی پلتفرم

 

معرفی پلتفرم Ghost

جالب است بدانید که این پلتفرم یکی از قوی‌ترین قابلیت‌ها در شبکه کوجی (Kujira) محسوب می‌شود. به کمک این پلتفرم می‌توانید اقدام به گرفتن وام غیرمتمرکز از شبکه کنید. نکته قابل توجه این است که با داشتن ارز دیجیتال کوجی (Kuji) می‌توانید دارایی خود را در این پلتفرم قفل کنید تا مزایا دریافت کنید. به زبان ساده‌تر افراد با استفاده از دارایی قفل شده شما می‌توانند اقدام به دریافت وام کنند و شما در ازای این کار پاداش دریافت خواهید کرد. همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره شد این پلتفرم یکی از معتبرترین پروتکل‌های حوزه DeFi در بلاکچین Kujira شناخته می‌شود.  این پلتفرم از محصولی با نام Orca استفاده می‌کند که در ادامه مقاله به معرفی کامل آن پرداخته‌ایم.

 

  در اکوسیستم بلاکچین کوجی Ghost معرفی پلتفرم

 

معرفی پروتکل Orca

Orca جزو اولین محصولات شبکه کوجی (Kujira)  محسوب می‌شود. در این وبسایت می‌توانید کلیه نقدینگی‌ها و خدمات را با 30% تخقیف در این سایت دریافت کنند. Orca به عنوان یک موتور نقدینگی شناخته می‌شود و نقدینگی شما نیز در آن‌جا با 30% تخفیف به حراج گذاشته می‌شود تا تقاضا برای استفاده از آن را بیشتر کند. ناگفته نماند که تقریبا تمام دارایی‌های داخل شبکه Cosmos در این پلتفرم موجود هستند.

 

Orca معرفی اولین محصول بلاکچین کوجی با نام

 

معرفی کیف پول Sonar برای پروژه کوجی

به کمک کیف پول ارز دیجیتال Sonar می‌توانید ارز دیجیتال Kuji را نگهداری کنید. کیف پول Sonar به کمک کلیدهای خصوصی به عنوان یک Wallet امن شناخته می‌شود. این کیف پول از کلیه دارایی‌های معتبر داخل اکوسیستم بلاکچین کوجی پشتیبانی می‌کند. کیف پول ارز دیجیتال Sonar مزیت‌های مانند امکان Swap کردن و Stake کردن به شکل مستقیم داخل خود کیف پول را نیز دارد. از دیگر مزیت‌های این کیف پول می‌توان به پشتیبانی کردن از کلیه استیبل کوین‌های معتبر نیز اشاره کرد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که نسخه اصلی این کیف پول را دانلود کنید.

 

معرفی محیط کاربری POD

اگر قصد استیک کردن ارز دیجیتال کوجی (Kuji) در استخرهای Validatorها را داشته باشید می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید. وبسایت POD تمامی Validatorهای معتبر در داخل شبکه کوجی را به شما نشان می‌دهد. در صورتی که قبلا دارایی خود را در این استخرها استیک کرده بوده باشید و حال قصد اضافه کردن یا کم کردن یا تغییر استخر مورد نظر خود را داشته باشید می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید. این وسایت تمامی Validatorهای برتر در شبکه Cosmos را به شما نشان می‌دهد.

 

 در اکوسیستم شبکه کوجی POD معرفی محیط کاربری

 

استیل کوین شبکه کوجی (Kujira)

شبکه کوجی (Kujira) علاوه بر داشتن ارز دیجیتال کوجی (Kuji)، یک استیبل کوین اختصاصی با نام USK دارد. پشتوانه این استیبل کوین دلار آمریکا است. استیبل کوین شبکه Kujira تا 166 درصد پشتوانه دارد. به زبان ساده تر احتمال Depeg یا از بین رفتن این ارز دیجیتال بسیار کم است و در حال حاضر به عنوان یک استیبل کوین امن شناخته می‌شود. این استیبل کوین توسط رمزارزهای DOT(Polkadot) ,Atom(Cosmos), wETH(Wrapped Ethereum), Wbtc(Wrapped BTC), MNTA  و gPAXG پشتیبانی می‌شود.

 

تراکنش‌های شبکه کوجی را کجا می‌توانم ببینم

یکی دیگر از مهم‌ترین محصولات این اکوسیستم، معرفی اکسپلورر اختصاصی است. به کمک وبسایت و اکسپلورر Finder می‌توانید کلیه تراکنش‌های داخل شبکه را مشاهده کنید. این سایت درست مانند اکسپلوررهای شبکه‌های دیگر مانند اتریوم و بایننس اسمارت چین عمل می‌کند و هر تراکنشی با جزئیات آن قابل نمایش است.

 

(Kuji) اکوسیستم ارز دیجیتال کوجی

 

توکنومیکس پروژه کوجی 

پروژه کوجی با اینکه جدید است اما توکنومیکس نسبتا خوبی دارد. در جدول زیر توکنومیکس این ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنید.

 

دریافت کننده درصد دریافت توکن
پیشفروش خصوصی و عمومی  40.1%
تامین نقدینگی 4.9%
تبلیغ کنندگان 6%
تیم شبکه  22%
کارهای عملیاتی  9%
تیم مارکتینگ  7%
ایردراپ 0.4%
خزانه داری  6.5%
پاداش‌ها  7%

 

شاید این موضوع که حدود 22% از کل توکن‌ها برای اعضای تیم شبکه است کمی نگران کننده باشد؛ اما به طور کلی این ارز نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند سولانا غیر متمرکز محسوب می‌شود. از آن جا که  شبکه Kujira محصولات بسیار خوبی را ارائه داده است ارز دیجیتال آن می‌تواند آینده قیمتی خوبی را برای خود به ارمغان بیاورد. البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای رشد قیمت یک دارایی باید عوامل بسیار زیادی مانند نگاه به وضعیت بیت کوین، تحلیل تکنیکال و ... را نیز در نظر گرفت و این معرفی به هیچ عنوان یک توصیه مالی نمی‌باشد.

 

آیا ارز دیجیتال کوجی را می‌توان استخراج کرد؟

از آنجا که این ارز دیجیتال بر اساس مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) فعالیت می‌کند نمیتوان از ان انتظار قابلیت استخراج را داشت. تنها ارزهای دیجیتالی که از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) پیروی می‌کنند قابلیت استخراج را دارند. امروزه کلاه‌برداران با استفاده از وعده‌های استخراج ترون و سایر ارزهایی که تنها قابلیت استیک کردن را دارند اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

 

آیا ارز دیجیتال کوجی (Kuji) برای سرمایه گذاری مناسب است؟

پروژه کوجی از نگاه بنیادی و فاندامنتال از وضعیت خوبی در حال حاضر برخوردار است. انتظار می‌رود بلاکچین کوجی به عنوان یکی از قدرتمندترین بلاکچین‌های داخل اکوسیستم شبکه کازماس تبدیل شود. اما برای خرید و سرمایه‌گذاری روی رمزارز این شبکه و کلیه ارزهای دیجیتال باید حتما به شرایط بازار بیت کوین، تحلیل تکنیکال و وضعیت اقتصاد کلان توجه ویژه داشت. علاوه بر این شرایط، برای خرید کلیه آلتکوین‌ها باید همیشه اصول مدیریت سرمایه را رعایت کرد تا از ضرر کردن زیاد در امان ماند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد