جستجو در بیتفا
  • ثبت یک میلیارد تراکنش در شبکه بیت کوین
  • ثبت این رکورد بدون احتساب تراکنش‌های لایه ۲
  • نگاهی به آمار تراکنش‌های بیت کوین
رسیدن بیت کوین به رکورد یک میلیارد تراکنش؛ قدم بعدی چیست؟!

رسیدن بیت کوین به رکورد یک میلیارد تراکنش؛ قدم بعدی چیست؟!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
۴ دقیقه
۰
۱۲۸
توسط :
مبین رزمخواه

شبکه بیت کوین در حالی به رکورد یک میلیارد تراکنش دست پیدا کرد که این ارز دیجیتال شرایط چندان پایداری ندارد. پس از هاوینگ شاهد نوسانات زیادی از این ارز دیجیتال بودیم و فراز و فرودهای شکل گرفته در نمودارش باعث شد تا تحلیل‌های گوناگونی از آن منتشر شود‌. اکنون در حالی که ۱۵ سال از عرضه اولیه بیت کوین می‌گذرد، این ارز دیجیتال بیش از یک میلیارد تراکنش را پردازش کرده که رکورد جالبی برای آن محسوب می‌شود‌. اخبار بیت کوین و تحلیل‌های منتشر شده برای آن چند روزی است که حالت مثبت و صعودی به خود گرفته و این خبر نیز می‌تواند شرایط بیت کوین و احساسات معامله‌گران نسبت به آن را بهبود بخشد. در این مقاله به ثبت یک میلیارد تراکنش در شبکه بیت کوین می‌پردازیم و ابعاد مختلف این اتفاق را مرور می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

ثبت یک میلیارد تراکنش در شبکه بیت کوین

شبکه بیت کوین امروز با پردازش یک میلیاردمین تراکنش خود به نقطه عطف مهمی دست یافت که موقعیت مهمی را در تاریخ تقریباً ۱۵ ساله این ارز دیجیتال رقم زده است.

این اتفاق مهم در ۵ می ۲۰۲۳، در ساعت ۲۱:۳۴ به وقت UTC و ساعت ۲:۰۴ دقیقه بامداد به وقت ایران، زمانی که تراکنش شماره ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ در بلوک ۸۴۲,۲۴۱ استخراج شد به ثبت رسید. این رویداد برجسته دقیقاً ۱۵ سال و چهار ماه و چهار روز پس از آن رخ می‌دهد که خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، اولین بلاک شبکه را در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ استخراج کرد. بیت کوین در طول عمر ۵۶۰۳ روزه خود به طور متوسط ​​روزانه ۱۷۸۴۵ تراکنش را مورد پردازش قرار داده است.

رسیدن بیت کوین به این آمار بدون احتساب تراکنش‌های لایه ۲ یا همان لایتنینگ نتورک انجام شده است. در بخش بعدی توضیحاتی در این مورد ارائه خواهیم کرد.

ثبت رکورد یک میلیارد تراکنش در شبکه بیت کوین


ثبت این رکورد بدون احتساب تراکنش‌های لایه ۲

نکته قابل توجه این است که این تعداد تراکنش شامل مواردی که در شبکه لایتنینگ، شبکه لایه ۲ بیت کوین، انجام شده است، نمی‌شود و تنها تراکنش‌های شبکه اصلی را مد نظر قرار داده است.

این نقطه عطف در زمان هیجان‌انگیزی برای بیت‌کوین رخ می‌دهد. این ارز طی یک سال گذشته شاهد افزایش سطح تراکنش‌های روزانه خود بوده است، زیرا پروتکل‌های جدیدی مانند بیت کوین Ordinals و Runes فعالیت بیشتری را در اولین بلاکچین دنیا به خود جذب می‌کنند. راه اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین نیز به احساسات مثبت و صعودی برای این ارز دیجیتال کمک زیادی کرده است.

در بخش بعد نگاه جزئی‌ترین به تراکنش‌های شبکه بیت کوین خواهیم داشت.


نگاهی به آمار تراکنش‌های بیت کوین

تراکنش‌های روزانه اجرا شده روی شبکه بیت کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ شبکه در ۲۰ آوریل افزایش یافت، از جمله رکورد بالای ۹۲۶۰۰۰ تراکنش پردازش شده در ۲۳ آوریل که آمار قابل توجهی برای آن بود. البته باید توجه داشته باشید که بیشتر این تقاضاها و رشد تراکنش‌ها را می‌توان به راه اندازی پروتکل Runes، یک استاندارد جدید ساخت توکن در شبکه بیت کوین، در این بلاکچین نسبت داد. با این حال، تعداد تراکنش های روزانه بیت کوین از آن زمان به ۶۶۰۲۶۰ در ۴ می کاهش یافته است.

البته باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که بیت کوین اولین بلاکچین دنیا نیست که بیش از یک میلیارد تراکنش را پردازش می‌کند. به عنوان مثال، اتریوم با وجود اینکه تقریباً شش سال پس از بیت کوین راه اندازی شد، تا کنون بیش از ۲ میلیارد تراکنش را پردازش کرده است.

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده ۶۴۱۰۰ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که بیت کوین با اصلاح زیادی مواجه شد و تا ۵۶۸۰۰ دلار نیز ریزش داشت. این اصلاح ۱۲ درصدی باعث شد تا برخی تصور کنند که روند صعودی بیت کوین پایان یافته اما بازگشت از پایین‌ترین قیمت دو ماهه در ۲ می امیدواری زیادی برای ادامه یافتن روند صعودی در بین معامله‌گران ایجاد کرد. در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

البته این ارز همچنان نسبت به بالاترین رکورد قبلی خود که در ۱۳ مارس ۷۳۷۴۰ دلار ثبت شده بود، ۱۳.۶ درصد پایین‌تر معامله می‌شود. با این حال در شرایط فعلی به نظر می‌رسد بیت کوین بتواند روزهای مثبت و صعودی بیشتری را به ثبت برساند. تحلیل‌گران معتقدند حرکت بعدی بیت کوین در حال حاضر رسیدن به محدوده ۶۷۵۰۰ دلار و سپس اصلاح مجدد تا ۶۰ هزار دلار است تا الگوی صعودی سروشانه معکوس برای بیت کوین تکمیل شود. حال باید دید در روزهای آینده صعود و ریکاوری بیت کوین تکمیل می‌شود یا دوباره شاهد اصلاح بیشتر آن خواهیم بود‌.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد