جستجو در بیتفا
  • ETFهای بیت کوین در آستانه تأیید SEC
  • موافقت اولیه SEC با ETFهای بیت کوین
  • بررسی واکنش بازار به تأیید فرم‌های 19b-4
صندوق‌های ETF بیت کوین در یک قدمی تأیید توسط SEC

صندوق‌های ETF بیت کوین در یک قدمی تأیید توسط SEC

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
۵ دقیقه
۱
۲۵۷
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای پایانی مهلت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تأیید و یا رد صندوق‌های ETF بیت کوین قرار داریم. در روز گذشته به این نکته اشاره کردیم که اخبار ETF بیت کوین در نقطه اوج خود قرار دارد. امروز SEC فرم‌های اصلاح شده کمپانی‌هایی که برای ارائه ETFها درخواست داده‌اند پذیرفته است. گفته می‌شود این اتفاق نشان دهنده این است که به زودی SEC این صندوق‌ها را تأیید می‌کند. ما در صفحه اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با اولین ارز دیجیتال بازار را پوشش می‌دهیم. پتانسیل تأیید ETFهای بیت کوین اکنون از هر لحظه بیشتر است و به نظر می‌رسد بالاخره سرانجام این صندوق‌ها در روزهای آینده مشخص خواهد شد. تا انتهای مقاله با بیتفا همراه باشید تا با آخرین اخبار ETF بیت کوین آشنا شوید.

 

ETFهای بیت کوین در آستانه تأیید SEC

پس از حدود یک سال از انتشار اولین اخبار ETFهای بیت کوین، اکنون تنها 3 روز تا مهلت اعلام شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا باقی مانده است. بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که این صندوق‌ها می‌توانند سرمایه عظیمی را به بازار بیت کوین و ارز دیجیتال هدایت کند.

در روزهای اخیر شایعه‌ای مبنی بر اینکه SEC قصد دارد تا همه درخواست‌های ETF را رد کنید نیز منتشر شد که تأثیر کوتاه مدتی در بازار داشت. هرچند که این احتمال همچنان روی میز است و این نهاد قدرت کافی برای انجام آن را دارد، حال و هوای شکل گرفته در بازار کریپتو به نظر می‌رسد به دنبال اتفاق دیگری است.

کمپانی‌هایی که برای ارائه صندوق‌های قابل معامله بیت کوین درخواست داده بودند در روزهای گذشته فرم‌های نهایی را برای SEC ارسال کردند. همه این نشانه‌ها حاکی از این است که SEC در حال طی کردن مراحل پایانی تأیید ETFهای بیت کوین است. در ادامه در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ETFهای بیت کوین و SEC

 

موافقت اولیه SEC با ETFهای بیت کوین

در روزهای اخیر کمپانی‌های درخواست دهنده صندوق‌های قابل معامله بیت کوین شامل بلک راک، گری اسکیل، 21Shares و دیگران در درخواست SEC فرم 19b-4 را برای این نهاد ارسال کردند. امروز در رسانه‌ها گفته شد که این فرم‌ها مورد تأیید SEC قرار گرفته است. بر اساس طراحی‌های صورت گرفته، این فرم‌ها مخصوص مراحل پایانی روند تأیید این صندوق‌ها هستند و به نظر می‌رسد در روزهای آینده خبر نهایی تأیید این صندوق‌ها اعلام خواهد شد.

فرم 19b-4 یکی از مراحل نهایی در فرآیند تأیید SEC است، پس از آن مدیران دارایی اسناد S-1 خود را تکمیل می کنند تا بازارهای بورس آمریکایی مانند نزدک (NASDAQ) بتوانند سهام اوراق بهادار سرمایه گذاری را در پلتفرم معاملاتی خود لیست کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دیلی کوین، فرم‌های S-1 نهایی تا ساعت 8 صبح روز دوشنبه به دلیل تلاش SEC برای اتمام کارهای ETF بیت کوین و راه اندازی آن‌ها در 11 ژانویه، باید تکمیل شوند. به نظر می‌رسد این کار تقریباً انجام شده است. با این حال هنوز نیاز است تا اعلام رسمی SEC را داشته باشیم تا خیالمان راحت باشد. تحلیلگر ارشد بلومبرگ نیز معتقد است اسناد S-1 نهایی از مدیران دارایی در ساعت 8 صبح روز دوشنبه تحویل داده خواهند شد و سپس SEC تصمیم خود را در هفته آینده اعلام خواهد کرد.

در صورتی که مدیران دارایی در زمان تکمیل اسناد S-1 خود باشند،ETFهای بیت کوین آماده شروع معاملات در روز پنج شنبه خواهند بود. به عقیده کارشناسان SEC حداقل 11 پیشنهاد را تأیید خواهد کرد. با این حال، با وجود پایان انتظار، واکنش بازار به این خبر چندان هیجان انگیز نبوده است. در ادامه دلایل این اتفاق را بررسی می‌کنیم.

واکنش بازار به ETFهای بیت کوین

 

بررسی واکنش بازار به تأیید فرم‌های 19b-4

در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده 44 هزار دلار قرار دارد و با انتشار خبر تأیید این فرم‌ها واکنش هیجانی در آن مشاهده نشد. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در روزهای پایانی مهلت SEC برای اظهار نظر در مورد ETFهای بیت کوین قرار داریم، خبری جز تأیید رسمی ETFها نمی‌تواند حرکتی را در بازار ایجاد کند.

در یک سال گذشته اخباری مانند ورود شرکت بلک راک به حوزه ETFهای بیت کوین، تأیید درخواست آن توسط SEC و ورود شرکت‌های مختلف تا اندازه‌ای که توان داشتند قیمت بیت کوین را بالا برده‌اند. در سال 2023 قیمت بیت کوین بیش از 160 درصد رشد را تجربه کرد. اکنون به نظر می‌رسد اخبار و حواشی این صندوق‌ها دیگر توانایی ایجاد حرکت بزرگی را در بیت کوین ندارند.

دلیل این اتفاق نیز این است که اخبار این صندوق‌ها کاربران فعال در حوزه کریپتو را به آینده بیت کوین خوش بین کرده است اما برای رشد بیشتر بیت کوین نیاز است که سرمایه‌های تازه‌ای وارد این بازار شود. در روزهای آینده بالاخره تکلیف ETFهای بیت کوین مشخص خواهد شد و در آن زمان تأثیر واقعی این اتفاق را مشاهده خواهیم کرد.

توصیه ما این است که در این روزها به دلیل احتمال افزایش هیجانات در بازار ریسک معاملات خود را کاهش دهید. حتماً با مدیریت سرمایه در بازار وارد شوید و حتی می‌توانید تا مشخص شدن تکلیف این ETFها در بازار استراحت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد