جستجو در بیتفا
  • جریمه 30 میلیون دلاری Robinhood
  • خلاصه‌ای از Robinhood و اپلیکیشن آن
Robinhood توسط قانون گذاران نیویورک (WSJ) 30 میلیون دلار جریمه شد!

Robinhood توسط قانون گذاران نیویورک (WSJ) 30 میلیون دلار جریمه شد!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
۳ دقیقه
۶
۴۴۲
توسط :
کسری جان‌زاده

طبق گزارش‌ها، وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک، Robinhood را به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی و امنیت سایبری 30 میلیون دلار جریمه کرده است. این اولین بار است که قانون گذاران مالی، یک شرکت متمرکز بر کریپتو را جریمه می‌کنند و به همین دلیل جریمه 30 میلیون دلاری Robinhood تبدیل به سر تیتر خبرها شده است.

 

جریمه 30 میلیون دلاری Robinhood

پلتفرم Robinhood

بر اساس این گزارش، NYDFS اعلام کرد که Robinhood نتوانسته استانداردهای لازم برای انطباق با برنامه‌های ضد پولشویی و امنیت سایبری را با توجه به اندازه شرکت خود حفظ کند. علاوه بر جریمه 30 میلیون دلاری، شرکت اکنون باید یک مشاور مستقل استخدام کند تا اطمینان حاصل کند که الزامات نظارتی NYDFS را برآورده می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که NYDFS هنگام انجام یک آزمون نظارتی و تحقیقات اجرایی، نقص‌هایی در عملکرد Robinhood  پیدا کرده است. بر اساس این گزارش، قانون گذاران و تنظیم کنندگان در اشکالاتی که یافته‌اند به سوء مدیریت در شرکت و عدم توجه به قوانین اشاره کرده‌اند. این قانون گذار همچنین گفت که Robinhood  نتوانسته است دستورالعمل‌های امنیت سایبری و ارز مجازی خود را رعایت کند یا خطرات عملیاتی خود را برطرف کند.

ترید با موبایل

NYDFS این تحقیقات را در یک پرونده SEC در سال 2021 فاش کرد، زمانی که در بحبوحه رونق این صنعت تقاضا برای سهام و دارایی‌های رمزنگاری رشد سریعی داشت. طبق گزارشات، NYDFS گفته است که مشکلات این شرکت با بزرگ‌تر شدن حتی بیشتر هم شده است.

Robinhood آخرین بار در اوایل سال 2021 مبلغ 3.4 میلیارد دلار از مجموعه‌ای از سرمایه گذار مانند Sequoia و Andreessen Horowitz جمع آوری کرد و در ژوئیه 2021 اولین حضور عمومی خود را انجام داد. زمانی که فضا برای بازار رمز ارزها آماده تر شد و این صنعت گسترش یافت این پلتفرم محبوب هم با این فضا بیشتر درگیر شد، تا جایی که حتی یک زیر مجموعه مختص به رمز ارزها به نام Robinhood Crypto راه اندازی کرد. با این حال، در سال 2022 در بحبوحه رکود چند ماهه‌ای که به طور یکسان به شرکت‌های مبتنی بر بلاک چین و فناوری ضربه زده است، Robinhood هم آسیب دیده است. درآمد آن تقریباً 50 درصد در سه ماهه اول سال کاهش یافت و از آن زمان به لیست در حال رشد شرکت‌های فناوری پیوست که بخشی از نیروی خود را اخراج می‌کنند.

Robinhood Crypto هنوز به طور عمومی در مورد جریمه NYDFS اظهار نظر نکرده است.

 

خلاصه‌ای از Robinhood و اپلیکیشن آن

اپلیکیشن Robinhood

Robinhood یک پلتفرم معاملاتی رایگان و یک کارگزاری بدون کارمزد است که دفتر مرکزی آن در پالو آلتو(Palo Alto)، کالیفرنیا قرار دارد و در سال 2013 توسط ولادیمیر تنف(Vladimir Tenev) و بایجو بات(Baiju Bhatt) تأسیس شد. این شرکت توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA)، ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و عضوی از شرکت حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار (SIPC) تایید شده است. همچنین SIPC همه حساب‌های Robinhood را بیمه می‌کند.

اپلیکیشن موبایل Robinhood ابتدا در سال 2013 در سیستم عامل iOS راه اندازی شد. اولین نسخه این برنامه به افراد اجازه می‌داد تا سهام را ردیابی کنند و پیش بینی‌های خود را در مورد عملکرد سهام خود به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانستند عملکرد سهام را نسبت به پیش‌بینی‌هایشان دنبال کنند و برنامه به آن‌ها در بهبود درک خود از بازار کمک کند. این برنامه در به دست آوردن محبوبیت با مشکل روبرو شد زیرا Yahoo Finance یک برنامه تلفن همراه مشابه توسعه داد و توانست بر اساس سطوح بالاتر شناخت عمومی خود علاقه بیشتری به خود جلب کند. Robinhood به جای رقابت مستقیم با اپلیکیشن Yahoo Finance، اپلیکیشن خود را از فروشگاه اپلیکیشن IOS خارج کرد و بعد‌ها با برنامه تر و منظم تر دوباره به بازار اپلیکیشن‌های موبایل بازگشت.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد