جستجو در بیتفا
  • فانتوم چیست؟
  • تست‌نت برای FTM
  • تاثیر تست‌نت بر قیمت فانتوم 
  • آپدیت سونیک فانتوم چیست؟
  • نیازمندی‌های آپدیت سونیک فانتوم
  • آپدیت سونیک فانتوم چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟
  • نوآوری در آپدیت سونیک فانتوم
آپدیت سونیک فانتوم چیست؟ آشنایی با آپدیت SONIC

آپدیت سونیک فانتوم چیست؟ آشنایی با آپدیت SONIC

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
۵ دقیقه
۲
۹۸۹
توسط :
یاسمن یزدان دوست

دنیای کریپتو و فناوری بلاکچین مدام در حال تغییر و تحول است. یکی از بنیانگذاران پروژه فانتوم، آندره کرونژ، رهبری این تغییرات را برای ورود به دوران مدرن بر عهده گرفته است. از نظر او، بلاکچین در گذشته گیر کرده است. کرونژ تاکید می‌کند که استفاده از شبکه‌هایی مانند اتریوم همچنان می‌تواند بسیار گران است. به ویژه بیت کوین، با اینکه امنیت آن بسیار مشهور است، اما بسیار کند و گران است. همانطور که این مشکل در ظهور پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز مشاهده شده است. حال تیم توسعه فانتوم قصد دارند با ارائه آپدیت سونیک فانتوم، سرعت این شبکه را بهبود ببخشند و تراکنش‌ها را ارزان‌تر کنند. با موفقیت این بروزرسانی، قیمت فانتوم نیز بسیار افزایش خواهد یافت. برای درک بهتر این موضوع با تیم بیتفا همراه باشید تا در ادامه مقاله آپدیت سونیک فانتوم را بررسی کنیم.

فانتوم چیست؟

فانتوم چیست؟

فانتوم یک پلتفرم بلاکچین لایه ۱ است که به عنوان جایگزینی برای اتریوم با تمرکز بر سرعت، مقیاس پذیری و کارمزدهای پایین‌تر طراحی شده است. این پروژه از فناوری‌های DAG، اجماع اثبات سهام (PoS) و ماشین مجازی FVM برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کند. فانتوم در حال حاضر در حال توسعه و پیشرفت فعال است و پتانسیل تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در فضای بلاکچین را دارد. کاربردهای آن شامل امور مالی غیرمتمرکز (Defi)، توکن های غیرقابل تعویض (NFT)، بازی‌های مبتنی بلاکچین و زنجیره تامین است.

تست‌نت برای FTM

تست‌نت برای FTM

فانتوم یک تست‌نت راه‌اندازی کرده است که کاربران شبکه می‌توانند برخی از ارتقاهای جدید را در آن آزمایش کنند. با نسخه بهینه شده‌ی این مکانیزم، تایید تراکنش در Sonic کارآمدتر، سریع‌تر و قابل اعتمادتر می‌شود. طبق اعلامیه، شبکه‌ی اصلی در ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد.

تاثیر تست‌نت بر قیمت فانتوم 

تقاضا برای FTM با رسیدن به بالاترین سطح در چند ماه گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است. ارزیابی تعداد روزانه آدرس‌های جدید ایجاد شده برای معاملات FTM، نشان‌دهنده‌ی افزایش ۸۶ درصدی بین ۲۲ و ۲۳ اکتبر بود.

طبق داده‌های شرکت تحلیل Santiment، تعداد آدرس‌های جدیدی که برای اولین بار تراکنش‌های FTM را تکمیل کرده‌اند، تا ۲۳ اکتبر به ۳۷۱ رسیده است. این بالاترین تعداد آدرس از ماه جولای است. این افزایش به روند صعودی مداوم در کل بازار ارزهای دیجیتال نسبت داده می‌شود و نشان‌دهنده‌ی تقاضای رو به رشد برای FTM است.

آپدیت سونیک فانتوم چیست؟

آپدیت سونیک فانتوم چیست؟

راه حل کرونژ برای مشکل گران و کند بودن شبکه‌های بلاکچینی مانند اتریوم، آپدیت بزرگی در مجموعه فناوری فانتوم است که به عنوان "سونیک" شناخته می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، سونیک برای افزایش سرعت تراکنش‌ها طراحی شده است و هدف آن قرار دادن فانتوم در صدر جدول نوآوری بلاکچین است. فانتوم، در شکل فعلی خود، یکی از چندین شبکه بلاکچین لایه ۱ است، شبیه به آولانچ و سولانا. این آپدیت با هدف مشترک برای بهبود سرعت تراکنش و کاهش هزینه برای کاربران ارزهای دیجیتال طراحی شده است. 

علاوه بر این، این آپدیت با اتریوم سازگار است و امکان تعامل بدون مشکل با شبکه اتریوم را فراهم می‌کند. سازندگان Sonic ادعا می‌کنند که این ارتقا سرعت فانتوم را 65 برابر افزایش می‌دهد. این ارتقا نه تنها راه اندازی یک گره شبکه را آسان‌تر می‌کند، بلکه هزینه‌های ذخیره سازی را برای گره‌های شبکه به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. آندره کرونژ به قابلیت‌های Sonic اطمینان دارد و ادعا می‌کند: "ما معتقدیم که بر اساس هر معیاری، این آپدیت در سطح بالا خواهد بود."

نیازمندی‌های آپدیت سونیک فانتوم

پروژه فانتوم همچنین توضیح داده است که شرکت در این ارتقا شبکه همچنان نیاز به سهام‌گذاری قابل توجه ۵۰،۰۰۰ توکن FTM بومی دارد. طبق داده‌های CoinGecko، این رقم با قیمت‌های فعلی تقریباً معادل ۱۱،۲۲۲ دلار است. کرونژ مشتریان خاصی را برای سونیک در نظر گرفته است، با تمرکز بر شرکت‌های کارت اعتباری و بانک‌های بین المللی. در حالی که نام خاصی فاش نشد، او اشاره کرد که تیم او در حال مذاکره با چنین موسساتی است. او مشکلات ذاتی فناوری بلاکچین موجود را برجسته کرد و تاکید کرد که این فناوری اغلب کند است، قابلیت مقیاس پذیری ندارد و بسیار پرهزینه است.

او با مقایسه آن با فناوری منسوخ شده، گفت که موسسات به همان دلیلی که روی مودم ۵۶ کیلوبایت و پردازنده‌های ۴۸۶ ساخته نمی‌شوند، روی بلاکچین‌های کند و گران قیمت هم سرمایه گذاری نمی‌کنند. نیاز به پیشرفت تکنولوژیکی در فضای بلاکچین بسیار مهم است. کرونژ معتقد است که سونیک گام مهمی به سوی ایجاد زیرساختی است که مؤسسات هنگام استفاده از فناوری بلاکچین نیاز دارند.

آپدیت سونیک فانتوم چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

آپدیت سونیک فانتوم چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

ارتقا Sonic فانتوم به تازگی نسخه آزمایشی خود را راه‌اندازی کرده است که محیطی شبیه سازی شده را برای توسعه دهندگان و کاربران جهت کاوش و آزمایش قابلیت‌های شبکه فراهم می‌کند. راه اندازی کامل Sonic برای بهار آینده پیش بینی می‌شود و نویدبخش پیشرفت‌های بیشتر در اکوسیستم بلاکچین است. علاوه بر این، به روز رسانی‌های دیگری برای نسخه آزمایشی در اواخر سال جاری در نظر گرفته شده است. از همین رو از توسعه دهندگان دعوت می‌شود تا آزمایش با شبکه را آغاز کنند.

سازگاری این پلتفرم با اتریوم و جاه طلبی‌های آن برای جذب موسسات مالی بزرگ، اهمیت این ارتقا را برای صنعت بلاکچین به طور کلی برجسته می‌کند. با بلوغ Sonic و دریافت آزمایش‌های بیشتر در دنیای واقعی، این فناوری آماده است تا به تکامل مداوم فناوری بلاکچین کمک کند.

نوآوری در آپدیت سونیک فانتوم

نوآوری در آپدیت سونیک فانتوم

فانتوم اوپرا در سال ۲۰۱۹ به عنوان اولین لایه فانتوم راه اندازی شد. این پلتفرم یک شبکه قرارداد هوشمند سازگار با EVM و یک شبکه اثبات سهام (PoS) است. این مکانیزم که از Lachesis برای اعتبارسنج‌ها جهت تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک های جدید استفاده می‌کند. انتظار می‌رود ارتقا سونیک با سه ویژگی مهم همراه باشد: ماشین مجازی فانتوم (FVM)، فضای ذخیره سازی پایگاه داده کارمن و یک مکانیزم اجماع بهینه شده به نام Lachesis بهینه شده.

FVM یک ماشین مجازی است که برای سریع‌تر و کارآمدتر بودن از EVM فعلی که روی Opera اجرا می‌شود، طراحی شده است. این توسعه به فانتوم اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را سریعتر پردازش کند و هزینه‌ها را برای کاربران کاهش دهد. سونیک همچنین یک موتور ذخیره سازی داده جدید به نام ذخیره سازی پایگاه داده کارمن معرفی می‌کند. انتظار می‌رود این موتور نیازهای ذخیره سازی گره‌ها در فانتوم را کاهش دهد و عملکرد کلی شبکه را بهبود بخشد.

فانتوم با استفاده از نوعی از مکانیزم اجماع اثبات سهام به نام Lachesis عمل می‌کند. در ارتقا سونیک فانتوم، مکانیزم اجماع Lachesis بهینه شده معرفی خواهد شد. همانطور که ذکر شد، فانتوم اوپرا از اجماع Lachesis استفاده می‌کند که به اعتبارسنج‌ها اجازه می‌دهد تراکنش‌ها را به صورت مستقل و ناهمزمان در شبکه پردازش کنند. به عبارتی اعتبارسنج‌ها دیگر نیازی ندارند که منتظر اتمام پردازش یک بلاک توسط دیگران بمانند تا به سراغ بلاک بعدی بروند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد