جستجو در بیتفا
  • به‌کارگیری هوش مصنوعی در حل مشکلات فنی شبکه اتریوم
  • قیمت اتریوم پس از اظهار نظر ویتالیک بوترین در مورد AI
  • ChatGPT نسل چهار
ویتالیک بوترین: هوش مصنوعی می‌تواند به حل مشکلات فنی اتریوم کمک کند

ویتالیک بوترین: هوش مصنوعی می‌تواند به حل مشکلات فنی اتریوم کمک کند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
۳ دقیقه
۰
۲۶۸
توسط :
رومینا میرفتاحی

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، می‌گوید هوش مصنوعی می‌تواند به غلبه بر بزرگترین چالش فنی اتریوم کمک کند و مشتاق به‌کارگیری آن است. او امیدوار است استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی نقص‌های احتمالی در پایگاه کد اتریوم به حل مشکلات این شبکه کمک کند. با این حال، همه موافق نیستند که هوش مصنوعی ابزار قابل اعتمادی برای شناسایی اشکالات در کدهای مبتنی بر اتریوم باشد.

به‌کارگیری هوش مصنوعی در حل مشکلات فنی شبکه اتریوم

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، در پستی در 18 فوریه در X، هیجان خود را بخاطر به‌کارگیری هوش مصنوعی برای شناسایی و رفع باگ در کدهای شبکه اتریوم به اشتراک گذاشت. بوترین قبلا دو نگرانی بزرگ خود را فاش کرده بود، رکود ارزهای دیجیتال و خطرات احتمالی مرتبط با هوش مصنوعی. اما اینبار بوترین می‌گوید هوش مصنوعی (AI) می‌تواند بزرگ‌ترین چالش فنی اتریوم که در باگ‌های احتمالی کد آن نهفته است را حل کند و برای حل مشکلات این چنینی که از خطرات فنی هر شبکه‌ای محسوب می‌شود، کمک کننده باشد.

" یکی از کاربردهای هوش مصنوعی که من در مورد آن هیجان زده هستم، تأیید رسمی کد و یافتن اشکال با کمک هوش مصنوعی است. در حال حاضر بزرگترین خطر فنی اتریوم احتمالاً اشکالات در کد است و هر چیزی که بتواند بازی را به طور قابل توجهی تغییر دهد شگفت انگیز خواهد بود."

قیمت اتریوم پس از اظهار نظر ویتالیک بوترین در مورد AI

قیمت اتریوم (ETH) پس از آخرین پست ویتالیک بوترین که در مورد هوش مصنوعی (AI) و موارد استفاده از آن بود، برای مدت کوتاهی بیش از 2900 دلار افزایش یافت. با بررسی تحلیل تکنیکال اتریوم در می‌یابیم پایین ترین و بالاترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته، به ترتیب 2780 دلار و 2902 دلار است. علاوه بر این، حجم معاملات در 24 ساعت گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش علاقه معامله‌گران است. تحلیلگران پیش بینی می کنند اتریوم به راحتی به بالای 3000 دلار برسد.

افزایش قیمت اتریوم باعث جلب توجه مجدد جامعه قبل از ارتقاء آتی Dencun شد. Dencun در 17 ژانویه در شبکه آزمایشی Goerli پیاده سازی شد، اما یک اشکال در Prsym مانع از نهایی شدن شبکه شد و اکنون ارتقاء Dencun برای 13 مارس برنامه ریزی شده است.

ChatGPT نسل چهار

در جولای سال 2023، OpenZeppelin  چندین آزمایش انجام داد که از نسل چهار OpenAI، برای شناسایی مسائل امنیتی در قراردادهای هوشمند Solidity (زبان مادری کد اتریوم)، استفاده می‌کرد. در طی این آزمایش‌ها، GPT-4 با موفقیت آسیب‌پذیری‌ها را در 20 مورد از 28 چالشِ موجود، شناسایی کرد. زمانی که GPT-4 نتواند نقص‌ها را شناسایی کند، اغلب از آن خواسته می‌شود تا اشتباهات خود را به سرعت اصلاح کند. با این حال، هوش مصنوعی همیشه دوای درد نیست. OpenZeppelin متوجه شد که استفاده از هوش مصنوعی در مواردی حتی سطح آسیب‌پذیری را بالا برده است. کانگ لی، مدیر ارشد امنیتی CertiK، اظهار داشته که استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT در کدنویسی اغلب بیش از آنکه حل کند، مشکلات امنیتی ایجاد می‌کند. 

ChatGPT یک قرارداد هوشمند را تجزیه و تحلیل می‌کند

به طور کلی، کانگ لی توصیه می‌کند که ابزارهای هوش مصنوعی باید فقط به عنوان دستیار کدنویس‌های با تجربه استفاده شوند و به تنهایی نمی‌توانند آنظور که باید کار را با کیفیت بالا پیش ببرند، اما به عنوان ابزاری در دست افراد حرفه‌ای بسیار کاربردی و کمک کننده هستند زیرا می‌توانند در توضیح سریع اینکه معنای خطای کد چیست به توسعه‌دهندگان مفید باشند.

کانگ لی در این‌باره می‌گوید "من فکر می کنم ChatGPT یک ابزار مفید و بسیار عالی برای افرادی است که تجزیه و تحلیل کد و مهندسی معکوس، انجام می‌دهند. مطمئناً دستیار خوبی است و کارایی ما را به شدت بهبود می‌بخشد."

با اینکه بوترین به آینده هوش مصنوعی امیدوار و خوشبین است، اما همانطور که پیش‌تر گزارش کردیم، با این حال او نیز معتقد است که باید محتاط بود و حتی قبلاً به توسعه‌دهندگان هشدار داده بود تا هنگام پیاده سازی هوش مصنوعی با فناوری بلاکچین، به ویژه در هنگام استقرار آن در کنار برنامه‌های ریسکی مانند اوراکل، احتیاط کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد