جستجو در بیتفا
  • آیا فشار فروش جنسیس دوباره بازار را نزولی خواهد کرد؟
گزارش کوین بیس: فروش سهام GBTC توسط شرکت جنسیس بازار را مختل نخواهد کرد

گزارش کوین بیس: فروش سهام GBTC توسط شرکت جنسیس بازار را مختل نخواهد کرد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
۱ دقیقه
۰
۳۵۲
توسط :
علی ابراهیمی

 صرافی کوین بیس در گزارش هفتگی خود به وضعیت کنونی بازار رمزارزها و ETFهای اسپات بیت کوین پرداخته است. بر اساس این گزارش، کوین بیس معتقد است فروش سهام صندوق GBTC توسط شرکت ورشکسته جنسیس (Genesis) بازار رمزارزها را مختلف نخواهد کرد، بلکه بیشتر این وجوه دوباره به اکوسیستم کریپتو بازگشته و تاثیر فشار فروش را خنثی خواهند کرد.

به نقل از کوین تلگراف، همانطور که پیش‌تر گزارش دادیم، در تاریخ 14 فوریه دادگاهی در آمریکا با درخواست شرکت جنسیس برای فروش 1.3 میلیارد دلار از دارایی‌هایش در صندوق GBTC با هدف بازپرداخت بدهی طلبکاران موافقت کرد. البته دیجیتال کارنسی گروپ، شرکت مادر جنسیس معتقد است هنوز برای فروش این دارایی‌ها زود است و طرح بازپرداخت کنونی بیشتر به نفع گروه کوچکی از طلبکاران است.

آیا فشار فروش جنسیس دوباره بازار را نزولی خواهد کرد؟

به دنبال آغاز فعالیت ETFهای اسپات بیت کوین در تاریخ 11 ژانویه، بیش از 5 میلیارد دلار از سهام صندوق GBTC توسط سرمایه‌گذاران به فروش رفت و این فشار فروش به کاهش قیمت بیت کوین منجر شد. حالا این نگرانی دوباره ایجاد شده که فروش احتمالی سهام GBTC توسط جنسیس می‌تواند بار دیگر فشار نزولی بر قیمت بیت کوین وارد کند.

صرافی کوین بیس در گزارش هفتگی خود نوشته است اگرچه مشخص نیست سهام شرکت GBTC فروخته شده یا معادل بیت کوینی آن به طلبکاران پرداخت می‌شود، این وجوه در نهایت در اکوسیستم کریپتو باقی خواهند ماند:

دیدگاه ما این است که بسیاری از این وجوه احتمالا در اکوسیستم کریپتو باقی می‌مانند و اثر کلی فشار فروش در بازار را خنثی می‌کنند.

بر اساس قوانین ورشکستگی، جنسیس می‌تواند سهام GBTC را به نمایندگی از طلبکاران خود به بیت کوین تبدیل کند یا سهام را به طور کامل به فروش برساند و معادل نقدی آن را توزیع نماید. جلسه تاییدیه نهایی حکم دادگاه در تاریخ 26 فوریه برگزار خواهد شد.

جنسیس 35.9 میلیارد سهم در صندوق GBTC، 8.7 میلیون سهم در صندوق اتریوم و 3 میلیون سهم در صندوق اتریوم کلاسیک شرکت گری اسکیل دارد.

دارایی‌های جنسیس در گری اسکیل

سم کالاگان (Sam Callaghan)، تحلیلگر ارشد شرکت سوان بیت کوین در توییتی خاطرنشان کرد فروش سهام GBTC می‌تواند روی سود و زیان بازار کریپتو تاثیر بگذارد. با این حال، وی معتقد است هنوز ابهاماتی در مورد تعداد طلبکارانی که در نهایت تصمیم به فروش بیت کوین خود می‌گیرند وجود دارد.

در همین حال، جگ کونر (Jag Kooner)، رییس بخش مشتقات صرافی بیتفینکس معتقد است دیسکانت قابل توجه صندوق GBTC محرک اصلی برای حجم بالای فروش آن در هفته‌های اخیر بوده است.

در همین حال، داده‌های جدید نشان می‌دهد شرکت گری اسکیل، در حال انتقال بیت کوین‌های خود به صرافی کوین بیس است. بر اساس گزارشات، گری اسکیل دیروز 4018.2 واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر 209 میلیون دلار را به صرافی کوین بیس منتقل کرده است. این شرکت در یک ماه اخیر در مجموع 6940.4 واحد بیت کوین معادل با 360 میلیون دلار را به صرافی کوین بیس پرایم منتقل کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد