جستجو در بیتفا
  • علاقه هشت نهاد مالی بزرگ آمریکایی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین و ارزهای دیجیتال
  • احتمال قرار گرفتن بیت کوین در جمع 27 تریلیون دارایی تحت مدیریت توسط کمپانی‌های بزرگ!
  • تأثیرات ورود سرمایه جدید به بازار بیت کوین بر نهادهای نظارتی و قوانین آمریکا
  • جمع بندی
احتمال قرار گرفتن بیت کوین در جمع 27 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت!

احتمال قرار گرفتن بیت کوین در جمع 27 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
۶ دقیقه
۰
۴۵۲
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس اخبار منتشر شده، حدود 8 نهاد بزرگ مالی که در مجموع حدود 27 تریلیون دارایی تحت مدیریت (AUM) را در اختیار دارند، علاقه خود را به بیت کوین و ارزهای دیجیتال اعلام کردند تا یک خبر مثبت دیگر در مورد بیت کوین به اخبار خوب چند روز اخیر اضافه شود. علاقه‌مند شدن سرمایه‌گذاران نهادی به بیت کوین که با خبر احتمال راه اندازی صندوق ETF بیت کوین توسط شرکت بزرگ BlackRock آغاز شد همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد توجه شرکت‌های بزرگ دنیا دوباره به طلای دیجیتال جذب شده است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که چطور چند شرکت بزرگ می‌توانند احتمال قرار گرفتن بیت کوین در جمع 27 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت را تقویت کنند و این اتفاق چه تأثیراتی در بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

 

علاقه هشت نهاد مالی بزرگ آمریکایی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو مدت‌ها بود که در محدوده رنجی قرار داشت و تحرکات کم نوسان بیت کوین به نوعی اکثر معامله گران این بازار را خسته کرده بود. از حدود 10 روز پیش که نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو ثابت اعلام شد و همچنین خبری که چند روز بعد از آن از علاقه بزرگ‌ترین کمپانی مدیریت دارایی دنیا یعنی شرکت BlackRock با 8.5 تریلیون دارایی تحت مدیریت به بیت کوین پرده برداشت، گزارشات و اتفاقات مثبت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد.

این نشانه‌های مثبت توانست قیمت بیت کوین را به سقف سالانه خود در محدوده قیمت 31 هزار دلاری برساند. اکنون هم به دنبال اخباری که به آن اشاره کردیم اعلام شده است 8 کمپانی بزرگ آمریکایی که در مجموع با 27 تریلیون دارایی تحت مدیریت سروکار دارند علاقه دارند خدمات مرتبط با بیت کوین را به مشتریان خود ارائه کنند. با جزئیات بیشتر این خبر همراه ما باشید تا دید بهتری از اتفاقات روز بازار کریپتو پیدا کنید.

 

احتمال قرار گرفتن بیت کوین در جمع 27 تریلیون دارایی تحت مدیریت توسط کمپانی‌های بزرگ!

پس از ۲۶ ژوئن و به دنبال خبر راه اندازی صندوق ETF بیت کوین توسط BlackRock، توجه نهادهای زیادی در دنیا به بیت کوین جلب شد و اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند علاقه‌مندی خود را به بیت کوین نشان دهند تا به نوعی از این قافله عقب نمانند!

در بین نهادهای مالی بزرگی که به طلای دیجیتال یعنی بیت کوین علاقه پیدا کرده‌اند نام کمپانی‌های بزرگی مثل بانک‌های JP Morgan ، Morgan Stanley، Goldman Sachs، Bank of America، BNY Mellon و همچنین نهادهای سرمایه‌گذاری مانند Invesco و شرکت مدیریت دارایی‌های کریپتویی Fidelity به چشم می‌خورد. با این حال و طبق شواهد موجود، با اینکه انتشار این اخبار سرعت زیادی به خود گرفته است اما هنوز نزدیک شدن عملیاتی و کاربردی نهادهای مالی به منظور فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری کاربرانشان در بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روند آهسته‌ای دارد.

در طرح پیشنهادی شرکت BlackRock برای ارائه صندوق‌های ETF بیت کوین، 16 فرم مجزا برای معاملات اسپات بیت کوین پیش‌بینی شده بود که توانست موج تازه‌ای از اخبار و گزارشات با عنوان "توجه نهادهای مالی بزرگ به بیت کوین" را در بازار کریپتو منتشر کند.

ملتم دمیرورز (Meltem Demirors)، مدیر استراتژی شرکت CoinShares، در توییتی که در پایین مشاهده می‌کنید به این خبر اشاره کرده است. به نظر می‌رسد در صورتی که تمامی این شرکت‌ها به طور عملیاتی بیت کوین را در جمع دارایی‌های خود بپذیرند، پادشاه ارزهای دیجیتال می‌تواند در کنار 27 تریلیون دلار دارایی AUM، نقش پر رنگی را در تشکیل سبدهای سرمایه‌گذاری جدید که دارایی‌های دیجیتال هم بخشی از آن است ایفا کند. 

Coinshares twit

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که 27 تریلیون دلار که سرمایه بسیار زیادی است، مجموع کل سرمایه‌ها و دارایی‌هایی است که در کمپانی‌های بزرگ بالا به آن اشاره شد؛ اما توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال که در زمان نگارش این خبر ارزش کل آن حدود 1.18 تریلیون دلار است، با ورود درصد کمی از آن دارایی‌ها نیز می‌تواند به یک رشد قابل توجه دست پیدا کند. این نکته نیز لازم به ذکر است که در حال حاضر مارکت کپ بازار بیت کوین به تنهایی کمتر از 600 میلیارد دلار است و توجه کمپانی‌های بزرگ می‌تواند یک محرک قیمتی خوب برای آن ایجاد کند. در قسمت دیگری از توییت دمیرورز میزان سرمایه‌های تحت مدیریت این کمپانی‌های بزرگ آورده شده است که می‌توانید در پایین مشاهده کنید.

27 trillion in btc

در همین یک هفته که ازعلاقه سرمایه‌گذاری نهادهای مالی به بیت کوین صحبت می‌کنیم، صندوق ETF بیت کوین ارائه شده توسط شرکت ProShares Bitcoin Strategy بیشترین ورود سرمایه را برای دارایی‌های تحت مدیریت خود داشته و ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار رشد را تجربه کرده است. این اخبار و اتفاقات می‌تواند تأثیراتی نیز درباره قوانین و نظارت‌های کریپتویی موجود در آمریکا نیز داشته باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

تأثیرات ورود سرمایه جدید به بازار بیت کوین بر نهادهای نظارتی و قوانین آمریکا

در اوایل هفته‌ای که در آن هستیم، میشل بومن (Michelle Bowman)، عضو شورای حکام فدرال رزرو آمریکا، از نبود یک چارچوب قانونی در صنعت ارزهای دیجیتال انتقاد کرد و مدعی شد که عدم اطمینان در مورد طبقه بندی دارایی‌های دیجیتال، مؤسساتی که در حوزه کریپتو فعالیت می‌کنند را در یک «خلأ نظارتی» رها کرده است. کارشناسان و فعالان بازار کریپتو بارها در مورد کمبود قوانین کریپتویی موجود در ایالات متحده گلایه کردند و اکنون علاقه کمپانی‌های بزرگ به بیت کوین می‌تواند مشوق خوبی برای نهادهای نظارتی باشد تا هر چه سریع‌تر قوانین و چارچوب‌های کریپتویی در ایالات متحده را تعریف کنند.

در این بین انتخابات آمریکا و نظرات نامزدهای انتخاباتی هم عامل تاثیر گذاری در بازار کریپتو به شمار می‌رود و می‌تواند دید بهتری برای کاربران کریپتو در مورد اینکه پس از انتخابات 2024 آمریکا چه اتفاقاتی در این بازار رخ خواهد داد فراهم کند. برخی از نامزدهای انتخاباتی آمریکا مانند کین وست (Kanye West) و الیزابت وارن (Elizabeth Warren) طرف‌داری خود را از بیت کوین اعلام کردند و حتی در کنفرانس‌هایشان دید مثبتی به بیت کوین و دارایی‌های مجازی نشان دادند.

تصویب چارچوب‌های قانونی و نظارتی در ایالات متحده می‌تواند شکل تازه‌ای به روند کلی بازار کریپتو بدهد و با نشانه‌های موجود به نظر می‌رسد این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد. در صورت تصویب این چارچوب‌ها شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند فعالیت بهتر و بهینه‌تری در بازار داشته باشند که این مسئله منجر به رشد کل صنعت کریپتو خواهد شد.

حال در قسمت پایانی و جمع بندی مقاله با کنار هم گذاشتن تمامی این عوامل دید بهتری از این روزهای سبز بازار پیدا خواهیم کرد.

 

BTC Green

 

جمع بندی

واکنش‌هایی که پس از انتشار یک خبر بزرگ و مثبت مانند احتمال راه اندازی صندوق ETF کمپانی BlackRock که به آن اشاره کردیم منتشر می‌شوند می‌تواند تأثیراتی در تصمیم معامله‌گران و خریداران بزرگ بازار داشته باشند. کاربران فعالان کریپتو باید با آگاهی نسبت به این اخبار دید تحلیلی خود از بازار و تحرکات تأثیر گذار بر آن را ارتقا دهند. این اتفاقات مثبتی که در روزهای گذشته فضای اخبار حوزه رمز ارزها را به خود اختصاص داده است می‌تواند نشانه‌ای از آغاز روند صعودی جدید در بازار کریپتو باشد. در حال حاضر بیت کوین توانسته است خود را بالای 30 هزار دلار نگه دارد و ورود بیت کوین به جمع 27 تریلیون دلار دارایی AUM می‌تواند یک محرک جذاب برای قیمت این ارز دیجیتال باشد. حال باید دید در نهایت این حجم از اخبار مثبتی که در بازار منتشر می‌شود چه زمانی اثرات خود را در چارت قیمتی بیت کوین نشان خواهد داد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد