جستجو در بیتفا
  • استخراج تتر رایگان امکان پذیر است؟
  • تتر چگونه ضرب می‌شود؟
  • تتر چگونه سوزانده می‌شود؟
  • نحوه دریافت تتر رایگان
  • دریافت تتر رایگان از روش استیکینگ
  • دریافت تتر رایگان در تراست ولت (Trust Wallet)
  • دریافت تتر رایگان با فاست‌های ارزدیجیتال (Facuet)
  • دریافت تتر رایگان از طریق پلتفرم‌های وام‌دهی (DeFi)
  • کدام روش دریافت تتر رایگان با صرفه است؟
  • کلاهبرداری با استخراج تتر
  • آیا ربات‌ استخراج تتر وجود دارد؟
  • به‌جای تتر چه ارزی را استخراج کنیم؟
آیا استخراج تتر امکان پذیر است؟ دریافت تتر رایگان

آیا استخراج تتر امکان پذیر است؟ دریافت تتر رایگان

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
۶ دقیقه
۷
۱,۸۱۲
توسط :
کامیار جعفریان

اگر حداقل یکبار به فکر فعالیت در حوزه‌ رمزارزها افتاده باشید، احتمالا اولین مطلبی که ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد کسب درآمد از طریق استخراج است. استخراج تتر نیز می‌تواند ایده جذابی برای کسب درآمد از طریق خرید ماینر و داشتن درآمد دلاری باشد. اما آیا تتر واقعا ارزی قابل استخراج است؟ آیا درآمد حاصل از این کار به صرفه خواهد بود؟ در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به بررسی این مطالب بپردازیم.

 

استخراج تتر رایگان امکان پذیر است؟

برخلاف چیزی که فکر می‌کنید استخراج تتر قابل انجام نیست.

استیبل کوین‌ها دسته‌ای متفاوت از رمزارزها هستند و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال پشتوانه دارند. ارزهای دیجیتال دیگر مانند کاسپا، بیتکوین، بایننس کوین و... قابل استخراج هستند زیرا پشتوانه بانکی نداشته و میان ماینرها توزیع می‌شوند. از آنجا که تتر به عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا شناخته می‌شود، طبیعی است که عده‌ای برای اینکه درآمد خود را افزایش دهند، به فکر استخراج تتر رایگان بیوفتند؛ اما تتر برخلاف سایر ارزهای قابل استخراج نیست. البته در جریان باشید در حالی که این ارز قابل استخراج نیست اما روش‌هایی برای دریافت تتر رایگان وجود دارد که در انتهای مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در ادامه به ساز و کار تتر خواهیم پرداخت تا متوجه شویم چرا این ارز قابل استخراج نیست!

 

استخراج تتر رایگان

 

تتر چگونه ضرب می‌شود؟

برای هر یک تتر که در بازار ارز دیجیتال تولید می‌شود باید معادل یک دلار در خزانه داری آمریکا ذخیره و نگهداری شده تا از ایجاد تورم پول نیز جلوگیری شود. به طور مثال در صورتی که بخواهیم صد تتر در بلاکچین تولید کنیم، باید معادل صد دلار در خزانه داری دولت ایالات متحده ذخیره کرده باشیم. شرکت‌های بزرگ بسیاری در حال حاضر به عنوان پشتوانه تتر و سایر استیبل‌ کوین‌ها فعالیت می‌کنند. بزرگترین شرکت پشتوانه تتر شرکت iFinex نام دارد که در واقع بنیان گذار تتر است. این شرکت گرداننده حال حاضر صرافی Bitfinex نیز می‌باشد. این صرافی بر اساس عرضه و تقاضا دلار توسط شرکت خود ضرب کرده و استیبل کوین تولید می‌کند. برای سایر استیبل کوین‌های دیگر نیز شرکت‌های دیگر وجود داشته که مسئولیت انجام این کار را دارند. به طور مثال برای استیبل کوین USDC شرکت Circle این کار را انجام می‌دهد.

 

تتر چگونه سوزانده می‌شود؟

با برگرداندن تتر به سازمان تتر می‌توانید در مقابل دلار دریافت کنید؛ با انجام این کار تتر موجود به اصطلاح سوزانده می‌شود. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم تتر نسخه دیجیتالی دلار است. تمامی تترهای سوزانده شده و ضرب شده در شرکت iFinex و بانک مرکزی آمریکا ثبت می‌شوند.

استخراج تتر رایگان یکی از روش‌هایی است که برای کسب درآمد دلاری از ابتدا در ذهن مردم بوده است. اما حال متوجه این قضیه شدیم که چیزی تحت این عنوان وجود نداشته و امکان پذیر نیست. روش‌های دیگری برای دریافت تتر رایگان وجود دارد که آن را استخراج تتر رایگان به شکل غیرمستقیم می‌توان نام‌گذاری کرد. در ادامه مقاله به روش های دیگر برای کسب درآمد دلاری از طریق تتر خواهیم پرداخت.

 

نحوه دریافت تتر رایگان

درست است که استراج تتر امکان پذیر نیست، اما روش‌هایی دیگر برای دریافت تتر رایگان در بازار کریپتو وجود دارد. یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای انجام این کار Stake کردن تتر است. این کار مانند این بوده که که شما سپرده خود را در بانک قرار داده‌اید و سود ماهیانه در ازای این کار دریافت می‌کنید. استیکینگ روشی است که کاربر با قفل کردن توکن‌های خود در یک خزانه داری امن، باعث کاهش عرضه و ایجاد ارزش می‌شود. پلتفرم نیز در ازای این کار پاداشی به صورت ماهیانه یا سالیانه به عنوان به کاربر ارائه می‌دهد. در حال حاضر دو استیبل کوین Tether و استیبل کوین Dai جزو امن‌ترین دارایی های فیات برای استیکینگ محسوب می‌شوند. دلیل آن تایید شدن این دو استیبل کوین محبوب توسط خزانه داری دولت ایالات متحده است. روش های دیگری برای دریافت تتر رایگان وجود دارد که معمولا به شکل غیر مستقیم انجام می‌شود.

برای مثال انجام بازی‌های P2E، شرکت در ایردراپ‌ها و تامین نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز یا پلتفرم‌های وام دهی، دریافت تتر رایگان را برایتان امکان پذیر کند. برخی از این دسته فعالیت‌ها به شما توکن‌های به خصوص را ارائه داده و شما با فروش پاداش خود در صرافی‌هایی مانند صرافی Mexc، می‌توانید تتر رایگان دریافت کنید. ناگفته نماند که برخی از این فعالیت‌ها ممکن است به شکل مستقیم به شما تتر بدهند.

دریافت تتر رایگان

 

دریافت تتر رایگان از روش استیکینگ

روش‌های و پلتفرم‌های زیادی برای استیک تتر وجود دارد. مطمئن‌ترین راه برای استیک تتر و استخراج تتر به شکل غیر مستقیم، استفاده از صرافی‌های مطمئن و شناخته شده است. درحال حاضر مطمئن‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی که امکان استیک تتر در آن وجود دارد، صرافی‌های Binance, Gate.io,OKX, Kucoin و صرافی Mexc هستند. از آنجایی که در برخی کشورها مانند ایران مشکل احراز هویت در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی معتبر وجود دارد، صرافی Mexc جزو امن‌ترین صرافی‌های حال حاضر برای استیک تتر در ایران است. کاربران بعد از ثبت نام در این صرافی می‌توانند وارد بخش Staking شده و با واریز تترهای خود در استخر مورد نظر، تترهای خود را قفل کرده و پاداش ماهیانه دریافت کنند. این کار به اصطلاح، استخراج تتر رایگان اما به طور غیرمستقیم است.

این کار در جهت تامین نقدینگی صرافی انجام می‌شود و پلتفرم در مقابل آن به شما پاداش می‌دهد. در نظر داشته باشید سود منطقی این کار 4 تا 8 درصد به صورت سالیانه است. اگر پلتفرمی برای استیک تک ارزس تتر درصدهای بالاتری پیشنهاد داد در قدم اول شک کنید. به احتمال زیاد ممکن است کلاهبرداری باشد.

 

دریافت تتر رایگان در تراست ولت (Trust Wallet)

در برخی از موارد دیده شده که کابران در کیف پول تراست ولت خود NFTهای مشکوکی مشاهده می‌کنند. این توکن‌های NFT با نام‌های فریب دهنده‌ای مانند 1000 تتر رایگان به کیف پول برخی از افراد اضافه می‌شود. باید بگوییم که این توکن‌ها جعلی هستند و به هیچ عنوان کیف پول خود را برای دریافت این NFTها به خطر نیندازید.

در برخی موارد نیز ایردراپ‌هایی جعلی تحت عنوان دریافت تتر رایگان برایتان ارسال می‌شوند که شما را به یک صفحه مخرب هدایت می‌کند. در این موارد نیز توجه داشته باشید که ایردراپ‌های رسمی را حتماً از منابع معتبر پیگیری کنید و روی سایت‌های ناشناس کلیک نکنید.

بهترین راه برای مقابله با چنین روش‌هایی این است که NFTهای مشکوک و یا پیام‌هایی که منبع آن‌ها را نمی‌شناسید را نادیده بگیرید. در غیر این صورت با اتصال کیف پول تمام دارایی‌ها و حتی NFTهای اصلی خود را نیز از دست خواهید داد. این روش اصلاً متود خوبی برای کسب تتر رایگان نیست و هیچ کدام از پروژه‌های بزرگ تا کنون با این شیوه NFTهای خود را رایگان به کسی نداده‌اند.

 

 

دریافت تتر رایگان با فاست‌های ارزدیجیتال (Facuet)

یکی از روش‌های رایگان برای دریافت ارزدیجیتال رایگان استفاده از Faucetها است. در این روش وظایف و Taskهایی به خاطب سپرده می‌شود که در ازای آن ارزدیجیتال رایگان دریافت می‌کند. این وظایف بسیار ساده بود و نیازمند مهارت بخصوصی نیست. تکمیل فرم‌ و پرسشنامه، دنبال کردن برخی رسانه‌ها و فعالیت در آنها، تماشای ویدیوهای تبلیغاتی و بازی‌های تبلیغاتی از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که Faucetها در ازای آن به شما ارز دیجیتال رایگان داده و می‌توانید پاداش دریافتی خود را به تتر تبدیل کنید. با این کار شما به شکل غیرمستقیم استخراج تتر رایگان انجام داده‌اید.

 

دریافت تتر رایگان از طریق پلتفرم‌های وام‌دهی (DeFi)

پلتفرم‌های وام دهی نیز یکی از مناسب‌ترین راه‌حل‌ها برای دریافت تتر رایگان هستند. به زبان ساده‌تر شما با قرار دادن دارایی‌های خود در پلتفرم‌های وام دهی یا دیفای (DeFi) می‌توانید باعث شوید که کاربران با استفاده از دارایی‌های شما وام دریافت کنند. این پلتفرم در ازای انجام این کار به شما پاداش ارائه می‌دهند. برخی از این پلتفرم‌های وام‌دهی پاداش را در قالب تتر به کیف پول شما ارسال می‌کنند. برخی دیگر در ازای توکن‌های دیگر این پاداش را به شما ارسال می‌کنند که میتوانید بعد از دریافت، آن را به تتر تبدیل کنید. تامین نقدینگی در صرافی‌های غیر متمرکز نیز جزو یک روش دریافت تتر رایگان در حوزه دیفای محسوب می‌شود که در پاراگراف‌های قبل به آن اشاره داشتیم.

 

کدام روش دریافت تتر رایگان با صرفه است؟

بالاتر به چند روش از دریافت تتر رایگان اشاره کردیم، اما سوال اصلی این است که کدام یک از این روش‌های گفته شده ارزش زمان گذاشتن را دارند؟ به طور مثال بازی‌های P2E شاید بتوانند درآمدزا باشند. امامعمولاً نسبت درآمد ساعتی که دارند به وقتی که مخطب هدف برای انجام بازی مورد نظر می‌گذارد صرفه اقتصادی نخواهد داشت. در بحث ایردراپ نیز باید حتماً توجه داشته باشید که به صورت فصلی هستند و باید قدرت تشخیص ایردراپ معتبر را داشته باشید. اما معمولاً ایردراپ‌های که تتر می‌دهند باارزش نیستند و حتی برخی از آن‌ها کلاهبرداری هستند.

پس دریافت تتر رایگان با ایردراپ نیز کار عاقلانه‌ای نیست. فرایند استیکینگ برای دریافت تتر رایگان مناسب‌ترین راه حل است. البته در نظر داشته باشید این کار نیز معمولاً سود خیلی بالایی ندارد و پاداش حدودی آن میان سالی 4 تا 8 درصد است. اگر جایی قول سودهای بالا برای استیک تتر را دادند شک کنید؛ چون احتمال زیاد ممکن است کلاهبرداری باشد. دریافت تتر رایگان از طریق پلتفرم‌های DeFi نیز راه حلی امن و به صرفه است.

 

کلاهبرداری با استخراج تتر

امروزه کلاهبرداران و سودجویان از آگاهی نداشتن مردم سواستفاده کرده و با وعده‌های استخراج ارزهای دیجیتال و ارسال سودهای ماهیانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. از جمله کلاهبرداری‌هایی که امروزه در جوامع زیاد دیده می‌شود بحث استخراج تتر است. توجه داشته باشید که چنین روش‌هایی امکان پذیر نیست و هرگاه چنین پیغام‌هایی را مشاهده کردید، بدانید که چیزی بیش از یک فریب نیست. از جمله کلاه‌برداری‌های دیگر که امروزه با کلمه استخراج تتر دیده می‌شود بحث وعده ارائه سود ماهیانه به شما، در ازای ارسال تترهای خود به آدرس کیف پول آنها است. 

 

کلاه برداری با استخراج تتر

 

توجه داشته باشید که استیک کردن تتر توسط شخص شما امکان پذیر است و به هیچ عنوان احتیاج به این نیست تا دارایی خود را برای فرد دیگری ارسال کنید. تا زمانی که اطلاعی در رابطه با غیر ممکن بودن استخراج تتر نداشتید، ممکن بود وعده کلاهبرداران در جهت استخراج تتر را باور کنید. توجه داشته باشید که استخراج تتر رایگان تنها به شکل غیر مستقیم امکان دارد که در واقع نام اصلی این کار استخراج نیست. برای استیک کردن تتر نیز باید توجه داشته باشید تا حتما از وبسایت‌های معتبر استفاده کنید. امروزه سودجویان اقدام به کپی کردن از روی وبسایت‌های معتبر با اسم‌های مشابه را کرده‌اند و اگر حواستان نباشد تا منبع اصلی را بشناسید، با وصل کردن کیف پول خود به این وبسایت‌ها، پول خود را از دست می‌دهید. کلاهبرداران از علاقه‌ای که به حوزه استخراج بیتکوین وجود دارد سواستفاده کرده و با وعده استخراج برخی ارزها که قابل استخراج نیستند کلاهبرداری می‌کنند.

 

آیا ربات‌ استخراج تتر وجود دارد؟

امروزه عده زیادی از افراد سودجو از ناآگاهی مردم سو استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از طریق معرفی ربات‌های استخراج تتر یا سایت‌های استخراج تتر می‌کنند. این افراد با گرفتن کلید‌های خصوصی کیف پول‌ها باعث از بین رفتن سرمایه‌های بسیار زیادی شده‌اند. همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم استخراج تتر کاری غیرممکن و انجام نشدنی است. بنابراین تمامی ربات‌ها و وبسایت‌هایی که مدعی بر استخراج تتر هستند فریب دهنده محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید به هیچ عنوان آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود و کلید‌های خصوصی خود را برای هیچ یک از این افراد ارسال نکنید.  

 

به‌جای تتر چه ارزی را استخراج کنیم؟

حال که متوجه شدیم چیزی تحت عنوان استخراج تتر وجود ندارد بد نیست به ارزهای قابل استخراج نیز اشاره کنیم. یکی از ارزهایی که متاسفانه خیلی از کاربران به دنبال آن هستند استخراج ترون است. بر خلاف باور برخی کاربران ارز ترون نیز قابل استخراج نیست.

اگر به حوزه استخراج علاقه مند هستید می‌توانید به ماین ارز کاسپا و استخراج بیتکوین بپردازید. کاسپا و بیتکوین از جمله شبکه‌هایی هستند که تاییدکنندگان هر تراکنش در آن پاداش دریافت می‌کنند. در واقع هر دو شبکه از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) استفاده می‌کند. در حال حاضر این دو شبکه جزو محبوب‌ترین‌ها در صنعت استخراج محسوب شده‌ و امروزه برای خرید ماینرهای بیتکوین و کاسپا تقاضای زیادی وجود دارد. البته استخراج بیتکوین از ابتدا تاکنون بیشترین تقاضا را نسبت به تمامی رقیبان خود دارد.

البته در این حوزه نیز سوتفاهم‌هایی مانند استخراج بیتکوین با گوشی یا استخراج بیتکوین با کامپیوتر وجود دارد. توجه داشته باشید که هر دو این کارها تقریبا غیرممکن بوده و کلیه ارزهایی  که از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند تنها با استفاده از دستگاه‌های ماینر قابل استخراج هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد