جستجو در بیتفا
  • کاهش چشمگیر تراکنش‌های بیت کوین
  • تحلیل تراکنش‌های آنچین بیت کوین حاوی اطلاعات مهمی است
  • آیا بیت کوین برای عبور از سد مقاومت‌های خود آماده است؟
تراکنش‌های آنچین بیت کوین به پایین‌ترین حد خود رسید؛ آیا موج صعودی بعدی در راه است؟

تراکنش‌های آنچین بیت کوین به پایین‌ترین حد خود رسید؛ آیا موج صعودی بعدی در راه است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
۵ دقیقه
۱
۲۸۷
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس داده‌هایی که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچینی گلس نود (Glassnode) منتشر شد، تراکنش‌های درون زنجیره‌ای یا آنچین در شبکه بیت کوین در 3 ماه گذشته به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است. تراکنش‌های پایین نشانه‌ای برای عدم تمایل دارندگان بیت کوین به فروش این ارز دیجیتال است. در چنین شرایطی اکثر افراد به هولد کردن دارایی‌هایشان مشغول می‌شوند و تا زمانی که قیمت‌ها افزایش پیدا نکند دست به نقد کردن دارایی‌هایشان نخواهند زد. هولد کردن بیت کوین می‌تواند در برابر موج فروش و روند نزولی که اکنون در بازار وجود دارد مقاومت خوبی ایجاد کند. در این مقاله سعی داریم کاهش تراکنش‌های بیتکوین را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که آیا می‌توان انتظار آغاز حرکت صعودی از آن را داشته باشیم یا خیر؛ با بیتفا همراه باشید.

 

کاهش چشمگیر تراکنش‌های بیت کوین

بیت کوین ماه‌هاست که در یک روند نزولی گرفتار شده و به جز مقاطعی که شاهد افزایش مقطعی قیمت بودیم، روند کلی آن همواره ریزشی بوده است. اکنون داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که در 3 ماه گذشته حدود 95 درصد از بیت کوین‌ها هیچ تغییر و یا حتی جابه‌جایی را تجربه نکرده‌اند. این مسئله نشان دهنده این است که دارندگان بیت کوین تمایلی برای فروش دارایی‌هایشان ندارند و تعداد افرادی که به آینده بیت کوین و هولد کردن آن خوش بین هستند در حال افزایش است.

قیمت پایین بیت کوین یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز چنین تحرکاتی است. روند رنج و خنثی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار به نوعی سرمایه‌گذاران آن را در حالت بی تصمیمی نگه داشته و به نوعی همه منتظر هستند که اوضاع قیمتی آن بهبود پیدا کند. البته بیت کوین در ژوئن و جولای 2023 حرکتی روبه‌بالا از خود نشان داد و توانست حتی تا 31500 دلار نیز بالا برود، اما این حرکت صعودی نیز مانند سایر افزایش قیمت‌هایی که در بازار کریپتو در حدود یک سال گذشته رخ داد، عمر چندانی نداشت و دوباره روند نزولی و خنثی بیت کوین آغاز شد.

از آن زمان تا کنون بیت کوین همیشه زیر سطح 30 هزار دلار قرار دارد و این سطح قیمتی یک مقاومت بزرگ روانی برای آن محسوب می‌شود. در تصویر پایین آمار مربوط به میزان هولد بیت کوین برای شما به نمایش گذاشته شده است:

هولدر بیت کوین

این اتفاقات تأثیرات زیادی در تراکنش‌های بیت کوین داشت. در ادامه سعی می‌کنیم داده‌های آنچین بیت‌کوین را مورد ارزیابی قرار دهیم و رفتار کاربران را با استفاده از تراکنش‌هایی که انجام داده‌اند تحلیل کنیم.

 

تحلیل تراکنش‌های آنچین بیت کوین حاوی اطلاعات مهمی است

تعداد تراکنش‌های آنچین می‌تواند اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار کارشناسان و تحلیلگران بازار قرار دهد. از این داده‌ها می‌توان برای سنجش سود محقق شده افراد و همچنین میزان استفاده از شبکه استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید همه تراکنش‌های رخ داده در بستر بلاکچین منحصر به فرد هستند و باید در زنجیره ثبت شوند. معمولاً هرچه تعداد تراکنش‌ها بیشتر باشد افراد تمایل بیشتری برای جابه‌جایی دارایی‌هایشان دارند.

اگر بخواهیم تأثیر این اقدامات بر قیمت بیت کوین را بررسی کنیم باید بگوییم که به صورت کلی، زمانی تراکنش‌های آنچین یک شبکه افزایش پیدا می‌کند که کاربران اشتیاق بالایی برای فروش داشته باشند. در این حالت افراد منتظر یک نقطه قیمتی مناسب هستند که دارایی‌هایشان را نقد کنند و به همین دلیل تراکنش‌های زیادی در شبکه ثبت می‌شود. در حال حاضر روند کلی بیت کوین خنثی است که نه می‌توان آن را نزولی و نه صعودی دانست و به دنبال آن تراکنش‌های ثبت شده در شبکه آن نیز کاهش یافته است.

با توجه به شرایط بیت کوین و با نگاه به آمار کاهشی تراکنش‌ها متوجه می‌شویم که قیمت این ارز دیجیتال به نوعی در حال انقباض و به اصطلاح فنر جمع کردن است! عوامل فاندامنتال زیادی در بازار بیت کوین تأثیرگذار بوده و هست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بحث راه اندازی صندوق‌های ETF در آمریکا و همچنین نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت‌کوین اشاره کرد. حال پرسش اصلی این است که آیا بیت کوین می‌تواند با این اوصاف از سد مقاومت پیش روی خود بگذرد؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

 

آیا بیت کوین برای عبور از سد مقاومت‌های خود آماده است؟

افزایش آمار هولدرهای بیت کوین نه تنها ممکن است باعث حمایت از افزایش قیمت‌ها شود، بلکه این اعتقاد را در بین دارندگان نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند در دراز مدت به عنوان یک ذخیره ارزش عملکرد بهتری داشته باشد. البته هنوز مشخص نیست که آیا افراد پس از رویداد هاوینگ بیت کوین نیز همچنان تمایل خود به هولد کردن این دارایی را حفظ خواهند کرد یا خیر. در تصویر پایین نمودار قیمتی بیت کوین را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت بیت کوین

به طور کلی احساسات معامله‌گران در بازار و رفتاری که از خود نشان داده‌اند نشان از امیدواری آن‌ها به افزایش قیمت بیت کوین دارد. این خوش بینی‌ها در بازار به نحوی است که برخی معتقدند بیت کوین می‌تواند به قیمت‌هایی بالاتر از آنچه که در جولای امسال ثبت کرد، یعنی حتی بالاتر از 32 هزار دلار نیز برسد. 

به نظر می‌رسد که تأیید صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس بیت کوین توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا و همچنین نزدیک شدن به رویداد هاوینگ این پتانسیل را دارند تا یک محرک قیمتی خوب برای بیت کوین ایجاد کنند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا خوش بینی و اعتماد کاربران به پادشاه ارزهای دیجیتال برایشان سودبخش خواهد بود یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد