جستجو در بیتفا
  • توییت ویتالیک بوترین در پاسخ به جیمی سونگ
  • حل مشکل ژنرال بیزانسی
  • انتقاد از PoW
ویتالیک بوترین یکی از توسعه دهندگان بیت کوین را به دلیل حمله به مکانیسم POS محکوم کرد!

ویتالیک بوترین یکی از توسعه دهندگان بیت کوین را به دلیل حمله به مکانیسم POS محکوم کرد!

حرفه ای
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
۲ دقیقه
۲
۴۳۶
توسط :
کسری جان‌زاده

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، از مکانیسم اثبات سهام (PoS) به دلیل انتقادهایی که به این پروتکل شده بود مبنی بر اینکه اجماع غیرمتمرکز ارائه نمی‌دهد، دفاع کرده است. حمله به PoS توسط یکی از توسعه ‌دهندگان بیت‌کوین، جیمی سونگ(Jimmy Song) انجام شد، او خاطر نشان کرد که این پروتکل به مشکل ژنرال بیزانسی (که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم) رسیدگی نمی‌کند و این موضوع باعث شد تا محکوم کردن برنامه نویس بیت کوین توسط ویتالیک بوترین به سر تیتر خبرها تبدیل شود!

 

توییت ویتالیک بوترین در پاسخ به جیمی سونگ

توییت ویتالیک بوترین خطاب به جیمی سونگ

بوترین در توییتی در تاریخ 3 ژوئیه، سونگ را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که حمله او به PoS «ابلهانه» بوده است زیرا او انتقاد خود را بر اساس یک ویژگی فنی وارد کرده بود. ویتالیک در این توییت گفت:

«نکته حرفه ای: اگر دو گروه از مردم وجود داشته باشند که بر اساس استدلال های عمیق ریاضی، اقتصاد و فلسفه اخلاقی درباره A در مقابل B بحث می‌کنند و شما در همین حین بگویید که B به دلیل یک مشکل فنی اشتباه است احتمالاً شما آن کسی هستید که در اشتباه است.»

مقالات مرتبط در سایت بیتفا: تفاوت ها و شباهت های بین بیت کوین و اتریوم

 

حل مشکل ژنرال بیزانسی

شایان ذکر است که مشکل ژنرال بیزانسی به دشواری سیستم های غیرمتمرکز در توافق بر سر یک حقیقت واحد اشاره دارد. این مشکل برای مدت طولانی بر پول تأثیر گذاشته است و ظهور بیت‌کوین به عنوان یک راه حل از طریق اثبات کار (PoW) تلقی می‌شد.

علاوه بر این، بیت کوین قصد دارد یک راه حل جهانی برای مشکل ارائه دهد، جایی که وفاداری بیش از 50 درصد از آن جامعه برای راه اندازی آن کافی است. این چالش توسط ماینرهای مختلفی حل می شود که هر کدام به عنوان یک ژنرال عمل می کنند. در این مورد، هر گره تلاش می کند تا تراکنش هایی را که با ارتباطات ژنرال‌ها یکسان هستند، تأیید کند.

مشکل ژنرال بیزانسی

در جاهای دیگر، استفاده از PoS همچنین تلاش می‌کند تا مشکل ژنرال بیزانس را به شیوه‌ای کارآمد و سازگار با محیط‌زیست بدون نیاز به هزینه‌های انرژی و سخت‌افزار بالا مرتبط با الگوریتم PoW حل کند. این مکانیسم همچنین امکان سود بیشتر برای ماینرهای بزرگ را که در PoW وجود دارد حذف می‌کند و PoS به همه کاربران شانس مساوی می‌دهد.

همچنین هدف PoS حل مشکل ژنرال بیزانسی با توانمندسازی ژنرال‌های توزیع‌شده برای دستیابی به توافق علی‌رغم ارتباط غیر آنی آن است.

ویتالیک بوترین

 

انتقاد از PoW

قابل ذکر است که اتریوم در حال مهاجرت از مکانیسم PoW به PoS است. در حال حاضر، حوزه های قضایی در سطح جهان نگرانی هایی را در مورد نرخ مصرف انرژی PoW ایجاد کرده اند که از نظر زیست محیطی ناپایدار تلقی می شود.

همانطور که توسط Finbold گزارش شده است، سنای نیویورک لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن هرگونه پروژه جدید استخراج گاز با سوخت مبتنی بر کربن در این ایالت را تحریم می کند.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد