جستجو در بیتفا
  • ZachXBT و بازیابی وجوه سرقت شده NFT
  • ZachXBT و پاسخ به درخواست کمک قربانی
  • رویکرد ZachXBT در بررسی جرایم
  • ZachXBT و کمک به جامعه کریپتو
  • سخن پایانی
ZachXBT موفق شد وجوه NFT سرقت شده را بازیابی کند

ZachXBT موفق شد وجوه NFT سرقت شده را بازیابی کند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
۲ دقیقه
۰
۴۰۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

محققی با نام مستعار ZachXBT، روی زنجیره با بیش از 505200 نفر دنبال کننده، اخیراً نتیجه مثبت کاوش گسترده خود را اعلام کرد. از طریق ردیابی دقیق وجوه و تجزیه و تحلیل طرح‌های فیشینگ، ZachXBT موفق شد بیشتر درآمد حاصل از فروش NFT سرقت شده را به قربانی بازگرداند. این بازیابی یک موفقیت قابل توجه در زمینه مبارزه با جرایم مربوط به رمزارزها محسوب می‌شود.

ZachXBT و بازیابی وجوه سرقت شده NFT

در می سال 2023، DeGods NFT هدف یک کلاهبرداری فیشینگ قرار گرفت و پس از بازدید از یک سایت فیشینگ به سرقت رفت و به قیمت 177 هزار دلار (99 ETH) فروخته شد اما ZachXBT، پس از یک بررسی کامل نه ماهه، با پشتکار فوق العاده‌ای که از خود نشان داد موفق شد اکثر سرمایه‌های حاصل سرقت 177 هزار دلاری NFT را بازیابی کند.

سرقت DeGods NFT

ZachXBT و پاسخ به درخواست کمک قربانی

طبق خبرگذاری crypto.news اینطور گزارش می‌شود که تحقیقات زمانی آغاز شد که قربانی که متوجه تخلیه کیف پول خود به دلیل کلاهبرداری فیشینگ شده بود، در ماه مه 2023 برای کمک با ZachXBT تماس گرفت. ZachXBT که به دلیل تخصص خود در این حوزه بسیار شناخته شده بود، درخواست قربانی را دریافت کرد و به سرعت تلاش‌های خود را برای ردیابی آغاز کرد تا وجوه دزدیده شده را بازیابی کند. در طول ماه‌های بعد، ZachXBT با پشتکار قوی سرنخ‌ها را دنبال کرد و از ابزارهای تحلیلی مختلف برای باز کردن شبکه پیچیده تراکنش‌های مرتبط با سرقت استفاده کرد.

او در اینباره می‌گوید "خوشحالم که توانستم به بازیابی بخش مناسبی از وجوه دزدیده شده کمک کنم که اکنون به قربانی بازگردانده شده است."

رویکرد ZachXBT در بررسی جرایم

رویکرد ZachXBT برای بررسی جرایم رمزنگاری شامل استفاده از نمودارهای ساده برای روشن کردن پیچیدگی‌های کلاهبرداری‌های فیشینگ و ردیابی دقیق حرکت وجوه، حتی از طریق میکسرهای رمزنگاری است. ZachXBT نظریه‌هایی را در مورد فرآیند تحقیقاتی خود به اشتراک می‌گذارد و تاکید می‌کند که در حالی که روند بهبودی می‌تواند زمان بر باشد، اما نتایج مثبت با پشتکار و تخصص قابل دستیابی است.

 ZachXBT و بررسی جرایم

ZachXBT و کمک به جامعه کریپتو

تخصص ZachXBT فراتر از موارد مرتبط به پیگیری سرقت‌هاست، زیرا او همچنین کمک‌های ارزشمندی به مقامات ملی در رمزگشایی جرایم مربوط به رمزنگاری ارائه کرده است. به عنوان مثال شایان ذکر است که کریستف دوران، معاون واحد ملی سایبری فرانسه، نقش محوری ZachXBT را در کمک به تحقیقات و روشن کردن فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه کریپتو تایید کرده است. مشارکت‌های او به تقویت درک و تلاش‌های اجرایی در مبارزه با جرایم سایبری در مقیاس وسیع‌تر کمک کرده است.

سخن پایانی

با این حال، ZachXBT علیرغم سابقه بازیابی موفق و کمک به جامعه کریپتو، اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد کار تحقیقاتی خود در زمینه بلاک چین را به پایان برساند. بنظر می‌رسد ZachXBT از جامعه کریپتو دلسرد شده است. او با اشاره به عدم قدردانی برخی از کاربرانی که علیرغم پیشنهاد صریح خدمات رایگان او انتظار کمک برای بازیابی رمزارز دزدیده شده خود را داشتند، ابراز ناامیدی کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد