جستجو در بیتفا
  • استاندارد BRC-20 چیست؟
  • قابلیت‌های استاندارد BRC-20
  • استاندارد BRC-20، مقصد جدیدی برای میم کوین‌های جدید می‌شود!
  • ارتباط استاندارد BRC-20 با افزایش قیمت کارمزدهای بیت کوین چیست؟
  • توکن‌های BRC-20 چگونه معامله می‌شوند؟
  • سوالات متداول
  • ۱.سازنده استاندارد BRC-20 چه کسی است؟
  • ۲.استاندارد BRC-20 در چه سالی ایجاد شد؟
  • ۳.آیا برای خرید توکن‌های BRC-20 نیاز به کیف پول خاصی دارم؟
استاندارد BRC-20 چیست؟ معرفی میم کوین‌های شبکه بیت کوین

استاندارد BRC-20 چیست؟ معرفی میم کوین‌های شبکه بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
۶ دقیقه
۳
۹۶۵
توسط :
تیم بیتفا

اخیرا، استقبال و آتش میم‌ کوین‌های شبکه بیتکوین به مرحله‌ای بالاتر رسیده و رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند. همچنین با افزایش قیمت و ارزش توکن پپه، ازدحام در شبکه اتریوم بیشتر شده است. با توجه به آنکه کاربران به طور مداوم به دنبال ترندهای جدید هستند، موضوع جدیدی توجه‌ کاربران را به خود جلب کرده و سر و صدای بسیاری به پا کرده است؛ ترندی که با نام استاندارد brc-20 شناخته شده و امکانات جالبی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. اما استاندارد BRC-20 چیست؟ چه میم کوین‌هایی با این استاندارد ایجاد شده‌اند؟ توکن های BRC-20 چه ارتباطی با افزایش هزینه کارمزدهای شبکه بیتکوین دارد؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا در سفری کوتاه و آموزنده، با استاندارد BRC-20 به طور کامل آشنا شده و همچنین ارتباط آن را با افزایش هزینه‌ کارمزدهای شبکه بیتکوین بررسی کنیم.

 

استاندارد BRC-20 چیست؟

استاندارد BRC-20 یک پروتکل الهام گرفته شده از ERC-20 است که برای ایجاد توکن‌های قابل تبادل و توسعه در شبکه بیتکوین طراحی شده است. این استاندارد بر اساس استاندارد ERC-20 اتریوم توسعه یافته و به عنوان یک راه حل برای پیاده‌سازی توکن‌های قابل تبادل در شبکه بیت کوین عمل می‌کند. اما استاندارد BRC-20 چه قابلیت‌هایی دارد؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

توکن های استاندارد BRC-20

 

قابلیت‌های استاندارد BRC-20

این استاندارد برای استفاده در سیستم‌های توزیع شده طراحی شده است و با استفاده از آن، توسعه دهندگان می‌توانند توکن‌های خود را در بلاکچین بیتکوین ایجاد کنند و از قابلیت‌های مالی و امنیتی بیتکوین بهره‌مند شوند. استفاده از استاندارد BRC-20 برای توسعه توکن‌های بیتکوین به شدت پرکاربرد است و این استاندارد به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که به راحتی توکن‌های بیتکوین خود را در زمینه‌های مختلفی مانند صنعت، بانکداری، بازی‌های آنلاین و ... استفاده کنند. همچنین، با استفاده از استاندارد BRC-20، توکن‌ها بر بستر بیتکوین قابلیت مبادله و انتقال در صرافی‌های مختلف و کیف‌ پول‌ها را دارا می‌باشند. شایان ذکر است که استفاده از استاندارد BRC-20 به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا از قابلیت‌هایی مانند امنیت بالا، شفافیت و عدم نیاز به وجود واسطه‌ها در مبادلات بهره‌مند شوند.

در کل، استاندارد BRC-20 یک راهکار موثر برای توسعه توکن‌های بستر بیتکوین و ایجاد برنامه‌های مبتنی بر شبکه بیتکوین است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی توکن‌های خود را به وجود آورده و با امنیت بسیار بالا و بدون دردسر، در صرافی‌ها و کیف‌ پول‌ها مختلف قابل مبادله باشند. 

ضمنا، علاوه بر قابلیت‌هایی که استاندارد BRC-20 در اختیار افراد قرار می‌دهد و موجب محبوبیت آن شده، اخیرا چند میم کوین موفق نیز بر بستر این استاندارد ایجاد و راه‌ اندازی شده‌اند که همین موضوع، بیشتر آن را بر سر زبان‌ها انداخته است که در ادامه به توکن‌های BRC-20 خواهیم پرداخت.

 

استاندارد BRC-20، مقصد جدیدی برای میم کوین‌های جدید می‌شود!

 در مجموع 8500 توکن مختلف با استفاده از استاندارد BRC-20 ساخته شده‌اند که اکثر این توکن‌های BRC-20 را میم کوین‌ها تشکیل می‌دهند؛ شامل pepe، ordi، SHIB، oshi و دیگر توکن‌های مشابه که هرکدام از توکن‌های BRC-20، شناسه‌ یا همان ID مخصوص خود را دارند، به طور مثال یکی از توکن‌های BRC-20  که domo نام دارد، با شناسه #809 شناخته می‌شود. 

جالب است بدانید که در اواخر ماه آپریل، ارزش بازار توکن BRC-20 افزایش ۶۰۰ درصدی (حدود 120 میلیون دلار) را به خود دیده و از تعداد تراکنشات استاندارد بیت کوین پیشی گرفته است.(بین تاریخ 29 آپریل تا 2 می به بیش از 50 درصد رسید که از استاندارد تراکنش‌های معمولی BTC بسیار بیشتر بود). تعداد کل تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین، ۲.۳۶ میلیون بوده است و حجم تراکنشات توکن BRC-20 در ماه می به 366000 تراکنش رسید. اما این موضوع چه تاثیری بر شبکه بیت کوین گذاشت؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

میم کوین های بیت کوین

 

ارتباط استاندارد BRC-20 با افزایش قیمت کارمزدهای بیت کوین چیست؟

بگذارید این موضوع را به صورت خیلی ساده و ملموس توضیح دهیم تا درک آن راحت‌تر باشد؛‌ فرض کنید که شما به بانک مراجعه کرده‌اید و با توجه به تعداد بالای مشتریان حاضر در بانک، باید در یک صف بسیار طولانی بمانید و مدت زمانی طولانی را صرف کنید تا نوبتتان شود. در این حالت، شما حتی حاضرید هزینه‌ای بپردازید تا به جای منتظر ماندن و صرف زمان بسیار زیاد، خیلی زودتر کار خود را انجام دهید اما در این میان، افراد دیگر نیز حاضر به پرداخت هزینه می‌شوند تا زودتر نوبتشان شود. اگر شما هزینه‌‌ی بیشتری پرداخت نکنید، در صف بسیار عقب‌تر خواهید رفت تا جایی که اگر صرفا منتظر بمانید و هیچ اقدامی نکنید، شاید حتی هرگز نوبت شما نشود. در نتیجه، پرداخت هزینه بیشتر به یک گزینه یا در واقع، به یک ترجیح تبدیل می‌شود. پس دلیل افزایش قیمت کارمزدهای بیت کوین چیست؟ بله، ازدحام در شبکه و افزایش تعداد تراکنشات.

اما نقش استاندارد BRC-20 در این افزایش قیمت چیست؟ همانطور که پیش‌تر اشاره شد،‌ توکن‌های بسیاری بر بستر این استاندارد ایجاد شده‌اند و برخی از آنها نیز محبوبیت بسیاری بین کاربران دارند؛ به طور مثال رمزارز پپه‌ای که بر بستر بیتکوین در تاریخ ۲۹ فروردین در محدوده قیمتی معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۵۵۱۴۲ دلار قرار داشت و در حال حاضر در محدوده قیمتی 0.36 دلار معامله می‌شود که نشان دهنده رشد بسیار بالای آن است؛ همین ظهور توکن‌های BRC-20 تاثیر چشمگیری بر افزایش حجم تراکنشات داشته است. به طور خلاصه، به دلیل فعالیت بسیار بیشتر در شبکه بیتکوین و افزایش حجم تراکنشات در شبکه، هزینه کارمزد تراکنش‌ها افزایش یافته است تا همه آنها تکمیل شوند.

ارزهای شبکه بیت کوین

 

توکن‌های BRC-20 چگونه معامله می‌شوند؟

توکن‌های BRC-20 در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال قابل معامله هستند و می‌توانید آن‌ها را با توجه به نیاز و میل خود خرید و فروش کنید. صرافی‌های مختلفی وجود دارند که با توجه به نوع توکن و تقاضای بازار، می‌توانید در آن‌ها توکن‌های BRC-20 را خرید و فروش کنید. برخی از این صرافی‌ها ارائه‌ دهنده‌ی خدمات کیف پول نیز یا همان والت نیز هستند که می‌توانید توکن‌های خریداری شده خود را در آن‌ها نگهداری کنید. دقت کنید که حتما قبل از شروع به معامله، نحوه‌ی انتقال و ذخیره‌ سازی توکن‌ها را به دقت بررسی کنید تا از احتمال هرگونه کلاهبرداری و دیگر خطرات ممکن، جلوگیری کنید.

 

سوالات متداول

در این مقاله سعی کردیم نگاهی جامع به استاندارد brc-20 داشته باشیم، اما در ادامه به تعدادی از سوالات پر تکرار نیز خواهیم پرداخت.

 

۱.سازنده استاندارد BRC-20 چه کسی است؟

سازنده این استاندارد همچنان ناشناس است و هویت او پنهان است، تنها یک اسم مستعار به نام domo از این شخص موجود است.

۲.استاندارد BRC-20 در چه سالی ایجاد شد؟

این استاندارد در تاریخ ۹ مارس سال ۲۰۲۳ توسط یک سازنده ناشناس با نام مستعار domo ایجاد شد.

۳.آیا برای خرید توکن‌های BRC-20 نیاز به کیف پول خاصی دارم؟

برای خرید و فروش توکن های BRC-20 به یک کیف پول سازگار با این استاندارد و مقداری ارز btc در جهت پوشش کارمزدها نیاز دارید. از کیف پول‌های پشتیبانی کننده از این استاندارد، کیف پول "Unisats" عملکرد مناسب‌تری دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد