جستجو در بیتفا
  • تشکیل الگوی پرچم نزولی در نمودار ریپل
  • افزایش فشار فروش نهنگ‌ها
  • تشکیل تقاطع مرگ در نمودار ریپل
  • فعلا خبری از ETF ریپل نیست
بررسی ۴ دلیل که از سقوط احتمالی ریپل در هفته‌های آتی خبر می‌دهند

بررسی ۴ دلیل که از سقوط احتمالی ریپل در هفته‌های آتی خبر می‌دهند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
۲ دقیقه
۱
۳۸۹
توسط :
علی ابراهیمی

در شرایطی که برخی از تحلیلگران از افزایش احتمالی قیمت آلت کوین‌ها و آغاز آلت سیزن خبر می‌دهند، ترکیبی از دلایل تکنیکال، فاندامنتال و آنچین نشان می‌دهد احتمالا در هفته‌های آتی شاهد کاهش قیمت ریپل (XRP) خواهیم بود.

به نقل از کوین تلگراف، در حال حاضر الگوهای تکنیکال کلاسیکی در نمودار ریپل در حال تشکیل شدن است که در کنار فشار فروش نهنگ‌ها می‌توانند قیمت این ارز دیجیتال را به شدت کاهش دهند.

تشکیل الگوی پرچم نزولی در نمودار ریپل

در حال حاضر الگوی پرچم نزولی در نمودار ریپل تشکیل شده که در صورت تایید می‌تواند قیمت ریپل را بیش از ۵۰٪ کاهش دهد.

پرچم نزولی یک الگوی دنباله‌دار است که از یک روند نزولی شدید و سپس یک بازه تثبیت قیمت نسبتا صعودی تشکیل می‌شود. در نهایت زمانی که قیمت به زیر خط روند پایینی این الگو کاهش یابد، می‌تواند به اندازه روند نزولی شدید قبلی خود سقوط کند.

قیمت ریپل در حال حاضر در حوالی خط روند پایینی قرار گرفته و با توجه به قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی هفتگی (RSI) در ناحیه خنثی (۴۰)، احتمال سقوط به زیر این سطح وجود دارد.

نمودار ریپل تایم فریم ۱ هفته

بنابراین، در صورتی که قیمت به زیر خط روند پایینی الگوی پرچم نزولی سقوط کند، ممکن است تا ماه می یا ژوئن شاهد سقوط ۵۵ درصدی قیمت تا ۰.۲۴ دلار باشیم.

افزایش فشار فروش نهنگ‌ها

یکی دیگر از دلایل سقوط احتمالی قیمت ریپل در ماه‌های آتی، فشار فروش این ارز دیجیتال توسط نهنگ‌هاست. بررسی داده‌های آنچین نشان می‌دهد نهنگ‌ها در حال انتقال صدها میلیون دلار از این رمزارز به بیت استمپ و سایر صرافی‌ها هستند.

علاوه بر این، روز گذشته ۲۴.۷۵ میلیون دلار توکن XRP توسط شرکت ریپل به کیف پولی ناشناخته منتقل شده که احتمالا بخشی از فروش ماهیانه ریپل از صندوق اسکرو (escrow) خود است.

تغییر عرضه در اختیار گروه‌های مختلف هولدرها بر اهمیت این انتقال‌ها اضافه می‌کند. در حال حاضر عرضه در اختیار آدرس‌های حاوی ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد توکن XRP به طور قابل توجهی کاهش یافته و موجودی آدرس‌های حاوی بیش از ۱ میلیارد واحد که احتمالا مربوط به صرافی‌ها هستند افزایش یافته است.

عرضه در اختیار نهنگ‌های ریپل

همزمان با کاهش عرضه در اختیار آدرس‌های حاوی ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد XRP، عرضه در اختیار آدرس‌های دارای ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون از این ارز دیجیتال افزایش یافته است. این تحولات نشان‌دهنده فروش یا توزیع XRP بین کیف پول‌های مختلف سرمایه‌گذاران است.

عرضه در اختیار نهنگ‌های ریپل

تشکیل تقاطع مرگ در نمودار ریپل

علاوه بر الگوی پرچم نزولی، دو الگوی تکنیکال نزولی دیگر در تایم فریم‌های پایین‌تر در نمودار ریپل در حال تشکیل شدن است که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را کاهش دهد.

احتمالا در روزهای آتی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه ریپل (موج قرمز رنگ) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (موج آبی رنگ) سقوط خواهد کرد و الگوی تقاطع مرگ (نزولی) را تشکیل خواهد داد. تقاطع مرگ در تحلیل تکنیکال زمانی ایجاد می‌شود که میانگین متحرک کوتاه‌مدت به زیر میانگین متحرک بلندمدت سقوط می‌کند. این الگو غالبا با ریزش شدید قیمت همراه می‌شود.

به نمودار زیر توجه کنید. در ماه دسامبر ۲۰۲۱ نیز شاهد تشکیل تقاطع مرگ هستیم که به دنبال آن قیمت ۶۵٪ کاهش یافته است.

نمودار ریپل تایم فریم ۱ روزه

همچنین در حال حاضر شاهد تشکیل شدن الگوی سر و شانه معکوس در نمودار ریپل (تایم فریم ۱ روزه) هستیم.

الگوی سر و شانه معکوس یک الگوی بازگشتی است که از سه قله تشکیل شده و قله وسطی بلندتر از دو قله کناری است. تمام این قله‌ها بالاتر از یک خط حمایتی مشترک به نام خط گردن تشکیل می‌شوند و در صورتی که قیمت به زیر این خط سقوط کند، می‌تواند حداکثر به اندازه فاصله سر تا خط گردن کاهش یابد.

نمودار ریپل تایم فریم ۱ روزه

در صورت تایید این الگو در نمودار ریپل، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا ماه مارچ یا آپریل با ۳۰٪ ریزش به ۰.۳۴ دلار سقوط کند.

فعلا خبری از ETF ریپل نیست

در حالی که خبر راه‌اندازی احتمالی ETF ریپل پیش از این باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده و خوش‌بینی زیادی را ایجاد کرده بود، تحلیلگران معتقدند فعلا خبری از این اتفاق نخواهد بود.

یکی از دلایل این ادعا، پرونده حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست که آینده این ارز دیجیتال را با کمی ابهام مواجه کرده است. علاوه بر این، برخلاف بیت کوین و اتریوم، هنوز هیچ ETF فیوچرزی برای ریپل راه‌اندازی نشده و به همین خاطر نمی‌توان به راه‌اندازی ETF اسپات این ارز دیجیتال امید داشت.

به گفته تاونسند لنسینگ (Townsend Lansing)، مدیر محصول شرکت کوین شرز، برای راه‌اندازی ETF اسپات ریپل، ابتدا کمیسیون بورس باید قبول کند XRP اوراق بهادار نیست، سناریویی که در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد