جستجو در بیتفا
  • راه اندازی توکن متاورسی توسط آنیموکا برندز
  • شرکت‌های همکار آنیموکا برندز 
  • سابقه و جایگاه خوب آنیموکا در صنعت کریپتو
  • جمع بندی
راه اندازی توکن متاورسی توسط Animoca Brands برای بازی Life Beyond

راه اندازی توکن متاورسی توسط Animoca Brands برای بازی Life Beyond

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
۴ دقیقه
۱
۴۸۴
توسط :
مبین رزمخواه

شرکت Animoca Brands که در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کریپتویی و بازی‌های متاورسی سابقه درخشانی دارد، اعلام کرد قصد دارد با استفاده از اردینال‌های بیت کوین توکنی را راه اندازی کند که برای قدرتمندتر شدن اکوسیستم بازی متاورسی Life Beyond مورد استفاده قرار بگیرد. بازی‌های متاورسی پس از تب و تاب اولیه‌ای که در سال 2021 در بازار آن‌ها به وجود آمد به مرور روند رو به رشد خود را از دست دادند و اکنون تنها پروژه‌های محدودی هستند که تعداد بازیکنان بالایی دارند. توجه شرکت Animoca Brands می‌تواند کمک بزرگی برای بازی Life Beyond باشد تا در ادامه مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد. ایجاد توکن‌های متاورسی مبتنی بر بلاکچین بیت کوین برای اولین بار در یک بازی متاورسی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. در این مقاله خبری قصد داریم به راه اندازی توکن متاورسی آنیموکا برندز بپردازیم و تأثیرات آن بر بازی Life Beyond را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

راه اندازی توکن متاورسی توسط آنیموکا برندز

شرکت Animoca Brands، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌های کریپتویی و سرمایه‌گذاری در متاورس، از برنامه‌های خود برای راه اندازی اولین توکن اکوسیستم متاورسی خود با استفاده از پروتکل اردینالز بیت کوین (BTC Ordinals) خبر داد. بیت کوین اردینالز پروتکلی است که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های NFT مانند را در بلاکچین بیت کوین ثبت و توکن‌هایی با استاندارد BRC-20 را روی این شبکه راه اندازی کنند.

کتیبه‌های اردینال بیت کوین در ابتدای راه اندازی سروصدای بسیاری راه اندازی کرد و توانست حجم معاملات بسیار بالایی را به ثبت برساند. اما پس از مدتی شور و هیجان کاربران کمتر شد و اکنون با فروکش کردن حجم معاملات در کل بازار خرید و فروش توکن‌های NFT، فعالیت چندان گسترده‌ای در آن مشاهده نمی‌شود.

 

شرکت‌های همکار آنیموکا برندز 

استودیوی بازی سازی Darewise Entertainment (معروف به Life Beyond Studios)، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آنیموکا است که با هدف ایجاد یک اکوسیستم متاورسی فراگیر ساخته شده است و قرار است با استفاده از پتانسیل موجود در مکانیزم اردینال‌های بیت کوین توکن‌هایی مخصوص بازی‌های مبتنی بر کسب درآمد (Play2Eran) متاورسی ایجاد کند.

توکن متاورسی بیت کوین

طرح متاورسی این استودیو شامل بازی‌ها، ادغام برندهای مختلف، پیاده‌سازی تجربیات دنیای واقعی در متاورس و موارد دیگر خواهد بود. Darewise استودیوی پشتیبان بازی Life Beyond، یک بازی متاورسی است که با حال و هوای آینده‌نگرانه امکان خرید و فروش NFT و انجام دادن فعالیت‌های مختلف را برای بازیکنان فراهم می‌کند. این اولین بازی خواهد بود که توکن‌های متاورسی مبتنی بر بیت کوین را برای دارایی‌های درون بازی، زمین‌های مجازی و موارد دیگر بهینه سازی و استفاده خواهد کرد.

برای ایجاد این توکن‌ها، شرکت Darewise با Horizon Labs، شرکتی که نقش مهمی در توسعه قرارداد هوشمند و استراتژی توکن AoeCoin داشت، همکاری خواهد کرد. بازی Life Beyond در گذشته توکن‌های غیر مثلی (NFT) خود را در شبکه پالیگان منتشر کرده بود و اکنون به نوعی پیش‌گام استفاده از توکن‌های مبتنی بر اردینال‌های بیت کوین در بازی‌های متاورسی لقب خواهد گرفت.

بنجامین چاربیت (Benjamin Charbit)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت Darewise Entertainment، در بیانیه‌ای عنوان کرد: "ما هنوز در مراحل اولیه هستیم، اما پتانسیل بیت کوین برای تبدیل شدن به چیزی بیش از یک ذخیره ارزش بسیار زیاد است."

 

سابقه و جایگاه خوب آنیموکا در صنعت کریپتو

شرکت Animoca Brands یکی از بازیگران اصلی صنعت متاورس در دنیا محسوب می‌شود که در صدها شرکت و پروژه سرمایه‌گذاری کرده و ارزش کلی آن اکنون 6 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این شرکت همچنین بازی‌های مختلف مبتنی بر NFT از جمله بازی Ethereum metaverse The Sandbox را منتشر کرده است. آنیموکا اخیراً 20 میلیون دلار بودجه برای پروژه جدید متاورسی خود، The Mocaverse، که یکی از ابتکارات بازی‌های متعدد تحت حمایت آن محسوب می‌شود جمع‌آوری کرده است.

بازی Life Beyond

البته در توضیحات ارائه شده شرکت آنیموکا برندز اعلام کرده که توکن متاورسی بیت کوین فعالیت جداگانه‌ای نسبت به Mocaverse خواهد داشت. البته استودیو Life Beyond همچنان بخشی از پروژه موکاورس خواهد بود و این شرکت در تلاش است تا بتواند با همکاری شرکت‌های ممتاز بازی سازی، متاورس اختصاصی خود را گسترش دهد.

 

جمع بندی

کمپانی آنیموکا برندز در سال‌های گذشته به یک کمپانی چند وجهی مهم در حوزه بازی‌های متاورسی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آینده دار تبدیل شده است. این شرکت توانسته تا کنون به بسیاری از پروژه‌های نوظهور کمک کند تا جایگاهی در صنعت بلاکچین پیدا کنند. بسیاری از افراد و سرمایه‌گذاران با دیدن نام Animoca در میان سرمایه‌گذاران یک پروژه، خیالشان از بابت سرمایه‌گذاری در آن راحت می‌شود و این مسئله نشان دهنده اعتماد بالای کاربران و فعالان حوزه کریپتو به این برند است. ساخت توکن‌های متاورسی مبتنی بر اردینال‌های بیت کوین ایده جذابی است که توسط این شرکت دنبال می‌شود و باید دید در ادامه می‌تواند کارایی لازم را در بازی‌های متاورسی داشته باشد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد