جستجو در بیتفا
  • انتشار ۶۰ میلیون دلار تتر در بلاکچین Ton
  • پیامدهای همکاری تتر و تلگرام برای کاربران وب ۳.۰
  • یکپارچه سازی تلگرام و تتر با ارزهای فیات
انتشار ۶۰ میلیون توکن USDT در بلاکچین TON

انتشار ۶۰ میلیون توکن USDT در بلاکچین TON

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
۳ دقیقه
۰
۱۵۹
توسط :
مبین رزمخواه

تتر به عنوان بزرگ‌ترین منتشر کننده استیبل کوین دنیا، شاهد افزایش استفاده از استیبل کوین دلاری خود یعنی USDT در یک بلاکچین جدید است. بلاکچین Toncoin که به تازگی به میزبانی برای تتر تبدیل شده است توانسته حجم بالایی از این استیبل کوین را در تراکنش‌های خود پردازش کند. تلگرام و شبکه بلاکچینی آن در حال افرایش استفاده‌ها و کاربردهایش در فضای وب ۳.۰ است و این حرکت جدید می‌تواند سرعت فعالیت‌هایش را بیشتر کند. در این مقاله به انتشار ۶۰ میلیون دلار تتر در بلاکچین Ton می‌پردازیم و ابعاد مختلف همکاری تتر و Toncoin را بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

انتشار ۶۰ میلیون دلار تتر در بلاکچین Ton

برترین استیبل کوین بازار کریپتو یعنی استیبل کوین تتر (USDT) روی شبکه بلاکچینی The Open Network یا به اختصار TON راه‌اندازی شد. از زمان انتشار رسمی تتر در بلاکچین تون تا کنون مارکت کپ آن به حدود ۶۰ میلیون دلار رسیده است. اکنون می‌توان گفت تتر در مسیر غیرقابل رقابتی قرار گرفته است که بعید است شرکت‌های دیگر ناشر استیبل کوین بتوانند با آن رقابت کنند. 

این همکاری در کنفرانس Token2049 دبی اعلام شد. با این اتفاق تتر اکنون در یازده بلاکچین در دسترس کاربران وب ۳.۰ قرار گرفته است که می‌تواند سلطه آن را روز به روز افزایش دهد. علاوه بر USDT، یک استیبل کوین دیگر از کمپانی تتر که پشتوانه طلا دارد با نام XAUT در بلاکچین تون راه‌اندازی شد.

همکاری تتر و Toncoin

 

پیامدهای همکاری تتر و تلگرام برای کاربران وب ۳.۰

این همکاری پیامدهای قابل توجهی برای کاربران تلگرام دارد. حضور تتر در شبکه TON امکان پرداخت فوری و رایگان برون مرزی را برای همه کاربران پلتفرم فراهم می‌کند. در پلتفرم تلگرام اکنون این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بدون نیاز به آدرس بلاکچین یا دانلود برنامه‌های مختلف، وجوه مورد نظر خود را ارسال و دریافت کنند. طبق گفته تلگرام، ارسال پول به سادگی ارسال پیام در این پلتفرم خواهد بود. 

چندی پیش نیز شاهد راه‌اندازی مینی اپ‌های تلگرام بودیم که باعث می‌شد تلگرام حضور بسیار فعالی در فضای وب ۳.۰ و کاربردهای بلاکچین داشته باشد. نقشه‌های تلگرام برای تبدیل شدن به یک سوپر اپلیکیشن که می‌تواند بخش مهمی از نیازهای کاربران در فضای وب ۳.۰ را پوشش دهد از چشم‌اندازهای بلند مدت تلگرام است. این پلتفرم تا کنون توانسته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد و کاربران تلگرام نیز نشان داده‌اند از این اقدامات پشتیبانی می‌کنند.

همکاری تتر و Ton


یکپارچه سازی تلگرام و تتر با ارزهای فیات

علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، تتر روی شبکه TON دارای یکپارچگی خاصی با ارزهای فیات نیز هست. با راه‌اندازی تتر در این شبکه کاربران می‌توانند اکثر ارزهای جهانی را به آسانی معامله کنند. همچنین گفته می‌شود که قابلیت‌های جدیدی به زودی برنامه‌ریزی شده و در این شبکه به اجرا در خواهد آمد تا کاربران بتوانند تجربه هرچه بهتری از فعالیت در این پلتفرم داشته باشند. این اتفاق برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا تترهای خود را دوباره به ارزهای فیات تبدیل کرده و مستقیماً آن را به حساب های بانکی یا کارت‌های اعتباریشان برداشت کنند.

در حالی که TON به عنوان میزبان جدید برای تتر معرفی می‌شود، حضور غالب USDT همچنان در شبکه ترون است. در حال حاضر بیش از ۵۷.۸ میلیارد دلار USDT در این شبکه منتشر شده است. اتریوم که زمانی در این زمینه پیشتاز بود، در حال حاضر ۵۱ میلیارد دلار از این استییل کوبن را در اختیار دارد که نشان دهنده یک تغییر تدریجی است زیرا تتر به دنبال فرار از هزینه‌های بالای شبکه اتریوم است. سولانا با ۱.۹ میلیارد دلار USDT سومین میزبان بزرگ تتر است.

تتر در حال حاضر سهم خیره کننده ۶۹ درصدی از کل بازار استیبل کوین‌ها را در اختیار دارد که بر اساس داده‌هایی که توسط CoinGecko منتشر شده، ارزش آن تقریباً ۱۶۰ میلیارد دلار است.  نزدیکترین رقیب آن، USDC که توسط شرکت ‌Circle منتشر می‌شود با ۳۳.۷ میلیارد دلار در گردش، سهمی ۲۱ درصدی از این بازار را در اختیار دارد.

نمودار Toncoin

نکته جالب توجه اینجاست که در حالی که با اعلام خبر همکاری تتر و شبکه TON قیمت ارز دیجیتال آن در ابتدا ۲۲ درصد افزایش یافت، پس از مدتی به سطوح قبلی بازگشت. در زمان نگارش این مقاله، Toncoin با افت حدود ۱.۵ درصدی در محدوده ۶ دلار معامله می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد