جستجو در بیتفا
  • ChatGPT چیست؟
  • کاربردهای ChatGPT
  • بررسی توانایی ChatGPT در کمک به معامله گران
  • ۱.تحلیل گذشته بازار توسط ChatGPT
  • ۲.ارائه منابع و مفاهیم آموزشی در مورد کریپتو
  • ۳.ارائه استراتژی‌های مدیریت ریسک و سرمایه توسط ChatGPT
  • 4. بررسی نظارت و قوانین موثر در بازار ارزهای دیجیتال
  • ۵.تجزیه و تحلیل پروژه‌های ارزهای دیجیتال
  • آیا ChatGPT-4 به اینترنت دسترسی دارد؟
  • تحلیل آینده بیت کوین توسط ChatGPT
  • پیش بینی آینده بیت کوین در سایت کوین پدیا
  • تحلیل سایت Changely
  • پیش بینی CoinCodex
  • بررسی آینده ارزهای دیجیتال از نظر ChatGPT
  • ساخت ربات معامله‌گر با ChatGPT امکان‌پذیر است؟
  • آیا ChatGPT می‌تواند ترید کند؟
  • ChatGPT-4 به چه اطلاعاتی دسترسی ندارد؟
اشتراک گذاری
ChatGPT چه کمکی به تریدرها می‌کند؟ مصاحبه با ChatGPT

ChatGPT چه کمکی به تریدرها می‌کند؟ مصاحبه با ChatGPT

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
۱۱ دقیقه
۰
۲۷۳
توسط :
یاسمن یزدان دوست

امروزه با ظهور هوش مصنوعی‌های قدرتمند و پیشرفته، انقلابی در تکنولوژی شکل گرفته است. حجم اطلاعات و توانایی آن‌ها برای انسان‌ها ترسناک است. از سمتی می‌تواند بسیار مفید و کاربردی واقع شود. همان‌طور که می‌دانید، هوش مصنوعی به حوزه کریپتو نیز وارد شده است. بحث عملکرد هوش مصنوعی در حوزه کریپتو بسیار داغ شده است. از این رو تیم بیتفا با هوش مصنوعی معروف و محبوب ChatGPT مصاحبه‌ای در این باره انجام داده است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با توانایی‌ها و کارکرد ChatGPT آشنا شویم.

 

ChatGPT چیست؟

نام ChatGPT مخفف Conversational Generative Pre-training Transformer است که به معنای یک مدل زبانی پیشرفته است. ChatGPT یک مدل زبان AI است که توسط OpenAI توسعه یافته است. این مدل مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ماشین است به عبارتی از قبل آموزش داده شده است. آخرین به‌روزرسانی نسخه GPT-4 در آوریل 2023 است. این مدل بر روی طیف متنوعی از متن‌های اینترنتی آموزش داده شده است تا پاسخ‌هایی شبیه انسان بدهد. 

همان طور که مشخص است، شرکت OpenAI در پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی، به ویژه در پردازش زبان طبیعی، پیشرو است.

 

کاربردهای ChatGPT

کاربردهای ChatGPT بسیار متنوع است. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین کابردهای آن می‌پردازیم.

  • پشتیبانی کاربر: پاسخگویی خودکار به سوالات کاربر، همچنین ارائه خدمات سریع و کارآمد یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آن است.
  • کد نویسی: یکی دیگر از کاربردهای بسیار مفید آن، کمک به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان در کدنویسی به هر زبانی است.
  • آموزش: همچنینChatGPT به صور حرفه‌ای می‌تواند تمام مباحث را پس از تحقیق و بررسی به شما آموزش دهد.
  • ترجمه زبان: از آن‌جا که به چندین زبان مختلف مسلط است به راحتی برای شما ترجمه می‌کند.(البته زبان فارسی آن به اندازه زبان انگیلیسی حرفه‌ای نیست.)
  • سرگرمی: این هوش مصنوعی توانایی خلق داستان و شعر را دارد. همچنین یک سری بازی‌های متنی و معما‌ها دارد که جالب است.
  • تولید اسامی خلاقانه: شما برای هر موضوعی از پیج شخصی‌تان گرفته تا اسم شرکت‌تان می‌توانید برای انتخاب نام یا شعار از چت جی پی تی کمک بگیرید.

چت جی پی تی به طور مداوم در حال تکامل است، به همین دلیل به قابلیت‌ها و کاربردهای آن روز‌به‌روز افزوده می‌شود. به طور کلی بسته به شرایط و هدف شما، کاربردهای چت جی پی تی می‌تواند متفاوت باشد. آموزش مکامله بهینه و مفیدتر و همچنین استفاده تخصصی از چت جی پی تی در این لینک در سایت اصلی OpenAI موجود است.

کاربردهای ChatGPT

 

بررسی توانایی ChatGPT در کمک به معامله گران

طی مصاحبه با چت جی پی تی متوجه قابلیت‌هایی شدیم که باعث کمک به تریدرها می‌شود. به صورت خلاصه در ۵ مورد به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

۱.تحلیل گذشته بازار توسط ChatGPT

ChatGPT می‌تواند تحلیل‌های کاملی از رویدادهای مهم در بازار ارزهای دیجیتال، مانند روند صعودی (بولران) بیت‌کوین در سال 2017 انجام دهد. در این مثال، ChatGPT عوامل مختلفی مانند افزایش توجه رسانه‌ها، راه‌اندازی قراردادهای آتی بیت‌کوین و علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران بزرگ را تشریح می‌کند. همچنین نقش پیشرفت‌های تکنولوژیکی و زمینه اقتصادی گسترده تر را در نظر می‌گیرد. این تجزیه و تحلیل برای معامله گران برای درک ماهیت چند وجهی حرکات بازار بسیار مهم است. همچنین به آنها کمک می‌کند الگوها یا شاخص‌های مشابه را در آینده تشخیص دهند. با درک علل و اثرات چنین رویدادهای مهمی، معامله گران می‌توانند بهتر برای سناریوهای بالقوه بازار آینده آماده شوند. به عبارتی به شما آموزش می‌دهد که چه عواملی بر بولران قبلی بیت کوین تاثیر گذاشته است که با بررسی مجدد آن‌ها بولران بعدی را بهتر تشخیص دهید.

 

۲.ارائه منابع و مفاهیم آموزشی در مورد کریپتو

 چت جی پی تی توضیحات عمیقی در مورد مفاهیم پیچیده، مانند مسائل مقیاس پذیری بلاکچین ارائه می‌دهد. با در نظر گرفتن اتریوم به عنوان مثال، ChatGPT می‌تواند توضیح دهد که مکانیزم شبکه اتریوم در نسخه 2.0 یعنی مکانیزم اثبات سهام (PoS) چگونه کار می‌کند. این توضیح همچنین مزایا و خطرات این مکانیزم، از جمله تأثیر بر سرعت تراکنش، ملاحظات زیست محیطی و امنیت شبکه را نیز شامل می‌شود. درک این جنبه‌های اساسی، معامله گران را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد سرمایه گذاری در اتریوم و فناوری های بلاکچین مربوطه بگیرند. همچنین مفاهیم پایه مانند تحلیل تکنیکال را نیز به خوبی آموزش می‌دهد و به تمام سوالات شما پاسخی صحیح و به زبان ساده ارائه می‌دهد.

 

۳.ارائه استراتژی‌های مدیریت ریسک و سرمایه توسط ChatGPT

ChatGPT راهنمایی دقیقی در مورد استراتژی‌های مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک ارائه می‌دهد که در بازار بی ثبات امروز بسیار ضروری است. به عنوان مثال، می‌تواند مفهوم اندازه موقعیت و اینکه چگونه باید از این استراتژی‌ها استفاده کرد، را توضیح ‌دهد. این توضیح شامل تعیین مقدار مناسب سرمایه برای تخصیص به هر معامله است که بر اساس اندازه کلی پورتفولیو و تحمل ریسک شما تعیین می‌شود. چنین استراتژی به ویژه پس از سقوط بازار ارزهای دیجیتال در سال 2018، که در آن بسیاری از معامله گران ضررهای قابل توجهی را تجربه کردند، بسیار مفید است. با درک و به کارگیری این تکنیک‌های مدیریت ریسک، معامله گران می‌توانند بهتر از سرمایه‌های خود در برابر نوسانات بازار محافظت کنند.

 

4. بررسی نظارت و قوانین موثر در بازار ارزهای دیجیتال

چت جی پی تی دیدگاه‌های دقیقی را در مورد محیط نظارتی و قانونی پیچیده پیرامون ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد؛ این اطلاعات برای معامله گران جهت درک تأثیرات آن بر بازار بسیار مهم است. برای مثال، ChatGPT می‌تواند تأثیرات موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را در مورد عرضه اولیه توکن (ICO) تجزیه و تحلیل کند. به عبارتی می‌تواند بررسی کند که طبقه بندی SEC از نشانه‌های ICO خاص به عنوان اوراق بهادار چه پیامدهایی دارد؛ همچنین چگونه بر جذب سرمایه تأثیر می‌گذارد. این درک برای معامله گران حیاتی است، زیرا تغییرات نظارتی می‌تواند به طور قابل توجهی بر اعتماد بازار و چشم انداز قانونی سرمایه گذاری‌ در کریپتو تأثیر بگذارد. معامله گران با آگاه بودن از چنین تحولاتی بهتر می‌توانند حرکات بازار را پیش بینی کنند و استراتژی‌های خود را بر این اساس تشکیل دهند.

 

۵.تجزیه و تحلیل پروژه‌های ارزهای دیجیتال

چت جی پی تی می‌تواند تجزیه و تحلیل عمیقی از پروژه‌های ارزهای دیجیتال خاص مانند چین لینک (Chainlink) ارائه دهد. پس از این هوش مصنوعی می‌توانید برای تحلیل پروژه‌ها و بررسی فاندامنتال آن‌ها استفاده کنید. چت جی پی تی اطلاعات بسیارمفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با بررسی آن‌ها می‌توانید ارزش پروژه را برای سرمایه‌گذاری تشخیص دهید. برای مثال، ChatGPT به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه شبکه اوراکل غیرمتمرکز Chainlink یک مشکل مهم در فضای بلاکچین را حل کردند؛ همچنین بررسی می‌کند که چگونه چین لینک با اتصال ایمن قراردادهای هوشمند با داده‌ها و خدمات خارج از زنجیره، باعث تحولی عظیم در کریپتو شده است. این تجزیه و تحلیل شامل بحثی در مورد مشارکت‌های چین لینک با دیگر پروژه‌ها نیز می‌شود. یا نقش آن در اکوسیستم گسترده‌تر واحد مالی غیرمتمرکز (DeFi) را توضیح می‌دهد.

 

آیا ChatGPT-4 به اینترنت دسترسی دارد؟

دسترسی ChatGPT به اینترنت

 

از خود ChatGPT4 پرسیدیم که «آیا ChatGPT4 به اینترنت دسترسی دارد؟ و محدودیتی برای دسترسی به داده‌ها ندارد؟». پاسخ زیر را ارائه داد:

بله، ChatGPT-4، از طریق ابزاری به نام «مرورگر»، دسترسی محدودی به اینترنت دارد. این ابزار به من این امکان را می‌دهد در وب جستجو کنم، بخوانم و از وب سایت‌ها برای اهداف تحقیقاتی نقل قول کنم. در اینجا نحوه کار آن آمده است:

  • جستجو و مرور: من می توانم سوالات را برای یک موتور جستجو ارسال کنم، نتایج جستجو را مشاهده کنم و روی نتایج جستجو کلیک کنم تا محتوای صفحه کامل وب سایت‌ها را مشاهده کنم.
  • نقل قول و ارجاع: من می‌توانم متنی را از این وب سایت‌ها نقل کنم تا مستقیماً به سؤالات شما با مرتبط ترین و به روزترین اطلاعات پاسخ دهم.
  • محدودیت‌ها: این ابزار از تراکنش‌ها، فرم‌های ارسالی یا هیچ عنصر تعاملی در صفحات وب پشتیبانی نمی‌کند. به عبارتی فقط متنی است، بنابراین نمی‌توانم تصاویر، ویدیوها یا سایر محتوای پویا را مشاهده کنم.(یا برای مثال نمی‌تواند نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال را مشاهده کند.)
  • بدون تعامل Real-Time: در حالی که می‌توانم از طریق وب به اطلاعات دسترسی داشته باشم، با این حال در زمان واقعی (Real-Time) تعامل ندارم.
  • کنترل شده و ایمن: این قابلیت جهت حفظ حریم خصوصی کاربر و اطمینان از ایمنی و مرتبط بودن اطلاعاتی که ارائه می‌کنم طراحی شده است.

 

تحلیل آینده بیت کوین توسط ChatGPT

از چت جی پی تی پرسیدیم که آینده قیمت ارز بیت کوین را بررسی کند، ابتدا پاسخ داد که به علت دسترسی نداشتن به اطلاعات نمودار قیمتی بیت کوین توانایی تحلیل داده‌ها را ندارد. اما پس از تحقیق و سرچ از چندتا سایت‌ معتبر تحلیل‌های مختلفی را ارائه داد که بسیار به تریدرها کمک خواهد کرد. البته باید به این نکته اشاره کنم که تمام این تحلیل‌ها را با ذکر منابع و لینک مقاله مربوطه ارسال می‌کند.

این پیش‌بینی‌های متنوع از منابع مختلف، ماهیت بی‌ثبات بودن بازارهای ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. طیف گسترده این پیش بینی‌ها منعکس کننده نظرات متفاوت در مورد عواملی مانند تحولات تکنولوژیکی، تغییرات نظارتی و شرایط اقتصادی جهانی است. سرمایه گذاران باید با احتیاط این تحلیل‌ها را بررسی کنند و آنها را به عنوان یکی از ابزارهای متعدد در فرآیند تصمیم گیری سرمایه گذاری خود در نظر بگیرند.

هوش مصنوعی ChatGPT

 

پیش بینی آینده بیت کوین در سایت کوین پدیا

کوین پدیا افزایش تدریجی قیمت بیت کوین در طول سال‌ها را پیش بینی می‌کند. برای سال 2024، آنها محدوده‌ای را بین $57,027 تا $74,967.47 دلار برآورد می‌کنند. انتظار می‌رود این روند صعودی ادامه یابد و پیش بینی‌ها برای سال 2030 از $277,751 دلار تا $347,783 دلار باشد که نشان‌دهنده رشد قابل توجه بلندمدت بیت کوین است.

 

تحلیل سایت Changely

Changelly پیش بینی دقیقی را ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده افزایش مداوم قیمت بیت کوین است. برای سال 2024، آنها مقادیری از $54,429.96 دلار تا $67,575.69 دلار را پیش بینی می‌کنند. با نگاهی به سال 2030، پیش بینی آنها به محدوده بین $512,165.96 دلار و $609,350.89 دلار افزایش می‌یابد که نشان دهنده چشم انداز بسیار صعودی برای بیت کوین در دراز مدت است.

 

پیش بینی CoinCodex

CoinCodex پیش‌بینی محافظه‌کارانه‌تری برای سال 2024 ارائه می‌کند، با حداقل قیمت $29,564 دلار و بالاترین قیمت $109,364. با حرکت رو به جلو، پیش‌بینی‌های آن‌ها برای سال 2030 محدوده‌ای را بین $141,322 تا $266,687 دلار تخمین می‌زند. این پیش بینی نشان دهنده رشد قابل توجه اما معتدل تر در مقایسه با سایر پیش بینی ها است

 

بررسی آینده ارزهای دیجیتال از نظر ChatGPT

در ابتدا که دیدگاه چت جی پی تی را درباره آینده کریپتو پرسیدیم،‌ پاسخ داد به عنوان یک زبان هوش مصنوعی توانایی نظر شخصی دادن ندارم. اما براساس داده‌های قبل از آپریل ۲۰۲۳ (آخرین باری داده‌های آن که بروزرسانی شده است.) دیدگاهی ارائه داد که در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن می‌پردازیم.

آینده بازار ارزهای دیجیتال، اگرچه غیرقابل پیش بینی است، اما بر اساس روندهای فعلی و داده‌های گذشته تا آوریل 2023 قابل تامل است. یک نکته قابل توجه افزایش جامعه ارزهای دیجیتال است که نشان دهنده رشد و ثبات بالقوه بازار است. با این حال، بازار کریپتو از قدیم به دلیل نوسانات خود شناخته شده است، ویژگی که احتمالاً ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود پیشرفت‌های فناوری در بلاکچین، مانند بهبود مقیاس‌پذیری و افزایش امنیت، پذیرش و کاربرد گسترده‌تر ارزهای دیجیتال را به همراه داشته باشد. تحولات نظارتی با مقررات شفافتر و ساختارمندتر که به طور بالقوه بر بازار تأثیر قابل توجهی خواهد داشت، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. بازار همچنین ممکن است شاهد تنوع در کاربردهای ارزهای دیجیتال باشد که فراتر از یک ابزار تراکنش است. برای مثال در حوزه‌هایی مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ادغام بیشتر با سیستم‌های مالی سنتی را در بربگیرد. توجه به این نکته مهم است که این مشاهدات مبتنی بر روندهای گذشته هستند و مسیر واقعی آینده بازار کریپتو ممکن است به دلیل عوامل پیش بینی نشده بی شمار متفاوت باشد.

 

ساخت ربات معامله‌گر با ChatGPT امکان‌پذیر است؟

ساخت ربات معامله‌گر با ChatGPT

 

ایجاد یک ربات معامله‌گر با ChatGPT به طور مستقیم امکان پذیر نیست؛ زیرا ChatGPT در درجه اول یک هوش مصنوعی مکالمه‌ای است که برای تولید پاسخ‌های مبتنی بر متن طراحی شده است.

اما نکته بسیار جالب اینجاست که چت جی پی تی به طور شگفت‌انگیزی در برنامه‌نویسی و کدنویسی شما را کمک می‌کند. به سرعت و با دقت بالایی برای شما به هر زبان برنامه‌نویسی کد ارسال می‌کند. دانش و بینش ارائه شده توسط ChatGPT می‌تواند در توسعه یک ربات معامله‌گر بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند از اطلاعات ChatGPT برای درک استراتژی‌های معاملاتی، تحلیل تکنیکال، روند بازار و تکنیک‌های مدیریت ریسک استفاده کنند. چنین رباتی همچنین نیاز به دسترسی به داده‌های بازار زنده و توانایی انجام معاملات به صورت خودکار از طریق API صرافی دارد. به همین دلیل چت جی پی تی شما را در کدنویسی کمک می‌کند اما در نهایت این شما هستید که ربات را می‌سازید.

 

آیا ChatGPT می‌تواند ترید کند؟

ChatGPT توانایی ترید و تحلیل به طور مستقیم را ندارد. به عبارتی امکان دسترسی به صرافی جهت خرید و فروش یا امکان دیدن داده‌های نمودار قیمتی را ندارد. به همین دلیل هیچ دیتایی درباره قیمت ارزهای دیجیتال یا نمودار آن‌ها به صورت زنده و Real-Time ندارد. در نتیجه نمی‌تواند به طور مستقیم برای شما ترید کند یا تحلیل دقیقی را ارائه دهد. اما در معامله کردن به شما کمک می‌کند. برای مثال اگر سوالی داشته باشید یا به مشکلی بربخورید شما را راهنمایی می‌کند. همچنین می‌تواند تحقیق کند و نظرات و تحلیل‌ها افراد مشهور یا سایت‌های تحلیلی معروف و معتبر را به شما ارائه دهد.‌ اما نظر شخصی ارائه نمی‌دهد زیرا زبان هوش مصنوعی است و فقط براساس داده‌ها جواب کاربران را می‌دهد.

 

ChatGPT-4 به چه اطلاعاتی دسترسی ندارد؟

پاسخ چت جی پی تی به این سوال را در ادامه بررسی می‌کنیم. پاسخ ChatGPT:

به عنوان یک مدل زبان، دسترسی من به داده‌ها از چند جهت کلیدی محدود است. من نمی‌توانم به اطلاعات در زمان حال مانند به‌روزرسانی‌های بازار ارزهای دیجیتال یا رویدادهای خبری زنده فراتر از آنچه که از طریق ابزار مرورگرم در دسترس است، دسترسی داشته باشم. همچنین به اطلاعات شخصی دسترسی ندارم. محتوای مبتنی بر اشتراک یا دارای درگاه پرداخت، همراه با اطلاعات ایمن، خصوصی یا محرمانه نیز از دسترس من خارج است. علاوه بر این، نمی‌توانم با محتوای وب پویا مانند ویدیو، صدا یا عناصر تعاملی در وب‌سایت‌ها تعامل داشته باشم. همچنین به محتوای دارک وب دسترسی ندارم. عملکرد من مبتنی بر داده‌هایی است که من در آنها آموزش دیده‌ام و اطلاعاتی که می‌توانم از طریق مرور وب کنترل شده به آنها دسترسی داشته باشم.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد