جستجو در بیتفا
  • معرفی سایت تریدینگ ویو
  • امکانات سایت تریدینگ ویو
  • نحوه دسترسی به سایت تریدینگ ویو
  • نحوه دانلود سایت تریدینگ ویو
  • نحوه ثبت نام در سایت تریدینگ ویو
  • آموزش Trading view
  • مشخص کردن تایم فریم نمودار قیمتی در تریدینگ ویو
  • ساخت واچ لیست در سایت تریدینگ ویو
  • تنظیم آلارم در سایت تریدینگ ویو
  • شخصی‌سازی نمودار قیمتی در سایت تریدینگ ویو
  • آموزش ابزارهای سایت Trading view
  • رسم خط روند در سایت تریدینگ ویو
  • رسم محدوده حمایت و مقاومت در سایت تریدینگ ویو
  • اندازه‌گیری نوسان نمودار در سایت تریدینگ ویو
  • آموزش کار با اندیکاتورهای سایت تریدینگ ویو
  • امکانات پولی سایت تریدینگ ویو
  • وصل کردن صرافی بینگ ایکس به سایت تریدینگ ویو
اشتراک گذاری
سایت تریدینگ ویو - آموزش Trading view به زبان ساده

سایت تریدینگ ویو - آموزش Trading view به زبان ساده

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
۱۰ دقیقه
۱۳
۴۵۰
توسط :
یاسمن یزدان دوست

یکی از نیازهای اصلی هر معامله‌گر و سرمایه گذاری، ابزار تحلیل تکنیکال است. ابزاری که بتوان تمام نمودارهای قیمتی دارایی‌های مختلف را بررسی کرد. تریدینگ ویو یکی از بهترین و بروزترین پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال نمودار است. این پلتفرم محبوب‌ترین ابزار تحلیل است که در تمام صرافی‌ها نیز از آن استفاده می‌شود. اگر تریدر هستید و به این حوزه علاقه‌مند هستید، یادگیری کار با تردینیگ ویو بسیار ضروری است. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا به طور جامع با سایت تریدینگ ویو آشنا شوید.

 

معرفی سایت تریدینگ ویو

سایت تریدینگ ویو پلتفرمی است که تمام امکانات لازم برای تحلیل تکنیکال دارایی‌های بازارهای مالی را ارائه می‌دهد. این پلتفرم هم نسخه تحت وب دارد هم قابل نصب بر روی گوشی‌های اندروید و ios است. تریدینگ ویو در وسترویل ایالت اهایو در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۲۰ دارای هشت میلیون کاربر بود. این پلتفرم نمودارهای قیمت اکثر دارایی‌های بازارهای مالی از کریپتو گرفته تا سهام و کالاها را شامل می‌شود. همچنین سایت تریدینگ ویو دارای یک شبکه اجتماعی است که کاربران می‌توانند ایده‌ها و تحلیل‌های خود را به اشتراک بگذارند. با این ارتباطات شما می‌توانید توانایی‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. همین موضوع باعث علاقه بیشتر کاربران به این پلتفرم شده است.

تریدینگ ویو

سایت تریدینگ ویو رابط کاربری ساده و جذابی دارد که مناسب افراد مبتدی و همچنین مناسب افراد حرفه‌ای است. ظاهر این پلتفرم را می‌توانید به راحتی شخصی‌سازی کنید. تریدینگ ویو امکانات و قابلیت‌ها بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد که همین ابزارها به تحلیل بهتر شما کمک شایانی می‌کند. پس به عنوان یک تریدر یادگیری کار با تریدینگ ویو بسیار پراهمیت است. در ادامه این مقاله با اکثر ویژگی‌های این پلتفرم جذاب آشنا خواهید شد.

 

امکانات سایت تریدینگ ویو

سایت تریدینگ ویو یک پلتفرم کامل است که امکانات و قابلیت‌های بسیاری دارد. در این مقاله به بررسی و آموزش محبوب‌ترین و پرکاربردترین امکانات آن می‌پردازیم. شما با استفاده از این پلتفرم می‌توانید تمام نمودارهای قیمتی را مشاهد کنید. همچنین با استفاده از ابزارها و اندیکاتور‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید نمودار‌ها را تحلیل تکنیکال کنید و معامله کنید. بعضی از صرافی‌ها امکان اتصال مستقیم به تریدینگ ویو را دارند، مانند صرافی بینگ ایکس که شما می‌توانید بسیار راحت‌تر ترید کنید و از امکانات تریدینگ ویو نیز بهره‌مند شوید. دسترسی به تریدینیگ ویو از هر دستگاهی که بخواهید امکان‌پذیر است. در ادامه به آموزش نحوه دانلود و ساخت حساب در این پلتفرم خواهیم پرداخت.

امکانات رایگان تریدینگ ویو بسیار پیشرفته و کافی هستند اما اگر بخواهید از این پلتفرم بیشترین استفاده ممکن را بکنید، اشتراک پولی آن دارای امکانات بسیار بهتر و حرفه‌ای‌تری است. از دیگر امکانات بسیار جذاب این پلتفرم شخصی‌سازی نمودار و تمام بخش‌های نرم‌افزار است که باعث راحتی کاربران می‌شود. همچنین ابزارهای تریدینگ ویو به شما اجازه ترسیم خط روند، محدوده حمایت مقاومت، رسم فیبوناچی، مشخص کردن پوزیشن معاملاتی لانگ و شورت، اندازه‌گیری میزان رشد نمودار، رسم کانال و غیره را می‌دهد. با استفاده از این ابزارها تحلیل دقیق‌تری را می‌توانید انجام دهید. در تریدینگ ویو شما می‌توانید آلارم قیمتی بگذارید، به این معنا که اگر ارز بیت کوین به قیمت ۳۰ هزار دلار رسید به من خبر بدهد، پس از رسیدن به قیمت مدنظر شما آلارم فعال می‌شود و شما را باخبر می‌کند. همین ویژگی باعث می‌شود که شما از هیچ معامله‌ای جا نمانید. در ادامه این مقاله هماره باشید تا با مهم‌ترین امکانات این پلتفرم به طور جامع‌تری آشنا شوید.

 

نحوه دسترسی به سایت تریدینگ ویو

حال که با کاربردهای تریدینگ ویو آشنا شدید، لازم است که نحوه دانلود و ثبت نام در این پلتفرم را به شما آموزش دهیم.

نحوه دانلود سایت تریدینگ ویو

سایت تریدینگ ویو دارای نسخه وب، دسکتاپ و موبایل است که از سیستم عامل‌های اندروید، ios، ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند. در دسترس بودن این پلتفرم باعث محبوبیت بیشتر آن می‌شود. جهت دانلود تریدینگ ویو هم می‌توانید از طریق سایت اصلی آن اقدام فرمایید هم می‌توانید از طریق برنامه‌های Play Store و App Store آن را دانلود کنید. جهت دانلود از طریق سایت وارد سایت tradingview.com شوید، سپس از قسمت نوار بالای صفحه گزینه More را انتخاب کنید، سپس بر گزینه Download کلیک کنید. حال با توجه به سیستم‌عامل خود گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید. به همین راحتی می‌توانید این پلتفرم را دانلود کنید. البته باید به این نکته اشاره کنم که نسخه تحت وب آن نیز بسیار کامل و کافی است و نیازی به نصب اپلیکیشن نیست.

نحوه دانلود تریدینگ ویو

 

نحوه ثبت نام در سایت تریدینگ ویو

جهت ثبت نام در این برنامه باید بر روی آیکون آدمک کلیک کنید و گزینه Sign In را انتخاب کنید. اگر از قبل حساب داشتید، اطلاعات خود را وارد کنید در غیر این صورت، برگزینه Sign Up در قسمت پایین صفحه کلیک کنید. راه‌های مختلفی برای ثبت نام و ورود به حساب خود دارید، یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید. اما حتما به این موضوع دقت کنید که اگر بدون حساب وارد این پلتفرم شوید و تحلیلی بر روی یک نمودار انجام دهید، پس از خروج شما از پلتفرم، هیچ اطلاعاتی ذخیره نخواهد شد! از همین رو حتما قبل از هرکاری وارد حساب خود شوید.

نحوه ثبت نام در تریدینگ ویو

 

آموزش Trading view

پس از آن‌که وارد حساب کاربری‌تان شدید، وارد صفحه زیر خواهید شد. در این صفحه با ساتفاده از کادر سرچ بالای صفحه می‌توانید هر جفت ارز یا سهامی که می‌خواهید را پیدا کنید. با کلیک بر روی گزینه Launch Chart نمودار آن جفت ارز به شما نمایش داده می‌شود.

آموزش کار با تریدینگ ویو

پس از وارد شدن به صفحه نمودار قیمت دارایی، تمام امکانات و ابزارهای تریدینگ ویو در دسترس شما قرار می‌گیرد. با کلیک بر روی جفت ارز بالای صفحه، می‌توانید نمودار دارایی دیگری را سرچ کنید و مشاهده کنید.

نمودار قیمت در تریدینگ ویو

در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا بیشتر کار با تریدینگ ویو را آموزش ببینید.

 

مشخص کردن تایم فریم نمودار قیمتی در تریدینگ ویو

جهت تنظیم تایم فریم نمودار دارایی باید از قسمت نوار بالایی این پلتفرم بر روی قسمت تایم فریم که در تصویر زیر مشخص کردیم، کلیک کنید. سپس می‌توانید از بین تایم فریم‌های یک ثانیه تا تایم فریم‌های بالا مانند یک ماه و یک ساله انتخاب کنید. همچنین با کلیک بر روی آیکون ستاره، می‌توانید آن تایم فریم را به لیست «محبوب‌ها» اضافه کنید. پس از انتخاب تایم فریم‌های محبوب‌تان، در نوار بالایی تریدینگ ویو قابل مشاهده هستند. با انتخاب هر کدام تایم فریم نمودار شما تغییر می‌کند.

مشخص کردن تایم فریم نمودار قیمتی در تریدینگ ویو

اگر ساعت نمودار شما با کشورتان هماهنگ نیست، از قسمت پایین نمودار بر روی ساعت آن کلیک کنید، سپس از بین گزینه‌های نشان‌داده شده، ساعت کشورتان را انتخاب کنید.

تنظیم ساعت در تریدینگ ویو

 

ساخت واچ لیست در سایت تریدینگ ویو

در سایت تریدینگ ویو شما می‌توانید واچ لیست شخصی خود را بسازید. در قسمت راست صفحه لیست واچ لیست شما قابل مشاهده است. حال کلیک بر روی دکمه + می‌توانید هر ارزی را که می خواهید اضافه کنید. همچنین برای حذف کردن ارز یا سهامی باید دکمه × را انتخاب کنید. به همین راحتی شما می‌توانید واچ لیست دلخواه خود را بسازید. در برنامه موبایل نیز یک بخش جدا برای واچ لیست وجود دارد.

ساخت واچ لیست در تریدینگ ویو

 

تنظیم آلارم در سایت تریدینگ ویو

جهت تنظیم آلارم در سایت تریدینگ ویو باید از نوار بالایی صفحه بر روی +Alert کلیک کنید.  سپس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که باید تنظیمات مربوطه را وارد نمایید. در بخش اول باید ارز مورد نظرتان را وارد نمایید. در قسمت دوم می‌توانید تعیین کنید که زمانی که از این قیمت عبور کرد به شما آلارم دهد یا زمانی که زیر/بالای این قیمت رفت به شما اطلاع دهد. سپس باید قیمت مدنظرتان را وارد نمایید تا در زمان رسیدن به آن قیمت به شما اطلاع دهد. بعد از آن می‌توانید مشخص کنید که فقط یک بار (Only Once) به شما آلارم دهد یا هر بار (Every Time) که به این قیمت رسید. سپس می‌توانید تاریخ انقضای این آلارم را نیز مشخص کنید. در نهایت در قسمت Alert name اسم و در قسمت Message پیام مدنظر خود را می‌توانید وارد نمایید (اختیاری). در قسمت Notifications نیز می‌توانید راه‌های مختلفی را جهت ارسال پیام مشخص کنید.

تنظیم آلارم در تریدینگ ویو

 

شخصی‌سازی نمودار قیمتی در سایت تریدینگ ویو

در این پلتفرم می‌توانید نمودار خود را تغییر دهید و شخصی سازی کنید. کافیست از نوار بالای صفحه مانند تصویر زیر گزینه نمودار را انتخاب کنید. سپس لیستی از نمودارهای مختلف با پارامترهای مختلف به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. اما محبوب‌ترین و بهترین مدل نموداری Candles است. نمودار خطی نیز طرفداران خود را دارد. جهت تغییر رنگ نمودار باید بر روی نمودار کلیک راست کنید و سپس گزینه Setting را انتخاب نمایید. پس از آن پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود که می‌توانید تمام تنظیمات کندل‌ها و رنگ چارت را تغییر دهید. این موضوع برای تریدرهای حرفه‌ای بسیار جذاب است.

شخصی‌سازی نمودار قیمتی در تریدینگ ویو

 

آموزش ابزارهای سایت Trading view

سایت تریدینگ ویو ابزارهای کاربردی بسیار زیادی دارد که در این بخش قصد داریم چندتا از پرکاربردترین آن‌ها را بررسی کنیم.

رسم خط روند در سایت تریدینگ ویو

از نوار سمت چپ می‌توانید Trend Line را انتخاب کنید و با کلیک بر روی نمودار می‌توانید به راحتی آن را رسم کنید. با کلیک اول نقطه شروع خط مشخص می‌شود و با کلیک دوم نقطه پایان خط را تعیین می‌کنید. همچنین می‌توانید از Horizontal Line استفاده کنید و یک خط افقی را بر روی نمودار رسم نمایید. جهت تغییر رنگ این خطوط کافیست بر روی خط کلیک کنید تا نوار تنظیمات آن را مشاهده کنید.

رسم خط روند در تریدینگ ویو

 

رسم محدوده حمایت و مقاومت در سایت تریدینگ ویو

از قسمت نوار سمت چپ همان طور که در تصویر زیر نشان دادیم، گزینه مستطیل را انتخاب کنید. پس از آن باید با کلیک بر روی نمودار محدوده مقاومت و حمایت خود را مشخص کنید. جهت تغییر رنگ آن کافیست بر روی مستطیل کلیک کنید تا نوار تنظیمات آن باز شود. این ابزار یکی از پرکاربردترین امکانات تریدینگ ویو است.

رسم محدوده حمایت و مقاومت در تریدینگ ویو

 

اندازه‌گیری نوسان نمودار در سایت تریدینگ ویو

در نوار سمت چپ یک ابزاری وجود دارد که آیکون آن مانند خط‌کش است. پس از انتخاب این گزینه شما می‌توانید میزان صعود یا ریزش نمودار را اندازه‌گیری کنید. برای مثال در تصویر زیر با اندازه‌گیری میزان صعود این نمودار، متوجه شدیم که ۷.۵۷ درصد در ۱ روز و ۸ ساعت صعود کرده است. این اطلاعات جهت انجام معاملات بسیار کاربردی هستند.

اندازه‌گیری نوسان نمودار در تریدینگ ویو

 

 

آموزش کار با اندیکاتورهای سایت تریدینگ ویو

اندیکاتور در تحلیل تکنکیال یک روش است که در سایت تریدینگ ویو به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از قسمت نوار بالای صفحه می‌توانید تمام اندیکاتور‌هایی که می‌خواهید را اضافه کنید. از جمله اندیکاتور‌های معروف و پرکاربرد: اندیکاتور حجم، اندیکاتور ‌RSI، اندیکاتور CCI، اندیکاتور ایچیموکو و یکی از محبوب‌ترین‌ها اندیکاتور میانگین متحرک و همچنین اندیکاتور حرفه‌ای مکدی را می‌توان در این پلتفرم استفاده کرد. برای مثال در تصویر زیر اندیکاتور ابرهای ایچیموکو را اضافه کردیم. با کلیک بر روی آیکون ستاره نیز می‌توانید اندیکاتور‌های محبوب خود را تعیین کنید.

آموزش کار با اندیکاتورهای تریدینگ ویو

 

امکانات پولی سایت تریدینگ ویو

استفاده از تریدینگ ویدیو به صورت کلی رایگان است اما یک سری محدودیت‌ها دارد، برای مثال نمی‌توانید هر تعدا ارزی که خواستید را به واچ لیست خود اضافه کنید. یا برای مثال نمی‌توانید بیش از سه اندیکاتور همزمان بر روی چارت خود قرار دهید. تریدینگ ویو برای کاربران معمولی سه محصول پولی ارائه می‌دهد که به نام‌های Essential، Plus و Premium شناخته می‌شوند. قیمت این سه محصول با یکدیگر متفاوت است و همچنین مزایا و امکانات هرکدام مختلف است. البته بعضی از ویژگی‌ها بین هر سه آن‌ها مشترک است، از جمله: بدون تبلیغات، پشتیبانی از تعداد زیادی ارز در واچ لیست، پشتیبانی از همزمان بیش از سه تا اندیکاتور، تنظیم تایم فریم دلخواه و غیره. در نسخه Essential امکان استفاده از همزمان پنج اندیکاتور وجود دارد و برای نسخه‌های بالاتر مانند Plus امکان استفاده همزمان ۱۰ اندیکاتور و برای نسخه Premium همزمان ۲۵ اندیکاتور وجود دارد. شما باید با توجه به شرایط خود یکی از این محصولات را انتخاب کنید. در تصویر زیر این سه محصول و امکاناتشان را مشخص کردیم.

امکانات پولی تریدینگ ویو

 

وصل کردن صرافی بینگ ایکس به سایت تریدینگ ویو

صرافی بینگ ایکس یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که امکانات و قابلیت‌های بسیاری دارد. این صرافی مناسب‌ترین صرافی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی است، زیرا نیاز به احراز هویت ندارد. (نحوه ثبت نام در صرافی بینگ ایکس)

شما از طریق سایت تریدینگ ویو می‌توانید به صرافی خود وصل شوید و معاملات خود را در این پلتفرم باز و بسته کنید. برای این کار باید ابتدا از نوار پایین صفحه وارد بخش Trading Panel شوید و صرافی BingX را انتخاب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات حساب خود شما به صرافی‌تان متصل خواهید شد. به همین راحتی می‌توانید در تریدینگ ویو با صرافی بینگ ایکس معامله باز کنید. (آموزش فیوچرز در اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس)

اگر هنوز در صرافی بینگ ایکس ثبت نام نکردید از طریق این لینک اقدام فرمایید.

وصل کردن صرافی بینگ ایکس به تریدینگ ویو

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد