جستجو در بیتفا
  • آلت سیزن چیست؟
  • آلت سیزن ۲۰۲۴ چه زمانی شروع می‌شود؟
  • بررسی دیدگاه مایکل درباره آلت سیزن بعدی
  • پیشبینی TradingShot درباره آلت سیزن ۲۰۲۴
  • وضعیت فعلی بازار
  • شناسایی نقاط ورود و خروج در بازار ارز دیجیتال
  • چرخه‌های بازار
  • شناسایی آلت کوین‌های پرپتانسیل
  • تشخیص فصل آلت کوین های ۲۰۲۴
  • کاهش دامیننس بیت کوین
  • افزایش مارکت کپ آلت کوین‌ها
  • شاخص فصل آلت کوین ها
  • چگونه در آلت سیزن ۲۰۲۴ سود کنیم؟
  • تحقیق و متنوع سازی سبد سرمایه‌گذاری
  • زمان بندی ورود و خروج
  • ریسک‌‌های معامله در آلت سیزن
  • نوسانات شدید
  • ارزهای پر ریسک
  • خرید در بالاترین قیمت
  • تفاوت فصل آلت کوین 2024 با آلت سیزن‌های قبلی
  • آلت سیزن 2017-2018
  • آلت سیزن 2020-2021
اشتراک گذاری
زمان شروع آلت سیزن ۲۰۲۴؛ رشد چند برابری آلت کوین ها

زمان شروع آلت سیزن ۲۰۲۴؛ رشد چند برابری آلت کوین ها

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
۱۲ دقیقه
۰
۳۱۵
توسط :
یاسمن یزدان دوست

در دنیای پر شور و هیجان ارزهای دیجیتال، اصطلاح "آلت سیزن" به دوره‌ای اشاره دارد که آلت کوین‌ها (ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین) رشدی انفجاری را تجربه می‌کنند. این پدیده در تضاد با "فصل بیت کوین" است که در آن، بیت کوین سلطه بازار را به دست می‌آورد و قیمت آن به طور چشمگیری بالا می‌رود. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران زیادی منتظر شروع آلت سیزن ۲۰۲۴ هستند و امیدوارند که بتوانند از افزایش قیمت آلت کوین‌ها سود ببرند. اما سوال مهم اینجاست که آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ و اگر بله، چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد؟ در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا به طور کامل زمان شروع آلت سیزن ۲۰۲۴ را بررسی کنیم.

آلت سیزن چیست؟

آلت سیزن 2024

آلت سیزن (Alt Season) یا فصل آلت کوین‌ها، دوره‌ای در بازار ارزهای دیجیتال است که در آن آلت کوین‌ها (ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین) عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند و قیمت آنها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در این دوره، سرمایه‌گذاران تمایل دارند پول خود را از بیت کوین به سمت آلت کوین‌ها ببرند، که منجر به افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت آلت کوین‌ها می‌شود. به عبارتی سهم بازار آلت کوین‌ها از بیت کوین بیشتر می‌شود. 

تشخیص آلت سیزن کار راحتی نیست اما می توان با استفاده از شاخص‌ها و یک سری نشانه‌ها زمان شروع فصل آلت کوین‌ها را پیشبینی کرد.

آلت سیزن ۲۰۲۴ چه زمانی شروع می‌شود؟

هیچ کس نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که آلت سیزن ۲۰۲۴ چه زمانی شروع می‌شود. با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که فصل آلت کوین ها بسیار نزدیک است. در ادامه به بررسی نظرات تحلیلگران و همچنین وضعیت فعلی بازار می‌پردازیم.

بررسی دیدگاه مایکل درباره آلت سیزن بعدی

Van de Poppe، تحلیلگر مشهور ارز دیجیتال، در مورد احتمال وقوع فصل آلت کوین در سال 2024 خوشبین است. با این حال، روندهای اخیر نشان می‌دهد که این اتفاق به زودی رخ نخواهد داد.

شاخص فصل آلت کوین در اوایل سال 2024 افزایش یافت، اما پس از رویداد هاوینگ بیت کوین به شدت کاهش یافت. این موضوع نشان‌دهنده‌ی تمرکز مجدد سرمایه گذاران بر روی بیت کوین است. البته در دو روز گذشته وضعیت بازار تغییر ناگهانی را تجربه کرد. همین موضوع باعث می‌شود که دیدگاه مثبتی به شروع آلت سیزن پیدا کنیم.

Van de Poppe، تحلیلگر ارز دیجیتال، معتقد است که با کاهش دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance)، شاهد افزایش قدرت آلت کوین‌ها خواهیم بود. کاهش تسلط بیت کوین می‌تواند نشان دهنده حرکت سرمایه از بیت کوین به سمت ارزهای دیجیتال جایگزین باشد.

پیشبینی TradingShot درباره آلت سیزن ۲۰۲۴

پیشبینی TradingShot درباره آلت سیزن ۲۰۲۴

قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها در 48 ساعت گذشته افزایش یافته و برخی از آنها حتی رشدی دو رقمی را تجربه کرده‌اند. گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که سقوط قیمت آلت کوین‌ها احتمالا متوقف شده و ممکن است شاهد جهش قیمتی آنها باشیم.

اما TradingShot معتقد است که این فقط یک افزایش موقتی برای برخی آلت کوین‌ها نیست، بلکه می‌تواند آغاز یک آلت سیزن" بزرگتر باشد. فصل آلت کوین دوره‌ای از رشد مداوم و عملکرد بهتر آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین است.

این تحلیلگر با بررسی چرخه‌های تاریخی بازار آلت کوین و رویدادهای هاوینگ بیت کوین به این نتیجه رسیده است که معمولا پس از نصف شدن بیت کوین، قیمت آلت کوین‌ها کاهش می‌یابد. 

TradingShot استدلال می‌کند که این الگو می‌تواند به معنای پایان روند نزولی آلت کوین‌ها در این چرخه باشد. اگر تحلیل او درست باشد، به این معنی است که آلت کوین‌ها ممکن است به کف الگوی "Bullish Megaphone" رسیده باشند، الگویی که به طور تاریخی با کف بازار آلت کوین‌ها مرتبط است.

بر اساس این تحلیل، احتمال شروع یک فصل آلت کوین جدید از هفته آینده وجود دارد. 

وضعیت فعلی بازار

وضعیت فعلی شاخص آلت سیزن

به گفته Van de Poppe، نظارت بر دامیننس بیت کوین به عنوان یک شاخص کلیدی برای درک وضعیت کلی بازار و فرصت های عالی آلت کوین‌ها بسیار مهم است. در حال حاضر، دامیننس بیت کوین 50 درصد است که این موضوع نشان‌دهنده یک فرصت خرید عالی برای آلت کوین‌ها است.

این تحلیلگر الگوی "گوه صعودی" را در دامیننس بیت کوین شناسایی کرده است که به طور تاریخی، شکستن آن به سمت پایین نشان‌دهنده قدرت بالای آلت کوین‌ها بوده است. شکسته شدن این الگو می‌تواند زمینه را برای افزایش قابل توجه قیمت آلت کوین‌ها و تغییر در پویایی بازار فراهم کند.

همچنین Van de Poppe اشاره می‌کند که در سه ماه گذشته، ارزش آلت کوین‌ها با وجود ثبات نسبی قیمت بیت کوین، 6 درصد کاهش یافته است. او بر این باور است که این موضوع یک فرصت عالی برای سرمایه گذاران است. این تحلیلگر معتقد است که افت‌های اخیر، اغلب نقاط ورود مناسبی برای سرمایه گذاری در آلت کوین‌ها به شمار می‌آیند.

شاخص آلت سیزن در حال حاضر روی عدد 39 قرار دارد که نشان می‌دهد فصل آلت کوین قریب الوقوع نیست. با این حال، برخی تحلیلگران این را فرصتی برای خرید آلت کوین‌ها می‌دانند.

شناسایی نقاط ورود و خروج در بازار ارز دیجیتال

Van de Poppe، تحلیلگر ارز دیجیتال، همچنین در مورد مفهوم چرخش بازار صحبت کرد. او اشاره کرد که با تغییر سلیقه سرمایه گذاران و شرایط بازار، سرمایه در بخش‌های مختلف بازار ارز دیجیتال جابجا می‌شود. تریدرها می‌توانند با مشاهده جفت ارزهای بیت کوین (BTC) و تحلیل روند قیمت آلت کوین‌ها، نقاط ورود و خروج احتمالی را شناسایی کنند تا از نوسانات بازار به طور موثر استفاده کنند.

Van de Poppe در پایان، به سرمایه گذاران توصیه کرد تا با جابجایی دقیق سرمایه بین آلت کوین‌هایی که قیمت‌شان به طور قابل توجهی افزایش یافته و آن‌هایی که به زودی رشد قیمتی بیشتری را تجربه خواهند کرد، بازدهی خود را افزایش دهند. او به سرمایه گذاران توصیه می‌کند که روی ارزهایی با تحرکات قیمتی قابل توجه تمرکز کنند و به طور استراتژیک به انتقال سود خود فکر کنند.

چرخه‌های بازار

Van de Poppe با اشاره به چرخه‌های بازار، بیان می‌کند که به دلیل افزایش نقدینگی و پذیرش گسترده، هر چرخه طولانی‌تر می‌شود. او پیش‌بینی می‌کند که چرخه فعلی ممکن است تا سال 2026 یا 2027 ادامه داشته باشد و اتریوم احتمالا رهبر گروه آلت کوین‌ها باشد.

شناسایی آلت کوین‌های پرپتانسیل

یکی دیگر از موضوعاتی که Van de Poppe به آن می‌پردازد آلت کوین‌های پر پتانسیل است. به عبارتی برای کسب بیشترین سود در زمان آلت سیزن، باید ارزهای دیجیتال پرپتانسیل را شناسایی کنید. ارزهایی که هم از نظر تحلیل فاندامنتال و هم از نظر تحلیل تکنیکال بسیار وضعیت مثبتی دارند. برای شناسایی آلت کوین‌های پرپتانسیل، مقاله ۱۰ آلت کوین با احتمال رشد بیشتر از بیت کوین در سال ۲۰۲۴  را مطالعه فرمایید. 

تشخیص فصل آلت کوین های ۲۰۲۴

تشخیص فصل آلت کوین های ۲۰۲۴

فرصت سرمایه‌گذاری در آلت سیزن برای علاقه‌مندان به ارز دیجیتال بسیار هیجان انگیز است، زیرا اغلب منجر به افزایش قابل توجه قیمت‌ها می‌شود. با این حال، برای تشخیص شروع یک آلت سیزن، نیاز به درک عمیقی از چرخه‌ها و روندهای بازار است. بیایید برخی از نشانه‌های کلیدی که ممکن است شروع یک فصل آلت کوین جدید را نشان دهند، بررسی کنیم:

کاهش دامیننس بیت کوین

یکی از مهمترین نشانه‌هایی که شروع یک آلت سیزن را نشان می‌دهد، افزایش قابل توجه تسلط آلت کوین در کل بازار ارز دیجیتال است. دامیننس آلت کوین به ارزش کل بازار تمام ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین، به عنوان درصدی از کل ارزش بازار ارز دیجیتال گفته می‌شود.

طبق داده‌های CoinGecko، در حال حاضر دامیننس بیت کوین روی کل بازار ارز دیجیتال 50 درصد است. زمانی که تسلط آلت کوین شروع به افزایش کند، نشان می‌دهد که سرمایه گذاران ارز دیجیتال سرمایه خود را به سمت آلت کوین‌ها هدایت می‌کنند. این موضوع می‌تواند نشان دهنده تغییر احتمالی دیدگاه بازار به سمت آلت کوین‌ها و آغاز فصل آلت کوین‌ها باشد.

در نتیجه یکی از شاخص‌هایی که باید مدام بررسی کنید، دامیننس بیت کوین است. با بررسی و تحلیل آن می‌توانید دریابید که وضعیت آلت‌کوین‌ها به چه صورت است. اگر دامیننس بیت کوین یک روند نزولی را آغاز کند، نشان‌دهنده شروع یک آلت سیزن است.

افزایش مارکت کپ آلت کوین‌ها

نشانه مهم دیگر شروع آلت سیزن، افزایش حجم معاملات و مارکت کپ آلت کوین‌ها است. افزایش حجم معاملات نشان‌دهنده فعالیت بیشتر بازار ارز دیجیتال و علاقه سرمایه‌گذاران به آلت کوین‌ها است که منجر به نقدینگی بیشتر و نوسانات قیمتی بالاتر می‌شود.

برای این کار باید شاخص Total 2 را بررسی کنید تا متوجه شوید که ارزش کلی بازار آلت کوین‌ها افزایش یافته است یا در یک روند نزولی قرار دارد. با بررسی و تحلیل آن اطلاعات مفیدی بدست می‌آورید. اگر این شاخص یک روند صعودی قدرتمند را آغاز کند، نشان‌دهنده شروع یک آلت سیزن است.

شاخص فصل آلت کوین ها

برخی از پلتفرم‌های تحلیل ارز دیجیتال، شاخص‌های تخصصی را برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین ارائه می‌دهند.

شاخص فصل آلت کوین داده‌ها را از 50 آلت کوین برتر جمع آوری می‌کند و حرکت قیمت آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مشخص کند آیا آلت سیزن در راه است یا خیر. سرمایه گذاران می‌توانند از این شاخص‌ها به عنوان ابزاری برای سنجش وضعیت کلی و حرکت بازار آلت کوین استفاده کنند و به آنها در تصمیم گیری‌های سرمایه گذاری آگاهانه کمک کند.

به طور معمول، زمانی که شاخص فصل آلت کوین روی عدد 75 درصد یا بالاتر قرار گیرد، نشانه‌ای از شروع یک فصل آلت کوین است. طبق داده های Blockchain Center، این شاخص در حال حاضر روی عدد ۳۹ درصد قرار دارد. اگر این شاخص زیر ۲۵ بیاد، نشان‌دهنده فصل بیت کوین است.

چگونه در آلت سیزن ۲۰۲۴ سود کنیم؟

چگونه در آلت سیزن ۲۰۲۴ سود کنیم؟

با نزدیک شدن به آلت سیزن بعدی، دانستن چگونگی استفاده از فرصت‌ها برای کسب سود اهمیت پیدا می‌کند. در ادامه به برخی از نکات قابل توجه در این زمینه اشاره می‌کنیم:

تحقیق و متنوع سازی سبد سرمایه‌گذاری

در وهله اول، تحقیق در هنگام فعالیت و مشارکت در بازار در طول آلت سیزن، بسیار مهم است. برای یافتن بهترین آلت کوین‌ها برای خرید، زمان بگذارید و جنبه‌های بنیادی و فنی آن را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید.

پس از انجام تحقیق، باید دارایی‌های خود را متنوع کنید. بررسی آلت کوین‌های مختلف می‌تواند به کاهش ریسک و به حداکثر رساندن بازده کمک کند. همچنین اطمینان حاصل شود که همه سرمایه شما روی یک ارز دیجیتال خاص متمرکز نشده است. با انجام تحقیقات دقیق و متنوع سازی سبد سهام خود، شانس کلی موفقیت شما به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

زمان بندی ورود و خروج

نکته مهم دیگر، زمان بندی است. برای شناسایی نقاط ورود و خروج بهینه برای معاملات، استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند سطوح حمایت و مقاومت و شاخص قدرت نسبی (RSI) را در نظر بگیرید.

این ابزارها می‌توانند شاخص‌های خوبی برای آلت سیزن باشند و به شما در نظارت بر روند قیمت و احساسات بازار ارز دیجیتال قبل از تصمیم گیری برای خرید کمک می‌کنند. سرمایه گذاران باتجربه از چنین ابزارهایی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه سرمایه گذاری، مانند زمان برداشت سود، استفاده می‌کنند. تعیین استراتژی‌های ورود و خروج شفاف در به حداقل رساندن ضررها و به حداکثر رساندن سود در دوره‌های پرنوسان حیاتی است.

ریسک‌‌های معامله در آلت سیزن

ریسک‌‌های معامله در آلت سیزن

در حالی که آلت سیزن (Alt Season) می‌تواند فرصتی عالی برای کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باشد، همیشه ریسک‌هایی نیز با آن همراه است.

نوسانات شدید

آلت کوین‌ها به خاطر نوسانات شدیدشان شناخته شده‌اند و قیمت آنها اغلب دچار تغییرات سریع و غیرقابل پیش بینی می‌شود. این نوسانات می‌تواند منجر به سود قابل توجهی شود، اما همچنین سرمایه گذاران را در معرض خطر ضررهای هنگفت قرار می‌دهد. در نتیجه باید حتما مدیریت سرمایه را رعایت کنید.

احتیاط و استفاده از استراتژی‌های مدیریت ریسک برای کاهش خطرات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با نوسانات بالا، ضروری است. اینجاست که تنوع سازی به کار می آید.

ارزهای پر ریسک

ممکن است برخی از پروژه‌ها، طرح‌های پامپ و دامپ یا راگ پول (Rug Pull) باشند، بنابراین برای جلوگیری از آنها باید آگاهی لازم را داشته باشید. در این نوع کلاهبرداری، قیمت‌ها با فعالیت خرید هماهنگ بالا می‌روند و سپس به سرعت فروخته می‌شوند که منجر به ضررهای قابل توجه برای سرمایه گذاران ناآگاه می‌شود.

در نتیجه باید نسبت به پروژه‌هایی که نوسانات قیمتی مشکوک یا روش‌های بازاریابی بیش از حد تهاجمی دارند، محتاط باشید.

خرید در بالاترین قیمت

ترس از دست دادن (FOMO) می‌تواند سرمایه گذاران را در دوره‌های هیجان بازار منجر به خرید آلت کوین با قیمت‌های بسیار بالا سوق دهد. به عبارتی سرمایه‌گذار احساس از دست دادن فرصت می‌کند و طمع می‌کند. آلت کوین‌ها بعد از رشد چندین برابری خود، اصلاح می‌کنند و در این اصلاح سرمایه‌گذار ضرر زیادی را می‌پردازد. در نتیجه در آلت سیزن باید حتما حواستان باشد که دچار طمع نشوید و در قیمت‌های بیش از حد متوسط هی ارزی را نخرید. 

تفاوت فصل آلت کوین 2024 با آلت سیزن‌های قبلی

تفاوت فصل آلت کوین 2024 با آلت سیزن‌های قبلی

در آلت سیزن سال‌های قبل به صورت آشکارا تمام ارزهای دیجیتال صعودی بودند و رشد زیادی را تجربه کردند. اما در آلت سیزن ۲۰۲۴ به دلیل اینکه تعداد ارزهای دیجیتال نسبت به سال‌های قبل، بسیار افزایش یافته، امکان رشد تمام بازار نیست. زیرا رشد تمام ارزهای دیجیتال نیازمند مقدار نقدینگی است که در دنیا وجود ندارد. به همین دلیل یک بازار صعودی پنهان خواهیم داشت. 

بررسی این دوره‌های گذشته به ما کمک می‌کند تا پویایی آلت سیزن و تاثیر آنها بر بازار ارز دیجیتال را بهتر درک کنیم. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این دو دوره داشته باشیم:

آلت سیزن 2017-2018

این فصل آلت کوین با کاهش قابل توجه دامیننس بیت کوین شروع شد. تسلط بیت کوین از 86.3 درصد در اواخر سال 2017 به 38.69 درصد در ابتدای سال 2018 رسید. در همین دوره، قیمت بیت کوین از بالاترین رکورد آن زمان یعنی بالای 20 هزار دلار، به زیر 6 هزار دلار در چند ماه بعد سقوط کرد.

در سال‌های 2017-2018، بازار عرضه اولیه کوین (ICO) رونق زیادی داشت و در نتیجه باعث شد که بسیاری از پروژه‌های بلاکچین با عرضه توکن‌های خود، از طریق ICO سرمایه جمع آوری کنند. این موضوع باعث افزایش قیمت آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین شد. از جمله این پروژه‌ها می توان به EOS اشاره کرد که با جذب سرمایه بیش از 4 میلیارد دلار، به یکی از موفق‌ترین پیش فروش‌های تاریخ تبدیل شد. Tezos نیز با جذب سرمایه 232 میلیون دلاری از طریق ICO، عملکرد خوبی در این دوره داشت.

آلت سیزن 2020-2021

فصل آلت کوین 2020-2021 همزمان با شیوع ویروس کرونا و روی آوردن معامله‌گران خرد و طرفداران پرشور ارز دیجیتال به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری خارج از بیت کوین، رخ داد. این موضوع منجر به ظهور میم کوین‌های جدید شد و دوج کوین و شیبا اینو رشد تاریخی را تجربه کردند.

رشد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز بازار آلت کوین‌ها را تقویت کرد و به افزایش خوش بینی نسبت به کل بازار ارز دیجیتال و بلاکچین کمک کرد. در این دوره، دامیننس بیت کوین از 70 درصد به 38 درصد کاهش یافت، در حالی که ارزش بازار تحت کنترل آلت کوین‌ها از 30 درصد به 62 درصد افزایش یافت.

برچسب ها : آلت سیزن ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد