جستجو در بیتفا
  • افزایش اعتبارسنج‌های اتریوم به یک میلیون عدد
  • سهم ۳۰ درصدی لیدو فایننس از اتریوم‌های استیک شده
  • افرایش اعتبارسنج‌های اتریوم؛ تهدید یا فرصت؟
  • SEC تصمیم برای تأیید ETFهای اتریوم را به تعویق می‌اندازد
ثبت رکورد یک میلیون اعتبارسنج برای شبکه اتریوم

ثبت رکورد یک میلیون اعتبارسنج برای شبکه اتریوم

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
۴ دقیقه
۰
۲۱۷
توسط :
مبین رزمخواه

تعداد اعتبارسنج‌های شبکه اتریوم از یک میلیون عدد فراتر رفت. در حال حاضر تقریباً ۳۲ میلیون ارز دیجیتال اتریوم به ارزش حدود ۱۱۴ میلیارد دلار در داخل شبکه سهام‌گذاری شده است. این اتفاق می‌تواند نشان دهنده رشد شبکه اتریوم و پذیرش بالای آن توسط کاربران و نودهای اپراتور باشد. انتشار این آمار در زمانی که بحث صندوق‌های ETF اتریوم همچنان ادامه دار است، می‌تواند نشان دهنده افزایش علاقه کاربران برای پیدا کردن روشی به منظور سرمایه‌گذاری در اتریوم باشد. در این مقاله خبری به افزایش اعتبارسنج‌های اتریوم به یک میلیون عدد می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم، همچنین نگاهی به آخرین وضعیت ETFهای اتریوم خواهیم داشت. تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش اعتبارسنج‌های اتریوم به یک میلیون عدد

بر اساس داده‌هایی که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین Dune Analytics که پیشرفت سهام اتریوم را دنبال می‌کند منتشر شده است، تعداد اعتبارسنج‌های شبکه اتریوم در ۲۸ مارس به مرز یک میلیون عدد رسیده است.

اکنون ۳۲ میلیون رمز ارز اتریوم در شبکه برای تبدیل شدن به اعتبارسنج سهام‌گذاری شده است. این میزان تقریباً ۲۶٪ از کل عرضه اتریوم را شامل می‌شود که تعهد قابل توجهی به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) اتریوم را برجسته می‌کند.

افزایش اعتبارسنج‌های اتریوم به یک میلیون عدد

 

سهم ۳۰ درصدی لیدو فایننس از اتریوم‌های استیک شده

نکته شایان توجه این است که لیدو فایننس (Lido Finance) اکنون حدود ۳۰٪ از اتریوم‌های سهام‌گذاری شده را به خود اختصاص داده است. در میان گزینه‌های موجود برای استیک کردن اتریوم، Lido سهم بسیار بزرگی را در اختیار دارد. این پلتفرم یک استخر سهام‌گذاری اتریوم است که به کاربران این امکان را می‌دهد با مقادیر کمتر از ۳۲ اتریوم در فرایند سهام گذاری شرکت کنند.

 اعتبار سنج‌ها با نظارت بر تراکنش‌ها برای هر گونه فعالیت مخرب، مانند هزینه مضاعف، نقش مهمی در حفظ امنیت بلاکچین اتریوم دارند. در بلاکچین اتریوم، اعتبارسنج‌ها تراکنش‌های درون شبکه را پردازش و تأیید می‌کنند. برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج به ۳۲ واحد ارز اتریوم نیاز است. لیدو توانسته این مسئله را تغییر دهد و با راه‌اندازی استخرهای نقدینگی، کاربران را با مقادیر کمتر به یک اعتبارسنج تبدیل کند.

 

افرایش اعتبارسنج‌های اتریوم؛ تهدید یا فرصت؟

در ازای مشارکت، اعتبارسنج‌ها پاداش‌هایی را در قالب اتریوم دریافت می‌کنند. در حالی که تعداد بیشتر اعتباردهنده‌ها به طور کلی امنیت بلاکچین را افزایش می‌دهد، برخی از اعضای جامعه اتریوم نگرانی خود را در مورد مسائل احتمالی ناشی از تعداد بیش از حد اعتبارسنج‌ها ابراز کرده‌اند.

ایوان ون نس، یک سرمایه‌گذار و حامی اتریوم، پیشنهاد می‌کند که ممکن است در حال حاضر «بیش از حد» سهام در شبکه اتریوم وجود داشته باشد. گابریل واید، اپراتور یک استخر سهام‌گذاری نیز هشدار می‌دهد که اعتبارسنج‌های فراوان می‌تواند منجر به افزایش "تراکنش‌های ناموفق" شود. ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، با توجه به تمرکززدایی شبکه، اخیراً مکانیزمی را برای بهبود سیستم پیشنهاد کرده است.

افزایش اعتبارسنج‌های اتریوم به یک میلیون عدد

 در یک پست وبلاگ، بوترین پیشنهاد کرد اعتبارسنج‌ها متناسب با میانگین میزان شکست آن‌ها جریمه شوند. با اجرای این رویکرد، در صورتی که اعتبار سنج‌های متعدد در یک اسلات معین از کار بیفتند، جریمه‌ها بیشتر می‌شود و به طور بالقوه مزیت سهام‌داران اتریوم بزرگ‌تر را نسبت به گزینه‌های کوچک‌تر کاهش می‌دهد.

در این میان اخبار مرتبط با ETFهای اتریوم نیز همچنان داغ هستند. سازمان SEC تصمیمات مرتبط با این صندوق‌ها را دوباره به تعویق انداخت تا انتظار‌ها برای تأیید آن طولانی‌تر شود.

 

SEC تصمیم برای تأیید ETFهای اتریوم را به تعویق می‌اندازد

سازمان SEC اخیراً اعلام نظر خود را در مورد راه اندازی ETFهای اتریوم از مؤسسات مالی بزرگ مانند BlackRock و Fidelity به تعویق انداخته است. مهلت نهایی این تصمیمات تا می ۲۰۲۴ تمدید شد که البته مشخص نیست دوباره به تأخیر خواهد افتاد یا خیر‌.

تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تمدید مهلت بررسی این صندوق‌ها، به دنبال تعویق قبلی آن در دسامبر ۲۰۲۳ رخ داده است. در آن زمان این سازمان اعلام کرد به دنبال کردن نظرات عمومی بیشتر در مورد اینکه آیا ETFهای اتریوم باید فهرست شوند یا خیر، ادامه می‌دهد.

اتریوم

کمپانی Grayscale در سپتامبر ۲۰۲۳ پیشنهاد کرده بود سهام Ethereum Futures Trust ETF خود را تحت قانون Arca 8.200-E بورس نیویورک عرضه کند. جیمز سیفارت و اریک بالچوناس، تحلیلگران ETF بلومبرگ، هر دو پیش‌بینی‌های مدنظر خود را در این مورد بیان کردند و انتظار دارند در ماه می دوباره این تأخیرها ادامه پیدا کند.

با این اوصاف احتمال تأیید صندوق‌های ETF اتریوم اکنون کاهش پیدا کرده است و باید دید در نهایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا در این مورد چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد