جستجو در بیتفا
  • بررسی شرایط قیمتی بیت کوین
  • تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین رکورد سالانه خود را شکست
  • ثبت سقف تاریخی جدید برای آمار آدرس‌هایی که حداقل یک بیت کوین در خود دارند
  • افزایش تعداد هولدرهای بیت کوین
  • موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به کف ۵ ساله خود رسید
  • تحلیل تکنیکال بیتکوین (27 تیر)
  • جمع بندی
بررسی شرایط میان مدت بیت کوین

بررسی شرایط میان مدت بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
۷ دقیقه
۳
۴۸۸
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌های گذشته اخبار مثبت زیادی را به خود دیده است. در یک ماه گذشته شرایط نزولی بیت کوین تغییر کرد و پس از یک موج کوتاه صعودی اکنون مدتی است که در محدوده رنج قیمتی قرار دارد و نمودار قیمتی آن تنها نوسانات خنثی را از خود نشان می‌دهد. اما این رنچ رو به پایین خواهد شکست یا باید انتظار صعود قیمت را داشته باشیم؟ داده‌های موجود از بیتکوین کدام گزینه را برای ما محتمل‎‌تر می‌سازد؟

در این مقاله ایم مقاله با بیتفا همراه باشید تا با کنار هم قرار دادن اطلاعات و آماری که در روزهای اخیر در مورد بیت کوین منتشر شده است، احتمال صعودی و یا نزولی بودن روند بعدی آن را محاسبه کنیم، یک دید کلی نسبت به بازار کریپتو داشته و به بررسی شرایط فعلی بیت کوین بپردازیم.

 

بررسی شرایط قیمتی بیت کوین

قیمت بیت کوین مدتی است که بین محدوده 30000 تا 31500 دلار در حال نوسان است. زمانی که نمودار یک دارایی در محدوده رنج قرار می‌گیرد، نشان دهنده بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان است. در چنین مواقعی قدرت به صورت مساوی بین این دو گروه پخش شده و قیمت را از حرکت در جهت یک روند مشخص صعودی و یا نزولی باز می‌دارد.

با این وجود نشانه‌هایی در بازار وجود دارد که می‌توانیم با بررسی و تحلیل آن‌ها فاز بعدی حرکت بازار را حدس بزنیم. در ادامه این مقاله به اخبار، آمار و اطلاعاتی که در مورد تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین، هولدرهای این رمزارز و همچنین موجودی بیت کوین در صرافی‌ها منتشر شده می‌پردازیم و پس از ارائه یک تحلیل نموداری نتیجه گیری نهایی خود را بر اساس این اطلاعات با شما در میان می‌گذاریم.

ابتدا بهتر است که نگاهی به تعداد آدرس‌های فعال و آماری که به تازگی در مورد بیت کوین به ثبت رسیده است داشته باشیم.

 

تعداد آدرس‌های جدید بیت کوین رکورد سالانه خود را شکست

بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده، تعداد آدرس‌های منحصر به فرد شبکه بیت کوین یک رکورد جدید سالانه را به ثبت رسانده است. شاخص میانگین متحرک 7 روزه آدرس‌های جدید بیت کوین از 500 هزار آدرس نیز عبور کرد و سقف جدیدی را برای این شاخص در سال 2023 به وجود آورد. در 8 آوریل 2023 این شاخص توانسته بود به آمار 499 هزار آدرس برسد که اطلاعات جدید نشان می‌دهد این رکورد برای بیت کوین در ظرف چند ماه شکسته شد.

افزایش تعداد آدرس‌های تازه و منحصر به فرد ارتباط مستقیم با افزایش قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در سال جاری دارد. از ابتدای سال 2023 تا کنون قیمت بیت کوین حدود 43 درصد رشد را تجربه کرده و حجم بازار (Market Cap) آن نیز از 320 میلیارد دلار به 580 میلیارد دلار رسیده است.

آدرس بیت کوین

تعداد آدرس‌های جدید منحصر به فرد نشان دهنده این است که افراد بیشتری که تا کنون در فضای کریپتو سرمایه گذاری نکرده بودند دارایی‌های خود را به ارز دیجیتال و بیت کوین تبدیل کرده و فعالیت خود را در این بازار آغاز کرده‌اند. ورود سرمایه جدید همیشه یک نشانه صعودی است و تا اینجا ما توانستیم یک سیگنال صعودی را شناسایی و تحلیل کنیم! علاوه بر این تعداد آدرس‎‌هایی که حداقل یک بیت کوین دارند نیز افزایش داشته و سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

 

ثبت سقف تاریخی جدید برای آمار آدرس‌هایی که حداقل یک بیت کوین در خود دارند

در 16 جولای یک آمار جالب توجه توسط سایت تحلیل داده‌های بلاکچینی Glassnode منتشر شد که در آن عنوان شد آدرس‌هایی که حداقل یک بیت کوین را در خود نگهداری می‌کنند به بالاترین میزان خود در تاریخ یعنی به 1،009،850 آدرس رسیده است. این مسئله یک نقطه عطف برای بیت کوین به شمار می‌رود که نشان می‌دهد روند انباشت و ذخیره بیت کوین در زمان نوسانات قیمتی این ارز دیجیتال همواره ادامه داشته و امید هولدرهای آن هنوز حفظ شده است!

نکته جالب توجه اینجاست که روند افزایش این نوع آدرس‌ها هنوز هم ادامه دارد و در زمان نوشتن این مقاله به 1،009،950 آدرس رسیده و رکورد تاریخی خود را دوباره جا به جا کرده است! افزایش هولدرهای دارای یک بیت کوین نیز از نشانه‌های مثبت برای بیت کوین به شمار می‌رود و خوش بینی‌ها در مورد آن را تقویت می‌کند.

در ادامه نگاهی به آمار هولدرهای بیت کوین می‌اندازیم و احساسات هولدرهای بیت کوین در مورد این ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

 

افزایش تعداد هولدرهای بیت کوین

با نزدیک شدن بیت کوین به ناحیه حمایتی خود در قیمت 30 هزار دلار، تعداد هولدرهای بیت کوین نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، از ابتدای ماه جولای تا کنون 300 هزار هولدر جدید بیت کوین در بازار کریپتو پدیدار شده‌اند.

افزایش تعداد هولدرهای بیت کوین نشان دهنده این است که قیمت بیت کوین در شرایط فعلی برای بسیاری از افراد مناسب است و می‌توانند آن را به سبد دارایی‌های خود اضافه کنند. همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد که خریداران بیت کوین امید دارند تا قیمت آن در ادامه افزایش پیدا کند و فعلاً قصد فروش آن را در نواحی قیمتی موجود ندارند. کاهش فروش در بازار بیت کوین نیز از اتفاقات مثبتی است که می‌تواند یک محرک صعودی برای آن باشد.

هولد بیت کوین

جالب اینجاست که بدانید درصد بسیار زیادی از هولدرهای بیت کوین ارزهای دیجیتال خود را از صرافی‌های متمرکز خارج کرده و در کیف پول خود نگهداری می‌کنند. همین مسئله باعث شده است تا سطح موجودی بیت کوین در صرافی‌های متمرکز با کاهش چشم گیری مواجه شود. در ادامه اطلاعات بیشتری را در این مورد ارائه می‌دهیم.

 

موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به کف ۵ ساله خود رسید

بر اساس اطلاعاتی که توسط Glassnode به اشتراک گذاشته شد، مقدار موجودی بیت کوین در صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین حد خود در 5 سال اخیر رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که تنها 2.5 میلیون واحد بیت کوین در صرافی‌ها وجود دارد و بسیاری از افراد بیت کوین‌هایشان را از صرافی‌های متمرکز خارج کرده‌اند.

موجودی بیت کوین در صرافی‌ها زمانی با کاهش مواجه می‌شود که هولدرهای آن تمایلی برای فروش نداشته باشند. زمانی که یک دارایی از چرخه در گردش بازار حذف می‌شود موجب کاهش عرضه آن و در نهایت افزایش تقاضا خواهد شد. افزایش تقاضا برای بیت کوین ممکن است نشانه‌ای دیگر برای صعودی بودن فاز بعدی حرکت این ارز دیجیتال باشد.

بیت کوین

در حال حاضر تنها 12 درصد از عرضه کل بیت کوین در کیف پول صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شود. این آمار با اطلاعات سال 2017 در بازار بیت کوین مشابه است. توجه داشته باشید که در آن سال قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار با رشد خیره کننده‌ای مواجه شد. پس این مسئله نیز سناریوی صعودی بودن قیمت بیت کوین را تقویت می‌کند. در انتهای مقاله با جمع بندی موارد مطرح شده با ما همراه باشید.

 

تحلیل تکنیکال بیتکوین (27 تیر)

بیت کوین در تایم فریم‌های میان مدتی (چارت بررسی شده ۴ ساعته است) به کف رنج معاملاتی خود که ناحیه ارزان فروشی (قیمتی مناسب برای ورود خریداران) نیز است رسیده است‌. با توجه به رنج بودن بازار، استراتژی اکثر معامله گران در چنین مواقعی خرید در کف رنج و فروش در سقف رنج معاملاتی است که نرخ برد بالایی نیز دارد. با توجه به آرایش کندل های اخیر انتظار حمایت قیمت توسط خریداران و رسیدن به اعداد بالاتر (31000 دلار) را از نواحی فعلی قیمت (محدوده 29000 دلار) داریم.
در نظر داشته باشید که سناریوی مد نظر ما سناریو محتمل‌تر در بازار است، اما اکان شکست دارد، در نتیجه حتما باید از مدیریت ریسک و سرمایه برای ورود به معاملات استفاده شود تا در صورت شکست این سناریو استراتژی مناسبی داشته باشیم!

تحلیل تکنیکال بیت کوین

برای اطلاع از آخرین تحلیل‌های بیتکوین به صفحه "تحلیل تکنیکال بیتکوین" مراجعه کنید!

 

جمع بندی

همان‌طور که مشاهده کردید، آمار مثبت زیادی برای تحلیل بیت کوین وجود دارد که همه آن‌ها به نوعی سیگنالی برای صعودی بودن فاز بعدی حرکت آن را به ما ارائه می‌دهند. با توجه به اخبار و اتفاقاتی مانند افزایش علاقه به صندوق‌های ETF بیت کوین و تأیید شدن آن‌ها توسط SEC و همچنین پیروزی ریپل در دادگاه، جو کلی حاکم در بازار کریپتو مثبت و صعودی است و به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین بتواند در حرکت‌های بعدی خود از سد مقاومت مهم خود عبور کند. هرچند که این احتمال وجود دارد که باز هم دوباره از مقاومت 32 هزار دلاری پس زده شود و روند رنج خود را همچنان ادامه دهد.

به هر حال توجه داشته باشید که این مقاله تنها یک متن تحلیلی از آمار و اطلاعات موجود در مورد بیت کوین بود و توصیه اکید ما این است که از آن به عنوان یک پیشنهاد خرید و یا فروش استفاده نکنید و با مسئولیت و تحلیل خود وارد معامله شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد