جستجو در بیتفا
  • اولین هاوینگ بیت کوین اس وی چه زمانی رخ داد و چه تاثیری در بازار ارز دیجیتال داشت؟
  • تاثیر اولین هاوینگ بر شبکه بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) چه بود؟
  • هدف از هاوینگ بیت کوین اس وی چیست و این هاوینگ چه تاثیری دارد؟
  • تأثیر هاوینگ بیت کوین اس وی بر ماینرها
  • تاثیر هاوینگ بیت کوین اس وی بر انتظارات بازار
  • تاثیر هاوینگ بیت کوین اس وی بر قیمت
  • پیامدهای طولانی مدت هاوینگ بیت کوین اس وی
  • تاریخ هاوینگ بیت کوین اس وی بعدی چه زمانی است؟
  • هاوینگ بیت کوین اس وی رویدادی مهم در دنیای ارزهای دیجیتال است
تاریخ هاوینگ بیت کوین اس وی و بررسی تاثیرات آن

تاریخ هاوینگ بیت کوین اس وی و بررسی تاثیرات آن

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
۵ دقیقه
۰
۳۹۱
توسط :
ساغر ارژندی

از اواخر سال 2018، بیت‌ کوین اس‌ وی به عنوان یک شبکه مستقل از بیت‌ کوین کش ایجاد شد. این شبکه یک بار در سال ۲۰۲ طی یک رویداد هاوینگ برای اولین بار، پاداش بلاک‌های خود را به نصف کاهش داده است. این رویداد تلاشی برای مدیریت منابع و کنترل تورم در شبکه بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) بود. اکنون هاوینگ بعدی بیت کوین اس وی نزدیک است. این اقدام تأثیراتی در دینامیک بازار بیت‌ کوین اس ‌وی و قیمت آن خواهد داشت و نشان می‌دهد که این شبکه قصد ایجاد پایداری و مدیریت منابع در طولانی مدت را دارد. در این مطلب از بیتفا، قصد داریم در مورد هاوینگ بیت کوین اس وی و تاثیرات آن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

اولین هاوینگ بیت کوین اس وی چه زمانی رخ داد و چه تاثیری در بازار ارز دیجیتال داشت؟

رویداد هاوینگ بیت کوین اس ‌وی، که تنها یک روز پس از هاوینگ بیت کوین کش رخ داد، نشان دهنده دوره مهمی در تاریخ این ارز دیجیتال بود. در سال ۲۰۱۷، جامعه بیت کوین با اختلافاتی مواجه شد که منجر به انشعاب بلاک چین بیت کوین و ظهور بیت کوین کش شد. سپس در سال ۲۰۱۸، اختلافات داخلی در جامعه بیت کوین کش نیز وجود داشت که با ایجاد بیت کوین اس ‌وی به اتمام رسید.

احتمال وقوع مشکلات سودآوری ماینرها در شبکه بیت کوین اس‌ وی پس از هاوینگ بیت کوین کش، مسئله‌ای مهم بود که باید به آن توجه می‌شد. پس از هاوینگ بیت کوین کش، قدرت هش شبکه از ۳.۵ اگزاهش بر ثانیه به ۲.۵ اگزاهش بر ثانیه سقوط کرد و زمان تولید بلاک‌ها نیز افزایش یافت.

اولین هاوینگ بیت کوین اس وی در تاریخ ۱۰ آپریل سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. پس از این هاوینگ و هاوینگ بیت کوین کش، توان محاسباتی پادشاه ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین، به حدود ۱۰۵ اگزاهش کاهش یافت. اما مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۰ در دنیای ارزهای دیجیتال، هاوینگ بیت کوین برای سومین بار بود که تاثیرات زیادی در این بازار مالی داشت.

اولین هاوینگ بیت کوین اس وی چه زمانی رخ داد و چه تاثیری در بازار ارز دیجیتال داشت؟

تاثیر اولین هاوینگ بر شبکه بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) چه بود؟

به گزارش کوین دسک، ماینر‌های بیت کوین اس ‌وی پس از هاوینگ اول، ۶۳۰٬۰۰۰ امین بلاک را تولید کردند. این شماره‌ی بلاک، برای نصف کردن پاداش بلاک از ۱۲.۵ واحد بیت کوین اس ‌وی به ۶.۲۵ واحد، تعیین شده بود.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین اس ‌وی با ۱۰ درصد سقوط قیمت در یک روز، با قیمت ۱۹۲ دلار معامله می‌شد و ارزش بازار آن حدود ۳.۹ میلیارد دلار بود. پس از این هاوینگ، خروجی روزانه‌ی BSVهای تازه استخراج شده، حدود ۹۰۰ واحد بود.

از طرفی توان محاسباتی کل شبکه که در اوایل ماه فوریه همان سال، تا حدود چهار اگزاهش بر ثانیه (EH/S) رشد کرده بود، با سقوط قیمت بیت کوین اس ‌وی از ۳۷۰ دلار به ۱۱۰ دلار طی یک ماه، حدود ۲۵ درصد کاهش یافت؛ اما در چندین هفته بعد، قیمت این ارز دیجیتال توانست تا بیشتر از ۲۰۰ دلار بالا برود.

تاثیر اولین هاوینگ بر شبکه بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) چه بود؟

هدف از هاوینگ بیت کوین اس وی چیست و این هاوینگ چه تاثیری دارد؟

هدف اصلی از هاوینگ بیت کوین اس‌وی مشابه سایر ارزهای دیجیتال، مدیریت تورم و تنظیم عرضه‌ی سکه‌های جدید است. با کاهش پاداش بلاک به نصف در هر هاوینگ، بیت کوین اس‌وی نرخ عرضه‌ی سکه‌های جدید را به مرور زمان کاهش می‌دهد و تورم را مدیریت می‌کند.

هاوینگ بیت کوین اس وی بر ماینرها و قیمت این ارز دیجیتال در طولانی مدت تاثیر می‌گذارد. در ادامه تاثیرات هاوینگ بیت کوین اس وی را بررسی می‌کنیم.

تأثیر هاوینگ بیت کوین اس وی بر ماینرها

ماینرها برای افزایش امنیت و بهبود عملکرد شبکه بیت کوین اس ‌وی نقش حیاتی دارند. هنگامی که یک رویداد هاوینگ رخ می‌دهد، پاداش ماینرها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و برای موفقیت در استخراج بلاک‌ها باید هزینه بیشتری بپردازند. این شرایط می‌تواند بر سودآوری عملیات ماینینگ تأثیر بگذارد و لازم است ماینرها عملکرد بهینه‌تری داشته باشند و قیمت BSV برای جبران پاداش‌های کاهش یافته افزایش پیدا کند.

تاثیر هاوینگ بیت کوین اس وی بر انتظارات بازار

رویدادهای هاوینگ در ارزهای دیجیتال معمولاً اخبار و رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند. پس از هر هاوینگ، انتظار می‌رود کاهش نرخ عرضه‌ی سکه‌های جدید تقاضا برای بیت کوین اس ‌وی را افزایش دهد و احتمالاً قیمت آن افزایش پیدا کند. با این حال، باید در نظر گرفت که دینامیک بازار، احساسات و عوامل خارجی نیز بر روند حرکت قیمت تأثیر دارند.

تاثیر هاوینگ بیت کوین اس وی بر قیمت

عملکرد تاریخی بیت کوین و لایت‌کوین نشان می‌دهد که این دو ارز دیجیتال پس از رویدادهای هاوینگ خود افزایش قیمت داشته‌اند. اگرچه تاریخچه قیمت این دو ارز هیچ گونه ضمانتی برای عملکرد آینده بیت کوین اس وی پس از هاوینگ نیست، اما تأثیر احتمالی اینگونه رویدادها را نشان می‌دهد.

پیامدهای طولانی مدت هاوینگ بیت کوین اس وی

مکانیزم هاوینگ بیت کوین اس ‌وی برای کنترل تورم در طول زمان طراحی شده است. اگر تقاضا برای BSV پایدار باشد یا افزایش یابد، کاهش رشد عرضه فشار به کمبود سکه در بازار دامن می‌زند و باعث افزایش قیمت بیت کوین اس وی در طول زمان می‌شود.

هدف از هاوینگ بیت کوین اس وی چیست و این هاوینگ چه تاثیری دارد؟

تاریخ هاوینگ بیت کوین اس وی بعدی چه زمانی است؟

رویدادهای هاوینگ بیت کوین اس ‌وی تقریباً هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد، که پس از هر ۲۱۰.۰۰۰ بلاک استخراج شده خواهد بود. درواقع برنامه هاوینگ بیت کوین اس وی مشابه بیت کوین و بیت کوین کش است و اطمینان حاصل می‌کند که مجموع عرضه بیت کوین اس‌وی محدود باقی می‌ماند. حداکثر میزان سکه در گردش برای بیت کوین اس وی، همانند بیت کوین ۲۱ میلیون BSV است. پیش بینی می‌شود هاوینگ بعدی بیت کوین اس وی در آوریل سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

هاوینگ بیت کوین اس وی رویدادی مهم در دنیای ارزهای دیجیتال است

هاوینگ بیت کوین اس‌ وی رویدادی زمان‌بندی شده هستند که مقدار ارز در گردش را مدیریت می‌کند و ممکن است بر عملکرد ماینرها، سرمایه‌گذاران و بازار ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی بگذارد. هاوینگ BSV هر ۴ سال یکبار اتفاق می‌افتد و درست مانند بیت کوین، پس از اینکه ۲۱۰.۰۰۰ بلاک استخراج شد، پاداش بلاک به نصف کاهش پیدا می‌کند. هدف از این هاوینگ مدیریت تورم و تنظیم عرضه میزان سکه در گردش است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد