جستجو در بیتفا
  • پشتیبانی کیف پول متامسک از شبکه سولانا
  • آیا متامسک از شبکه سولانا پشتیبانی می‌کند؟
  • آموزش اضافه کردن سولانا به متامسک
  • متامسک اسنپس (Metamask Snaps)
  • مراحل اضافه کردن سولانا با استفاده از Metamask Snaps
  • مزایا و کاربردهای استفاده از اسنپ سولانا
آموزش اضافه کردن شبکه سولانا به کیف پول متامسک

آموزش اضافه کردن شبکه سولانا به کیف پول متامسک

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
۶ دقیقه
۰
۳,۲۶۰
توسط :
مبین رزمخواه

کیف پول متامسک یکی از پرطرف‌دارترین ولت‌های مبتنی بر وب در فضای کریپتو است که تا چندی پیش تنها از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کرد. این کیف پول با اینکه قابلیت‌های زیادی داشت اما همیشه مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود که چرا از سایر شبکه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. حدود چند هفته پیش ولت متامسک رسماً اعلام کرد که پشتیبانی از شبکه سولانا را با استفاده از متامسک اسنپس (Metamask Snaps) به خود اضافه کرده است. این اتفاق می‌تواند برای افرادی که هم از شبکه سولانا و هم از ولت متامسک استفاده می‌کنند خبر بسیار هیجان انگیزی باشد. در این مقاله آموزش اضافه کردن سولانا به متامسک را خدمت شما ارائه می‌کنیم و نکات لازم را در این مورد به اشتراک می‌گذاریم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

پشتیبانی کیف پول متامسک از شبکه سولانا

اکثر کاربران کریپتویی با کیف پول متامسک آشنایی دارند. این ولت مبتنی بر وب از شبکه اتریوم پشتیبانی خوبی را ارائه می‌دهد و بسیاری از کاربرانی که در فضای NFT فعالیت دارند از آن به عنوان محلی برای ذخیره دارایی‌ها و توکن‌های خود استفاده می‌کنند. والت متامسک در حال حاضر از تمامی توکن‌های ERC-20 شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند و در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود با راه اندازی افزونه‌های Snaps پشتیبانی از شبکه‌های مختلفی مانند آپتوس و سولانا را نیز به خود اضافه کرده است.

سولانا در متامسک

سولانا یک شبکه بلاکچینی قدرتمند است که به صورت اختصاصی برای افزایش مقیاس پذیری و نرم افزارهای بلاکچینی طراحی و توسعه یافته است. این شبکه یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌های موجود در فضای کریپتو است که پروژه‌های مختلفی از ان اف تی‌ها گرفته تا دیفای و سایر پروژه‌های وب 3.0 در آن پیاده‌سازی شده است.

اگر که از ولت متامسک به عنوان کیف پول ارز دیجیتال اصلی خود استفاده می‌کنید و قصد دارید تا دارایی‌ها و یا توکن‌های NFT خود را که شبکه سولانا قرار دارند به این ولت اضافه کنید، با بخش بعدی این مقاله همراه ما باشید. در ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا متامسک از شبکه سولانا پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

 

آیا متامسک از شبکه سولانا پشتیبانی می‌کند؟

اگر که با اشتیاق زیادی تا اینجای مقاله را دنبال کرده باشید ممکن است در این نقطه کمی ناامید شوید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که کیف پول متامسک به صورت مستقیم از شبکه سولانا و توکن بومی آن (رمز ارز سولانا - SOL) پشتیبانی نمی‌کند.

متامسک از زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) پشتیبانی می‌کند که پایه و اساس ماشین‌های مجازی شبکه اتریوم (Ethereum Virtual Machine) هستند. زبان بومی شبکه سولانا راست (Rust) نام دارد و به همین دلیل امکان استفاده مستقیم از سولانا در متامسک وجود ندارد. اما خبر خوشحال کننده شاید این باشد که می‌توانید با استفاده از روش‌هایی توکن سولانا را به متامسک اضافه کنید. البته برای این کار نیاز دارید تا افزونه‌های ولت متامسک را به کیف پول خود اضافه کنید.

در ادامه این مقاله فرایند اضافه کردن سولانا به متامسک را به شما توضیح خواهیم داد.

 

آموزش اضافه کردن سولانا به متامسک

همان‌طور که اشاره شد اضافه کردن مستقیم سولانا در متامسک ممکن نیست اما با استفاده متامسک اسنپس می‌توانید توکن‌های سولانای خود را در متامسک ذخیره و مدیریت کنید. در ادامه به مراحل استفاده از این افزونه برای ذخیره و نگهداری سولانا در متامسک اشاره خواهیم کرد. متامسک اسنپس افزونه‌هایی برای این ولت هستند که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن‌ها ارائه خواهیم داد.

متامسک اسنپس سولانا

 

متامسک اسنپس (Metamask Snaps)

متامسک اسنپس افزونه‌های جاوا اسکریپت (JavaScript) هستند که قابلیت‌های این کیف پول را گسترش می‌دهند و امکان تعامل با بلاکچین‌های غیر EVM را برای کاربران ولت متامسک فراهم می‌کنند. این افزونه‌ها در یک محیط امن و ایزوله شده اجرا می‌شوند تا ایمنی کاربران تضمین شود. با این حال، ازآنجاکه افزونه‌های مختلفی برای این ولت وجود دارد و ممکن است برخی از سودجویان با استفاده از نسخه‌های جعلی اقدام به ساخت بدافزارهایی کنند، اکیداً توصیه می‌کنیم که فقط از منابع قابل اعتماد آن‌ها را نصب کنید و به هیچ وجه به سایر افزونه‌ها اجازه دسترسی به کیف پول خود را اهدا نکنید.

زنجیره‌های پشتیبانی شده توسط Metamask Snaps متنوع هستند، از بلاکچین آپتوس، سولانا تا بیت‌کوین گرفته و حتی بسیاری از برنامه‌های دیگر که روزانه در بستر بلاکچین راه‌اندازی می‌شوند را می‌توان با استفاده از این افزونه‌ها در متامسک مشاهده کرد. اضافه شدن این افزونه‌ها را شاید بتوان مهم‌ترین به‌روزرسانی متامسک دانست که توانسته این ولت را به یکی از کاربردی‌ترین کیف پول‌های فضای کریپتو تبدیل کند.

 

مراحل اضافه کردن سولانا با استفاده از Metamask Snaps

با مراجعه به صفحه رسمی Solana Snaps که توسط توسعه دهندگان متامسک طراحی شده شما می‌توانید قابلیت شناسایی توکن‌های شبکه سولانا را به کیف پول متامسک خود اضافه کنید. با این کار قادر خواهید بود که به تمامی نرم افزارهای بلاکچینی (dApps) که بر بستر سولانا راه اندازی شده‌اند نیز دسترسی پیدا کنید.

این افزونه متامسک به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌های مورد نیاز خود را به سرعت تأیید کنید و تراکنش‌های شبکه سولانا را از طریق این ولت تکمیل کنید. با استفاده از Solana Snaps شما از قابلیت‌های بلاکچین سولانا که عملکرد بسیار خوبی با مکانیزم اجماع اثبات تاریخچه (Proof of History) منحصر به فرد خود دارد نیز بهره‌مند خواهید شد.

اضافه کردن اسنپس به متامسک کار ساده‌ای است. برای این کار شما نیاز به پیکربندی دستی تنظیمات ندارید و به سادگی و چند کلیک می‌توانید قابلیت‌های والت متامسک خود را افزایش دهید.

مراحل اضافه شدن سولانا به متامسک در چهار مرحله کوتاه خدمت شما توضیح داده می‌شود:

  • وارد کیف پول متامسک خود شوید و سپس به صفحه Solana Snap مراجعه کنید.
  • گزینه "Add to MetaMask" که معمولاً در گوشه بالا سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید.
  • دوباره گزینه "Add to MetaMask" را انتخاب کنید تا فرایند شناسایی آغاز شود.
  • با دقت مراحلی که برایتان به نمایش گذاشته خواهد شد را دنبال کنید تا در نهایت بتوانید سولانا را به کیف پول متامسک خود اضافه کنید.

در تصویر پایین تصویر صفحه Solana Snaps برای شما قرار داده شده است.

اضافه کردن سولانا به متامسک

نکته جالب توجه این است که افزونه Solana Snap توسط تیم مشهور ConsenSys Diligence طراحی شده که یکی از سهام‌داران بزرگ در بنیاد اتریوم است. پس با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید و امنیت آن را تضمین شده بدانید. در مورد مزایای استفاده از این افزونه در ادامه توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم کرد.

 

مزایا و کاربردهای استفاده از اسنپ سولانا

با اتصال Solana Snap به متامسک، کیف پول شما به صورت یکپارچه با شبکه سولانا ادغام می‌شود و می‌توانید به صورت مستقیم از اکوسیستم سولانا استفاده کنید. این کار مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت که یکی از آن‌ها امکان نگهداری رمز ارز سولانا در ولت متامسک است. با این روش شما می‌توانید حتی توکن‌های NFT ساخته شده در شبکه سولانا را به کیف پول خود اضافه کنید و با برنامه‌های مختلف سولانا بدون هیچ پیچیدگی خاصی تعامل برقرار کنید.

علاوه بر این باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اسنپس متامسک در محیط‌های محافظت شده اجرا می‌شوند و این اطمینان به کاربران داده شده که سطح امنیتی بسیار بالایی دارد. در فضایی که ایجاد شده کاربران می‌توانند ضمن اینکه امنیت دارایی‌های خود را تضمین شده می‌بینند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های فراوانی که در گذشته در متامسک وجود نداشت استفاده کنند.

همچنین تیم پشتیبان Solflare که مسئولیت تأمین امنیت در شبکه سولانا را بر عهده دارد، این افزونه را مورد تأیید قرار داده و از آن پشتیبانی می‌کند. پس تعاملات خود در شبکه سولانا را به راحتی در این افزونه انجام دهید و از سرعت و امنیت بالای ایجاد شده در این بستر لذت ببرید!


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد