جستجو در بیتفا
  • بهترین کیف برای کاربران ایرانی کدام است؟
  • انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال
  • بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال برای موبایل در ایران
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول متامسک (MetaMask)
  • کیف پول سیف‌پل (SafePal)
  • بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال برای دسکتاپ در ایران
  • کیف پول اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول الکتروم (Electrum)
  • کیف پول اتمیک (Atomic)
  • بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال سخت‌افزاری
  • کیف ‌پول لجر (Ledger)
  • کیف پول کول ولت (Cool Wallet)
  • کیف پول ترزور (Trezor)
  • آیا این کیف پول‌ها به ایرانی‌ها خدمات می‌دهند؟
  • کاربران ایرانی در هنگام انتخاب کیف پول باید به چه معیارهایی توجه کنند؟
  • بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی‌ها؟
  • بهترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها؟
  • بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید
اشتراک گذاری
بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
۸ دقیقه
۴
۱,۵۰۰
توسط :
یاسمن یزدان دوست

برای فعالیت در دنیای رمزارزها داشتن صرافی و کیف پول جزو نیازهای اولیه است. شما برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای، بعد از انتخاب صرافی خود، باید مناسب‌ترین کیف پول را انتخاب کنید. در این بازار پر ریسک، داشتن کیف پول امن که بتواند از دارایی‌مان محافظ کند، بسیار حائز اهمیت است. کاربران ایرانی از هر کیف پولی نمی‌توانند استفاده کنند، زیرا بعضی از آن‌ها نیاز به احراز هویت دارد و اکثرا برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال پیچیده شده است. در ادامه با تیم بیتفا همراه باشید تا به بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران بپردازیم.

بهترین کیف برای کاربران ایرانی کدام است؟

امروزه تعداد زیادی از کیف پول‌های مختلف در بازار هستند که انتخاب بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها سخت است. همچنین بعضی از آن‌ها برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست. مهم‌ترین معیاری که کاربران ایرانی در انتخاب کیف پول باید به آن توجه کنند، غیرحضانتی بودن آن است؛ زیرا در کیف پول‌های غیرحضانتی نیازی به احراز هویت نیست.

معیارهای دیگری وجود دارد که باید در هنگام انتخاب کیف پول به آن‌ها توجه کنید. برای مثال باید اکثر ارزهای دیجیتال را پشتیبانی کند، بعضی از کیف پول‌ها فقط از ارز بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند. موارد دیگری مانند امنیت، سادگی رابط کاربری و هزینه نیز حائز اهمیت است.

در ادامه این مقاله بهترین کیف پول‌‌ها باتوجه به دستگاه مورد استفاده شده، موبایل یا دسکتاپ، معرفی خواهند شد.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

دو مدل کیف پول ارز دیجیتال در بازار موجود است. یک مدل کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند که بر روی موبایل یا کامپیوتر نصب می‌شوند. برای کار با این کیف پول‌ها نیاز به اینترنت دارید. همین متصل بودن آن‌ها به اینترنت خطر هک شدن را تا حدودی افزایش می‌دهد.

مدل دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که مانند یک USB بعد از اتصال‌شان به کامپیوتر قابل دسترسی و استفاده هستند. این کیف پول‌ها آفلاین هستند به همین علت امنیت‌شان بسیار بیشتر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است. معایب این مدل کیف پول‌ها گران بودن و محدود بودن دسترسی آن‌ها است؛ نمی‌توانید در هر زمان و مکانی به دارایی خود دسترسی داشته باشید.

بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال برای موبایل در ایران

کیف پول‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، همه غیرحضانتی هستند، به همین علت نیاز به احراز هویت ندارند. کیف پول‌های غیر حضانتی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران و کاربران ایرانی است .هر کدام از کیف پول‌هایی که در ادامه معرفی می‌کینم برای هر دو نسخه اندروید و ios مناسب و قابل نصب هستند. قبل از نصب هرکیف پولی در مورد نحوه کار با آن تحقیق کنید و سپس از آن استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که برای کار با تمام این کیف پول‌ها نیاز به فیلترشکن است.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف‌پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌ در حوزه ارزهای‌دیجیتال است. این کیف پول نرم‌افزاری، بسیار راحت است، به صورتی که مناسب‌ترین کیف پول برای تازه‌کارها شناخته می‌شود. امنیت بسیار بالا و رابط‌کاربری بسیار جذابی دارد. اکثر شبکه‌های بلاکچینی را پشتیبانی‌ می‌کند، همچنین تعداد بسیاری از ارزهای دیجیتال را نیز پشتیبانی می‌کند. تراست والت می‌تواند بهترین کیف برای کاربران ایرانی به حساب بیاید.

امکان اتصال به اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز را دارد. همچنین استیکینگ ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است.

اگر تازه‌کار هستید و ارزهای دیجیتال مختلفی را معامله می‌کنید، این کیف پول مناسب شما است.

کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف‌پول متامسک

کیف پول متامسک (MetaMask) نیز جزو بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها است. این کیف پول رابط‌کاربری بسیار جذاب و آسانی دارد. کسانی که توکن‌های غیرمثلی (NFT) را معامله می‌کنند و به ایردراپ‌‌ها نیز علاقه‌ دارند، حتما با این کیف پول آشنا هستند.

یکی از بهترین ویژگی‌های متامسک قابلیت نصب آن بر روی مرورگر است. شما به راحتی می‌توانید افزونه آن را از سایت اصلی متامسک دانلود کنید و روی مرورگر خود نصب کنید. همین دسترسی تحت وب آن باعث شده است که از طریق هر نوع دستگاهی، بتوانید دارایی‌های خود را کنترل کنید.

این کیف پول نیز به اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز متصل می‌شود و به راحتی می‌توانید با آن‌ها کار کنید.

تنها ایرادی که می‌توان به این کیف پول گرفت این است که از ارز بیت کوین و برخی از شبکه‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول سیف‌پل (SafePal)

کیف‌پول سیف‌پل

کیف‌ پول سیف پل (SafePal) هم نسخه نرم‌افزاری دارد و هم سخت افزاری دارد. نسخه نرم‌افزاری سیف پل قابل راه‌اندازی برای اندروید و ios است. از شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری بسیار عالی دارد. همچنین این کیف پول به راحتی به اکثر نرم افزار‌های غیرمتمرکز متصل می‌شود. از دیگر مزایا این کیف پول می‌توان به داشتم قابلیت استیکینگ اشاره کرد.

تنها ایراد سیف‌پل این است که نسخه دسکتاپ ندارد!

اگر در صرافی‌های غیرمتمرکز ترید می‌کنید و به معامله در آن علاقه دارید، این کیف پول مناسب شما است.

بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال برای دسکتاپ در ایران

کیف پول متامسک که پیش‌تر معرفی کردیم برای دسکتاپ مناسب است اما فقط به صورت تحت وب قابل دسترس است. در ادامه بهترین کیف پول‌هایی را که می‌توانید بر روی کامپیوتر خود نصب کنید معرفی می‌کنیم.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس

شرکت اکسودوس برای پشتیبانی ۲۴ ساعته خود معروف است. اکسودوس تمام سیستم‌ عامل‌ها را پشتیبانی می‌کند که عبارتند از : مک، ویندوز و لینوکس. همچنین شما می‌توانید برای موبایل خود نسخه اندروید یا ios را نصب کنید.

شبکه‌های بلاکچینی بسیاری را پشتیبانی می‌کند اما کارمزد تراکنش‌های صرافی‌های داخل کیف پول بالا است. این کیغف پول احراز هویت دوعاملی نیز ندارد که می‌تواند باعث افزایش امنیت آن شود. اکسودوس با کیف‌ پول سخت افزاری ترزور سازگار بالایی دارد.

اگر بیشتر از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و به طیف وسیعی از ارزها نیزا دارید، این کیف‌ پول می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کیف پول الکتروم (Electrum)

الکتروم یکی از قدیمی‌ترین کیف‌ پول‌های بیت کوین است. این کیف پول فقط قابلیت نگه‌داری ارز بیت کوین را دارد. قابلیت‌های پیچیده و پیشرفته‌ای برای مدیریت بیت کوین دارد که آن را منحصر‌به‌فرد کرده است. برای هر سه سیستم‌عاملی از جمله مک، ویندوز و لینوکس قابل دسترس است.

اگر کاربر تازه وارد نیستید و بیشتر ارز بیت کوین برای شما اهمیت دارد، این کیف پول مناسب شماست.

کیف پول electrum نسخه اندروید هم دارد اما به خوبی نسخه دسکتاپ آن نیست.

کیف پول اتمیک (Atomic)

اتمیک یک کیف پول مناسب برای دسکتاپ است زیرا رابط کاربری بسیار راحتی دارد. بسیار مناسب تازه‌کارها است. امکان سواپ و معامله ارزها را دارد. اما در قسمت سواپ از ارزهای کمی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد که بسیار عالی عمل می‌کنند. امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال را نیز دارد.

برای هر سه سیستم‌عامل مک، ویندوز و لینوکس قابل نصب و راه‌اندازی است.

ایراد اصلی آن تعداد ارزهای دیجیتال کم در هنگام سواپ و خرید ارز است. همچنین با کیف پول‌های سخت‌افزاری سازگار نیست.

بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال سخت‌افزاری

اگر می‌خواهید به صورت روزانه ترید کنید، کیف پول‌های نرم‌افزاری برای‌تان مناسب‌تر هستند،‌اما اگر یک ارز دیجیتال را خریدید و می‌خواهید برای مدت طولانی آن را نگه‌دارید،‌ به شما کیف پول سخت‌افزاری پیشنهاد می‌کنیم، زیرا بسیار مناسب‌تر و امن‌تر است. سطح امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار بیشتر از نرم‌افزاری است.

کیف ‌پول لجر (Ledger)

کیف ‌پول لجر

لجر (Ledger) جزو اولین و بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. این کیف پول به امنیت بالای خود معروف است. البته اگر کیف پول‌تان به سرقت برود و شما کلمات بازیابی آن را در جایی ذخیره نکرده باشید، دارایی‌تان از دست خواهد رفت.

لجر امکان اتصال به برخی از کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری را دارد.

همچنین قابلیت استیکینگ و مدیریت توکن‌های غیرمثلی (NFT) از دیگر ویژگی‌های بسیار عالی لجر است. تنها ایرادی که لجر دارد، قیمت بسیار بالای آن است که برای هر کسی مقدور و منطقی نیست.

کیف پول کول ولت (Cool Wallet)

کیف پول‌های کول ولت  بسیار خوش‌دست و محبوب هستند. این کیف پول قابلیت استفاده از طریق بلوتوث را دارند. همچنین بلاکچین‌های بسیاری را پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول نرم‌افزار نیز دارد که برای هردو نسخه اندروید و ios قابل نصب است. شما می‌توانید برای دسترسی به کیف پول سخت‌افزاری خود از نرم‌افزارهای موبایل آن استفاده کنید. از طریق این کیف پول می‌توانید از استیکینگ کسب درآمد کنید. تنها ایراد این کیف پول‌ متن باز نبودن آن است. اگر قصد استفاده از این کیف پول را دارید مقاله "آموزش کار با کیف پول کول والت پرو" را حتماً مطالعه کنید.

کیف پول ترزور (Trezor)

ترزور نیز جزو معروف‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که شاید خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. همچنین این کیف پول یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد که باعث متمایز بودن آن شده است که آن، داشتن قابلیت احراز هویت دوعاملی است. علاوه بر آن، از ارزهای بسیاری پشتیبانی می‌کند.

معایب ترزور نداشتن نرم‌افزار، نداشتن اتصال بلوتوثی و همچنین عدم امکان مدیریت NFTها است.

همچنین مدل‌های قدیمی‌تر آن از برخی شبکه‌های بلاکچینی پشتیبانی نمی‌کنند.

آیا این کیف پول‌ها به ایرانی‌ها خدمات می‌دهند؟

بر خلاف دیدگاه برخی کاربران، در هنگام کار با والت‌های ارز دیجیتال دارایی شما در کیف پول قرار ندارد. دارایی‌ها بر بستر بلاکچین قرار دارد و کیف پول فقط یک رابط بین شما و داده‌های بلاکچینی است. در نتیجه اگر یک کیف پول خدمات خود را برای گروهی از کاربران متوقف کند خطری دارایی آن‌ها را تهدید نخواهد کرد. کاربران با همان کلمات بازیابی می‌توانند از طریق کیف پول دیگری به کیف پول خود متصل شوند.

برای مثال فرض کنید کیف پول متامسک خدمات خود برای کاربران ایرانی را متوقف کند. کاربران می‌توانند با ایمپورت کردن متامسک در تراست والت ادامه فعایت خود را با کیف پول Trust پیش ببرند. البته این موضوع در کیف پول‌های حضانتی (مانند صرافی‌ها) بدین شکل نیست؛ زیرا در این نوع کیف پول‌ها کلید خصوصی در اختیار کاربر نیست.

کاربران ایرانی در هنگام انتخاب کیف پول باید به چه معیارهایی توجه کنند؟

مهم‌ترین معیاری که یک کاربر ایرانی باید به آن توجه کند، غیرحضانتی بودن کیف پول است؛ زیرا احراز هویت نیاز نیست. معیارهای دیگری که باید به آن توجه کرد، عبارتند از : سطح امنیت، قیمت کیف پول، ارزهای دیجیتالی که پیشتیبانی می‌کند، شبکه‌هایی که پشتیبانی می‌کند و همچنین باید توجه کنید که برای دستگاه مورد استفاده شما قابلیت نصب و راه‌اندازی داشته باشد.

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانی‌ها؟

بهترین کیف پول بیت کوین

در این مقاله بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران را بررسی کردیم. اما شاید بهترین کیف پول برای یک ارز خاص متفاوت باشد.

بهترین و مناسب‌ترین کیف پول مناسب بیت کوین بلو والت است زیرا از انتقال بیت کوین با شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند. نصب بسیار راحتی دارد اما فقط نسخه موبایل دارد. اگر برای دسکتاپ می‌خواهید، الکتروم بهترین و مناسب‌ترین کیف پول بیت کوین هست که مختص بیت کوین طراحی شده است و امکان مدیریت بیت کوین را نیز دارد. اگر تعداد زیادی بیت کوین دارید و می‌خواهید امنیت آن به خطر نیوفتد، کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر بهترین و پرکاربردترین گزینه است. برای اطلاع بیشتر از بهترین کیف پول بیت کوین ، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

در شرایط فعلی کیف پول‌های غیر حضانتی متامسک و تراست والت بهترین کیف برای کاربران ایرانی به حساب می‌آیند.

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها؟

اگر تعداد بالایی ارز تتر دارید و می‌خواهید در کیف پولی امن و راحت نگه‌دارید کنید که خطر هک شدن نداشته باشد، بهترین و مناسب‌ترین کیف‌ پول برای شما کول ولت (Cool Wallet) است. این کیف پول امکان استیکینگ و اتصال از طریق بلوتوث دارد همچنین نرم‌افزار مخصوصی دارد که از طریق آن می‌توانید به راحتی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید.

اگر یک کیف‌ پول نرم‌افزاری مناسب برای تتر می‌خواهید، به مقاله بهترین کیف پول تتر مراجعه کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

در جستجوی بهترین کیف پول اندروید برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال، سیف‌پل به عنوان یک انتخاب شایسته به چشم می‌خورد. این کیف پول از نظر رابط کاربری بسیار ساده و جذاب طراحی شده است و برخی ویژگی‌های منحصر به فرد را به همراه دارد. یکی از ویژگی‌های بارز سیف‌پل، قابلیت اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) است. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی ارتباط برقرار کند و از خدمات متنوعی در دنیای ارزهای دیجیتال بهره‌مند شود.

یک نکته قابل توجه دیگر این است که سیف‌پل به صورت همزمان از هر دو نسخه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. این به کاربر این امکان را می‌دهد که با توجه به نیازهای خود، از یکی از این دو نسخه استفاده کند. با توجه به امنیت بسیار بالای سیف‌پل، این کیف پول از تمامی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

به طور کلی، در انتخاب بهترین کیف پول اندروید برای ارزهای دیجیتال، لازم است که نیازها و اولویت‌های خود را به دقت بررسی کنید و با مقایسه ویژگی‌ها و امکانات این کیف پول‌ها، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد