جستجو در بیتفا
  • آیا ارز دیجیتال هدیه مناسبی است؟
  • مزایای هدیه دادن ارز دیجیتال
  • در دسترس بودن ارزهای دیجیتال
  • هدیه دادن ارزهای دیجیتال؛ انگیزه‌ای برای یادگیری
  • پتانسیل افزایش قیمت ارز دیجیتال
  • هدیه ارز دیجیتال با هر میزان پول دلخواه
  • چه نوع ارز دیجیتالی مناسب کادو است؟
  • روش‌های هدیه دادن بیت کوین و ارز دیجیتال
  • هدیه دادن ارز دیجیتال با کیف پول کاغذی
  • هدیه دادن ارز دیجیتال با کیف پول سخت افزاری
  • گیف کارت ارز دیجیتال
  • کادو دادن سکه فیزیکی
  • کمک به خیریه در قالب ارز دیجیتال
چگونه بیت کوین و ارزهای دیجیتال هدیه دهیم؟ - بیت کوین یک هدیه ارزشمند

چگونه بیت کوین و ارزهای دیجیتال هدیه دهیم؟ - بیت کوین یک هدیه ارزشمند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
۹ دقیقه
۰
۲۶۲
توسط :
یاسمن یزدان دوست

اگر شما هم در هنگام خرید کادو برای مناسبت‌های مختلف دچار سردرگمی می‌شوید و انتخاب هدیه برایتان بسیار دشوار است، بدانید که تنها نیستید. امروزه بسیاری از انسان‌ها درگیر چنین مسئله‌ای هستند. کادوهای عطر و گل و ساعت دیگر کلیشه‌ای و تکراری شده است. از سمت دیگر این کادو‌ها هیجانی برای گیرنده ندارند. پیشنهاد ما به شما هدیه دادن ارزهای دیجیتال به دوست و خانواده‌تان است. امروزه دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال توسط افراد زیادی پذیرفته شده است. همچنین غول‌های تجارت الکترونیک ارز دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت قبول کرده‌اند. همین امر موجب افزایش کاربردهای ارز دیجیتال در زندگی روزمره ما شده است. یکی از این کاربردهای بسیار هیجان‌انگیز و مدرن، هدیه دادن ارز دیجیتال به عنوان کادو تولد یا عیدی و ... است. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا بررسی کنیم که چگونه بیت کوین و ارز دیجیتال هدیه دهیم؟ همچنین دقیق‌تر به مزایای آن بپردازیم.

 

آیا ارز دیجیتال هدیه مناسبی است؟

ارزهای دیجیتال و بیت کوین یکی از بهترین روش‌های کادو دادن به دوست و خانواده و آشنا است. هدیه دادن ارزهای دیجیتال روشی بسیار مدرن و بروز است. روش‌های سنتی کادو دادن قدیمی و تکراری شده است و از سمتی دیگر هیجان و غافل‌گیری برای گیرنده ندارند. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را، به هر کسی در هر جای این کره خاکی و در هر زمانی که بخواهید، هدیه دهید. همین موضوع باعث شده است که افراد بسیاری به سمت این نوع هدیه دادن مدرن جذب شوند. از سمت دیگر با گذشت زمان این هدیه ارزشمندتر خواهد شد. به عبارتی با پیشرفت دنیای کریپتو و صعود قیمت ارز بیت کوین، این کادو باارزش‌تر خواهد شد. همچنین به مرور زمان فروشگاه‌ها و مراکز خرید بیشتری، ارز دیجتال را به عنوان روش پرداخت، می‌پذیرند که همین موضوع باعث افزایش کاربردها و مزایای هدیه شما خواهد شد.

روش‌های مختلفی برای هدیه دادن ارزهای دیجیتال از جمله ارز بیت کوین یا NFT است که در ادامه این مقاله به طور مفصل درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد. ابتدا به بررسی دقیق‌تر مزایای هدیه ارز دیجیتال بپردازیم.

 

مزایای هدیه دادن ارز دیجیتال

مزایای هدیه دادن ارز دیجیتال

هدیه دادن ارزهای دیجیتال مزایای بسیاری دارد. علاوه بر مدرن و بروز بودن آن مزایای دیگری نیز دارد که ارز دیجیتال را تبدیل به یک کادو هیجان‌انگیز و عالی برای دوستان و آشنایان شما کرده است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر مزایای آن می‌پردازیم.

در دسترس بودن ارزهای دیجیتال

حتما برای شما هم پیش آمده که فرصت بسیار کمی برای خرید کادو تولد داشته باشید و همین موضوع شما را مجبور کرده باشد که پول نقد هدیه دهید. هدیه دادن پول نقد بسیار موضوع ناخوشایندی و کادو نامناسبی است. اما در مورد هدیه دادن ارزهای دیجتال باید گفت که شما در هر زمان و مکانی که باشید به راحتی و خیلی سریع می‌توانید یک هدیه هیجان‌انگیز و مدرن برای شخص متولد خریداری کنید. بازار کریپتو هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارند. از سمت دیگر حتما آشنا یا دوستی در خارج از کشور دارید که هدیه دادن به آن‌ها برایتان مسئله بزرگی شده است و نمی‌دانید چه کادویی برایشان بخرید و چگونه آن را ارسال کنید! حتی تو این مسئله نیز ارز دیجیتال مشکل شما را حل کرده است. شما امروزه تنها با انجام دادن مراحلی بسیار ساده می‌توانید به دوستانتان در هر کشوری هدیه دهید.

هدیه دادن ارزهای دیجیتال؛ انگیزه‌ای برای یادگیری

یکی دیگر از مزایای هدیه دادن ارزهای دیجیتال، ایجاد انگیزه برای گیرنده کادو، جهت یادگیری کریپتو است. به عبارتی شما تنها با هدیه دادن مقداری ارز دیجیتال به یک شخص می‌توانید آن را مجبور به یادگیری ارز دیجیتال و آشنایی با دنیای کریپتو کنید. در واقع شما به روشی کاملا مدرن و نوین باعث شدید که آن شخص تجربه متفاوتی از این دنیا داشته باشد.

پتانسیل افزایش قیمت ارز دیجیتال

شما به عنوان کسی که می‌خواهد ارز دیجیتال هدیه دهد، این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که این ارز دیجیتالی که انتخاب کردید برای هدیه، پتانسیل صعود قیمت را داشته باشد. در این حالت هدیه شما یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آن شخص به حساب می‌آید. در واقع هدیه شما مدام در حال افزایش قیمت و ارزشمندی است. این موضوع کادو شما را بسیار هیجان‌انگیز و خاص جلوه می‌دهد! از روش‌های سنتی و کلیشه‌ای شما را راحت می‌کند. پس باید هنگام انتخاب ارز دیجیتال دقت بسیاری کنید.

هدیه ارز دیجیتال با هر میزان پول دلخواه

یکی از بهترین مزایای هدیه ارز دیجیتال، این است که خرید آن هیچ محدودیتی ندارد. به عبارت دیگر شما می‌توانید هر مقدار و هر تعدادی که خواستید به اندازه بودجه خودتان خرید کنید. برای هدیه دادن هر ارز دیجیتالی هیچ حداقلی وجود ندارد. شما می‌توانید دقیقا اندازه بودجه‌ای که برای هدیه اختصاص داده‌اید، خرید کنید و آن را هدیه دهید.

 

چه نوع ارز دیجیتالی مناسب کادو است؟

چه نوع ارز دیجیتالی مناسب کادو است؟

با هزاران ارز دیجیتال برای انتخاب، دشوار است بدانید کدام یک را هدیه دهید. اولین گزینه شما ممکن است ارسال بیت کوین باشد زیرا رهبر همه ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو است. درست است که بیت کوین می‌تواند یک گزینه عالی برای هدیه دادن باشد، اما بسیاری از آلت کوین‌‌ها (ارزهای دیجیتال به غیر از BTC) نیز وجود دارند که گزینه بسیار عالی هستند.

محبوب ترین آلت کوین، ارز اتریوم است، که به دلیل کاربردهای واقعی در جهان، به طور گسترده‌ای مورد پذیرش نهادها قرار گرفته است. اگر ارز بیت کوین طلای دیجیتال است، پس ارز اتریوم پول قابل برنامه ریزی است، که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض، برنامه‌های غیرمتمرکز(dApps)، قراردادهای هوشمند و موارد دیگر استفاده می‌شود.

برخی از آلتکوین‌های دیگر محبوب عبارتند از ارز سولانا، لینک، متیک، آواکس و غیره دیگر ارزهایی هستند که خدیه جذاب به حساب می‌آیند. استیبل کوین‌ها نیز یک نوع ارز دیجیتال محبوب هستند. استیبل کوین‌هایی مانند ارز تتر (USDT) و USDC ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت آنها ثابت و برابر با یک دلار آمریکا هستند.

در انتخاب ارز برای هدیه، در قدم اول باید ارزی را انتخاب کنید که بتواند آینده خوبی داشته باشد. بررسی آینده ارزهای دیجیتال تاثیر مهمی در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای هدیه است.

همچنین اگر دوست شما هنرمند است و علاقه بسیاری به نقاشی دیجیتال یا عکاسی دارد، می‌توانید به او توکن غیرقابل تعویض (NFT) هدیه دهید. NFT گزینه‌ای بسیار هیجان انگیز و خاص است که کادو شما را متمایز از بقیه می‌کند و همچنین با فروش آن می‌تواند سود کند. (جهت آموزش خرید و فروش NFT به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.)

 

روش‌های هدیه دادن بیت کوین و ارز دیجیتال

روش‌های بسیار متنوع و مختلفی برای هدیه دادن ارزهای دیجیتال وجود دارد. روش مناسب شما به تیپ شخصیتی گیرنده، میزان آشنایی آن با دنیای ارزهای دیجیتال و مقدار پولی دارد که برای خرید کادو اختصاص داده‌اید، بستگی دارد. در ادامه بیشتر با روش‌های هدیه دادن ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد.

 

هدیه دادن ارز دیجیتال با کیف پول کاغذی

هدیه دادن ارز دیجیتال با کیف پول کاغذی

کیف پول‌های کاغذی راحت‌ترین و بهترین روش برای هدیه دادن ارز دیجیتال هستند. این نوع کیف پول تکه کاغذ است که روی آن کلید خصوصی و کلید عمومی آن کیف پول نوشته شده است. با استفاده از کلید خصوصی می‌توان به دارایی‌های داخل کیف پول دسترسی پیدا کرد و دارایی ها را برداشت کرد. همچنین از طریق کلید عمومی روی آن کاغذ می‌توان برای آن کیف پول، ارز دیجیتال انتقال داد. این کیف پول‌های کاغذی را می‌توانید با مراجعه به سایت bitaddress.org بسازید. این سایت فقط کیف پول مختص بیت کوین ارائه می‌دهد. البته باید حواستان باشد که از سایت‌های جعلی کیف پول کاغذی نگیرید! پس حتما قبل از دریافت کیف پول از درستی آن سایت، اطمیمنان حاصل کنید. کار با این کیف پول‌ها بسیار راحت است. شما به آدرس کیف پول کاغذی که به شکل کد QR روی آن نوشته شده است، هر مقدار ارز دیجیتال که می‌خواهید، انتقال می‌دهید. سپس این کیف پول را به هرکسی که می‌خواهید هدیه می‌دهید.

کیف پول کاغذی روشی بسیار آسان و بسیار امن است، زیرا این کیف پول‌ها به اینترنت متصل نیستند و از خطر هک در امان هستند. البته باید نکاتی را در هنگام کادو دادن این کیف پول کاغذی به شخص گیرنده بازگو کنید. اولین نکته‌ای که باید بداند این است که این کیف پول کاغذی موقتی است و باید در اسرع وقت دارایی‌های خود را به یک کیف پول نرم‌افزاری امن‌تر منتقل کند. (برای یافتن بهترین کیف پول ارز دیجیتال به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.)

همچنین حتما به اون گوش زد کنید که کلید خصوصی کیف پول، کلید دسترسی به دارایی‌ها است! پس نباید آن را در اختیار هر کسی قرار دهد.

 

هدیه دادن ارز دیجیتال با کیف پول سخت افزاری

هدیه دادن ارز دیجیتال با کیف پول سخت افزاری

دومین راه برای کادو دادن ارز دیجیتال از طریق کیف پول سخت‌افزاری است. کیف پول‌های سخت افزاری بسیار گران قیمت‌تر از کیف پول‌های کاغذی هستند. بهترین نوع کیف پول سخت‌افزاری کیف پول لجر است. کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بسیار بالایی دارند، زیرا از ذخیره‌سازی سرد استفاده می‌کنند و هکرها امکان دسترسی به آن را ندارند. جهت انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری لجر باید برنامه موبایل آن را نصب کنید. بعضی از مدل‌های جدید لجر دارای صفحه نمایش کوچکی هستند که موجودی کیف پول را به شما نشان می‌دهند. البته کیف پول سخت افزاری را بهتر است به کسانی هدیه بدهید که با ارزهای دیجیتال آشنا هستند و سرمایه گذاری‌های بلند مدتی بر ارزهای مختلف انجام می‌دهند.

جهت انتقال دارایی به این کیف پول‌ها باید بسته بندی آن‌ها را کاملا باز کنید و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. از همین جهت شاید بهتر باشد خود کیف پول را بدون ارز دیجیتالی داخل آن،‌ هدیه دهید. به علت قیمتی بودن کیف پول‌های سخت افزاری گزینه مناسبی برای هدیه دادن هستند.

 

گیف کارت ارز دیجیتال

گیف کارت ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش‌های هدیه دادن، گیف کارت ارز دیجیتال است. اگر با خرید و ارسال ارز دیجیتال خیلی راحت و موافق نیستید، این راه به شما پیشنهاد می‌شود. یک گیف کارت ارز دیجتیال می‌تواند به شکل کارت پیش پرداخت باشد که می‌توان به هر کسی هدیه داد. همچنین گیف کارت‌های ارز دیجیتالی وجود دارد که می‌توانند به حساب صرافی شما متصل شوند و موجودی شما را هر بار که خرید می‌کنید کسر می‌کنند.

 

کادو دادن سکه فیزیکی

کادو دادن سکه فیزیکی

ارزهای دیجیتال مانند ارز بیت کوین ماهیت فیزیکی ندارند! اما برای کسی که علاقه بسیاری به بیت کوین دارد، هدیه دادن سکه فیزیکی بیت کوین به او بسیار خوشایند است. این سکه‌های فیزیکی بیتکوین واقعا هدیه هیجان انگیز و جالبی هستند. بعضی افراد از این سکه‌ّا برای عکاسی یا تزیین محل کار یا اتاق‌شان استفاده می‌کنند. در ایران نیز می‌توانید به راحتی آن‌ها را خریداری کنید. این نوع سکه‌ها قیمت مناسبی دارند.

 

کمک به خیریه در قالب ارز دیجیتال

ارز دیجیتال می‌تواند یک گزینه مناسب برای خیریه باشد و ممکن است برای برخی از خیریه‌های بین المللی در واقع آسان‌تر باشد که از اهداکنندگان در سراسر جهان کمک مالی بپذیرند. رمز ارزهایی مانند بیت کوین توسط تعداد زیادی از خیریه‌ها پذیرفته می‌شوند. اگر می‌خواهید به نیازمندان کمک کنید، از طریق پلتفرم‌های خیریه‌ها می‌توانید به آن‌‌ها بیت کوین هدیه دهید. خیریه‌هایی که ارزهای دیجیتال را قبول می‌کنند معمولاً آدرس کیف پول خود را در وب سایت رسمی خود نمایش می‌دهند. فقط قبل از انجام هر کاری در مورد اون خیریه تحقیق کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد