جستجو در بیتفا
  • پس گرفتن درخواست ارائه صندوق‌های ETF اتریوم توسط گری اسکیل
  • افزایش بدبینی‌ها در مورد تایید صندوق‌های ETF اتریوم
  • چالش‌های شبکه اتریوم و کاهش استفاده از این ارز دیجیتال
افزایش معاملات سل شورت اتریوم با کناره‌گیری گری اسکیل از راه‌اندازی ETF این ارز

افزایش معاملات سل شورت اتریوم با کناره‌گیری گری اسکیل از راه‌اندازی ETF این ارز

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
۳ دقیقه
۰
۱۱۱
توسط :
مبین رزمخواه

امروز و در طی یک اقدامی عجیب، شرکت مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) درخواست خود مبنی بر راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم را از سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پس گرفت. هنوز این شرکت دلیل اصلی اقدام خود را مشخص نکرده است اما در بازارهای فیوچرز شاهد باز شدن معاملات زیادی در جهت فروش اتریوم بودیم و دومین ارز دیجیتال بازار شرایط چندان خوبی ندارد. اکنون با پس گرفتن درخواست ارائه صندوق‌های ETF اتریوم توسط گری اسکیل اوضاع برای این ارز پیچیده‌تر خواهد شد. در این مقاله سعی می‌کنیم شرایط اتریوم را بررسی کنیم و نگاهی به اتفاقات رخ داده داشته باشیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید. 

 

پس گرفتن درخواست ارائه صندوق‌های ETF اتریوم توسط گری اسکیل

در ۲۴ ساعت اخیر، تریدرهای زیادی در بازار فیوچرز اقدام به باز کردن معاملات سل شورت و در جهت ریزش اتریوم باز کردند که به نظر می‌رسد این اتفاق تا حد زیادی به کناره‌گیری شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل از ارائه و راه‌اندازی صندوق‌های ETF این ارز دیجیتال ارتباط دارد. 

اتریوم اکنون حمایت مهم ۳۰۰۰ دلاری را از دست داده و در زیر این محدوده در حال معامله شدن است. بر اساس داده‌های موجود، قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده که می‌تواند اوضاع را برایش پیچیده‌تر کند. در تصویر زیر نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت اتریوم

طبق داده‌های به دست آمده، اکثر تریدرهای اتریوم معتقدند این ارز دیجیال در بازه کوتاه مدت اصلاح قیمت بیشتری را تجربه می‌کند. اطلاعات پلتفرم Coinglass نشان دهنده این است که در صورتی که اتریوم حدود ۳ درصد رشد را تجربه کند، ۳۴۵ میلیون دلار از سرمایه افرادی که معاملات شورت روی این ارز باز کردند از بین می‌رود! 

البته در صورت ریزش اتریوم به محدوده ۲۹۲۰ دلار، حدود ۲۳۷ میلیون دلار از دارایی تریدرها لیکویید می‌شود که آن هم مبلغ قابل توجهی است. در تصویر زیر اطلاعات مرتبط با پیش‌بینی تریدرها و احتمالات موجود برای لیکویید شدن آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

تحلیل اتریوم

افزایش بدبینی‌ها در مورد تایید صندوق‌های ETF اتریوم

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) حدود ۳ هفته دیگر نظر خود در مورد صندوق‌های ETF اتریوم را اعلام می‌کند. با توجه به این فاصله کوتاه باقی مانده، اقدام شرکت گری اسکیل مبنی بر کناره‌گیری از راه‌اندازی این صند‌وق‌ها حرکت عجیبی به شمار می‌رود.

البته حرف و حدیث‌هایی نیز در آمریکا در این مورد وجود دارد که باید اتریوم را در دسته اوراق بهادار طبقه بندی کرد. تکلیف این مسئله نیز در ماه می روشن خواهد شد‌. 

با وجود اینکه در اوایل امسال خوش‌بینی‌های زیادی در مورد تایید صندوق‌های ETF اتریوم وجود داشت، اکنون اکثر کارشناسان در مورد اینکه SEC این صندوق‌ها را در ماه می تایید کند دچار شک و تردید هستند. ۲۳ می (۳ خرداد) روزی است که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا برای اعلام نظر رسمی در مورد ETFهای اتریوم تعیین کرده است.

احساسات معامله‌گران و افراد فعال در بازار کریپتو نیز در این مورد اصلاً خوش‌بینانه نیست. بر اساس اطلاعات منتشر شده، حدود ۹۲ درصد از افراد معتقد هستند که صندوق‌های ETF اتریوم در تاریخ اعلام شده توسط SEC رد خواهند شد. 

چالش‌های شبکه اتریوم و کاهش استفاده از این ارز دیجیتال

مسئله دیگری که باعث نگرانی کاربران و کارشناسان شده استفاده بسیار پایین از این ارز دیجیتال است. کاربرد اتریوم در روزهای اخیر بسیار پایین آمده و اکنون استفاده بسیار کمی از ظرفیت‌های موجود در شبکه اتریوم می‌شود. این مسئله را می‌توان به راحتی با پیگیری گس فی اتریوم مشاهده کرد که در پایین‌ترین سطوح خود به سر می‌برد. مکانیزم سوزاندن توکن این شبکه نیز نتوانسته باعث بهبود ارزش آن شود و اتریوم همچنان با مشکلات درون شبکه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. 

مسئله دیگر این است که عملکرد اتریوم در مقایسه با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بازار نیز چندان قابل دفاع نیست. با هر اصلاح بیت کوین، اتریوم نیز دچار ریزش می‌شود اما در ریکاوری‌ها هیچ‌گاه عملکرد مشابهی از آن دیده نمی‌شود. این مسئله که بیت کوین توانست پس از ماه‌ها سقف تاریخی جدیدی برای خود به ثبت برساند و اتریوم در این کار ناکام مانده نیز گواهی بر این مسئله است. 

البته اوضاع اتریوم روی نمودار و نگاه به تایم فریم‌های هفتگی و ماهانه چندان بد نیست و این ارز دیجیتال همچنان می‌تواند روزهای بهتری را تجربه کند. حال باید ببینیم که توسعه دهندگان شبکه می‌توانند تغییری در اوضاع اتریوم ایجاد کنند یا اینکه اتریوم از سایر ارزهای بازار جا خواهد ماند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد