جستجو در بیتفا
  • تجربه نوسانات بازار
  • تعدیل نیرو
  • ظهور رقبای OpenSea
  • پاسخ OpenSea به همکاری‌ها
  • استعداد، اصلی ترین معیار اوپن سی برای خرید و مشارکت
  • گوچی و لویی ویتون
  • گسترش کاربرد NFT
  • چشم انداز آینده OpenSea
OpenSea آماده مشارکت با صنایع مختلف

OpenSea آماده مشارکت با صنایع مختلف

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
۵ دقیقه
۰
۳۰۷
توسط :
رومینا میرفتاحی

اکنون، بحث اصلی در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، اکتساب‌ها هستند. دوین فینزر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران OpenSea، به DL News گفت این هفته این شرکت ذهن خود را نسبت به معاملات باز نگه می‌دارد. او گفت اوپن سی نسبت به مشارکت با صنایع مختلف مشتاق است و به همکاری با حوزه‌های جدید تمایل دارد. فینزر گفت استعداد اصلی‌ترین چیزی است که او در یک خرید یا مشارکت به دنبال آن است. OpenSea آماده مشارکت با صنایع مختلف است و فینزر در مصاحبه‌ای گفت "پاسخ صادقانه این است که ما رویکردی کاملاً آزادانه داریم. ما فکر می‌کنیم که اگر شراکت مناسبی پیش بیاید، قطعاً باید آن را در نظر بگیریم."

تجربه نوسانات بازار

OpenSea که از سقوط NFT در سال گذشته آسیب دیده است، برای توجیه ارزش 13.3 میلیارد دلاری خود مشکل دارد. در ژانویه سال 2022، OpenSea مهره اصلی در بخش NFT بود که نقش پر رنگی ایفا می‌کرد و تقریباً 90 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. با این حال، طبق گزارش Dune Analytics، سال گذشته پلتفرم اوپن سی شاهد تغییرات چشمگیری بوده است، به طوری که حجم معاملات ماهانه این شرکت با 96 درصد کاهش همراه بوده و به 171 میلیون دلار رسیده است. این کاهش منعکس کننده نوسانات گسترده‌تری است که بازار NFTها پس از به اوج رسیدن در سال 2021 تجربه کرد.

تعدیل نیرو

فینزر، DL News را تایید کرد و گفت پاییز گذشته، OpenSea نیمی از کارکنان خود را اخراج کرده است اما او ادعا کرد تعدیل نیرو ربطی به مسائل مالی نداشته است. او گفت: «تجدید ساختاری که ما انجام دادیم فقط بر تنظیم ساختار تیم برای ایجاد یک تیم جمع و جور متمرکز بود که بتواند هوشمندانه‌تر در بازار عمل کند، نه کاهش اندازه به دلیل فشار مالی"

ظهور رقبای OpenSea

ظهور رقیب‌هایی مانند Blur، بر موقعیت OpenSea در بازار تأثیر قابل توجهی داشتند. Blur، یک پلتفرم NFT است که در اواخر سال 2022 راه اندازی شد. استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات Blur، از جمله ایردراپ توکن، به آن امکان داده است تا به سرعت سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد. با وجود اینکه OpenSea هنوز تعداد کاربران بیشتری نسبت به Blur دارد، اما طبق گزارش سایت Dune Analytics، حجم معاملات روزانه Blur که حدود 18 میلیون دلار برآورد می‌شود، تقریباً پنج برابر بیشتر از اوپن سی است.

Blur، رقیب اوپن سی

فیزر گفت از عملکرد Blur متعجب نیست، او توضیح داد "ما به تازگی دیدیم که Blur زوایای مختلفی را در مورد دیدگاه قانونی و نظارتی کاهش داده است." فیزر در ادامه ادعا کرد که برخلاف Blur، اوپن سی بر حفظ ایمنی کاربر متمرکز شده است. او گفت "ما با حذف هرگونه مجموعه‌ تقلبی یا مشکل‌ساز، کاربران را ایمن نگه می‌داریم."

پاسخ OpenSea به همکاری‌ها

فینزر، مدیر عامل اوپن سی، در مصاحبه خود با DL News، عدم وجود هیچ گونه محدودیتی از طرف OpenSea برای مشارکت‌ها و خریدهای استراتژیک را برجسته کرد. البته اینطور نیست که اوپن سی  محتاجانه به دنبال خریدار باشد، اما به شدت به دنبال استعداد‌های نهفته است و مشتاق همکاری با فرصت‌هایی است که با اهداف استراتژیک آن همسو هستند.

استعداد، اصلی ترین معیار اوپن سی برای خرید و مشارکت

در سال 2022 اوپن سی، Gem را که یک ابزار جمع‌آوری NFT است، خرید. اوپن سی در خریدهای بعدی خود، Dharma که یک کیف پول رمزنگاری است و همینطور Mintdrop را نیز خریداری کرد. همانطور که از این خرید‌ها مشهود است، رویکرد OpenSea به اکتساب‌ها به شدت بر استعداد تمرکز دارد. فینزر گفت "برخی از پرشورترین افراد کسانی هستند که برای شروع پروژه‌های خود بلندپروازند، افرادی که فکر کارآفرینی دارند. شاید آن‌ها در استارت‌آپ خود به آن سطحی که می‌خواستند نرسیدند و به دنبال بستر دیگری هستند" او مدعی است که اوپن سی می‌تواند همان بستری باشد که آن‌ها به دنبالش هستند.

گوچی و لویی ویتون

NFT‌ها در ابتدا برای طیف وسیعی از شرکت‌های مبتنی بر محتوا، از جمله غول‌های مشهور سرگرمی ، لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای، موزه‌ها و خانه‌های مد معنا پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال گوچی و لویی ویتون در سال 2021 نیز بر حوزه کریپتو تسلط داشتند. اما فینزر گفت امسال متفاوت است.

گوچی و لویی ویتون

فیزر بعد از مصاحبه با این افراد گفت "من فکر می‌کنم مردم در حال حاضر شروع به درک عمیق تری از NFT‌ها کرده‌اند. زمانی که با افراد با استعداد حوزه‌های مختلف گفتگو انجام دادم، واقعاً تحت تأثیر سطح پیچیدگی افرادی قرار گرفتم که این پروژه‌ها و ابتکارات را اداره می‌کنند."

گسترش کاربرد NFT

شرکت اوپن سی مایل به همکاری با صنایع مختلف برای گسترش کاربرد NFTها است. جلسات اخیر فینزر با مدیران برندهای لوکس و همینطور شرکت در رویدادهای هفته مد در پاریس، بر تلاش‌های OpenSea برای ادغام NFT در بخش‌های متنوعی مانند مد و سرگرمی تأکید دارد. این شرکت قصد دارد گامی فراتر گذاشته و حوزه فعالیت NFT را گسترش دهد. این اقدام، دو سر سود است چرا که حین کاربردی شدن استفاده ازNFTها، آثار هنری و...به طور کلی هر چیز که با NFT خرید و فروش شود به گونه‌ای جاودانه می‌شود، چراکه حتی اگر خود اثر از بین برود همچنان برای همیشه روی زنجیره بلاکچین باقی می‌ماند.

چشم انداز آینده OpenSea

چشم اندازی از آینده را تصور کنید که در آن کاربران در حال استفاده از NFT برای کالاهای فیزیکی هستند، و برندها به سمت متاورس حرکت می‌کنند، اما پذیرش گسترده NFTها زمانی انجام می‌شود که برندها به طور فزاینده‎‌ای به مجموعه‌های دیجیتال علاقه‌مند شوند و به همکاری با این فضا تمایل پیدا کنند. پلتفرم اوپن سی اکثر امکاناتی که فعالان حوزه NFT ممکن است نیاز داشته باشند تعبیه کرده است و برای علاقه‌مندان یکی از بهترین و کاربردی‌ترین راه‌های دسترسی به NFTها می‌باشد. با در هم آمیختن صنایع مختلف با حوزه کریپتو و استفاده کاربردی از NFTها، آینده هیجان انگیزی برای صنایع پیش بینی می‌شود.

با وجود چالش‌های بازار، همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، OpenSea همچنان به چشم‌انداز خود مبنی بر یک بازار امن و کاربرپسند NFT متعهد است و بر حذف مجموعه‌های تقلبی یا مشکل‌ساز از پلتفرم خود تاکید دارد که نشان‌دهنده تعهد این پلتفرم به ایمنی کاربر و رعایت مقررات است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد