جستجو در بیتفا
  • سرمایه گذاری کوین بیس در پروژه‌های جدید کریپتویی
  • 6 پروژه مورد توجه صندوق Base Fund
  • تأثیرات سرمایه گذاری کوین بیس بر پلتفرم Base و حوزه غیر متمرکز کریپتو
  • جمع بندی
سرمایه گذاری کوین بیس در پروژه‌های جدید کریپتویی

سرمایه گذاری کوین بیس در پروژه‌های جدید کریپتویی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
۵ دقیقه
۱
۴۴۸
توسط :
مبین رزمخواه

صندوق سرمایه گذاری شرکت Coinbase با نام Coinbase Ventures در اولین دور سرمایه‌گذاری خود از طریق سیستم تخصیص اعتبار پلتفرم بیس (Base Ecosystem Fund) 6 پروژه را به‌منظور سرمایه‌گذاری انتخاب کرد. مبالغی که صرف این سرمایه‌گذاری‌ها خواهد شد هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. شرکت کوین بیس یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت کریپتو به شمار می‌رود که مشهورترین محصولات آن صرافی متمرکز کوین بیس و پلتفرم غیر متمرکز Base هستند. این شرکت مدتی است که تمرکز ویژه‌ای بر اقتصاد غیر متمرکز یا دیفای گذاشته و سیاست‌های جدیدی اتخاذ کرده است. سرمایه‌گذاری این شرکت روی پروژه‌های جدید می‌تواند روند جذب سرمایه و جلب اعتماد کاربران جدید را برای آن‌ها ساده‌تر کند. در این مقاله قصد داریم به سرمایه‌گذاری کوین بیس در 6 پروژه جدید بپردازیم و جزئیات آن را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

سرمایه گذاری کوین بیس در پروژه‌های جدید کریپتویی

شرکت Coinbase با راه اندازی صندوق سرمایه گذاری Base Ecosystem Fund در تلاش است تا ورود خود به بخش غیر متمرکز بازار ارزهای دیجیتال را جدی‌تر از همیشه دنبال کند. این شرکت که در آمریکا توسط سازمان بورس و اوراق بهادار این کشور (SEC) تحت نظارت شدید قرار گرفته و اخیراً نیز یک شکایت علیه آن ثبت شده است، قصد دارد از دنیای متمرکز کریپتو فاصله بگیرد تا بتواند به ‌دور از فضای شدید نظارتی به فعالیت بپردازد.

صندوق Base Fund مستقیماً توسط شرکت کوین بیس اداره می‌شود و برای حمایت از پروژه‌هایی که در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارند و با شبکه Base یکپارچه‌سازی شده‌اند ایجاد شده است. بر اساس آخرین پست وبلاگ کوین بیس، این صندوق از ابتدای سال 2023 تا کنون بیش از 800 درخواست حمایت مالی را دریافت کرده است.

در ادامه به اسم شرکت‌هایی که صندوق Base Fund در اولین دور از سرمایه‌گذاری به آن‌ها توجه ویژه‌ای نشان داده اشاره خواهیم کرد.

 

6 پروژه مورد توجه صندوق Base Fund

همان‌طور که اشاره شد، تعداد درخواست‌ها از Base Ecosystem Fund بسیار زیاد بود و به هر حال با توجه به بودجه محدود این صندوق تنها تعداد محدودی از درخواست‌ها بررسی شده و به مرحله نهایی تأمین اعتبار رسیدند. پروژه‌های انتخاب شده عبارت‌اند از:

  • یک پروتکل دارایی‌های مصنوعی مبتنی بر اوراکل با نام Avantis
  • یک ارائه دهنده خدمات DEX در مقیاس سرمایه‌گذاران نهادی با نام BSX
  • کیف پول خود حضانتی Onboard
  • تجمیع کننده بیمه در فضای بلاکچین‌های لایه دو OpenCover
  • پلتفرم ساخت داده‌های آن-چین (On-chain) Paragraph
  • اوراکل مالی درون زنجیره‌ای Truflation

تیم کوین بیس پس از انتخاب این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"با بیش از 800 درخواست ارسال شده، ما از اشتیاق و تلاش بسیاری از سازندگان برای پیشرفت در برنامه‌هایشان بسیار سپاس گذاریم و خوشحالیم که می‌توانیم از اولین گام شرکت‌هایی که در راستای پیشرفت اقتصاد آن-چین و آزادی مالی در دنیا تلاش می‌کنند، حمایت کنیم."

بیس

اما تأثیر این سرمایه‌گذاری‌ها بر پلتفرم بیس و آینده حوزه غیر متمرکز بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

 

تأثیرات سرمایه گذاری کوین بیس بر پلتفرم Base و حوزه غیر متمرکز کریپتو

با اینکه مدت زمان کوتاهی از آغاز فعالیت پلتفرم Base می‌گذرد، این بستر توانسته بسیاری از پروژه‌های خوب کریپتویی را به خود جلب کند. شبکه آپتیمیزم (Optimism) اولین شبکه‌ای بود که در این پلتفرم راه اندازی شد و پس از آن صدها شبکه دیگر با پلتفرم بیس یکپارچه‌سازی شدند. ادغام چین لینک با پلتفرم بیس نیز از اتفاقات مهم تاریخ این پلتفرم بود که تاثیرات زیادی در شهرت آن داشت.

این اتفاقات باعث شد تا میزان دارایی‌های قفل شده (TVL) در پلتفرم Base به بیش از 400 میلیون دلار برسد و بیش از 170 درصد رشد را در کمتر از یک ماه به ثبت برساند. از زمان راه اندازی این بستر تا کنون اخبار مثبت زیادی در مورد آن منتشر شده است. روی آوردن کوین بیس به سمت اقتصاد غیر متمرکز نشان‌دهنده این است که در آینده حوزه امور مالی غیر متمرکز (دیفای - DeFi) می‌تواند پیشرفت قابل توجهی را به ثبت برساند.

اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در 5 سپتامبر یک قطعی بزرگ در این شبکه رخ داد که به مدت 45 دقیقه تمامی فعالیت‌های ایجاد بلوک در بلاکچین Base را مختل کرد. این اتفاق باعث شد تا TVL آن در مدت کوتاهی با 7 درصد کاهش مواجه شود و از 411 میلیون دلار به 388 میلیون دلار برسد. همچنین گفته می‌شود توکن‌های جعلی و فعالیت‌های کلاهبرداری زیادی در این بستر ایجاد شده که نیاز است تا اقدامات ویژه‌ای برای افزایش امنیت دارایی‌های کاربران در آن شکل بگیرد.

کوین بیس

 

جمع بندی

پلتفرم بیس تا کنون نشان داده است که سازوکار فعالیت در حوزه غیر متمرکز بازار ارزهای دیجیتال را بلد است و می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. کمپانی کوین بیس نیز با حمایت‌هایی که از این بستر صورت می‌دهد به نوعی خط و مشی آینده شرکت خود را مشخص خواهد کرد. اقتصاد غیر متمرکز و حوزه دیفای در سال‌های آینده پتانسیل این را دارند که هم تراز با بخش متمرکز به فعالیت بپردازند. حتی چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بایننس نیز اعتراف کرد که حوزه دیفای می‌تواند به زودی به یک رقیب جدی برای اقتصاد متمرکز تبدیل شود. حال باید دید که پلتفرم بیس می‌تواند در ادامه به روند روبه‌رشد خود ادامه دهد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد