جستجو در بیتفا
  • پروژه HIFI Finance چیست؟
  • دارایی‌های دنیای واقعی و توکنیزه کردن آن توسط HIFI Finance
  • خدمات وامدهی توسط پروژه های فای فایننس
  • خدمات وامدهی برای توکن‌های غیر مثلی (NFT) با HIFI Finance
  • خدمات وامدهی برای دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) با های فای فایننس
  • Pooled NFTs – کسب درآمد از NFT ها
  • ساز و کار Pooled NFTs چگونه است؟
  • آیا ساز و کار Pooled NFTs تضمین شده است؟
  • توکن HIFI چیست؟
  • نحوه توزیع (Tokenomics) ارز HIFI
  • رشد 220 درصدی ارز HIFI تنها در 2 روز
پروژه HIFI Finance چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال HIFI

پروژه HIFI Finance چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال HIFI

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
۱۰ دقیقه
۱
۸۵۳
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

گاهی حوزه‌های جدیدی در بازار رمز ارزها ترند می‌شود و باعث می‌شود پروژه‌ها و توکن‌های جدید مورد توجه قرار بگیرند. با افزایش توجه‌ها به حوزه دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) توکن HIFI مورد توجه قرار گرفته و امروزه پروژه HIFI Finance به یکی از ترندهای حوزه ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. اما پلتفرم HIFI Finance چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟ آیا های فای فایننس می‌تواند باعث پیشرفت حوزه دیفای باشد؟

در ادامه این مقاله با بیتفا هراه باشید تا ابتدا به صورت کامل با پروژه HIFI آشنا شویم و سپس به بررسی ارز دیجیتال HIFI بپردازیم.

 

پروژه HIFI Finance چیست؟

پلتفرم HIFI Finance ترکیبی از حوزه دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) و دیفای است که این ترکیب به دلیل نوپا بودن و البته مزایا بالا، می‌تواند پتانسیل رشد بالایی داشته باشد. حوزه RWA دارایی‌های دنیای واقعی را وارد دنیای بلاکچین می‌کند و امکان استفاده از آن در پلتفرم‌های بلاکچینی را فراهم می‌کند. ترکیب حوزه RWA و دیفای باعث ورود دارایی‌های واقعی به حوزه دیفای خواهد شد که در نتیجه این کار می‌توانیم شاهد گسترش هر چه بیشتر کاربردهای دیفای و در نتیجه رشد این حوزه باشیم. پروژه های فای فایننس دقیقاً بر روی این موضوع تمرکز دارد و در حال ترکیب این دو حوزه با یکدیگر است.

پلتفرم HIFI Finance چیست

 

دارایی‌های دنیای واقعی و توکنیزه کردن آن توسط HIFI Finance

پروژه HIFI Finance با توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی آن‌ها را به دنیای بلاکچین می‌آورد. بازار رمز ارزها عمق معاملاتی و نقدینگی بسیار کمتری نسبت به بازار املاک و مستغلات و یا بازار سهام دارد؛ اما با توکنیزه کردن این دارایی‌ها و ورود آن‌ها به بازار رمز ارزها و البته حوزه دیفای می‌تواند نقدینگی بشدت بالایی را روانه این بازار کند که قبلاً شاهد نمونه‌ای از آن نبودیم.

توکنیزه کردن دارایی به معنای تبدیل یک دارایی واقعی به توکن است؛ برای مثال استیبل کوین‌ها کاربردی‌ترین نمونه از توکنیزه کردن دارایی واقعی هستند. برای مثال شرکت تتر، دلار (دارایی واقعی) را پشتوانه قرار می‌دهد و به نسبت آن دارایی جدید تحت عنوان توکن بر بستر بلاکچین ایجاد می‌کند. استیبل کوین‌ها در واقع ارزهای فیات توکنیزه شده هستند که در حوزه دیفای کاربرد دارند. حال فرض کنید تمام دارایی‌های موجود در بازارهای مالی از جمله سهام و مسکن توکنیزه شده و وارد حوزه دیفای شوند. در این شرایط می‌توانیم شاهد ورورد حجم بالایی از نقدینگی به حوزه امور مالی غیر متمرکز باشیم؛ پروژه HIFI Finance در این همین راستا فعالیت دارد.

 

خدمات وامدهی توسط پروژه های فای فایننس

یکی از کاربردی‌ترین حوزه‌های امور مالی غیر متمرکز حوزه وامدهی رمزارزهاست که پروژه های فای فایننس نیز توجه اصلی خود را بر همین موضوع قرار داده است. خدمات این پلتفرم به دو دسته توکن‌های غیر مثلی (NFT) و RWA ها تقسیم بندی می‌شود که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

وامدهی در حوزه nft ها

 

خدمات وامدهی برای توکن‌های غیر مثلی (NFT) با HIFI Finance

ترکیب حوزه وامدهی با NFT ها، موضوعی است که مدت‌ها در حال بررسی است و پروژه‌های مختلفی بر روی این موضوع فعالیت دارند. کالکشن‌های NFT نیز هولدرهایی دارند و پروژه‌هایی از جمله HIFI در حال توسعه بستری هستند که هولدرهای NFT ها بتوانندت دارایی خود را وثیقه قرار داده و وام دریافت کنند. به عقیده پروژه های فای فایننس، NFT ها صرفاً تصاویر و کالکشن‌های تصویری نیستند، آن‌ها قراردادهای هوشمند هستند و همانند توکن‌ها می‌توانند با اهدافی خاص توسعه بیابند. در ادامه به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

 

خدمات وامدهی برای دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) با های فای فایننس

پروژه HIFI این هدف را در پیش دارد تا شرایطی را برای کاربران فراهم کند تا بتوانند هر نوع دارایی با ارزش را در حوزه دیفای وثیقه قرار دهند و در مقابل وام دریافت کنند. در این راستا های فای ایده توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی، انتقال آن به حوزه دیفای و سپس وثیقه قرار دادن و دریافت وام را شرح داده است. برای مثال فرض کند این امکان را داشته باشید تا سند خانه خود را توکنیزه کنید، آن را وارد حوزه دیفای کنید و با وثیقه قرار دادن سند خانه وام دریافت کنید. نکته جالب در آن است که تمام این موارد در فصایی غیر متمرکز، بدون امکان دستکاری توسط فرد ثالث، کاملاً امن و بدون سختگیری و بی نیاز به مجوز از طرف نهادی خاص انجام خواهد شد.

با عملی شدن این اهداف، پروژه HIFI می‌تواند انقلاب بزرگی در حوزه دیفای ایجاد کند.

 

Pooled NFTs – کسب درآمد از NFT ها

پروژه HIFI قصد دارد تمام NFT ها و دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) توکنیزه شده را تبدیل به توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 کند تا به راحتی امکان فعالیت در حوزه دیفای را داشته باشند. با ورود این نوع دارایی‌ها به حوزه دیفای علاوه بر امکان وامدهی، امکان کسب سود غیر فعال (Passive Income) نیز از طریق آن‌ها فراهم می‌شود. محصول Pooled NFTs یکی از کاربردی‌ترین محصولات HIFI به حساب می‌آید؛ این محصول تمام مزایا توکن‌ها از جمله تامین نقدینگی (Liquidity Providing) را برای NFT ها فراهم می‌کند.

 

ساز و کار Pooled NFTs چگونه است؟

در ساز و کار Pooled NFTs ابتدا هر NFT (یا RWA) تبدیل به یک توکن ERC20 می‌شود و هر کالکشن NFT می‌تواند استخر نقدینگی خود را داشته باشد. زمانی که یک NFT در استخر نقدینگی قرار بگیرد پس کالکشن آن NFT دارای نقدینگی خواهد بود و بر این اساس می‌توان با وثیقه قرار دادن NFT های آن کالکشن وام دریافت کرد. در مقابل اگر ارزش NFT به پایین‌تر از وام دریافت شده سقوط کند NFT در استخر مورد نظر فروخته می‌شود.

این ساز و کار باعث ایجاد نقدینگی مورد نظر برای NFT ها و RWA ها در بلاکچین می‌شود و کاربرد آن‌ها را در حوزه دیفای فراهم می‌کند.

 

آیا ساز و کار Pooled NFTs تضمین شده است؟

همانند صرافی‌های غیر متمرکز Pooled NFTs نیز بر پایه قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کنند و در نتیجه می‌توان گفت امنیت آن توسط قراردادهای هوشمند تضمین می‌شود. پلتفرم HIFI finance ادعا می‌کند قراردادهای هوشمند به کار رفته در این ساز و کار به طور کامل توسط Auditها حسابرسی شده است، اما در نظر داشته باشید که ممکن است در تمام پلتفرم‌های بلاکچینی شاهد باگ‌های نرم افزاری باشیم.

 

توکن HIFI چیست؟

توکن HIFI ارز بومی و حاکمیتی پلتفرم HIFI Finance به حساب می‌آید. این رمزارز در ادامه توکن MFT ایجاد شده است؛ به این صورت که هولدرهای آن به ازای هر 100 واحد توکن MFT یک واحد توکن HIFI دریافت کردند و به این طریق 100 میلیون واحد از توکن‌های HIFI توزیع شد. ارز HIFI با استاندارد ERC-20 بر بستر اتریوم راه‌اندازی شده است.

توکن HIFI Finance

 

نحوه توزیع (Tokenomics) ارز HIFI

عرضه کل توکن HIFI برابر با 126.25 میلیون واحد است؛ همانطور که بالاتر گفته شد 100 میلیون واحد از آن (حدود 79 درصد از عرضه کل) میان هولدرهای توکن MFT توزیع شده است، 25 میلیون واحد از آن (حدود 20 درصد از عرضه کل) در اختیار تیم توسعه دهنده (HIFI Labs) قرار دارد که قرار است طی 2 سال توزیع شود و 1.25 میلیون واحد (حدود 1 درصد از عرضه کل) به افرادی که در حاکمیت MFT فعالیت داشتند ایردراپ شده است.

 

رشد 220 درصدی ارز HIFI تنها در 2 روز

مجموعه بیتفا ارز HIFI در تاریخ 23 شهریور در رسانه‌های خود به صورت عمومی معرفی کرد و پس از آن تنها در 48 ساعت تا 220 درصد رشد را تجربه کرد. توکن HIFI در زمان معرفی به قیمت 0.78 دلار در حال معامله بود و بعد از رشد تا محدوده 2.5 دلار (220 درصد رشد) پیشنهاد به سیو سود و خروج از معامله دادیم. در نظر داشته باشید در این مدت ارز HIFI بیش از 1.2 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه تجربه کرد و از این نظر بعد از بیت کوین و اتریوم در جایگاه سوم قرار گرفت. تیم ما این ارز با توجه به استراتژی دکس تریدینگ شناسایی کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد