جستجو در بیتفا
  • هنگ کنگ آماده ترین کشور برای پذیرش رمز ارزها
  • میزان علاقه یک کشور برای پذیرش رمز ارزها
هنگ کنگ به عنوان آماده ترین کشور برای پذیرش رمز ارزها شناخته شد!

هنگ کنگ به عنوان آماده ترین کشور برای پذیرش رمز ارزها شناخته شد!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
۲ دقیقه
۳
۴۳۱
توسط :
کسری جان‌زاده

بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام شده است هنگ کنگ به عنوان آماده ترین کشور برای پذیرش رمز ارزها شناخته شد. در این مطالعه، میزان آمادگی یک کشور برای پذیرش رمز ارزها را بر اساس عواملی مانند تعداد دستگاه‌های خود پرداز موجود در کشور که رمز ارزها را می‌پذیرند و یا تعداد استارت آپ‌های مبتنی بر بلاکچین به ازای هر 10000 نفر سنجیده‌اند.

 

هنگ کنگ آماده ترین کشور برای پذیرش رمز ارزها

درحالی که پذیرش عمومی رمز ارزها یکی از بخش‌های اصلی برای گسترش آن‌هاست اما لازمه این گسترش این است که دولت‌ها زیرساخت‌های حمایتی لازم برای استفاده از این تکنولوژی در جامعه را فراهم کنند. فراهم کردن این زیرساخت‌ها می‌تواند شامل نصب همین دستگاه‌های خودپرداز رمز ارزی، وضع قوانین طرفدار رمز ارزها، گسترش فرهنگ استفاده از آن‌ها و همچنین سیاست‌های مالیاتی منصفانه نسبت به حوزه ارز دیجیتال باشد.

با بررسی و در نظر گرفتن میزان فراهم بودن این زیر ساخت‌ها در کشور‌های مختلف مشخص شد که در حال حاضر هنگ کنگ آماده ترین کشور برای پذیرش رمز ارزها به طور قانونی است و پس از آن با وجود داشتن دستگاه‌های بیشتر، آمریکا و سوئیس در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

آمادگی کشورها برای پذیرش رمز ارزها

یکی از دلایل اصلی رسیدن هنگ کنگ به رتبه اول این لیست کوچکتر بودن مساحت آن بوده است زیرا از عوامل اصلی این سنجش تعداد دستگاه‌های عابر بانک رمزنگاری در یک مساحت مشخص و به ازای هر 10000 نفر است.

 داده‌های CoinATMRadar نشان دهنده آن است که ایالات متحده در حال حاضر 88% از کل تاسیسات خودپرداز رمزنگاری جهان را در خود جا داده است اما با این وجود هنگ در رتبه اول قرار گرفته است زیرا با اینکه تنها 146 دستگاه خودپرداز رمزنگاری در این کشور وجود دارد و این تنها 0.4% از کل دستگاه‌های موجود در جهان است اما به دلیل منطقه کوچکتری که هنگ کنگ نسبت به آمریکا دارد، شما هر کجای هنگ کنگ که باشید هرگز بیش از 4.3 مایل (7 کیلومتر) از یک دستگاه خودپرداز که رمز ارز می‌پذیرد فاصله ندارید. از سوی دیگر، سوئیس هر 161.5 مایل (260 کیلومتر) یک دستگاه خودپرداز کریپتو دارد، در حالی که ایالات متحده هر 168.3 مایل (271 کیلومتر) یک دستگاه خودپرداز رمزنگاری نصب کرده است.

تعداد خودپرداز رمز ارزی در هر کشور

همچنین مالیات‌های کریپتو به عنوان بزرگترین عامل بازدارنده برای پذیرش جریان اصلی رمزارزها عمل می‌کنند که در این زمینه نیز هنگ کنگ، سوئیس، پاناما، پرتغال، آلمان، مالزی و ترکیه رتبه‌های اول را برای پایین‌ترین مالیات ارزهای دیجیتال بر سود سرمایه دارند.

 

میزان علاقه یک کشور برای پذیرش رمز ارزها

اینکه یک کشور به چه اندازه‌ای تلاش می‌کند که زیرساخت لازم برای پذیرش رمز ارزها را در خود به وجود آورد وابستگی شدیدی به احساسات سرمایه گذاران آن کشور نیز دارد.

علاقه کشورها برای پذیرش رمز ارزها

برای مثال سرمایه گذاران قطب‌های اقتصاد بزرگی مانند استرالیا، ایرلند و بریتانیا بیشترین علاقه را برای پذیرش رمز ارزها در کشور خود نشان داده‌اند.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد