جستجو در بیتفا
  • فرصت‌های شغلی در حوزه بلاکچین
  • بلاکچین چیست؟
  • محبوب ترین شغل‌ها در حوزه بلاکچین در سال 2022
  • توسعه دهنده بلاکچین (Blockchain Developer)
  • معمار بلاکچین (Blickchain Architect)
  • مدیر بلاکچین (Blockchain Administrator)
  • مدیر پروژه بلاکچین (Blockchain Project Manager)
  • طراحان UX بلاکچین (Blockchain UX Designers)
  • تولید محتوا در حوزه بلاکچین (Blockchain Content Writers)
  • مشاور بلاکچین (Blockchain Consultant)
  • مشاور حقوقی بلاکچین (BlockChain Legal Consultant)
  • مهندس بلاکچین (Blockchain Engineer)
  • 10. تحلیلگر بلاکچین (Blockchain Analyst)
  • برای داشتن تخصص در بلاکچین چقدر دستمزد می‌گیرید؟
  • جمع بندی
آشنایی با شغل های جذاب حوزه فناوری بلاکچین

آشنایی با شغل های جذاب حوزه فناوری بلاکچین

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
۱۰ دقیقه
۳
۵۸۸
توسط :
مینا بشیری

امروزه فناوری بلاکچین به سرعت سرتاسر جهان در حال توسعه است. این یک مهارت نو ظهور در صنعت فناوری اطلاعات است که طبق مطالعات بین المللی، تخصص در بلاکچین پر سرعت ترین مهارت در حال رشد است. دلیل تقاضای بسیار برای فعالیت در این حوزه زمینه‌های کاربردی متعدد آن است. بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که آستین‌های خود را بالا زده و شروع به کسب مهارت در زمینه‌ی بلاکچین کنید. پس اگر در مورد شغل در بلاکچین کنجکاو هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

فرصت‌های شغلی در حوزه بلاکچین

پیش از اینکه به سراغ معرفی فرصت‌های شغلی در حوزه بلاکچین رویم بهتر است به معرفی مختصر بلاکچین بپردازیم.

بلاکچین چیست؟

به زبان ساده بلاکچین یک دفتر کل دیجیتالی از تراکنش‌ها است. بلاکچین فناوری است که با کمک آن بستری برای انتقال اطلاعات دیجیتال بدون خطر دستکاری یا جعل فراهم شده است و امروزه می‌توان آن را به ستون فقرات فضای اینترنت تشبیه کرد. بلاکچین یک اختراع مبتکرانه است که تغییراتی را در بازار تجارت جهانی ایجاد کرده است و از بسیاری جهات به بسیاری از مشاغل کمک کرده است.

بلاکچین مانند صفحه‌ی گسترده‌ی گوگل عمل می‌کند که توسط تعداد زیادی از سیستم‌ها در سرتاسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شود. در بلاکچین به این صفحات گسترده بلاک می‌گویند. این بلاک‌ها به اینترنت متصل هستند و هر زمان که تراکنشی انجام شود جزئیات آن در آن صفحه‌ی گسترده ثبت می‌شود. به علاوه هر کسی هر کجای دنیا که باشد تنها با استفاده از تلفن همراه و دسترسی به اینترنت قادر به مشاهده تمام تراکنش‌ها می‌باشد. اگرچه امکان اضافه کردن تراکنش وجود دارد اما امکان ویرایش و تغییر در داده‌های فعلی در بلاک‌ها وجود ندارد. که البته همین ویژگی سبب محبوبیت بلاکچین شده است.

در مقاله‌ی بلاکچین چیست بیشتر بخوانید.

 

محبوب ترین شغل‌ها در حوزه بلاکچین در سال 2022

محبوب ترین شغل ها در حوزه بلاکچین در سال 2022

اگر علاقه مند به فعالیت در حوزه بلاکچین هستید لازم است اطلاعات بیشتری در مورد گزینه‌های پیش رو کسب کنید. فرصت‌های شغلی بسیاری در این حوزه‌ی رو به رشد منتظر شما هستند. در ادامه لیست محبوب ترین شغل‌ها در حوزه بلاکچین در سال 2022 را مشاهده می‌کنید:

  1. توسعه دهنده بلاکچین (Blockchain Developer)

توسعه دهندگان بلاکچین یکی از محبوب ترین نقش‌ها را در بازار امروز دارند. آنها اغلب با توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها توسط فناوری بلاکچین سرو کار دارند. به دلیل ارائه‌ی راه حل‌های استثنایی و خدمات جامع اغلب این شغل در دسته پر طرفدار ترین‌ها قرار دارد. دو دسته توسعه دهندگان بلاکچین وجود دارد: توسعه دهندگان کلیدی و نرم افزار بلاکچین.

برخی از سازمان‌ها که به توسعه دهندگان بلاکچین نیاز دارند، شرکت‌های دولتی، شرکت‌های مالی و شرکت‌های فناوری می‌باشند. که مهارت‌های لازم برای استخدام :

  • دانش درباره‌ی ساختار و نحوه‌ی کار بلاکچین
  • مهارت در ساختار اطلاعات
  • مهارت در توسعه وب و فناوری رمز نگاری
  • مهارت در NET,C++,XML

میانگین دستمزد برای توسعه دهندگان بلاکچین سالانه 150 هزار دلار است.

 

  1. معمار بلاکچین (Blickchain Architect)

معمار بلاکچین عموما با طراحی و اتصال چند بخش از بلاکچین سرو کار دارد. به علاوه با بخش‌های دیگر مانند طراحان UX، توسعه دهندگان، اپراتور‌های IT و مدیران شبکه برای ایجاد راه حل کامل بلاکچین همکاری می‌کنند. مهارت‌های لازم برای استخدام:

  • تجربه در زمینه‌ی توسعه، رمزنگاری و علم داده
  • مسلط به CSS,HTML,REACT,PYTHON,NODE و GENERIC SQL
  • مهارت عملی در توسعه‌ی بلاکچین یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود

میانگین دریافت دستمزد برای معماران بلاکچین بسته به سطح مهارت سالانه حدود 160 هزار دلار می‌باشد.

 

  1. مدیر بلاکچین (Blockchain Administrator)

مدیران بلاکچین به توسعه، ایجاد و حفظ عملیات هماهنگ در اجزای زیرساخت بلاکچین کمک می‌کنند. آنها اغلب از متخصصان برای ارائه بهترین ارزش تجاری و نظارت بر عملکرد هر سرویس و ابزار درگیر در زیر ساخت استفاده می‌کنند. مدیر بلاکچین به دلیل موقعیتی که در هماهنگی پروژه‌های بلاکچین دارند یک از مشاغل مورد علاقه در حوزه بلاکچین می‌باشد. مهارت‌های لازم برای استخدام:

  • آگاهی درباره‌ی پروتکل بیت کوین
  • مهارت بالا در زمینه زبان برنامه نویسی
  • مسلط به کار با UNIX و LINUX
  • توانایی در مهندسی شبکه، مجازی سازی و خدمات شبکه

میانگین دستمزد برای مدیران شبکه سالانه حدود 106 هزار دلار می‌باشد.

 

  1. مدیر پروژه بلاکچین (Blockchain Project Manager)

یک مدیر پروژه‌ی بلاکچین در ایجاد ارتباط بین سازمان و کارشناسان بلاکچین نقش دارد. آنها دروازه بان شرکت‌ها هستند زیرا از درک واضح هر نیاز توسط کارشناسان اطمینان حاصل می‌کنند و مطمئن می‌شوند هر کاری به موقع و دقیق تحویل داده می‌شود. آنها همچنین نیاز‌های فنی همه‌ی ذینفعان شرکت را ساده می‌کنند. مهارت‌های لازم برای استخدام:

  • مهارت در مدیریت پروژه ها
  • دانش وسیع در حوزه‌ی بلاکچین
  • مهارت ارتباطی

میانگین درآمد سالانه برای مدیران پروژه تقریبا 65 هزار دلار می‌باشد.

 

  1. طراحان UX بلاکچین (Blockchain UX Designers)

طراحان UX اطمیمان حاصل می‌کنند که یک رابط منحصر به فرد در هنگام تعامل کاربر با پلتفرم وجود دارد. آنها پلتفرم را برای کاربران ساده، جذاب جلوه می‌دهند. مهارت‌های لازم برای استخدام:

  • خلاقیت و اطلاع از نحوه‌ی کار بلاکچین
  • مهارت فنی بالا
  • مهارت ارتباطی بالا

میانگین درآمد سالانه برای طراحان UX تقریبا 107 هزاد دلار می‌باشد.

 

  1. تولید محتوا در حوزه بلاکچین (Blockchain Content Writers)

تولید کنندگان محتوا در حوزه بلاکچین جنبه‌های مختلف حوزه‌ی بلاکچین را به زبان ساده بیان می‌کنند. در حقیقت اکنون درحال خواندن یک محتوای بلاکچینی می‌باشید که البته برای علاقه مندان در این حوزه یک حرفه‌ی رضایت بخش است. این شغل معمولا شامل تحقیق و بررسی، نوشتن وایت پیپر، توسعه نقشه‌ی راه و محتوای وبلاگ می‌شود. مهارت‌های لازم برای استخدام:

  • دانش در زمینه نحوه‌ی کار بلاکچین
  • مهارت نوشتاری بالا
  • مهارت ارتباطی بالا

میانگین درآمد برای نویسندگان در حوزه بلاکچین سالانه تقریبا 116 هزار دلار است.

 

  1. مشاور بلاکچین (Blockchain Consultant)

امروزه مشاور بلاکچین یکی از حرفه‌های پر درآمد در حوزه بلاکچین است. آنها اغلب مسئول توسعه استراتژی‌ها، حل مشکلات و ارائه دانش فنی هستند. به علاوه ارزیابی و مدیریت ریسک‌ها را نیز بر عهده دارند. در واقع مشاورین بلاکچین باید در فناوری بلاکچین خبره باشند زیرا شغل آنها ارائه راهکار‌های عملی می‌باشد.

میانگین درامد سالانه مشاورین بلاکچین تقریبا 92 هزار دلار می‌باشد.

 

  1. مشاور حقوقی بلاکچین (BlockChain Legal Consultant)

دنیای بلاکچین هر روز در حال توسعه و گسترش است و با گذشت زمان به پیچیدگی‌های آن نیز افزوده می‌شود. به همین دلیل لازم است سازمان‌ها از اصطلاحات حقوقی مربوط به پروژه‌ها آگاه باشند. مشاور حقوقی بلاکچین برای رمز ارز‌ها و قراداد‌ها مشاوره و ساختار ارائه می‌دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که شرکت از قوانین موجود پیروی می‌کند. مهارت‌های لازم برای استخدام:

اغلب انتظار می‌رود مشاورین حقوقی در فناوری بلاکچین تخصص داشته و همچنین از قوانین آن کشور اطلاع داشته باشد به علاوه لازم است از نحوه کار قرارداد‌های هوشمند نیز آگاهی داشته باشد.

درآمد سالانه مشاورین حقوقی تقریبا 107 هزار دلار می‌باشد.

 

  1. مهندس بلاکچین (Blockchain Engineer)

مهندسان بلاکچین عمدتا درگیر ایجاد اپلیکیشن‌هایی هستند که ویژگی‌های شرکت را برآورده می‌کنند. آنها به کنجکاوی و مهارت در زبان‌های برنامه نویسی معروف هستند و در چشم انداز اقتصادی مهندسی بلاکچین مهارت دارند.

میانگین درآمد سالانه مهندسین بلاکچین تقریبا 70 هزار دلار می‌باشد.

 

10. تحلیلگر بلاکچین (Blockchain Analyst)

تحلیلگر بلاکچین را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: تحلیلگر ریسک و تحلیلگر تجاری. تحلیلگران ریسک، ریسک‌های موجود در برنامه‌های بلاکچین را ارزیابی می‌کنند. آنها همچنین تهدیدات بالقوه را شناسایی کرده و راه حل‌هایی برای خنثی کردن این خطرات ارائه می‌دهند. تحلیل گران کسب و کار با توسعه‌ی استراتژی‌های موثر درگیر هستند. آنها مناطقی را که نیاز به بهبودی دارند شناسایی می‌کنند. علاوه بر این اغلب به داشتن دانش فشرده در زمینه بلاکچین و همچنین مهارت‌های فنی شناخته می‌شوند.

میانگین درآمد سالانه تحلیلگران بلاکچین تقریبا 111 هزار دلار می‌باشد.

 

برای داشتن تخصص در بلاکچین چقدر دستمزد می‌گیرید؟

بلاکچین یکی از مهارت‌هایی است که با سرعت بیسار زیاد در حال گسترش و توسعه است در نتیجه فرصت‌های شغلی در بلاکچین نیز به طور قابل توجهی در حال افزایش است. دستمزد متخصصین در حوزه بلاکچین در مقایسه با دیگر متخصصین IT به مراتب بالا تر است. اگر چه دستمزد فعالیت در این حوزه بالا است اما تعداد افراد متخصص در این حوزه بسیار محدود است. به همین دلیل است که غول‌های بزرگ فناوری مانند آمازون، فیس بوک و مایکروسافت تیم خود را برای مطالعه و تحقیق در مورد فضای بلاکچین تشکیل داده‌اند.

تقاضا برای متخصصان بلاکچین تقریبا در هر بخش مانند BFSI (بانکداری، خدمات مالی و بیمه)، مراقبت‌های بهداشتی، زنجیره تامین، بازی، املاک و مستغلات و غیره وجود دارد. حتی برخی از موسسات دولتی نیز فناوری بلاکچین را در برنامه کار خود وارد کرده‌اند.

به طور معمول دستمزد توسعه دهندگان بلاکچین که در ابتدای راه قرار دارند در ایالت متحده چیزی حدود 120 هزار دلار می‌باشد. با این حال با مهارت بالا در این زمینه می‌توان بیش از 150 هزار دلار در سال در ایالت متحده کسب کرد. میزان درآمد افراد نسبت مستقیمی با مهارت‌های آنها دارد. به این صورت که هرچه مهارت بیشتری در حوزه بلاکچین داشته باشید به مراتب دستمزد بیشتری دریافت می‌کنید. علاوه بر این مدرک و جایگاه شغلی نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در میزان دستمزد دریافتی می‌باشد.

 

جمع بندی

هر کسی می‌تواند در این فضا کار کند. مدیران رسانه‌های اجتماعی، مدیران جامعه و تحلیلگران معاملات رمز ارز‌ها از دیگر حرفه‌های مرتبط با بلاکچین می‌باشد. در حقیقت در هر زمینه‌ای که برای شروع آموزش انتخاب می‌کنید می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌ای را انتخاب کنید که پتانسیل رشد بالایی در آینده داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد