جستجو در بیتفا
ورشکستگی شرکت Terraform Labs حواشی جدیدی ایجاد کرد

ورشکستگی شرکت Terraform Labs حواشی جدیدی ایجاد کرد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
۳ دقیقه
۱
۲۵۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

Terraform Labs شرکتی است که در پشت استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD و ارز دیجیتال Luna قرار دارد، که هر دو در ماه مه 2022 سقوط کردند. اکنون ورشکستگی شرکت Terraform Labs بسیار خبرساز شده است.

SEC برای اولین بار در فوریه 2023 علیه Terraform Labs و Kwon شکایت مدنی ارائه کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این شرکت و مدیر عامل آن زمان، دو کوون (Kwon Do-Hyeon) را متهم اعلام کرد. آن‌ها ادعا می‌کردند که یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری در اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری شده اتفاق افتاده است. SEC معتقد بود کلاهبرداری مربوط به توکن‌هایی است که قبلاً UST و  ارز دیجیتال لونا کلاسیک نامیده می‌شدند. آمریکا و کره جنوبی هر دو به دنبال استرداد دو کوون بودند، در نهایت او در مارس سال گذشته در حال تلاش برای سفر با مدارک جعلی دستگیر شد.

دو کوون و ورشکستگی terraform

داستان برمی‌گردد به زمانی که اکوسیستم Terra Money Kwon در ماه می سال 2022 منحل شد. بعد از انحلال شرکت، محل اختفای دو کوون (Do Kwon) ناشناخته ماند. در مارس 2023 دو کوون در حالی که با استفاده از اسناد جعلی سعی داشت کشور را ترک کند، در مونته نگرو دستگیر شد. صحبت‌هایی حول این موضوع وجود دارد که اگر دو کوون به کره جنوبی برگردانده شود، ممکن است با ۴۰ سال حبس در این کشور مواجه شود.

 

شرکت Terraform Labs که دو کوون مدیر عامل سابق آن بود ادعا می‌کند، بین 100 تا 500 میلیون دلار دارایی و بدهی برآورد شده دارد. این شرکت برای ورشکستگی فصل 11 ، در دادگاه ایالات متحده در ناحیه دلاور، با استناد به بدهی‌ها و دارایی‌های تخمینی خود، درخواست حمایت از ورشکستگی داده است.

Terraform Labs در بیانیه ای که با The Block به اشتراک گذاشته شده است، اعلام کرد که تشکیل پرونده ورشکستگی به شرکت اجازه می‌دهد تا از امور حقوقی جاری، از جمله شکایت SEC و یک پرونده قضایی در حال انتظار در سنگاپور محافظت کند.

پروژه بلاکچینی ترا

مدیر عامل فعلی شرکت Terraform Labs، کریس امانی، در این باره گفت جامعه و اکوسیستم Terra در مواجهه با ناملایمات انعطاف پذیری بی‌سابقه‌ای نشان داده‌ است. او افزود این اقدام ضروری است تا به آن‌ها اجازه دهد تا در راستای اهداف جمعی‌ به کار خود ادامه دهند و در عین حال چالش‌های حقوقی را که همچنان برجسته هستند، حل کنند. امانی گفت با این درخواست، توانایی خود برای ادامه همکاری با جامعه در زمینه زیرساخت ها، ابزارها و محصولات نوآورانه و سایر پشتیبانی های اکوسیستم را حفظ می‌کنند. کریس امانی همچنین اضافه کرد که اکوسیستم ترا قبلاً نیز بر چالش‌های مهمی غلبه کرده است. او افزود، بر خلاف تمام ناملایماتی که Terra با آن‌ها رو به رو شد، همچنان زنده ماند و حتی به روش‌های جدیدی رشد کرد. کریس امانی در نهایت گفت، منتظر حل موفقیت‌آمیز روندهای حقوقی برجسته هستند.

 در نهایت، SEC با درخواست تیم حقوقی Do Kwon مبتنی بر به تعویق انداختن محاکمه به اواخر مارس موافقت کرد. گفته می‌شود محاکمه دو کوون به 25 مارس موکول شده است و پرونده ورشکستگی چهار روز پس از آن تشکیل می‌شود و به آن رسیدگی خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد