جستجو در بیتفا
  • هاوینگ لایت کوین چیست؟
  • چرا هاوینگ تاثیر مثبتی بر روی قیمت می‌گذارد؟
  • تاریخ اجرای هاوینگ لایت کوین چه زمانی است؟
  • واکنش LTC به هاوینگ‌های قبلی لایت کوین چه بوده است؟
  • نکته‌ای جالب در رابطه با قیمت LTC در روز هاوینگ
  • تحلیل تکنیکال ارز LTC (11 تیر ماه)
  • تحلیل ارز LTC در تایم فریم روزانه
  • تحلیل ارز LTC در تایم فریم 4 ساعته
  • آپدیت تحلیل لایت کوین (13 تیر)
هاوینگ لایت کوین + آخرین تحلیل لایت کوین (آپدیت روزانه)

هاوینگ لایت کوین + آخرین تحلیل لایت کوین (آپدیت روزانه)

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
۶ دقیقه
۲۴
۱,۵۴۷
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

رویداد هاوینگ یکی از جذابترین رویدادهای موجود در حوزه بلاکچین و بازار رمز ارزهاست که معمولاً تاثیرات مثبتی بر روی آن رمزارز می‌گذارد. شاید هاوینگ (Halving) را با نام بیتکوین بشناسید، اما جالب است بدانید این اتفاق تنها محدود به بلاکچین بیت کوین نیست و در خیلی از بلاکچین‌ها (مخصوصاً بلاکچین‌هایی که به نوعی فورک بیتکوین به حساب می‌آیند) نیز Halving دارند. بلاکچین لایت کوین نیز مانند بیتکوین هاوینگ دارد و قرار است به زودی هاوینگ لایت کوین رخ دهد. اما این رویداد چیست و در چه تاریخی رخ خواهد داد؟ آیا این رویداد تاثیر مثبتی بر روی قیمت ارز لایت کوین (LTC) خواهد گذاشت؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا نگاهی به رویداد Halving لایت کوین داشته باشیم و سپس به بررسی نمودار ارز LTC و تحلیل لایت کوین بپردازیم.

 

 

هاوینگ لایت کوین چیست؟

هاوینگ مکانیزمی است که ساتوشی ناکاموتو (خالق بیتکوین) آن را در جهت جلوگیری از تورم و محدود کردن عرضه طراحی کرده است. ماینرها برای ایجاد هر بلاک مقداری پاداش دریافت می‌کنند که این پاداش مستقیماً از طرف خود شبکه (به صورت تراکنش کوین‌بیس) به کیف پول ماینر ارسال می‌شود. این پاداش درواقع عرضه ارز بومی یک بلاکچین به حساب می‌آید. در فرایند هاوینگ این میزان پاداش پس از یک دوره مشخص نصف می‌شود با نصف شدن عرضه از تورم ارز بومی شبکه جلوگیری شود و در نتیجه باعث می‌شود که عرضه محدودی داشته باشد.

هاوینگ در شبکه لایت کوین

این مکانیزم هوشمندانه معمولاً تاثیر مثبتی بر روی قیمت دارد؛ شبکه لایت کوین نیز همانند بیتکوین هاوینگ دارد و با ایجاد هر 840 هزار بلاک جدید میزان پاداش‌ها نصف می‌شود. هر دوره هاوینگ تقریباً 4 سال (بستگی به میانگین سختی شبکه دارد) طول می‌کشد، در نتیجه هر 4 سال یکبار پاداش ماینرها و البته عرضه شبکه لایت کوین نصف می‌شود.

 

چرا هاوینگ تاثیر مثبتی بر روی قیمت می‌گذارد؟

قیمت هر کالا، سهام یا رمزارز با توجه به نسبت عرضه و تقاضایی که برای آن وجود دارد نوسان یافته و تعیین می‌شود. هر چقدر تقاضا از طرف خریداران برای یک رمزارز بالاتر باشد، قیمت آن رمزارز نیز به همان نسبت شاهد رشد خواهد بود؛ در مقابل هرچقدر میزان عرضه از طرف کاربران بیشتر شده و افزایش بیابد در نتیجه آن رمزارز بی ارزش‌تر شده و شاهد ریزش قیمتی می‌شود.

فرایند هاوینگ با محدود کردن پاداش ماینرها روند رشد عرضه رمزارز را محدود می‌کند. نکته دیگری که وجود دارد این است که ماینرها پس از هاوینگ با صرف انرژی (برق) یکسان نصف پاداش سابق را دریافت می‌کنند؛ همین موضوع باعث می‌شود انگیزه عرضه از طرف آن‌ها کاهش بیابد و باعث رشد قیمت آن رمز ارز شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید در بازارهای مالی همیشه یک رویداد تاثیرات خود را تا قبل از اجرا بر روی قیمت می‌گذارد و صبر کردن تا روز هاوینگ و سپس انتظار رشد داشتن کار هوشمندانه‌ای نیست.

 

تاریخ اجرای هاوینگ لایت کوین چه زمانی است؟

رویداد هاوینگ مبتنی بر زمان نیست، بلکه مبتنی بر تعداد بلاک ایجاد شده در شبکه است. به این منظور که با ایجاد هر 840 هزار بلاک جدید در شبکه لایت کوین(LTC) یک دوره هاوینگ رخ می‌دهد. در شبکه لایت کوین هر بلاک متوسط طی 2.5 دقیقه ایجاد می‌شود، در نتیجه 840 هزار بلاک تقریباً طی 4 سال ایجاد می‌َشود. طبق پیش بینی، هاوینگ لایت کوین در تاریخ 11 مرداد (2 August) و در بلاک شماره 2،520،000# رخ خواهد داد.

 

واکنش LTC به هاوینگ‌های قبلی لایت کوین چه بوده است؟

شبکه لایت کوین در طول تاریخ خود 2 بار شاهد رویداد هاوینگ بوده است و مرداد امسال سومین باری خواهد بود که این اتفاق در این شبکه رخ خواهد داد. بار اول در تاریخ 25 آگوست 2015 و بار دوم 5 آگوست سال 2019 پاداش ایجاد بلاک در شبکه لایت کوین نصف شد. در هاوینگ اول که قیمت LTC تنها 3 دلار بود، پاداش از 50 واحد به 25 واحد و بار دوم که در آن زمان قیمت LTC برابر با 101 دلار بود از 25 واحد به 12.5 واحد کاهش یافت.

تاریخ ثابت کرده است هاوینگ به تنهایی تاثیر کوتاه مدت بر روی قیمت ندارد و معمولاً از مدت‌ها قبل از هاوینگ تاثیر خود بر قیمت آن رمز ارز را شروع می‌کند. هاوینگ اتفاقی است که همه از آن با خبر می‌شوند و دیگر آن زمان موقعیت خوبی برای خرید نیست و اگر قصد سرمایه گذاری و گرفتن روند رشد از LTC و رویداد این پروژه را دارید باید زودتر و در محدوده‌های قیمتی مناسب‌تری اقدام کنید.

 

نکته‌ای جالب در رابطه با قیمت LTC در روز هاوینگ

بالاتر، قیمت ارز LTC در روز اجرایی شدن هاوینگ‌های قبل را بررسی کردیم؛ با مراجعه به سایت Cointrader PRO و بررسی نمودار رمز ارز لایت کوین به نکته جالبی می‌توان پی برد. در سال 2015 و همزمان با اجرای اولین هاوینگ شبکه لاین کوین قیمت این رمزارز در محدوده 3 دلار بوده است و همین محدوده تا مدتی به یک سطح بشدت قدرتمند تبدیل شده و بارها قیمت به آن واکنش نشان داده است.

اولین هاوینگ لایت کوین

این مورد در رابطه با هاوینگ دوم لایت کوین نیز صدق می‌کند؛ ارز LTC در روز اجرای این رویداد 101 دلار بوده و این محدوده قیمتی را تبدیل به یک سطح بسیار مهم برای این رمزارز کرده است. با نگاه به نمودار قیمتی این رمزارز متوجه می‌شویم سطح ایجاد شده در یکی از مهمترین سطوح قیمتی ارز LTC در چهار سال گذشته بوده است.

دومین هاوینگ لایت کوین

پس در نتیجه سطح قیمتی که در روز هاوینگ پیشرو ثبت شود، می‌تواند یک ناحیه قیمتی مهم برای ارز LTC در روندهای پیش رو باشد (خوشحال می‌شویم اگر نظر خودتان را نیز در این بابت در بخش نظرات با ما به انتشار بگذارید). در ادامه به تحلیل تکنیکالی ارز LTC خوهیم پرداخت.

 

تحلیل تکنیکال ارز LTC (11 تیر ماه)

در این بخش به تحلیل قیمت لایت کوین خواهیم پرداخت؛ در نظر داشته باشید بخش تحلیلی این مقاله تا هاوینگ لایت کوین به صورت مستمر آپدیت خواهد شد؛ پیشنهاد می‌کنم هر چند روز یکبار با سر زدن به این مقاله از آخرین تحلیل ارز LTC با خبر شوید.

 

تحلیل ارز LTC در تایم فریم روزانه

رمز ارز لایت کوین با توجه به شکست ساختاری که در تایم فریم روزانه از خودش نشان داده است، ذهنیت معامله گران را به کلی نسبت به روند قیمتی تغییر داده است. لایت کوین رنج روزانه خود را شکسته و انتظاری که باتوجه به آرایش و ریتم کندل های اخیر قیمت داریم این است که قیمت تا سقف رنج که محدوده 97 دلار است اصلاح بدهد که خریداران در سطوح مشخص شده پوزیشن خرید خوبی را بتوانند باز کنند و نهایت سود ممکن را شکار کنند.

تحلیل تکنیکال لایت کوین
نواحی 128 دلار را با توجه به گام شمارشی و جاری این رمزارز و محدوده مقاومتی مشخص شده، می‌توان به عنوان اولین تارگت قیمتی دانست؛ در صورت شکست و تثبیت هدف بعدی قیمت می‌تواند حتی محدوده 240 دلار باشد که البته محقق شدن این محدوده نیازمند اخبار مثبت و حمایت شدید خریداران است.

 

تحلیل ارز LTC در تایم فریم 4 ساعته

لازم به ذکر است که اگر قیمت در تایم فریم 4 ساعته بالای عدد 113 دلار بسته شود، معامله گران می‌توانند یک پله سبک در محدوده 110 دلار خرید کرده و وارد بازار کنند؛ چرا که بسته شدن قیمت در آن ناحیه نشان دادن رغبت خریداران است و این سبب ایجاد فشار خرید در بازار می‌شود و احتمال رسیدن قیمت به سطوح پایین‌تر کمتر خواهد شد. حتی در شرایطی که قیمت به محدوده پایین‌تری برسد، با حرکتی شارپ و سریع اتفاق می‌افتد و ممکن است اکثر معامله گران نتوانند از این فرصت استفاده کنند؛ در نتیجه پیشنهاد می‌شود اگر قصد ورود به این رمزارز را دارید، باقی حجم خود را در سطوح مشخص شده در تصویر و به صورت سفارش گذاری (Limit order) قرار دهید.

تحلیل ارز LTC

 

آپدیت تحلیل لایت کوین (13 تیر)

رمز ارز لایت کوین طبق انتظاری که داشتیم، بالای سقف قبلی بسته شد و شرایط ورود خریداران را فراهم کرده است و معامله‌گران می‌توانند در محدوده مشخص شده وارد بازار شوند و تا مقاومت های مشخص  شده از بازار کسب سود کنند. لازم به ذکر است که اگر این محدوده از بین برود، که احتمال رخ دادن این سناریو کم است تا رسیدن به محدوده‌های پایین‌تر هیچ حمایتی برای قیمت وجود ندارد و معامله‌گران نبایستی سرمایه خود را به خطر بیندازند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد