جستجو در بیتفا
  • نوسانات بازار ارز دیجیتال ادامه دارد!
  • بررسی شرایط بازار کریپتو
  • تحلیل آینده کوتاه مدت بازار
نگاهی به نوسانات بازار کریپتو؛ این بار رشد بیت کوین و در جا زدن اتریوم!

نگاهی به نوسانات بازار کریپتو؛ این بار رشد بیت کوین و در جا زدن اتریوم!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
۳ دقیقه
۰
۲۳۱
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای اخیر بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را تجربه کرده است. مهم‌ترین محرک‌های نزولی بازار حمله ایران به اسرائیل و در درجه بعد اعلام نرخ تورم آمریکا بود که احتمال کاهش نرخ بهره را کمتر از گذشته کرد. چند روزی است که بیت کوین در یک محدوده رنج گرفتار شده و سایر ارزهای دیجیتال نیز روند تقریباً مشابهی داشتند. بسیاری معتقدند برای بازگشت بازار به روند صعودی نیاز است تا اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد. در این سری مقالات از اخبار بیت کوین به نوسانات بازار ارز دیجیتال و همچنین شرایط بیت کوین اشاره می‌کنیم. همچنین تحلیل‌های موجود از بیت کوین و اتریوم را نیز مرور خواهیم کرد؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

نوسانات بازار ارز دیجیتال ادامه دارد!

بیت کوین توانسته با یک حرکت رو به بالا خود را به محدوده ۶۴ هزار دلار برساند. اتریوم اما وضعیت چندان جالبی ندارد و در حرکت‌های گذشته نیز نشان داده که کمی از بازار عقب‌تر است. به گزارش سایت خبری تحلیلی Coindesk و آماری که از تحلیل ۲۰ رمز ارز برتر بازار تحت عنوان شاخص CD20 منتشر شد، این شاخص در محدوده خنثی قرار دارد و میانگین ۲۱۷۴ را برای این ارزها نشان می‌دهد. 

بیت کوین پس از برخورد به حمایت‌های مهم توانسته تا حدودی رو به بالا حرکت کند. اتریوم نیز در شرایطی مشابه عملکردی چند درجه ضعیف‌تر داشته اما نمودار آن در حال تغییر شکل است. در دو تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین و چارت قیمت اتریوم را در تایم فریم ۱ ساعته مشاهده می‌کنید.

نمودار بیت کوین

نمودار اتریوم

در قسمت بعدی تلاش می‌کنیم شرایط فعلی بازار را بررسی کنیم و به آمار و ارقام منتشر شده در این روزها اشاره خواهیم کرد. 

 

بررسی شرایط بازار کریپتو

گزارشات و اخبار منتشر شده در ۱۰ روز گذشته باعث ایجاد نوسانات زیادی در بازار شد. بازدهی بالاتر و غیرمنتظره‌ای که توسط خزانه داری ایالات متحده اعلام شد، قدرت گرفتن دلار و همچنین تنش‌های سیاسی و حمله ایران به اسرائیل در خاورمیانه بر بازارهای ارزهای دیجیتال تأثیرات زیادی گذاشته است.

احساس افزایش ریسک در بازار مشتقات نیز کاملاً حس شد. این اتفاق باعث شد تا نرخ‌های تامین مالی یا فاندینگ ریت (Funding Rates) در برخی صرافی ها منفی شود و بازدهی سه ماهه آن‌ها به ۱۰ درصد کاهش یافت.این اطلاعات باعث افزایش نگرانی‌ها در بازار شد و نوعی بلاتکلیفی را بین معامله‌گران ایجاد کرد. خریداران در بازار توانایی رساندن قیمت به سقف‌های جدید را ندارند. اما از آن طرف شرایط بازار به نحوی نیست که بگوییم روند نزولی در بازار حکم فرما شده است. 

معاملات فیوچرز و قراردادهای کوتاه‌مدت آپشن نیز برای تریدرها چندان خوشایند نبوده است. آمار لیکویید شدن تریدرها در ۱۲ ساعت گذشته تقریباً به طور مساوی بین معاملات آتی صعودی و نزولی تقسیم شدند. به نحوی که ۳۱ میلیون دلار در پوزیشن‌های خرید و ۳۶.۴۹ میلیون دلار در معاملات فروش لیکویید شد. 

با این اوصاف تحلیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمی دشوار است‌‌. در ادامه سعی می‌کنیم با توجه به اطلاعات و گزارش‌های موجود تحلیلی از آینده کوتاه مدت بازار ارائه کنیم.

 

تحلیل آینده کوتاه مدت بازار

بازار کریپتو و در صدر آن بیت کوین در یک محدوده رنج قرار گرفته‌اند. در این شرایط به نظر می‌رسد بازار به اصطلاح در حال فنر جمع کردن برای انجام حرکت بزرگ بعدی است. این حرکت ممکن است در جهت صعود و یا در جهت نزول باشد.

البته تعداد تحلیل‌گرانی که معتقدند این رنج خسته کننده در جهت صعود و رشد قیمت‌ها شکسته می‌شود بیشتر از افرادی است که شرایط نزولی را برای آینده رمز ارزها و آینده بیت کوین متصور هستند.

با این حال بسیاری منتظر رویداد هاوینگ و اثرات واقعی آن بر بازار هستند. شمارش معکوس برای هاوینگ بیت کوین آغاز شده و کمتر از ۳ روز دیگر پاداش استخراج بیت کوین تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. 

اگر قصد دارید معاملات کم ریسک‌تری داشته باشید می‌توانید تا زمان انجام شدن هاوینگ بعدی بیت کوین و تثبیت بازار پس از آن منتظر بمانید. پس از این رویداد به احتمال زیاد شاهد ریزش و اصلاح بیت کوین و بازار ارز دیجیال و سپس آغاز روند صعودی خواهیم بود.

در انتها باید اشاره کنیم که مطالب این مقاله پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و برای تصمیم‌گیری در بازار با مسئولیت خود اقدام کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد