جستجو در بیتفا
  • آموزش انتقال اتریوم به متامسک
  • آموزش برداشت اتریوم از نوبیتکس
  • انتقال اتریوم به متامسک با کارمزد کم
  • انتخاب ساعات کم ترافیک
  • استفاده از شبکه‌های لایه ۲
انتقال اتریوم به متامسک (Metamask) - آموزش ویدئویی و گام به گام

انتقال اتریوم به متامسک (Metamask) - آموزش ویدئویی و گام به گام

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
۴ دقیقه
۰
۵۵۷
توسط :
مبین رزمخواه

انتقال اتریوم از صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلف به کیف پول‌ها کار چندان دشواری نیست. اما به دلیل کارمزد بالای شبکه اتریوم لازم است که با دقت کافی این کار را انجام دهید. در این مقاله سعی می‌کنیم آموزش انتقال اتریوم به متامسک را به صورت قدم به قدم به شما ارائه دهیم. سپس انتقال اتریوم از نوبیتکس به کیف پول متامسک را بررسی می‌کنیم. همچنین در این مقاله سعی می‌شود اطلاعاتی در مورد گس فی یا کارمزد اتریوم ارائه کنیم و بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش در این شبکه را مرور کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آموزش انتقال اتریوم به متامسک

برای انتقال اتریوم به متامسک لازم است که ابتدا کیف پول متامسک خود را راه‌اندازی کرده باشید. برای این کار می‌توانید به مقاله آموزش کیف پول متامسک مراجعه کنید.

پس از اینکه کیف پول خود را راه‌اندازی کردید، به صفحه رمز ارز اتریوم مراجعه کنید. در اینجا گزینه‌های مختلفی وجود دارد. برای انتقال اتریوم به متامسک باید روی آدرس خود که در بالا قرار داده شده کلیک کنید تا آدرس دریافت اتریوم برایتان کپی شود. از این آدرس باید برای واریز اتریوم‌هایتان استفاده کنید. دقت داشته باشید که حتماً شبکه انتقال را به درستی انتخاب کنید. در حال حاضر شبکه اصلی اتریوم ERC-20 است.

انتقال اتریوم به متامسک

اکنون باید این آدرس اتریوم خود را وارد بخش ارسال یک پلتفرم دیگر کنید. در ادامه این آموزش انتقال اتریوم از نوبیتکس به متامسک به شما آموزش داده خواهد شد.

 

آموزش برداشت اتریوم از نوبیتکس

پس از وارد شدن به صرافی نوبیتکس، باید وارد قسمت برداشت کوین شوید. در اینجا اتریوم را انتخاب می‌کنید و دارایی‌های شما به نمایش گذاشته می‌شود. سپس باید در قسمت آدرس همان آدرس دریافت اتریوم متامسک که در قسمت قبل شیوه دریافتِ آن را توضیح دادیم وارد کنید. سپس شبکه مورد نظر و میزانی که می‌خواهید از اتریوم‌های خود برداشت کنید را وارد می‌کنید.

توجه داشته باشید که به دلیل مسائل امنیتی، برداشت از حساب در صرافی نوبیتکس تنها از طریق تأیید چند مرحله‌ای ممکن است. شما باید کد مخصوص برداشت کوین که به شما ایمیل می‌شود و همچنین کد اعتبارسنج گوگل (Google Authenticator) را وارد کنید. در نهایت تراکنش شما وارد مرحله پردازش در شبکه اتریوم می‌شود و می‌توانید در قسمت تاریخچه برداشت کوین مراحل آن را از اتر اسکن (etherscan) پیگیری کنید.

انتقال اتریوم به نوبیتکس

توجه داشته باشید که برای انتقال دارایی‌های خود به صرافی‌های خارجی بهتر است از یک کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده کنید‌. استفاده از صرافی‌های ایرانی ممکن است باعث ردیابی شما توسط ناظران بازار شود و امنیت حساب شما را تهدید کند. پس بهتر است پس از خریداری ارز دیجیتال مورد نظر آن را به یک کیف پول ارز دیجیتال مانند متامسک انتقال دهید و سپس دارایی‌هایتان را برای ترید به صرافی‌های خارجی ارسال کنید. با این کار صرافی کشورتان را شناسایی نمی‌کند و احتمال اینکه به مشکل بخورید کمتر خواهد شد.

البته باید به کارمزدهای شبکه اتریوم نیز در این کار توجه داشته باشید. انتقال چند باره اتریوم می‌تواند برای شما هزینه‌هایی به همراه داشته باشد.

انتقال اتریوم به دلیل کارمزد بالا شاید از حساسیت‌های بیشتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برخوردار باشد. در ادامه سعی می‌کنیم نکاتی را در مورد انتقال اتریوم با کارمزد کم خدمت شما ارائه کنیم.

 

انتقال اتریوم به متامسک با کارمزد کم

شبکه اتریوم در حال حاضر به نظر برخی از کارشناسان از مشکلات درون زنجیره‌ای رنج می‌برد. برخی معتقدند همین مشکلات باعث شده است تا قیمت اتریوم در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال رشد کمتری را تجربه کند.

یکی از چالش‌ها در شبکه اتریوم همین کارمزد اتریوم و گس فی بالا است. در حال حاضر برای انجام هر تراکنش در شبکه اتریوم لازم است تا حدود دلار کارمزد پرداخت شود. این رقم برای افرادی که قصد دارند در طول روز چند تراکنش اتریوم داشته باشند واقعاً آزاردهنده است.

کارمزد اتریوم به مواردی مانند میزان استفاده از شبکه، تعداد نودهای اعتبارسنج فعال و میزان اتریومی که جابه‌جا می‌شود بستگی دارد. برای انتقال اتریوم با کارمزد کم چندین راه حل وجود دارد که می‌تواند برای برخی از کاربران مفید باشد. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

انتقال اتریوم به متامسک

 

انتخاب ساعات کم ترافیک

یکی از این راه‌ها این است که ساعات کم ترافیک و خلوت کاری را برای انتقال اتریوم انتخاب کنید. در روزهای شنبه و یکشنبه و همچنین در ساعات ۲ نیمه شب تا حوالی ۱۰ صبح به‌وقت تهران کارمزد اتریوم به نسبت کمتر از زمان‌های دیگر است. البته همچنان در این زمان‌ها نیز کاهش چشمگیری در گس فی اتریوم مشاهده نمی‌شود.

اگر که نمی‌توانید مدت زمان زیادی منتظر کاهش تراکنش‌ها بمانید، می‌توانید از شبکه‌های لایه دو اتریوم استفاده کنید تا گس فی کمتری بپردازید. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم داد.

 

استفاده از شبکه‌های لایه ۲

روش دیگر استفاده از شبکه‌های لایه دو اتریوم است. این شبکه‌ها تا اندازه زیادی کارمزد تراکنش‌ها را کاهش می‌دهند. در حال کیف پول متامسک از شبکه‌های آپتیمیزم (Optimism) و آربیتروم (Arbitrum) پشتیبانی می‌کند و می‌توانید انتقال خود را روی این شبکه‌ها انجام دهید. برای این کار لازم است تا صرافی شما نیز از این شبکه‌ها پشتیبانی کند.

استفاده از این شبکه‌ها با اینکه سرعت و گس فی قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما همیشه و در همه پلتفرم‌ها در دسترس نیستند. گفته می‌شود آپدیت آینده اتریوم کارمزد شبکه‌های لایه دو را مجدداً کاهش خواهد داد و باید دید در آن زمان چه اتفاقی در این شبکه رخ خواهد داد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد