جستجو در بیتفا
  • راه‌اندازی ETFهای بیت کوین در هنگ کنگ
  • هنگ کنگ به جای آمریکا اولین کشور ارائه دهنده ETFهای اتریوم
  • تاثیر راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین در هنگ کنگ بر بازار
آغاز معاملات ETF بیت کوین هنگ کنگ؛ انتظارات بالا رفتن قیمت بیت کوین درست است؟

آغاز معاملات ETF بیت کوین هنگ کنگ؛ انتظارات بالا رفتن قیمت بیت کوین درست است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
۴ دقیقه
۰
۱۶۸
توسط :
مبین رزمخواه

در میان خبرهای منفی که در مورد شرایط اقتصادی آمریکا، وضعیت رنج و خسته‌کننده بیت کوین، خروج نقدینگی از ETFهای بیت کوین و کاهش درآمد ماینرها در این روزها شنیده‌ایم، امروز اعلام شد که ETFهای بیت کوین در هنگ کنگ فعالیت خود را آغاز می‌کنند. صندوق‌های قابل معامله در بورس برای مدتی توانستند شرایط بازار را صعودی کنند اما اکنون عملکرد چندان خوبی ندارند و با خروج سرمایه مواجه شدند. در این سری از مقالات اخبار بیت کوین قصد داریم به راه‌اندازی ETFهای بیت کوین در هنگ کنگ بپردازیم و اثرات آن بر بازار را بررسی کنیم. تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

راه‌اندازی ETFهای بیت کوین در هنگ کنگ

بر اساس گزارشات منتشر شده، ETFهای بیت کوین در هنگ کنگ امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند. این حرکت نشان دهنده این است که ناشران صندوق‌های قابل معامله در بورس در هنگ کنگ نگران سرکوب بازار ارز دیجیتال در ایالات متحده نیستند که می‌تواند منجر به طبقه‌بندی اتریوم توسط نهادهای نظارتی و تنظیم کننده به عنوان اوراق بهادار شود.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۲۹ آوریل در آستانه راه اندازی ETFهای اسپات ارز دیجیتال در هنگ کنگ، رئیس شرکت مدیریت دارایی دیجیتال و بانک China Asset Management، زو هائوکانگ، و رئیس شرکت نگهداری OSL Digital Securities، وین هوانگ، به سوالاتی در مورد محصولات سرمایه گذاری نهادی جدید پاسخ دادند.

یکی از قابل توجه‌ترین پرسش و پاسخ‌ها به سؤالی در مورد اولین ETF اسپات اتریوم در جهان و اینکه آیا این مسئله که ایالات متحده آن را به عنوان اوراق بهادار اعلام می‌کند تأثیری در هنگ کنگ خواهد داشت یا خیر بود. آقای هوانگ در این مورد پاسخ زیر را ارائه داد:

"احتمالاً خیر، این مسئله که ایالات متحده اتریوم را به عنوان یک اوراق بهادار تعریف می‌کند، بر تصمیم‌گیری مستقل کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ کنگ تأثیری ندارد."

وی در ادامه افزود که کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ کنگ مجموعه‌ای از فرایند‌های اجرایی مخصوص خود را برای تعیین اینکه آیا دارایی‌های کریپتویی خاص اوراق بهادار هستند و اینکه آیا سرمایه‌گذاران بخش خرده فروشی می‌توانند آن‌ها را معامله کنند یا خیر، دارد.

ETF بیت کوین هنگ کنگ

او همچنین در ادامه گفت: این موضوع تحت تأثیر نظرات مختلف بین بخش‌های متفاوت در ایالات متحده و یا در نهایت تعریف یک‌جانبه خودشان قرار نخواهد گرفت. آقای هوانگ همچنین به این مسئله اشاره کرد که چرا هنگ کنگ به جای ایالات متحده اولین کشوری است که ETF اسپات اتریوم را راه اندازی می‌کند. در ادامه توضیحات او در این مورد را مرور می‌کنیم.

 

هنگ کنگ به جای آمریکا اولین کشور ارائه دهنده ETFهای اتریوم

به عقیده آقای هوانگ، مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده چندین متولی دارد که به طور همزمان فعالیت می‌کنند و سعی می‌کنند بازار کریپتو را تنظیم و قانون گذاری کنند. او قبل از بیان اینکه اتریوم یک اوراق بهادار نیست، گفت: «هنگ کنگ قبلاً تعریف روشنی از اتریوم داشته است. هوانگ گفت که دو دارایی بیت کوین و اتریوم می‌توانند به سرمایه‌گذاران خرد ارائه شوند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال حاضر در حال ارزیابی بنیاد اتریوم برای تعیین اینکه آیا معتقد است این دارایی یک اوراق بهادار است یا خیر قرار دارد.

کمپانی‌های مدیریت دارایی چینی Bosera Asset Management و Harvest Global Investments از طریق زیرمجموعه‌های مستقر در هنگ کنگ خود در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در تاریخ ۳۰ آوریل تحت عنوان‌های CAM ،BOS و HGI، صندوق‌های ETF کریپتویی خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

اوراق بهادار دیجیتال OSL به عنوان اولین شریک تجارت دارایی مجازی و شریک متولی فرعی توسط بانک China Asset Management (هنگ کنگ) در ۱۵ آوریل انتخاب شد.

بانک China Asset Management یک بانک دولتی است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد. همچنین یکی از بزرگترین خانواده‌های صندوق سرمایه‌گذاری چین است.

اما این اتفاقات چه تاثیری در بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین دارد؟ در بخش پایانی سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

ETFهای اتریوم

 

تاثیر راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین در هنگ کنگ بر بازار

گسترش دسترسی به خدمات مبتنی بر ارزهای دیجیتال همیشه خبر خوبی است. اما اینکه این اخبار تا چه اندازه می‌تواند روی بازار تاثیرگذار باشد اتفاق قابل بحثی است. اخبار مرتبط با ETFهای بیت کوین از اوایل سال ۲۰۲۳ در بازار منتشر شد و از همان ابتدا توانست موج احساسات مثبتی را در بازار ایجاد کند. 

اما اکنون با گذشت چند ماه از تایید رسمی ETFهای بیت کوین توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اثرات آن در بازار تا حدودی خنثی شده اکنون جریان نقدینی صندوق‌های ETF به عامل مهمی برای ارزیابی شرایط بازار 

تبدیل شده است. در هفته‌های اخیر جریان ورود و خروج دارایی‌ها از بازار ETFها توانست نوسانات قابل توجهی در بازار ایجاد کند. 

اکنون با اینکه خبر راه‌اندازی ETFهای بیت کوین در هنگ کنگ اتفاق مثبتی است، اما به نظر نمی‌رسد پتانسیل کافی برای تغییر شرایط رنج بیت کوین را داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود بازار همچنان در مسیر رنج خود حرکت کند و تا رخ دادن یک اتفاق ویژه در همین وضعیت بماند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد