جستجو در بیتفا
  • گران ترین NFT های تاریخ
  • شماره 10؛ CryptoPunk #3100
  • شماره 9؛ CryptoPunk #5577 کریپتوپانک از نوع Ape
  • شماره 8؛ CryptoPunk #4156
  • شماره 7؛ TPunk #3442 جوکر جذاب NFTها!
  • شماره 6؛ CryptoPunk #7523
  • شماره 5؛ CryptoPunk #5822
  • شماره 4؛ آغاز پادشاهی کالکشن Beeple
  • شماره 3؛ Clock
  • شماره 2؛ Everydays: The First 5000 Days
  • شماره 1؛ The Merge
  • دلیل فروش رفتن NFT ها با چنین قیمت‌هایی چیست؟
  • نایاب بودن و خاص بودن NFTها
  • شهرت و محبوبیت هنرمند
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری در NFTها
  • آیا دوباره شاهد فروش NFTها با چنین قیمت‌هایی خواهیم بود؟
گران ترین NFT های تاریخ کدامند؟ معرفی 10 NFT گران

گران ترین NFT های تاریخ کدامند؟ معرفی 10 NFT گران

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
۷ دقیقه
۳
۶۵۸
توسط :
مبین رزمخواه

بازار توکن‌های غیر مثلی (ان اف تی - NFT) از زمان پیدایش تا کنون رکوردهای بسیار زیادی را جابه‎‌جا کرده و شگفتی‎‌های زیادی را به ثبت رسانده است. در دورانی که تب و تاب NFTها در در اوج خود قرار داشت، مبالغ هنگفتی برای برخی از توکن‌های خاص پرداخت شد که برای کاربران کریپتو بسیار عجیب بود. صرف نظر از اینکه یک توکن NFT تا چه اندازه می‌تواند ارزش داشته باشد، مبالغی که برای یک توکن NFT پرداخت می‌شود همیشه برای کاربران کریپتو جذاب بوده است. اگر شما هم به این بازار و خرید و فروش‌های بعضاً عجیب و غریب آن علاقه دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا گران ترین NFT های تاریخ را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

گران ترین NFT های تاریخ

پس از محبوبیت بالایی که در بازار توکن‌های غیر مثلی در سال 2021 و 2022 بین کاربران ایجاد شد و موج عظیمی از سرمایه به این حوزه ورود پیدا کرد، اکنون در شرایط نسبتاً آرامی به سر می‌بریم و خرید و فروش‌هایی که در این بازار صورت می‌گیرد رنگ و بوی هیجان کاذب خود را از دست داده‌اند. وضعیت کلی مارکت کریپتو و ریزش‌های گسترده‌ای که در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شد تأثیرات منفی خود را روی صنعت NFT گذاشت و در نهایت هیجانات خرید و فروش NFT فروکش کرد.

در این مدت اما توکن‌های پر سروصدایی در بازار NFT با قیمت‌های نجومی به فروش رفتند که توجه بسیاری از کاربران کریپتویی و غیر کریپتویی را به خود جلب کرد. در ادامه به 10 مورد از گران ترین NFT هایی که تا کنون در این بازار به فروش رسیده اشاره خواهیم کرد و توضیحی کوتاه در مورد هر کدام ارائه خواهیم کرد.

 

شماره 10؛ CryptoPunk #3100

ان اف تی

در 11 مارس 2021، درست یک روز پس از اینکه CryptoPunk #7804 به فروش رفت، طرح #3100 از این مجموعه بسیار گران‌تر از توکن‌های پیشین خریداری شد و رکوردی تازه را برای مجموعه کریپتوپانک به ثبت رساند.

این NFT با عنوان Alien Punk به یکی از جذاب‌ترین توکن‌های بازار تبدیل شد و در حال حاضر #3100 هفتمین توکن مجموعه کریپتوپانک از نظر کمیابی و خاص بودن است.

 

شماره 9؛ CryptoPunk #5577 کریپتوپانک از نوع Ape

ان اف تی

یکی دیگر از کریپتوپانک‌های بازار که توانست توجه خریداری ثروتمند را به خود جلب کرد، CryptoPunk #5577 بود. این توکن در فوریه 2022 یک کاربر را مجاب کرد که 2501 اتریوم برایش پرداخت کند! این حجم از اتریوم در آن زمان ارزشی معادل 7.7 میلیون دلار داشت.

شماره 8؛ CryptoPunk #4156

ان اف تی

بازار NFTها مدتی تحت سلطه کریپتوپانک‌ها قرار داشت و رکوردهای فروش این مجموعه توانسته بود تیتر یک اخبار NFT شود. توکن CryptoPunk #4156 در 9 دسامبر 2021 و تنها ده ماه پس از آنکه با قیمت 1.25 میلیون دلار خریداری شده بود با قیمت 10.26 میلیون دلار به فروش رفت تا خریدار آن یک سرمایه‌گذاری عالی در این بازار را تجربه کند! این توکن رتبه سوم در لیست گران ترین NFT های مجموعه کریپتوپانک محسوب می‌شود.

 

شماره 7؛ TPunk #3442 جوکر جذاب NFTها!

ان اف تی

توکن ان اف تی جوکر از مجموعه TPunk واقعاً یک NFT منحصر به فرد محسوب می‌شود که توجه بسیاری از کاربران دنیای کریپتو را به محض مینت شدن به خود اختصاص داده بود. این توکن کاراکتر محبوب جوکر در فیلم‌های بتمن را به نمایش می‌گذارد.

نکته قابل توجه در مورد این توکن این است که بر خلاف اکثر NFTهای بزرگ بازار در شبکه ترون به فروش رفت! برای خرید این توکن بیش از 120 میلیون توکن TRX هزینه شد که در آن زمان حدود 10.5 میلیون دلار ارزش داشت!

 

شماره 6؛ CryptoPunk #7523

ان اف تی

در اینجا شما دوباره یک رکورد دیگر از کریپتوپانک در تاریخ بازار NFT را مشاهده می‌کنید! در حال حاضر گفته می‌شود که توکن CryptoPunk #7523 سومین توکن با ارزش و کمیاب مجموعه کریپتوپانک است و قیمت آن نیز متناسب با آن تعیین شده است!

اکنون تنها این سوال وجود دارد که آیا CryptoPunk #7523 باز هم می‌تواند گران‌تر از این به فروش برود یا خیر؟!

 

شماره 5؛ CryptoPunk #5822

ان اف تی

ترند Alien در کریپتوپانک‌ها همچنان ادامه دارد و در این راه با یک توکن فوق‌العاده باارزش روبه‌رو می‌شویم! توکن CryptoPunk #5822 در 12 فوریه 2022 با قیمتی بیش از 23 میلیون دلار به فروش رفت تا دوباره علاقه ویژه سرمایه‌دارن بزرگ دنیای NFT به این مجموعه ثابت شود.

این توکن با قیمتی دوبرابر سقف قیمتی که در گذشته برای یکی از کریپتوپانک‌ها به ثبت رسیده بود به فروش رفت که باعث شد تا ارزش کلی مجموعه افزایش پیدا کند.

 

شماره 4؛ آغاز پادشاهی کالکشن Beeple

ان اف تی

در کالکشن بیپل (Beeple) توکن‌های گران قیمت زیادی وجود دارند و 3 مورد از آن‌ها در میان 10 NFT گران قیمت تاریخ قرار دارند.

توکن Human ONE از این مجموعه در تاریخ 9 نوامبر 2021 با رقمی نزدیک به 30 میلیون دلار به فروش رفت. این مجموعه در گذشته نیز رکوردهایی به ثبت رسانده بود و از آن تاریخ به بعد در دنیای NFTها به شهرت رسید.

 

شماره 3؛ Clock

ان اف تی

این یک ساعت معمولی نیست! توکن Clock با یک پس زمینه مهم طراحی و ایجاد شده است. این NFT هر روز آپدیت می‌شود و به عنوان یک تایمر برای مدت زمانی که پک و جولیان اسنج (Pak and Julian Assange) در زندان هستند عمل می‌کند. آن‌ها بنیان‌گذار WikiLeaks بودند که به دلیل فعالیت‌های افشاگرانه پلتفرمشان به زندان افتادند.

هدف اصلی این NFT این است که برای هزینه‌های حقوقی و دفاع اسنج کمک مالی جمع کند. خرید این توکن از طریق AssangeDAO و با مشارکت بیش از 10 هزار نفر صورت گرفته است که حمایت خود را از اسنج نشان داده‌اند.

 

شماره 2؛ Everydays: The First 5000 Days

ان اف تی

یکی دیگر از توکن‌های مجموعه Beeple را در اینجا مشاهده می‌کنید که تا کنون گران‌ترین NFT فروش رفته است به یک شخص است. تنها یک نفر این مبلغ را برای این توکن پرداخت کرده و مثل اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته است!

این اثر هنری از مجموعه Beeple بسیار خاص و بی نظیر است که در دل خود 5000 اثر هنری منحصر به فرد دیگر را جای داده است. سازنده آن از سال 2007 شروع به ایجاد این آثار کرده بود و در نهایت به این اثر زیبا رسید.

 

شماره 1؛ The Merge

ان اف تی

بالاخره به گران‌ترین NFT تاریخ رسیدیم! توکن The Merge در تاریخ 2 دسامبر 2021 با مشارکت حدود 30 هزار نفر خریداری شد و با ارزش حدود 92 میلیون دلاری، گران‌ترین آیتم خریداری شده در دنیای وب 3.0 به شمار می‌رود.

این NFT تنها توکن موجود در این لیست است که تعداد مالکان بسیار زیادی دارد. در لیست 10 NFT گران قیمت تاریخ، تنها این ان اف تی و توکن Clock مالکان متعددی دارند.

فروش رفتن این توکن‌های گران قیمت شاید برای بسیاری از مخاطبان مسئله‌ای عجیب و غریب باشد؛ اما واقعاٌ چرا برخی حاضراند چنین پول‌هایی را برای یک آیتم دیجیتالی هزینه کنند؟ در ادامه سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

 

دلیل فروش رفتن NFT ها با چنین قیمت‌هایی چیست؟

بازار توکن‌های NFT در ابتدای پیدایش پر از آیتم‌های عجیب و غریب بود که با قیمت‌هایی چند هزار دلاری به فروش می‌رفت. تب و تاب اولیه این بازار که فروکش کرد موج تازه‌ای از سرمایه‌های کلان وارد این بازار شد. این بار توکن‌های خاص با قیمت‌های چند میلیون دلاری وارد صحنه شدند تا همه کاربران کریپتو را متعجب و شگفت زده کنند! توکن‌های NFT باعث شد تا یک روش جدید برای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌داران معرفی شود. در ادامه سعی می‌کنیم برخی از دلایل موجود برای فروش رفتن این توکن‌ها با چنین قیمت‌هایی را بررسی کنیم.

 

نایاب بودن و خاص بودن NFTها

یکی از دلایل اصلی فروش رفتن برخی NFTها با قیمت‌های چندین میلیون دلاری، خاص بودن و یکتا بودن آن‌ها است. می‌دانید که هر توکن به صورت منحصر به فرد به عنوان یک بلاک در بلاکچین ذخیره می‌شود و دیگر مانند آن تولید نخواهد شد. توکن‌های غیر مثلی می‌توانند خاص بودن یک اثر هنری را تضمین کنند و همین دلیل سرمایه‌داران را مجاب می‌کند تا برای خرید یکی از این آیتم‌ها میلیون‌ها دلار هزینه کند.

 

شهرت و محبوبیت هنرمند

از دلایل دیگری که می‌تواند باعث شود تا یک توکن NFT قیمتی چندین میلیون دلاری پیدا کند، هنرمند و پدیدآورنده آن است. شهرت یک آرتیست این پتانسیل را دارد که یک کالکتور ان اف تی را برای صرف هزینه‌ای هنگفت متقاعد کند. 

 

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در NFTها

با پدید آمدن بازار کریپتو فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شد. پس از گذشت مدتی با خلق NFTها یک اتفاق تازه در این بازار رخ داد و بسیاری از افراد اکنون تنها به دید سرمایه‌گذاری در بازار توکن‌های غیر مثلی فعالیت دارند. در همین لیست نیز مشاهده کردیم که توکن CryptoPunk #4156 توسط یک فرد با 1.25 میلیون دلار خریداری شد و سپس همان فرد توانست در ظرف 10 ماه آن را با قیمت 10.26 میلیون دلار به فروش برساند.

 

آیا دوباره شاهد فروش NFTها با چنین قیمت‌هایی خواهیم بود؟

تب و تاب NFTها حدود یک سالی است که افت پیدا کرده و دیگر شاهد رد و بدل شدن رقم‌های نجومی در این بازار نیستیم. آیا شما فکر می‌کنید که در ادامه باز هم شاهد فروش رفتن NFTهای گران قیمت خواهیم بود؟! اگر که روند صعودی خوبی در بازار کریپتو شکل بگیرد احتمال رونق پیدا کردن بازار NFTها نیز وجود دارد. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد