جستجو در بیتفا
  • احتمال ایجاد دو سال صعودی به دنبال تأیید ETFهای بیت کوین
  • تأیید ETFها، گامی مهم برای جذب سرمایه بازار بیت کوین
  • پیش‌بینی اوج قیمتی بعدی برای بیت کوین
بیت کوین پتانسیل حفظ مومنتوم صعودی خود تا 700 روز آینده را دارد

بیت کوین پتانسیل حفظ مومنتوم صعودی خود تا 700 روز آینده را دارد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
۵ دقیقه
۰
۲۵۰
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس تحلیل کارشناسان، بیت کوین ممکن است روند صعودی خود را برای ۷۰۰ روز دیگر همچنان حفظ کند. اگر در این روند صعودی اختلالی ایجاد نشود، احتمالاً در اطراف اکتبر ۲۰۲۵ شاهد به اوج رسیدن سلطه بیت کوین بر بازارهای مالی خواهیم بود. انتظار می‌رود تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین، رشد قابل توجهی در بازار ارز دیجیتال ایجاد کند. ما هر روز در یک صفحه اختصاصی، اخبار امروز بیت کوین را پوشش می‌دهیم. در این مقاله خبری به بررسی اینکه مومنتوم صعودی بیت کوین تا کجا ادامه دارد می‌پردازیم و اتفاقاتی که بر این مسئله تأثیرگذار است را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

احتمال ایجاد دو سال صعودی به دنبال تأیید ETFهای بیت کوین

رفتار قیمت بیت کوین به عقیده بسیاری از کارشناسان با چرخه‌هایی که در گذشته در بازار ارزهای دیجیتال شکل گرفته هم‌راستا است. بر اساس نظر یکی از کارشناسان BeInCrypto، علی مارتینز (Ali Martinez) ممکن است دوره‌های صعودی بیت کوین که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ و همچنین از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در بازار این ارز دیجیتال مشاهده شد دوباره تکرار شود.

او با تحلیل مدت‌زمان‌ها و سودهایی که در دوره‌های صعودی گذشته محقق شد، پیش بینی می‌کند اوج بعدی بیت کوین در حدود اکتبر ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد. به‌عنوان‌مثال، در دوره صعودی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین از زیر ۲۰۰ دلار به بیش از ۲۰,۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. در همین حال، چرخه ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ قیمت اولین ارز دیجیتال بازار را از حدود ۳,۱۰۰ دلار به نزدیکی ۶۹,۰۰۰ دلار رساند. اکنون نیز روند صعودی بیت کوین شباهت‌های زیادی با آنچه که در آن سال‌ها مشاهده شد دارد. 

در تصویر پایین عملکرد بیت کوین پس از تجربه کف‌های قیمتی را مشاهده می‌کنید:

مومنتوم صعودی بیت کوین

تأیید احتمالی یک صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های اصلی پشت بازار صعودی بعدی باشد. با این حال، دن مورهد (Dan Morehead)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Pantera Capital، بر این باور است که ضرب‌المثل وال‌استریت، مبنی بر "خبر را بخر، شایعه را بفروش"، ممکن است به خستگی سرمایه‌گذاران هنگام انتشار خبر اصلی تأیید صندوق‌های ETF منجر شود.

به هر حال باید توجه داشته باشید که معامله‌گران روزها و ماه‌های زیادی را منتظر تأیید این صندوق‌ها از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) باقی ماندند و همین مسئله می‌تواند روی رفتار آن‌ها پس از تأیید نهایی ETFها تأثیرگذار باشد. البته قدرت بالای ورود سرمایه به بازار بیت کوین به احتمال زیاد اثرات منفی این انتظار طولانی مدت را خنثی خواهد کرد.

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد جذب سرمایه ETFهای بیت کوین ارائه خواهیم کرد

 

تأیید ETFها، گامی مهم برای جذب سرمایه بازار بیت کوین

همان‌طور که در گذشته و در سایر مقالات اعلام کردیم، تأثیر ETFهای بیت کوین بر بازار می‌تواند از هر عامل دیگری بیشتر و قدرتمندتر باشد. چراکه برخلاف بازارهای آتی (Futures) که تأثیر محدودی داشتند، انتظار می‌رود ETF ‌های بیت کوین استخرهای جدید سرمایه‌گذاری را وارد فضای کریپتو کند.

وجود یک صندوق ETF گام بسیار مهمی در تبدیل شدن بیت کوین به یک کلاس دارایی است و تحلیل بیت کوین را ساده‌تر از گذشته خواهد کرد. وقتی یک ETF برای یک دارایی ایجاد شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند که در صورت عدم سرمایه‌گذاری در آن سود مهم و بزرگی را از دست خواهند داد. به همین دلیل افراد با دارایی‌های مختلف اقدام به شرکت در این صندوق‌ها خواهند کرد.

در ادامه در مورد تأثیر این صندوق‌ها بر آینده بیت کوین و همچنین مقایسه آن‌ها با صندوق‌های ETF طلا صحبت خواهیم کرد.

 

پیش‌بینی اوج قیمتی بعدی برای بیت کوین

بر اساس اطلاعات و احساساتی که در بازار شکل گرفته، انتظار می‌رود که ETF بیت کوین کمپانی BlackRock مهم‌ترین عامل تغییردهنده در بازار باشد. برخی از تحلیلگران این اتفاق را با راه‌اندازی ETF‌های طلا در اوایل دهه ۲۰۰۰ مقایسه می‌کنند.

همان‌طور که ETF‌های طلا سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب کرد و طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری معتبر به مردم معرفی کرد، پیش‌بینی می‌شود که ETF‌های بیت کوین تقاضای موجود برای این ارز دیجیتال را دگرگون کرده و آن را به عنوان یک کلاس دارایی در دسترس افراد زیادی قرار دهد.

مت هوگان (Mat Hougan)، مدیر سرمایه‌گذاری در Bitwise در این باره گفت: "در سال ۲۰۰۳ تقاضا برای خرید طلا در دنیا حدود ۲۹۳ تن بود. در سال ۲۰۲۲ این تقاضا ۱,۱۰۷ تن را پشت سر گذاشته است. صندوق‌های ETF طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری معتبر طبقه بندی کرد و تقاضا برای طلای فیزیکی افزایش یافت."

در تصویر پایین نگاهی به چرخه‌های 4 ساله بیت کوین خواهیم داشت:

بیت کوین

چرخه‌ای ذاتی بیت کوین، که توسط قوانین عرضه و توزیع شفاف آن رانده می‌شود، این چشم‌انداز صعودی را پشتیبانی می‌کند. ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را با یک چرخه قابل پیش‌بینی چهار ساله طراحی کرده است که توسط رویداد هاوینگ بر حرکات قیمتی آن تأثیر می‌گذارد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که محیط اقتصادی و قانونی گسترده نیز نقش مهمی در این اتفاقات ایفا می‌کند. پیروزی‌های اخیر حقوقی برای کمپانی ریپل و فرایند قضایی سریع که در پرونده‌های سم بانکمن-فرید (رئیس صرافی ورشکسته FTX) و بایننس رخ داد، شفافیت و بلوغ روبه‌رشد قانونی در فضای کریپتو را منعکس می‌کند.

بر اساس همین اتفاقات، تحلیل بیت کوین رنگ و بویی خوش‌بینانه به خود گرفته و امید این وجود دارد که مومنتوم صعودی آن تا 700 روز دیگر ادامه داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد