جستجو در بیتفا
  • تبلیغ بلک راک برای ETF اسپات بیت کوین
  • ترس الیزابت وارن از طرفدارهای ارز دیجیتال
  • وعده حزب حاکم کره جنوبی برای به تاخیر انداختن مالیات رمزارزها
مروری بر اخبار و حواشی بازار کریپتو در روزهای اخیر

مروری بر اخبار و حواشی بازار کریپتو در روزهای اخیر

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
۲ دقیقه
۰
۲۵۱
توسط :
علی ابراهیمی

بیت کوین شب گذشته در حوالی مقاومت 52 هزار دلاری خود سپری کرد و در مجموع بازار کریپتو، شب آرامی را تجربه کرد. در این مطلب، آخرین اتفاقات مهمی که به تازگی در صنعت کریپتو رخ داده را بررسی خواهیم کرد.

به نقل از کوین تلگراف، شرکت بلک راک در آخرین تبلیغ تلویزیونی ETF اسپات بیت کوین خود، این ارز دیجیتال را یک «پیشرفت» توصیف کرد. همزمان، الیزابت وارن، یکی از سناتورهای ضد کریپتوی آمریکایی مدعی شده گروه‌های طرفدار رمزارز ممکن است مبالغ هنگفتی را برای موفق نشدن وی در انتخابات سال 2024 خرج کنند. علاوه بر این، حزب حاکم کره جنوبی با هدف جمع آوری رای مردم برای انتخابات وعده داده برنامه‌های مالیاتی کریپتو را به مدت دو سال به تعویق می‌اندازد.

تبلیغ بلک راک برای ETF اسپات بیت کوین

شرکت بلک راک در آخرین تبلیغ ETF اسپات بیت کوین خود، این دارایی را نه تنها یک ارز، بلکه یک «پیشرفت» توصیف کرده است.

آخرین تبلیغ بلک راک، شکل و شمایلی مشابه با تبلیغات قبلی این شرکت دارد که نسبت به سایر رقبا متفاوت است. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، این تبلیغ یک پس زمینه زرد با نمای یک باند فرودگاه و هواپیما دارد و در آن جمله « ETFهای بیت کوین بالاخره فرود آمدند» نوشته شده است.

تبلیغ بلک راک

اگر کمی به این تبلیغ دقت کنید می‌بینید بلک راک در ادامه جمله زیر را نوشته است:

سهم خود از پیشرفت را دریافت کنید.

اولین تبلیغ ETF اسپات بیت کوین بلک راک در تاریخ 11 ژانویه منتشر شد و برخلاف سایر رقبا، با رویکردی بالغانه سرمایه‌گذاران را خطاب قرار داد. بر اساس داده‌های شرکت فارساید، از زمان آغاز به فعالیت این صندوق، 5.3 میلیارد دلار سرمایه به آن وارد شده است و بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است.

ترس الیزابت وارن از طرفدارهای ارز دیجیتال

الیزابت وارن، سناتور آمریکایی که به خاطر موضع‌گیری‌هایش ضد کریپتو و ارزهای دیجیتال شهرت دارد مدعی شده گروه‌های ذینفع طرفدار کریپتو می‌خواهند برای عدم انتخاب شدن وی و کیتی پورتر، نماینده آمریکایی هرمقدار پول می‌توانند خرج کنند.

در گفتگویی که دو روز پیش برگزار شد، از وارن در مورد احتمال اینکه جان دیتون، وکیل جمهوری‌خواه طرفدار رمزارزها کرسی وی در سال 2024 را به چالش خواهد کشید سوال شد. مصاحبه‌کننده در این گفتگو با اشاره تلاش‌های دیتون برای صنعت رمزارزها و احتمال جذب کمیته‌های سیاسی طرفدار رمزارزها برای پیروزی وی در انتخابات پیش رو از وارن در رابطه با این انتخابات سوال کرد.

وارن اما خاطرنشان کرد بر کمک‌های مالی کوچکی که دریافت می‌کند متکی است و به هیچ عنوان به دنبال پذیرش پول از کمیته‌های سیاسی نخواهد بود.

وی بار دیگر در این گفتگو، بر ایرادات ارزهای دیجیتال اعم از استفاده توسط قاچاقچیان مواد مخدر و انسان و تروریست‌ها اشاره کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد برخی از حامیان فضای کریپتو که پول قابل توجهی دارند، از لابی‌ها علیه قوانینی مختلف از جمله قوانین ضد پولشویی دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

وعده حزب حاکم کره جنوبی برای به تاخیر انداختن مالیات رمزارزها

حرب قدرت مردم، حزب حاکم کره جنوبی به عنوان بخشی از وعده‌های کمپین انتخاباتی خود مدعی شده مالیات بر سود حاصل از معاملات دارایی‌های دیجیتال در این کشور را برای دو سال به تعویق خواهد انداخت.

به گفته این حزب، ایجاد یک چارچوب کلی برای ارزهای دیجیتال پیش از پرداختن به مالیات ضروری است. این حزب بر این باور است که مالیات بر رمزارزها پس از ایجاد این چارچوب باید اخذ شود.

طرح مالیات بر سود معاملات رمزارزها در ماه ژانویه 2021 در کره جنوبی اعلام شد. بر اساس این طرح، سرمایه‌گذارانی که در یک سال بیش از 2.5 میلیون وون معادل 1900 دلار به دست می‌آورند، باید 20% مالیات پرداخت کنند. آستانه تعیین شده برای مالیات کریپتو در کره به طور قابل توجهی از آستانه مالیاتی سهام (50 میلیون وون معادل 37400 دلار) پایین‌تر است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد