جستجو در بیتفا
  • بیبی دوج چه اهدافی دارد؟
  • معرفی کوتاه دوج کوین
  • بیبی دوج ، فرزند قوی دوج کوین
  • اصلی ترین هدف بیبی دوج
  • دبیت کارت (Debit card) بیبی دوج کوین
  • ترغیب معامله گران، مزیت بزرگ ارزدیجیتال بیبی دوج
  • ساخت NFT اختصاصی در بیبی دوج کوین
  • هوش مصنوعی در بیبی دوج کوین
  • عرضه محدود ، باعث محبوبیت میم کوین بیبی دوج
  • معرفی خالق و توسعه دهنده بیبی دوج کوین
  • آیا بیبی دوج کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟
  • آیا قیمت بیبی دوج کوین به یک دلار می‌رسد؟
  • آینده قیمتی بیبی دوج کوین چگونه است؟
  • ارز دیجیتال بیبی دوج از کدام صرافی می‌توانم بخرم؟
  • بیبی دوج را در چه کیف پولی نگه داریم؟
ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟

ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
۸ دقیقه
۵
۳۹۶
توسط :
کامیار جعفریان

با پیدایش ارزدیجیتال بیتکوین و معرفی صنعت پول‌های غیرمتمرکز در دنیا، بسیاری از کامیونیتی ها و طرفداران صنعت ارزهای دیجیتال تصمیم به جذب مخاطب کردند. یکی از سریع‌ترین راه‌های جذب مخاطب استفاده از میم ها و تصاویر خنده دار است. ارزدیجیتال دوج کوین یکی از اولین و پر مخاطب‌ترین میم کوین‌های فعال در این زمینه محسوب می شود. بیبی دوج را به عنوان فرزند دوج کوین می شناسند. اما بیبی دوج چیست؟ آیا هدف خاصی پشت این ارز نهفته است؟ آیا این توکن ارزش سرمایه گذاری و خرید دارد؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

 

بیبی دوج چه اهدافی دارد؟

برای درک بهتر اینکه ارز دیجیتال بیبی دوج چیست و چه اهدافی در سر دارد، بهتر است در ابتدا معرفی کوتاهی از دوج کوین داشته باشیم. بیبی دوج از ارزهای زیرمجموعه دوج کوین محسوب می‌شود و الهام گرفته از این ارزدیجیتال است. به بیان ساده‌تر بیبی دوج کوین در اکوسیستم دوج کوین فعالیت می‌کند و اهداف مشترکی با دوج کوین دارد. در ادامه به معرفی کوتاه دوج کوین پرداختیم تا درک بهتری از بیبی دوج کوین داشته باشید.

معرفی بیبی دوج

 

معرفی کوتاه دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین تسط شخصی به نام  بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال 2013 راه اندازی شد. بیلی مارکوس مهندس نرم افزار IBM و جکسون پالمر مهندس نرم افزار ADOBE هستند. از آنجا که بیتکوین یک ارزدیجیتال OpenSource و متن باز محسوب می شود، خالقین دوج کوین برای شوخی و سرگرمی تصمیم گرفتند تا کدهای شبکه بیتکوین را کپی برداری کنند. آنها با قرار دادن یک عکس از سگ معروف شیبا اینو، از ارزدیجیتال دوج کوین رونمایی کردند. در کمال ناباوری این ارز دیجیتال طرفدراران بسیاری پیدا کرد تا جایی که شخصیت معروف ایلان ماسک (Elon musk) تصمیم به حمایت از این ارز دیجیتال گرفت و تا به امروز نیز این حمایت ادامه دار بوده است.

حمایت ایلان ماسک از دوج کوین

به خاطر تمامی حواشی مثبت ایجاد شده برای دوج کوین، این ارز بعد از مدتی به عنوان یک ارز دیجیتال هدفمند و با Utility و کاربردی شناخته شد. قرار بر این شد تا دوج کوین به عنوان ارزی برای استفاده روزمره مردم جهت پرداخت های خرد استفاده شود. به طور مثال قرار بر این شد تا از این ارز برای پرداخت های خرد در برخی از مراکز خرید، بلیط ورود به سینما، پرداختی وبسایت‌های آنلاین و ... استفاده شود. نکته مهم اینجاست که به دسته‌ای میم کوین‌ها (توکن بی ارزش) در میان مدت توانسته‌اند محبوبیت کسب کنند، به اصطلاح Semi Fungible Token می‌گویند. ناگفته نماند که این تنها یک تعریف از Semi Fungble Token ها سات و این دسته از توکن ها تعاریف دیگری نیز دارند. آیا ارز دیجیتال بیبی دوج کوین هم جزو این دسته از توکن‌ها قرار می‌گیرد؟ در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

بیبی دوج ، فرزند قوی دوج کوین

ارزدیجیتال بیبی دوج کوین در سال 2021 ایجاد شد و در همان ابتدا تصمیم گرفت راه پدرش را ادامه داده و حتی از پدر خودش (دوج کوین) جلو بزند. این ارزدیجیتال در همان ابتدا با یک Whitepaper و Roadmap وارد میدان شد و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت! تیم بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی توییتر و دیسکورد فعالیت‌های زیادی جهت معرفی و تبلیغات بیبی دوج داشتند.

 

اصلی ترین هدف بیبی دوج

طبیعی است که اصلی‌ترین هدف بی بی دوج چه باشد؛ یک دارایی با هزینه تراکنش های پایین تر از بیتکوین و دوج کوین برای پرداخت‌های روزمره و خرد. اما نکته حائز اهمیت داشتن مزیت‌های این ارز دیجیتال است. در واقع تیم توسعه بیبی دوج کوین باید بتواند با ارائه مزیت های مختص به خود متقاضیان را ترغیب به استفاده یا سرمایه گذاری روی این پروژه کند. این پروژه فعالیت خود را در حوزه توکن‌های غیر مثلی نیز گسترش داده است. بی بی دوج تیم توسعه فعالی دارد و ایده‌های خلاقانه‌ای ارائه می‌دهند.

 

دبیت کارت (Debit card) بیبی دوج کوین

به جرئت می‌توان گفت یکی از جذاب ترین کارهای بیبی دوج  که توانسته باعث جذب مخاطب شود، راه اندازی دبیت کارت اختصاصی است. با دبیت کارت بیبی دوج کوین می‌توانید پرداخت‌های روزمره خود را انجام دهید. این دبیت کارت مانند سیستم های پرداختی VisaCard , PayPal و ... عمل می‌کند. در این دبیت کارت مخاطبان می‌توانند نقل و انتقال و خرید و فروش استیبل کوین‌ها و ارزهای فیات را نیز داشته باشند. نکته بسیار مهم در این دسته از کارت های اعتباری، ارائه مزیت برای رقابت با دیگری است.

کارت های اعتباری بیبی دوج کوین

 

ترغیب معامله گران، مزیت بزرگ ارزدیجیتال بیبی دوج

عده‌ای از تحلیلگران هزینه تراکنش 10 درصدی برای نقل و انتقال توسط بیبی دوج کوین را به عنوان یک مزیت بزرگ در شبکه می‌شناسند. به زبان ساده‌تر، در صورتی که مخاطب بخواهد توکن‌های خود را به فروش برساند، موظف تا 10 درصد از کل تعداد توکن‌های برای فروش خود را به عنوان کارمزد پرداخت کند. اما مزیت مهم این است که زمانی که شما توکن‌های خود را حفظ (سرمایه گذاری) کنید و دیگران توکن های خود را بفروش برسانند، 10 درصد کمیسیون تراکنش آنها به شما تعلق خواهد گرفت. این مسئله سرمایه گذاران بزرگ در شبکه را ترغیب می‌کند تا تمایلی به عرضه توکن‌های خود نداشته باشند. ارزدیجیتال بیبی دوج  تنها به این موارد بسنده نکرده و مزیت‌های دیگری نیز در نقشه راه خود مطرح کرده است.

 

ساخت NFT اختصاصی در بیبی دوج کوین

در وبسایت رسمی بیبی دوج می‌توانید NFT های اختصاصی خود را ایجاد کنید. یکی از بزرگترین مزیت‌های ساخت NFT در وبسایت بیبی دوج کوین این است که مبلغ قابل توجهی از این درآمد زایی صرف نگهداری و حفظ سگ‌ها می‌شود. این مسئله می‌تواند باعث علاقه مندی و محبوبیت حامیان حیوانات به صنعت ارزهای دیجیتال شود. بیبی دوج کوین تنها به صنعت NFT ها بسنده نکرده و در هوش مصنوعی نیز حرف هایی برای گفتن دارد. در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به بررسی هوش مصنوعی بیبی دوج بپردازیم.

 با بیبی دوج کوینNFT ساخت

 

هوش مصنوعی در بیبی دوج کوین

Ai Babydoge یک هوش مصنوعی ایجاد شده توسط تیم توسعه بیبی دوج کوین است که توانسته صنعت ارزدیجیتال و توکن‌های غیرمثلی را با هوش مصنوعی ادغام کند. این هوش مصنوعی توسط الگوریتم‌های Machine Learning ادغام شده و سازگار با ذهن انسان است. هوش مصنوعی Ai Babydoge می‌تواند باعث راحت تر شدن ساخت و تولید NFT ها شود. این هوش مصنوعی در بحث آموزش و ساخت توکن‌ها نیز فعالیت کرده و سرعت کار متقاضیان را چند برابر می‌کند.

هوش مصنوعی بیبی دوج

 

عرضه محدود ، باعث محبوبیت میم کوین بیبی دوج

اکثر میم کوین‌ها به دلیل نداشتن هدف مشخص، کلاهبرداری بودن و موارد دیگر، معمولاً شاخصی تحت عنوان میزان عرضه کل (Max Supply) ندارند و تنها به فکر کسب درآمد کوتاه مدتی و میان مدتی در شبکه هستند. معمولا پدید آورندگان این دسته از میم کوین‌ها بعد از مدت کوتاهی پروژه خود را نابود کرده و با به دست آوردن یک رقم قابل توجه از این بازار خارج می شوند. خالق بیبی دوج کوین توانسته با اقداماتی مانند معرفی خود، ارائه اهداف تیم، اعلام میزان عرضه کل (420,000T BabyDoge) و ... این میم کوین را از سایر میم کوین‌ها متمایز کند. این اقدامات باعث اعتماد سازی بیشتر در بین سرمایه گذاران شده است.

 

معرفی خالق و توسعه دهنده بیبی دوج کوین

کریستین کامپیسی بنیانگذار اصلی بیبی دوج کوین است. او یک فعال جدی در بخش محیط زیست و بحث نیکوکاری است. کریستین کامپیسی طبق ادعای خود حامی جدی حیوانات است و دلیل اصلی راه اندازی توکن بیبی دوج کوین نیز حمایت از سگ هاست. کامپیسی در دو وبسایت Savelands.org و Pawz.com به فعالیت‌های خود در بحث نیکوکاری ادامه می‌دهد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این شخص نیست و او برای اعتماد سازی بیشتر می‌تواند اطلاعات بیشتری را از خود در فضای مجازی منتشر کند.

خالق بیبی دوج

 

آیا بیبی دوج کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

به طور کلی سرمایه گذاران برتر بازار کریپتو بیش از 65 درصد از سرمایه خود را روی ارزهای دیجیتال بیتکوین و اتریوم سرمایه گذاری می کنند. این دسته از افراد 15 الی 25 درصد سرمایه خود را برای سرمایه گذاری روی آلتکوین‌های معتبر اختصاص می‌دهند و تنها 10 الی 15 درصد از باقی سرمایه خود را برای فعالیت روی کارهایی مانند دریافت ایردراپ ، عرضه اولیه ، سرمایه گذاری روی پروژه های پر ریسک و ... اختصاص می‌دهند.

پروژه بیبی دوج کوین جزو دارایی های بسیار پر ریسک محسوب می‌شود و هر چه قدر هم که توسعه پرقدرتی داشته باشد جزو دسته توکن های میم کوین است. بهترین کار برای سرمایه گذاری بر روی ارزدیجیتال بیبی دوج تکرار رفتار سرمایه گذاران بزرگ است. با مدیریت ریسک و سرمایه می‌توانید بهترین بازدهی را با سرمایه گذاری روی این پروژه داشته باشید. در آخر به این نکته اشاره کنیم که میم کوین‌ها همواره نیازمند به حمایت کامیونیتی دارند. اگر طرفداران یک میم کوین دست از حمایت بکشند توکن شکست می‌خورد. پس میم کوین‌هایی مانند دوج کوین ریسک خیلی بالایی دارند و اگر سرمایه گذار ریسک پذیری نیستید توصیه به سرمایه گذاری در این نوع پروژه‌ها را نمی‌کنیم.

آیا قیمت بیبی دوج کوین به یک دلار می‌رسد؟

برای رسیدن قیمت بیبی دوج کوین به یک دلار باید حتما شاخصه‌های بسیار مهمی در نظر گرفته شود. اما اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین شاخصه برای رسیدن بیبی دوج به یک دلار تعداد توکن‌های کل (Maximum Supply) و تعداد توکن‌های در گردش (Circulating Supply) شبکه است. تعداد توکن‌های شبکه باید عدد مناسب، معقول و محدودی باشد و حجم بازار (MarketCap) در شبکه به حد زیادی رشد کند. برای رسیدن قیمت بیبی دوج کوین به یک دلار مارکت کپ آن باید بیشتر از Market cap بیت کوین شود و چنین چیزی به دور از واقعیت است.

آینده قیمتی بیبی دوج کوین چگونه است؟

از آن‌جا که دوج کوین و بیبی دوج کوین هر دو در ابتدا به عنوان شت کوین شناخته می‌شدند و صرفا برای شوخی‌های کامیونیتی‌های جامعه کریپتو پدید آمدند، تحلیل قیمت آینده این ارز کمی دور از تصور است. به طور کلی تحلیل قیمتی آلت کوین‌ها نیز کاری بسیار سخت و پیچیده است و دو ارز بیت کوین و اتریوم تصمیم گیرنده آینده قیمتی بازار ارز دیجیتال برای کلیه ارزها هستند. اما بسیار طبیعی است که در بازار صعودی بیت کوین و اتریوم از کلیه آلت کوین‌ها انتظار رشد‌های قیمیتی را داشته باشیم. اما این رشد برای اکثر آلت‌ کوین‌ها صرفا به منظور شکستن سقف‌های قیمتی قبل خود نیست.

ارز دیجیتال بیبی دوج از کدام صرافی می‌توانم بخرم؟

اگر علاقه‌مند به استفاده از صرافی‌های متمرکز هستید ارز دیجیتال بیبی دوج کوین را می‌توانید از صرافی Mexc  و صرافی Coinex خریداری کنید. قبل از انجام این کار پیشنهاد می‌کنید که مقاله آموزش صرافی Mexc را مطالعه کنید. اگر تمایل به استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) داشته باشید امکان سواپ یا تبدیل بیبی دوج در اکثر DEXهای معتبر فراهم است. از جمله دکس‌های معتبر که امکان سواپ بیبی دوج در آن‌ها فراهم است می‌توان به صرافی Uniswap , Pancakeswap و Sushiswap  اشاره کرد. اگر تمایل به استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز و سواپ را دارید حتما به نرخ Gas در زمان معامله توجه داشته باشید. در صورتی که نرخ کمیسیون در روزی که قصد سواپ دارید زیاد باشد کمیسیون شبکه زیادی را متحمل خواهید شد.

بیبی دوج را در چه کیف پولی نگه داریم؟

امروزه انواع کیف پول ارز دیجیتال از این ارز پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید بیبی دوج کوین را در اکثر کیف پول‌های معتبر نگهداری کنید. کیف پول Trust Wallet و Metamask از معروف‌ترین کیف پول‌هایی هستند که امکان نگهداری ارز دیجیتال بیبی دوج کوین در آن‌ها فراهم شده است. حتما قبل از ارسال بیبی دوج کوین به کیف پول خود از شبکه‌ای که بیبی دوج کوین را بر بستر آن خریداری می‌کنید اطمینان پیدا کنید. در حال حاضر بیبی دوج کوین تنها بر بستر شبکه اتریوم و شبکه بایننس فعالیت میکند و آدرس کیف پول هر دو این شبکه با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که در ابتدا به شبکه پشتوانه دقت نکنید ممکن است دارایی خود را به اشتباه به یک آدرس کیف پول دیگر منتقل کنید. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ۰۱:۲۴
اکبر بهمنی
بسیار خوب و روان
پاسخ