جستجو در بیتفا
  • ادغام چین لینک با شبکه بیس
  • کاربردهای ادغام چین لینک با شبکه بیس
  • این ادغام چه تاثیری بر شبکه لایه 2 بیس داشته است؟
  • آیا ادغام چین لینک با Base تأثیری در بازار دکس‌ها دارد؟
  • جمع بندی
کامل شدن ادغام چین لینک با شبکه بیس

کامل شدن ادغام چین لینک با شبکه بیس

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
۵ دقیقه
۰
۵۷۱
توسط :
مبین رزمخواه

چین لینک (Chainlik) توانست تعداد بخش‌های یکپارچه شده خود با شبکه لایه 2 بیس (Base) را به 12 عدد برساند. پس از شبکه‌هایی مانند اتریوم، آربیتروم، اولانچ، بی ان بی چین و پالیگان، چین لینک اکنون از شبکه لایه 2 بیس نیز پشتیبانی می‌کند. این یکپارچه سازی چه تأثیری روی فعالیت‌هایی که در این دو شبکه صورت می‌گیرند دارد؟ آیا این خبر برای دکس تریدرها نیز مهم است؟ اگر که در بخش غیر متمرکز بازار کریپتو فعالیت می‌کنید و یا قصد دارید در مورد ادغام چین لینک و بیس اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید.

 

ادغام چین لینک با شبکه بیس

اوراکل غیر متمرکز چین لینک، درست یک روز پس از راه‌اندازی شبکه بیس، فید قیمتی خود را با آن یکپارچه سازی کرد. این یکپارچه سازی باعث شد تا توسعه دهندگان شبکه لایه 2 Base بتوانند به فید قیمتی چین لینک و سایر خدماتی که در فضای وب 3.0 ارائه می‌شود دسترسی پیدا کنند.

این یکپارچه سازی قابلیت‌های مهمی را نیز به این شبکه لایه دو اضافه کرد. در ادامه با کاربردهای بیشتری که ادغام چین لینک با شبکه بیس برای توسعه دهندگان دنیای بلاکچین فراهم می‌کند آشنا خواهیم شد.

 

کاربردهای ادغام چین لینک با شبکه بیس

در گذشته جسی پولاک (Jesse Pollak)، خالق پایگاه اطلاعات و رئیس پروتکل‌های صرافی متمرکز کوین بیس در بیانیه‌ای عنوان کرده بود که فیدهای قیمت چین لینک یکی از راه‌حل‌های پیشرو در زمینه اعلام ارزش دارایی‌های دیجیتال در فضای وب 3.0 به شمار می‌رود. این ویژگی مهم، قابلیت‌های زیادی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا بتوانند در زمینه افزایش امنیت، بهبود کارایی شبکه، اعتماد سازی و کاربردی بودن فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

مدیر اجرایی کوین بیس در صحبت‌هایش به این مسئله نیز اشاره کرده بود که ادغام فید قیمتی چین لینک در Base ابزارهایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند اپلیکیشن‌های dApp موجود در چین لینک را به شبکه لایه 2 بیس برده و آن‌ها در محیطی پایدار توسعه دهند. این ادغام باعث رونق گرفتن شبکه Base نیز شده است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

 

این ادغام چه تاثیری بر شبکه لایه 2 بیس داشته است؟

لازم به ذکر است که شبکه بیس ماه‌ها توسط توسعه دهندگان مورد آزمایش قرار گرفت و سرانجام در 9 آگوست شبکه عمومی خود را منتشر کرد. نتورک Base از زمانی راه‌اندازی نسخه اصلی خود، توانسته است از نظر تعامل کاربران رتبه خوبی در بین شبکه‌های موجود به ثبت برساند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ارزش تمامی دارایی‌هایی که به روش پل بلاکچین به شبکه بیس منتقل شده، در حال حاضر از 212 میلیون دلار نیز فراتر رفته است.

علاوه بر این ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در این بلاکچین نیز از 205 میلیون دلار عبور کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که این آمار شگفت انگیز تنها یک هفته پس از راه‌اندازی شبکه اصلی Base به ثبت رسید. این اتفاق استقبال بالای کاربران کریپتویی از این شبکه را نشان می‌دهد.

اما به بخش جذاب مقاله رسیدیم و قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا این یکپارچه سازی تأثیری در بازار دکس‌ها دارد یا خیر؟

ادغام چین لینک و بیس

 

آیا ادغام چین لینک با Base تأثیری در بازار دکس‌ها دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، توکن ها روی بلاک‌چین‌های متفاوتی راه‌اندازی می‌شوند. اکنون شبکه Base این قابلیت را پیدا کرده است که بتواند میزبان توکن‌های زیادی باشد. بلاکچین‌های نوظهور همیشه برای توسعه دهندگان جذاب هستند و معمولاً در اوایل کار رونق خوبی نیز دارند.

پس در کل می‌توان گفت که ایجاد شبکه بیس و پیشرفت آن به نوعی خبر خوبی برای بازار دکس‌ها به شمار می‌رود. راه‌اندازی این شبکه توسط صرافی متمرکز کوین بیس پیام مهمی را به کل بازار کریپتو صادر کرد. پیام اصلی ایجاد Base این است که صرافی‌های متمرکز در حال از دست دادن جایگاه خود هستند و دکس‌ها روز به روز قدرت بیشتری در بازار کریپتو به دست می‌آورند.

در مورد Base باید به یک نکته بسیار مهم دیگر نیز اشاره کنیم و آن هم این است که این شبکه تا کنون توکنی برای خود منتشر نکرده و باید حواستان به توکن‌های جعلی که در فضای صرافی‌های غیر متمرکز با نام‌های مشابه Base قرار دارند، باشد. برای اینکه بتوانید توکن‌های جعلی بازار دکس‌ها را شناسایی کنید و از سلامت توکنی که می‌خرید اطمینان حاصل کنید، نیاز است تا دانش خود را در مبحث امنیت توکن بالا ببرید این مورد بالا ببرید.

برای این کار توصیه می‌کنیم از فرصتی که بیتفا در اختیارتان قرار داده نهایت استفاده را ببرید و دوره رایگان دکس تریدینگ را مشاهده کنید.

 

جمع بندی

شبکه چین لینک همواره از مهم‌ترین شبکه‌های دنیای بلاکچین بوده و با توسعه روز افزون خود کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. شبکه بیس نیز در این مدت کوتاه نشان داده است که پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند اعتماد توسعه دهندگان و کاربران کریپتویی را به خود جلب کند. حالا ادغام چین لینک و Base می‌تواند پتانسیل‌های موجود فضای غیر متمرکز را افزایش دهد و فرصت‌های بیشتری نیز در اختیار دکس تریدرها می‌گذارد. پس بهتر است هر دو شبکه و اتفاقاتی که در آن روی می‌دهد را زیر نظر داشته باشید تا فرصت‌های جذابی آینده را از دست ندهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد