جستجو در بیتفا
  • آغاز فرایند اصلاح بیت کوین
  • لیکویید شدن ۳۴۰ میلیون دلار به دنبال اصلاح بیت کوین
  • اصلاح بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
لیکویید شدن ۳۴۰ میلیون دلار به دنبال اصلاح بیت کوین

لیکویید شدن ۳۴۰ میلیون دلار به دنبال اصلاح بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
۵ دقیقه
۰
۲۵۷
توسط :
مبین رزمخواه

در روز گذشته بازار فاز اصلاحی خود را آغاز کرد و قیمت بیت کوین به زیر ۴۳ هزار دلار رسید. این اتفاق باعث شد تا ۳۴۰ میلیون دلار پوزیشن لانگ در بازار لیکویید شود. اصلاح بازار اتفاقی منطقی است و لازم است که تریدرها خود را برای آن آماده کنند. ما هر روز در صفحه اخبار بیت کوین امروز اتفاقات مهم بازار کریپتو و بیت کوین را پوشش می‌دهیم. در این مقاله خبری به لیکویید شدن ۳۴۰ میلیون دلار پس از اصلاح بیت کوین می‌پردازیم و اتفاقات رخ داده را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آغاز فرایند اصلاح بیت کوین

چندین روز بود که بیت کوین توانسته بود روند صعودی خود را حفظ و افزایش قیمت مداومی را تجربه کند. پس از اینکه بیت کوین به مدت چند روز در بالای محدوده ۴۳ هزار دلار قرار داشت، در روز گذشته این ارز دیجیتال با اصلاحی حدود ۵ درصدی زیر ۴۳ هزار دلار رفت. این اصلاح تا ۴۰ هزار دلار نیز ادامه داشت و اکنون قیمت بیت کوین به پایین‌تر از ۴۲ هزار دلار نیز رسیده است.

در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های منتشر شده، معامله‌گران زیادی در روز گذشته ضررهای بزرگی را متحمل شدند. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد. 

 

لیکویید شدن ۳۴۰ میلیون دلار به دنبال اصلاح بیت کوین

طبق اطلاعاتی که توسط پلتفرم Coinglass منتشر شد، بیش از ۱۱۳ هزار تریدر در بازار کریپتو ۲۴ ساعت بدی را سپری کرده و سرمایه‌های زیادی از دست داده‌اند. بیشترین ضرر به ثبت رسیده در پلتفرم OKX رخ داده است و در یک معامله فیوچرز، ۸.۳ میلیون دلار از دارایی‌های یک معامله‌گر از بین رفته است. در صرافی متمرکز OKX رقم لیکویید شدن تریدرها به بیش از ۱۶۴ میلیون دلار رسید که حدود ۱۵۱ میلیون دلار آن در موقعیت‌های خرید یا لانگ اتفاق افتاد. 

صرافی بایننس از این نظر در رتبه دوم قرار می‌گیرد و حجم دارایی‌های لیکویید شده در آن به ۱۱۸.۳۳ میلیون دلار رسید. حدود ۹۷ میلیون دلار از این دارایی‌های لیکویید شده در موقعیت‌های لانگ و ۲۲ میلیون دلار از آن‌ها در موقعیت‌های فروش (سل شورت) رخ داده است. در این پلتفرم میزان معاملات خرید ۸۲ درصد از کل موقعیت‌ها را تشکیل داده بود.


این اتفاق به نوعی قابل پیش بینی بود و در تحلیل بیت کوین در روز گذشته عنوان شد که در خطر بودن دامیننس بیت کوین می‌تواند اصلاحی را برای آن آغاز کند.

در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم این ریزش قیمتی را تحلیل کنیم و با مشخص کردن حمایت‌های مهم بیت کوین، ببینیم که ریزش این ارز دیجیتال ممکن است تا کجا ادامه داشته باشد.

 

اصلاح بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

اصلاح بیت کوین

با توجه به شرایط موجود و روند صعودی قدرتمندی که در بازار کریپتو ایجاد شده بود، وقوع یک اصلاح قیمتی اتفاقی بسیار طبیعی است که می‌تواند برای ادامه روند صعودی و آینده بیت کوین مفید نیز باشد.

در تحلیل بیت کوین و بر اساس داده‌هایی که از تحلیل تکنیکال به دست می‌آوریم، می‌توان گفت که حمایت‌های بعدی بیت کوین در حال حاضر قیمت‌های ۴۱ هزار، ۴۰ هزار و پس از آن محدوده ۳۹۷۰۰ دلار است.

این حمایت‌ها نقش مهمی در ادامه مسیر بیت کوین خواهند داشت و باید دید قیمت در زمان رسیدن به آن‌ها چه واکنشی از خود نشان می‌دهد. اگر در این نواحی که مشخص شد، خریداران بتوانند اصلاح صورت گرفته را خنثی کنند، می‌توان به رشد بیشتر بیت کوین امیدوار بود.

از آن طرف اگر این محدوده‌های حمایتی جذابیت لازم برای ورود سرمایه‌های جدید به بازار را نداشته باشند، قیمت بیت کوین به سطوح پایین‌تر خواهد رسید.

با توجه به احساسات مثبت در مورد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) و همچنین نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین، اصلاح قیمتی این ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک فرصت خرید در نظر گرفته شود.

حمایت‌های بعد از ۳۹۷۰۰ دلار را می‌توان در محدوده‌های ۳۹ هزار دلار، ۳۸۵۰۰ دلار، ۳۸ هزار دلار مشخص کرد. اگر ریزش همچنان ادامه داشته باشد احتمال رسیدن بیت کوین به محدوده‌های ۳۷، ۳۶ و حتی ۳۵ هزار دلار نیز وجود دارد.

در هفته جاری اطلاعات اقتصادی مهمی از ایالات متحده منتشر خواهد شد که می‌تواند تاثیراتی روی بازارهای مالی داشته باشد. انتشار داده‌های اقتصادی تورم آمریکا (سه شنبه ۲۱ آذر) و همچنین تعیین نرخ بهره این کشور توسط فدرال رزرو (چهارشنبه ۲۲ آذر) اطلاعات مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که تا جایی که می‌توانید تا مشخص شدن روند بازار اقدام به باز کردن معامله نکنید. اگر تصمیم به فعالیت در بازار دارید به هیچ عنوان مدیریت سرمایه را فراموش نکنید و ریسک معاملات خود را تا حد ممکن کاهش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد