جستجو در بیتفا
  • بررسی شرایط بیت کوین در ماه جولای
  • بررسی تکنیکال بیت کوین
  • انباشت سفارش‌های فروش بیت کوین در قیمت 35 هزار دلار
  • جمع بندی
بررسی شرایط بیت کوین در ماه جولای

بررسی شرایط بیت کوین در ماه جولای

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
۵ دقیقه
۸
۱,۰۲۴
توسط :
مبین رزمخواه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هیچگاه قیمت بیت کوین در ماه جولای بیشتر از 10 درصد ریزش نداشته است اما آیا این روند در سال 2023 هم ادامه پیدا خواهد کرد یا اتفاقات دیگری برای قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار رخ خواهد داد؟ در این مقاله خبری سعی می‌کنیم نگاهی تحلیلی به وضعیت بیت کوین در ماه جولای داشته باشیم و با کنار هم گذاشتن عوامل مختلف، سناریوهای احتمالی موجود و تأثیرگذاری که می‌توانند برای افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال مهم باشند را بررسی می‌کنیم تا در ماه جاری تصمیمات بهتری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم. با بیتفا همراه باشید!

 

بررسی شرایط بیت کوین در ماه جولای

بیت کوین در ماه ژوئن روند صعودی نسبتاً خوبی را تجربه کرد و توانست تا 12 درصد هم رشد کند. اما این احتمال وجود دارد که این روند در ماهی که در آن هستیم یعنی جولای با توقف مواجه شود و حتی شاهد افت ارزش بیت کوین هم باشیم. در 1 جولای اکانت کاربری CryptoBullet در توییتر که یکی از تریدرهای مشهور بازار کریپتو به حساب می‌آید عنوان کرد که به نظر نمی‌رسد بیت کوین در این ماه روند صعودی چندان جذابی را تجربه کند.

علی‌رغم اینکه بیت کوین در روزهای پایانی ماه ژوئن بر اثر خبر رد شدن صندوق‌های ETF با ریزش مقطعی مواجه شد، باز هم توانست ماه گذشته را در شرایط نسبتاً پایدار و خوبی به پایان برساند. بر اساس دیتاهای منتشر شده توسط چند سایت مطرح مانند TradingView و Coinglass، کندل ماهانه بیت کوین در ماه ژوئن در قیمت 30،465 دلار بسته شد.

در ماه ژوئن محدوده 30 هزار دلار در هفته‌های متوالی توانست حمایت خوبی از بیت کوین انجام دهد و بهترین عملکرد قیمتی بیت کوین در ماه ژوئن از سال 2019 را برای این ارز دیجیتال رقم زد. اما ماه جولای ماه بسیار بهتری برای بیت کوین از نظر آماری بوده است. ارزش این طلای دیجیتال در این ماه هیچ گاه بیش از 10 درصد کاهش را تجربه نکرده است و وضعیت بیت کوین در جولای معمولاً بحرانی نمی‌شود. این اتفاقات می‌توانند نشانه‌های خوبی برای ماهی که در آن هستیم باشند.

اما برخی بر این باور هستند که بیت کوین در ماه جاری به احتمال زیاد شاخص‌های میانگین متحرک قیمتی خود را به سمت پایین خواهد شکست. البته این اتفاق به عنوان یک مسئله طبیعی و همچنین یک ضرورت برای حفظ روند افزایش قیمت منطقی بیت کوین به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر باید نگاه دقیق‌تری به چارت قیمتی این ارز دیجیتال داشته باشیم و در ادامه با بررسی کوتاه تکنیکالی کندل‌های ماهانه بیت کوین همراه شما خواهیم بود.

نمودار ماهانه بیت کوین

 

بررسی تکنیکال بیت کوین

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید کندل ماهانه بیتکوین با شکل و شمایل صعودی بسته شد که می‌تواند نشانه‌ای برای ادامه داشتن روند افزایش قیمت این ارز دیجیتال در میان مدت باشد. باید توجه داشته باشید که بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته حتی این احتمال هم وجود دارد که بیت کوین تا قیمت 35 هزار دلار هم برای شکار نقدینگی بالا برود، اما به احتمال زیاد در ماه جاری روند صعودی شکل گرفته به پایان خواهد رسید و تریدرها باید حواسشان به این مسئله باشد.

در کنار سناریوی بالا، برخی عنوان کرده‌اند که حتی اگر قیمت بیت کوین تا محدوده 29250 دلار هم ریزش داشته باشد، هنوز مشکل خاصی در روند صعودی آن ایجاد نمی‌کند و این اصلاح در صورت شکل گرفتن می‌تواند نشانه‌ای برای سلامت روند صعودی این ارز دیجیتال باشد. با توجه به اینکه در ماه جولای قرار داریم و آمار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که پادشاه ارزهای دیجیتال تا کنون در ماه جولای افت قیمتی بیش از 10 درصد را تجربه نکرده است، می‌توانیم این نگرش را داشته باشیم که اصلاح‌هایی که در قیمت بیت کوین قرار است ایجاد شود یک ضرورت برای تداوم داشتن حرکت روبه‌رشد آن به شمار می‌رود. در تصویر پایین آمار بیت کوین در ماه‌های مختلف را می‌توانید مشاهده کنید.

قیمت بیت کوین در ماه های مختلف

شکار نقدینگی در محدوده 30000 دلاری و نقش حمایتی که این منطقه برای بیت کوین دارد همچنان برای اینکه قیمت این دارایی بتواند به رشد خود ادامه دهد و یا اینکه از ریزش خاصی جلوگیری کند اهمیت ویژه‌ای دارد. جالب است بدانید که رشد بیت کوین تا 35 هزار دلار هم ممکن است که نتواند روند صعودی این ارز دیجیتال را تثبیت کند. در این مورد برخی از فعالان بازار به نکته جالبی اشاره کرده‌اند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

انباشت سفارش‌های فروش بیت کوین در قیمت 35 هزار دلار

بر اساس اطلاعاتی که از بازارهای مختلف گردآوری شده است، افراد زیادی در محدوده 35 هزار دلار موقعیت‌های معاملاتی فروش (Short Position) کاشته‌اند که نشان دهنده امید داشتن این افراد به رسیدن قیمت بیت کوین به این محدوده و سپس برگشت از آنجا است!  

موقعیت‌های فروش می‌تواند تاثیرات زیادی روی ارزش یک دارایی ایجاد کند. این معاملات معمولاً با اهرم‌های بالایی گرفته می‌شوند و به همین دلیل اثر آن‌ها بر قیمت می‌تواند پیش بینی و تحلیل‌های زیادی را با مشکل مواجه کند. پس در صورت رسیدن بیت کوین به محدوده 35 هزار دلار دقت خود را بیشتر کنید و معاملات دارای ریسک بالا انجام ندهید.

 

جمع بندی

در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF بیت کوین مطرح شد که نوساناتی را در قیمت این ارز دیجیتال ایجاد کرد. اکنون با فروکش کردن اثر خبرها قیمت بیت کوین در یک محدوده رنج قرار گرفته است که تحرکات پر قدرتی هم در آن مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین در محدوده رنج و قیمتی بین 30 تا 31 هزار دلار مدتی نوسانات خنثی داشته باشد. در صورت شکسته شدن هر کدام از این سطوح انتظار این می‌رود تا قیمت بیت کوین در همان جهت حرکت تازه‌ای را آغاز کند.

با توجه به موارد مطرح شده و نظراتی که از فعالان بازار مورد بررسی قرار دادیم، روند صعودی بیت کوین به صورت کوتاه مدت می‌تواند ادامه پیدا کند اما باید توجه داشته باشید که محدوده 35 هزار دلار در حال حاضر یک محدوده مهم و مقاومت بزرگ برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار به شمار می‌رود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که بیت کوین با رسیدن به این سطح چه واکنشی از خود نشان می‌دهد و آیا سفارشات فروشی که در این محدوده قرار گرفته‌اند می‌توانند نوسانات خاصی در نمودار قیمتی آن ایجاد کنند یا خیر.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد