جستجو در بیتفا
  • درصد ضرر عرضه
  • سقوط به سطوح پایین
  • میانگین هزینه هولدرهای کوتاه‌مدت
  • سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین
سقوط عرضه بیت کوین به سطوح پایین - تاثیر آن بر قیمت چیست؟

سقوط عرضه بیت کوین به سطوح پایین - تاثیر آن بر قیمت چیست؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
۳ دقیقه
۱
۲۴۳
توسط :
رومینا میرفتاحی

قیمت بیت کوین در نوامبر 2021 به اوج خود، یعنی به بیش از 69000 دلار رسید و پس از آن روند نزولی داشت. شاید بتوان گفت وضعیت قیمت بیت کوین برای هولدارهای بلندمدت آن چندان جالب نبوده است. با این حال، برخی تحلیلگران بر اساس معیاری به نام درصد ضرر عرضه، بر این باورند که بعد از مشاهده سقوط عرضه بیت کوین به سطوح پایین آیا ممکن است بازار  به نقطه عطف نزدیک شود.

 

درصد ضرر عرضه

درصد ضرر عرضه، معیاری است که نشان می‌دهد عرضه بیت کوین چقدر به دلیل قفل شدن در هولد کردن‌های طولانی مدت، سوختن یا غیرقابل دسترس بودن از بین رفته است. قیمت بیت کوین و عرضه در ضرر چندین بار از الگوی خاصی پیروی می‌کند. این معیار با مرور تاریخچه زنجیره‌ای هر سکه‌ی در حال گردش کار می‌کند تا ببیند آخرین بار با چه قیمتی خریده یا فروخته شده است. اگر آخرین قیمت برای هر سکه کمتر از قیمت لحظه‌ای فعلی آن دارایی باشد، آن سکه خاص در حال حاضر با ضرر غیر واقعی مواجه است. Supply in Loss تمام سکه‌هایی را که این شرایط را برآورده می‌کنند جمع می‌کند و محاسبه می‌کند که چه درصدی از کل عرضه در گردش ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهند.

 

سقوط به سطوح پایین

به نمودار زیر از پلتفرم معتبر CryptoQuant توجه کنید. این نمودار رابطه تاریخی بین قیمت بیت کوین و درصد ضرر عرضه آن را نشان می‌دهد. همانطور که در نمودار دیده می‌شود، هر زمان که متریک به حدود 23 درصد برسد، پس از آن به شدت کاهش پیدا می‌کند و بعد به دنبال آن افزایش قیمت رخ می‌دهد. این الگو سه بار در چرخه‌های گذشته رخ داده است، آخرین بار در دسامبر 2020، زمانی اتفاق افتاد که بیت کوین از 20000 دلار به 60000 دلار صعود کرد.

نمودار رابطه تاریخی بین قیمت بیت کوین و درصد ضرر عرضه آن

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، زمانی که شاهد رشد قیمت بودیم، عرضه در ضرر بیت کوین به سطوح نسبتاً پایین سقوط کرده بود. با این حال، به دنبال آخرین سقوط قیمت، این اندیکاتور به طور طبیعی افزایش یافته است.

 

میانگین هزینه هولدرهای کوتاه‌مدت

در حال حاضر، درصد ضرر عرضه حدود 20.87 درصد است که نزدیک به قله‌های قبلی است. اگر همین سناریو مجدداً تکرار شود، قیمت بیت کوین می‌تواند به زودی معکوس شود و بین 36000 دلار تا 37000 دلار برسد، این محدوده‌ی قیمتی معکوس نقاط محدوده قبلی است. برای اینکه معیار به سطح 23.35 درصد برسد، بیت کوین باید سطوح پایین تر قیمت را دوباره بررسی کند.

از عوامل دیگری که از صعودی شدن وضعیت قیمت بیت کوین در آینده پشتیبانی می‌کند، میانگین هزینه هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین است. این میانگین درواقع میانگین قیمتی است که کاربران سکه‌های خود را با آن قیمت خریدند. طبق گفته CryptoQuant، این معیار در حال حاضر حدود 35000 دلار است. به این معنی که اکثر هولدرهای کوتاه مدت، یا در وضعیت سود هستند و یا در نقطه سر به سر قرار دارند. در این شرایط که برای قیمت بیت کوین سطح حمایت قوی‌ای ایجاد شده، احتمال اینکه هولدرها سکه‌هایشان را نگه دارند بیشتر است. هولدرها در این موقعیت انگیزه‌ای برای فروش بیت کوین ندارند، بلکه حتی تمایلشان به خرید بیشتر می‌شود.

 

سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. برخی از مهم‌ترین عوامل عبارت اند از تحولات نظارتی، پذیرش توسط نهاد‌ها و احساسات حاکم بر بازار. با این حال، درصد ضرر عرضه و مبنای هزینه متوسط هولدرهای کوتاه‌مدت دو شاخصی هستند که نشان می‌دهند بازار ممکن است به پایین‌ترین سطح خود نزدیک شده و در پی آن برای بهبودی آماده باشد. از مهم ترین نکاتی که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید به آن توجه داشته باشند، شناسایی سطوح مختلف و هوشیار بودن نسبت به وضعیت کلی بازار است. به طور کلی تمام فعالان بازار ارزهای دیجیتال باید این معیارها را زیر نظر داشته باشند و به هر گونه نشانه‌ای از برگشت در روزها یا هفته‌های آینده توجه کنند تا به بهترین نحو موقعیت‌ها را شناسایی کرده و عملکرد مناسبی داشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد