جستجو در بیتفا
  • تحلیل ارز MKR
  • تحلیل ارز RUNE
  • تحلیل ارز GNS
  • تحلیل ارز Sand
  • تحلیل ارز APE
معرفی 5 فرصت معاملاتی برتر برای این هفته (23 مرداد)

معرفی 5 فرصت معاملاتی برتر برای این هفته (23 مرداد)

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
۵ دقیقه
۱۵
۲,۷۱۳
توسط :
محمد مهرآفرین

این هفته قصد داریم در ادامه سری مقالات مارکت ریپورت بیتفا به معرفی آلت کوین های برتر برای معامله بپردازیم. ارز بیت کوین به عنوان پرچمدار بازار رمز ارزها، همچنان روندی رنج و خسته کننده در پیش دارد؛ اما تعدادی از آلتکوین‌ها از نظر تکنیکالی در جایگاهی مناسب قرار گرفتند و می‌توانیم انتظار یک نوسان جذاب را از آن‌ها داشته باشیم. فرصت‌هایی که در این مقاله قرار می‌گیرند با دیدگاه‌های مختلف تحلیل شده است و می‌تواند برای کاربران مفید باشد؛ اما در نظر داشته باشید هیچ یک از آن‌ها پیشنهاد سرمایه‌گذاری نبوده و صرفاً تحلیل هستند. در ادامه به تحلیل بازار ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

 

تحلیل ارز MKR

پروژه Maker DAO یکی از محدود پروژه‌های موجود در حوزه دیفای است که ماه گذشته عملکرد مثبت در TVL داشته و توانسته است نقدینگی قفل شده پلتفرم خود را افزایش دهد. در هفته گذشته عملکرد چشمگیری از آن شاهد بودیم و با 15 درصد رشد توانست با پشت سر گذاشتن پلتفرم Aave به رتبه دوم پروژه‌های برتر دیفای برسد.

ارز بومی آن یعنی رمزارز MKR از نظر تکنیکالی شرایط خوبی دارد، ساختاری کاملا صعودی تشکیل داده است و انتظار داریم رشد قیمت آن ادامه دار باشد. بکرترین نواحی قیمتی برای ورود خریداران نواحی 1249 و 1209 دلار است. اگر شاهد اصلاح عمیق‌تری از قیمت بودیم ناحیه حمایتی 1161 دلار نیز می‌تواند برای ورود خریداران مناسب باشد. مقاومت‌های مهم پیش روی قیمت، نواحی 1332 ، 1405 و 1503 دلار (تارگت‌های قیمتی) است؛ خریداران در این نواحی می‌توانند به صورت پله‌ای از معاملات خود خارج شوند.

تحلیل ارز MKR

لازم به ذکر است اگر قیمت سطح حمایتی 1234 دلار را با قدرت از دست بدهد، به منظور تضعیف روند صعودی می‌تواند زنگ خطری برای خریداران باشد. در نتیجه در چنین شرایطی بایستی برای باز کردن معاملات حتماً منتظر تاییدیه های کندلی باشید. (البته احتمال رخ دادن این سناریو بسیار کم است ولی بهتر است برای هر حرکت بازار استراتژی داشته باشیم).

 

تحلیل ارز RUNE

دومین ارزی که در معرفی آلت کوین های برتر برای معامله قرار است معرفی کنیم ارز Rune است. پروژه THORChain با ارز بومی Rune یک صرافی غیر متمرکز میان زنجیره‌ای است و در هفته گذشته عملکرد خیلی خوبی داشته است. رمزارز RUNE در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد و با توجه به اینکه اولین حرکت خلاف جهت قیمت را اخیراً شکل داده است، احتمال دارد قیمت مجدد به سطوح بالاتر برخورد کند.

بکرترین نواحی برای ورود خریداران محدوده‌های قیمتی 1.33 و 1.20 دلار است. مقاومت‌های قیمتی پیش روی نواحی 1.57 ، 1.7 و 1.9 دلار است که می‌تواند برای قرار دادن حد سود مناسب باشد. در نظر داشته باشید اگر قیمت سطح 1.189 دلار را به سمت بشکند، ساختار صعودی قیمت تغییر خواهد کرد و روند ریزشی جدیدی شکل می‌گیرد؛ البته احتمال رخ دادن این سناریو بسیار کم است ولی بهتر استراتژی لازم برای این شرایط را نیز داشته باشیم.

تحلیل ارز RUNE

 

تحلیل ارز GNS

معاملات فیوچرز در صرافی‌های غیر متمرکز می‌تواند یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های موجود در فضای دیفای باشد. پلتفرم Gains Network با ارز بومی GNS از پروژه‌های برتر این حوزه به حساب می‌آید و اخیراً نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. با توجه به اینکه رمز ارز Gns در کف کانال قیمتی قرار دارد، انتظار رشد مجدد قیمت را داریم.

بکرترین نواحی قیمتی برای ورود خریداران به این رمزارز می‌تواند محدوده‌های 4.7 و 4.55 دلار باشد. مقاومت‌های مهم پیش رو (تارگت‌های معامله) نواحی 5.16 و 5.38 دلار است که می‌تواند محدوده‌های خوبی برای تعیین حد سود باشد. لازم به ذکر است که اگر قیمت سطح حمایتی 4.7 دلار را با قدرت زیادی بشکند، ساختار قیمتی دستخوش تغییر می‌شود و خریداران بایستی در معاملات خود دقت بیشتر و ریسک پذیری کمتری داشته باشند. البته احتمال رخ دادن این سناریو بسیار کم است ولی بهتر است برای هر حرکت بازار استراتژی داشته باشیم.

تحلیل ارز GNS

ما در بیتفاندا یک بار پیشنهاد خرید برای این رمزارز در محدوده قیمتی 8 دلار داده و در قیمت 11.8 دلار با 47 درصد سود خارج شدیم؛ اما پس از آن قیمت ریزش داشته و اکنون در کف کانال خود قرار داد.

 

تحلیل ارز Sand

پروژه Sandbox آزادسازی توکن عظیمی در پیش دارد و قرار است حدود 40 میلیون دلار (نزدیک به 5 درصد از کل ارزش بازار خود) آزادسازی داشته باشد. این میزان دارایی که در حال عرضه است، توسط سرمایه گذاران اولیه و با قیمت بسیار پایین خریداری شده است (هر واحد Sand با قیمت 0.0036 دلار خریداری شده است). پس در نتیجه ممکن است این اتفاق فشار فروش بالا و ریزش قیمتی برای ارز Sand در پیش داشته باشد.

رمز ارز SAND ساختاری نزولی دارد و مناسب برای ورود فروشندگان است؛ با توجه به توضیحات ذکر شده انتظار داریم در روزهای آتی شاهد رسیدن قیمت به سطوح پایین‌تر باشیم. بکرترین نواحی برای ورود فروشندگان، محدوده 0.40 دلار است؛ معامله گران می‌توانند در این نواحی قیمتی معاملات فروش (Short) باز کنند. مهم‌ترین حمایت‌های قیمتی نیز نواحی 0.38 و 0.372 دلار است که می‌تواند نواحی مناسبی برای قرار دادن حد سود معاملات فروش باشد.

تحلیل ارز SAND

لازم به ذکر است که اگر قیمت بتواند سطح 0.4057 دلار را به سمت بالا بشکند، ساختار نزولی قیمت به کلی تغییر می‌کند و این خطری جدی برای فروشندگان به حساب خواهد آمد. البته احتمال رخ دادن این سناریو بسیار کم است ولی بهتر است نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید.

 

تحلیل ارز APE

در میان 100 رمزارز برتر بازار، ارز APE یکی از بهترین شرایط قیمتی را در هفته گذشته داشته است و در حال حاضر نیز شرایط خوبی برای ادامه موج صعودی شکل داده و انتظار داریم در روز های آتی به سمت اهداف بالاتر حرکت کند. بکرترین نواحی برای ورود خریداران نواحی 2.073 و 2 دلار است؛ مقاومت‌های پیش روی قیمت نیز نواحی 2.15 و 2.288 دلار است که برای قرار دادن حد سود نیز می‌تواند محدوده‌های مناسب باشد. در صورت بهبود شرایط برای پروژه متاورسی Otherside می‌توانیم تاثیراتش بر روی قیمت ارز Ape را شاهد باشیم.

تحلیل ارز APE

لازم به ذکر است که اگر قیمت سطح 1.973 دلار را بشکند، ساختار قیمت تغییر می‌کند و خریداران باید دقت بیشتری برای ورود به معاملات داشته باشند، البته احتمال رخ دادن این سناریو بسیار کم است ولی بهتر است حتی برای این شرایط نیز استراتژی داشته باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد